Welk Projectiescherm

Gestart door Becker, december 15, 2024, 10:39:04

Vorige topic - Volgende topic

Becker

Hallo allemaal,

ik heb een 3 tal weken geleden hier op het forum een projector gekocht, Jvc N7. Heel tevreden mee.
Ik heb daarbij ook het scherm overgenomen, maar daar ben ik toch heel wat minder tevreden over. Jullie moeten ook weten dat dit mijn eerste projector is en ook dus mijn eerste opstelling. Daarom heb ik ook alles in over genomen. Het scherm dat ik erbij heb gekocht is een vividstorm floor rising (spant zichzelf op) 92" dacht ik.
Nu zit er in dit scherm horizontaal om de 15 cm plooien in die heel storend zijn en ik het meeste zie bij lichte weergave bij een film. Volgens ik al opgezocht heb kan je deze er niet uit krijgen ook niet met een week lang laten openstaan (geprobeerd). Ook al een mail gestuurd naar cinedream waar hij vandaan komt, maar geen antwoord (jammer).

Nu is mijn vraag welk scherm is prijs kwaliteit goed? Ik besef heel goed dat deze vraag al een paar keer hier gepasseerd is. Even situatie schetsen:

- Jvc N7B
- Afstand tot scherm 6 meter
- Breedte tussen muren 4 meter
- Bekijken 90% s'avonds dus 90% donker
- liefst 150" of slag kleiner (16:9)

Liefst een rising up omdat ik deze zou inbouwen in een kast( als dit de kwaliteit van het scherm niet verbrod, ik luister naar jullie) als een ander beter is hoor ik het wel.
 4000 euro vind ik momenteel veel geld, het is een "noodoplossing" voor een paar jaar. Maar toch kwalitatief goed.

Ik hoor het graag en alvast bedankt

Becker

Ik zal zelf een reactie geven, ik zie wel wat er van tegen reactie komt :unhappy: .
Een HiViLux mss?? Is er een verschil van kwaliteit in up screen en andere?

reza

Hivilux is onverslaanbaar voor het geld maar dat geldt wel voor een Spanscherm.

Upscreens zijn meestal een oplossing voor kantoren ofzo, niet echt voor een thuis situatie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Een scherm overleefd menige projector.
Je mag ons altijd even mailen voor een offerte ([email protected]).

Bespaar aub niet op je scherm en laat je goed voorlichten.
Een scherm is denk ik een van de belangrijkste dingen in je HT.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

home@the movies

CiteerOok al een mail gestuurd naar cinedream waar hij vandaan komt, maar geen antwoord (jammer).

Beste Becker,

Dit scherm is door u tweedehands aangekocht bij een klant van ons, het scherm is ettelijke jaren oud en is steeds zonder enig probleem of opmerking van de originele klant gebruikt geweest, wij hebben nooit enige melding hiervan gekregen. Ik herinner mij inderdaad een mail van u waar ik blijkbaar niet heb op geantwoord, maar u begrijpt denk ik wel dat wij verder ook niet echt een oplossing kunnen bieden voor een scherm dat jaren geleden is aangekocht en nu tweedehands is aangekocht door u.
De enige verklaring is dat dit gaat om een afdruk van de rol waar het doek wordt opgerold, als dit gedurende langere tijd niet is afgerold kan dit een oorzaak zijn van het fenomeen.

denoontje

Weet niet hoe groot je wilt maar mijn manual masking scherm komt zeer binnenkort te koop.

Heeft een n7 en nz7 op gespeeld.

WS spaluto 16/9 scherm dat je kunt masken naar 1:2.35
mat wit doek
MULTIFORMAT FRAME MANUELL 16:9 266X149CM, VERTIKAL MASK. 21:9
Geleverd via Vik van Cinemike

Wel vast scherm

m9

Citaat van: Becker op december 15, 2024, 10:39:04Hallo allemaal,

ik heb een 3 tal weken geleden hier op het forum een projector gekocht, Jvc N7. Heel tevreden mee.
Ik heb daarbij ook het scherm overgenomen, maar daar ben ik toch heel wat minder tevreden over. Jullie moeten ook weten dat dit mijn eerste projector is en ook dus mijn eerste opstelling. Daarom heb ik ook alles in over genomen. Het scherm dat ik erbij heb gekocht is een vividstorm floor rising (spant zichzelf op) 92" dacht ik.
Nu zit er in dit scherm horizontaal om de 15 cm plooien in die heel storend zijn en ik het meeste zie bij lichte weergave bij een film. Volgens ik al opgezocht heb kan je deze er niet uit krijgen ook niet met een week lang laten openstaan (geprobeerd). Ook al een mail gestuurd naar cinedream waar hij vandaan komt, maar geen antwoord (jammer).

Nu is mijn vraag welk scherm is prijs kwaliteit goed? Ik besef heel goed dat deze vraag al een paar keer hier gepasseerd is. Even situatie schetsen:

- Jvc N7B
- Afstand tot scherm 6 meter
- Breedte tussen muren 4 meter
- Bekijken 90% s'avonds dus 90% donker
- liefst 150" of slag kleiner (16:9)

Liefst een rising up omdat ik deze zou inbouwen in een kast( als dit de kwaliteit van het scherm niet verbrod, ik luister naar jullie) als een ander beter is hoor ik het wel.
 4000 euro vind ik momenteel veel geld, het is een "noodoplossing" voor een paar jaar. Maar toch kwalitatief goed.

Ik hoor het graag en alvast bedankt

gladstrijken (met of zonder stoom) en wellicht aan weerskanten, met een linnen kleed op het pj-scherm misschien een optie?

Becker

Citaat van: home@the movies op december 23, 2024, 18:57:25Beste Becker,

Dit scherm is door u tweedehands aangekocht bij een klant van ons, het scherm is ettelijke jaren oud en is steeds zonder enig probleem of opmerking van de originele klant gebruikt geweest, wij hebben nooit enige melding hiervan gekregen. Ik herinner mij inderdaad een mail van u waar ik blijkbaar niet heb op geantwoord, maar u begrijpt denk ik wel dat wij verder ook niet echt een oplossing kunnen bieden voor een scherm dat jaren geleden is aangekocht en nu tweedehands is aangekocht door u.
De enige verklaring is dat dit gaat om een afdruk van de rol waar het doek wordt opgerold, als dit gedurende langere tijd niet is afgerold kan dit een oorzaak zijn van het fenomeen.

Het is zeker niet de bedoeling om jou aan te vallen ofzo. Ik begrijp heel goed dat jij er niets kan aan doen. Maar zoals je kan lezen is dit mijn eerste aankoop en hoopte ik dat iemand een oplossing wist. En ben ik ook opzoek naar 1 of andere oplossing. 😉

reza

Ik zou geen tab screen kopen daar!
Ik heb best wel veel problemen gelezen over hun tab schermen ( is ook best wel een ingewikkeld systeem ).

Als je zo iets zoekt zou ik echt een ander merk nemen.

Richard70…

Adeo kan ik je echt aanbevelen , ook altijd gehad voordat ik naar een vast scherm ging.
Mooi doek , en blijft perfect op spanning.
Als je geen batcave hebt , het reference grey2 doek is heel goed
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Becker

Citaat van: reza op december 22, 2024, 22:53:59Hivilux is onverslaanbaar voor het geld maar dat geldt wel voor een Spanscherm.

Upscreens zijn meestal een oplossing voor kantoren ofzo, niet echt voor een thuis situatie.

Dan heb ik je hier verkeerd begrepen 🫣🫣. Sorry. Of zie ik iets over het hoofd?

reza

Een spanscherm is GEEN tab tension scherm waar jij het over hebt.
Een spanscherm is een scherm wat altijd gespannen is en dus altijd zichtbaar is.

katwax

Als het een spanscherm mag zijn heb ik er nog wel 1 in de aanbieding en dat is een Xtrem Daylight, gaat weg omdat ik geen projector meer heb.
Daar kan die Hivilux niet aan tippen.
Dit Scherm
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

reza

Ik denk dat je je eigen scherm overschat en het Hivilux spanscherm erg onderschat!

De Hivilux spanschermen kunnen concurreren met de Stewart schermen, welke referentie zijn in de wereld van HT en commerciële bioscopen.

katwax

Citaat van: reza op december 27, 2024, 18:59:05Ik denk dat je je eigen scherm overschat en het Hivilux spanscherm erg onderschat!

De Hivilux spanschermen kunnen concurreren met de Stewart schermen, welke referentie zijn in de wereld van HT en commerciële bioscopen.
Xtrem is te vergelijken met de Blackdiamond, verschil met een standaard scherm is volgens mij toch wel bekend.

J.A.F._Doorhof

Vergelijkbaar met black diamond....

Eh...heb je ooit een black diamond in actie gezien ? 
Dat is een redelijk uniek scherm namelijk en geen standaard ALR scherm.

We hebben ze geleverd in ruimtes die standaard verlicht waren en het beeld was fantastisch
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 28, 2024, 00:42:00Vergelijkbaar met black diamond....

Eh...heb je ooit een black diamond in actie gezien ? 
Dat is een redelijk uniek scherm namelijk en geen standaard ALR scherm.

We hebben ze geleverd in ruimtes die standaard verlicht waren en het beeld was fantastisch
Ja tuurlijk, Werner heeft deze Xtrem ooit op show samen gehad met Blackdiamond als ik mij niet vergis en het effect is hetzelfde. Ik vond zelfs dat de Blackdiamond iets te veel blinkt en daar heeft Xtrem minder last van.

Ja deze schermen zorgen ervoor dat je ook in niet verduisterde ruimte nog kan kijken naar je projector, maar het effect dat je krijgt bij donkere ruimtes tov standaard scherm is ook best spectaculair te noemen. Het beeld komt van het scherm en rondom is het gewoon donker, terwijl je bij standaard scherm meer "bijlicht" krijgt, moeilijk te beschrijven maar je ziet het direct.

Becker

Ik zoek een elektrisch scherm, omdat ik op een muur kijk met een raam. Een spanscherm ervoor is dus geen optie. Ik kijk het meest s'avonds. Overdag dus soms, dan is het 80% verduistert. Ik denk dat 150" iets te groot zal zijn en zou dan eerder naar een 135" gaan. De discussies die hier gebeuren vind ik heel interessant daar leer ik er veel uit 😁. Mijn broer had het ook over een xtrem-screen daylight, mocht hij zijn scherm ooit vervangen dat het deze zou worden. Maar ik luister zeker ook naar jullie, want nog eens, heel interessant.

Ik zal zeker nog schermen gaan bekijken, maar ik wil eerst wat prijzen vergelijken en zo. Omdat ik niet graag in een winkel sta en moet zeggen: dat is te duur, daaaaag. Ik verspeel niet graag hun tijd.

Richard70…

Reken voor een goed tab ten scherm toch wel rond de €2000,00.
Het is wel belangrijk dat het goed strak blijft , heb ooit ook eens een goedkopere variant gehad maar die is twee keer omgeruild.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+

Robbo

Ik heb een Stewart tab tensioned te koop. Een top projector verdient een top scherm  ;)
  Zie marktplaats.

buckler

Nou Frank, ik heb het scherm vrij vaak gezien want Werner heeft hem hangen en ik vond heel dat black diamant doek veel te veel schitteren... al oogt het wel indrukkwekkend als je gewoon naar kijkt zonder dat er een projector aan staat, dat dan weer wel. Maargoed het probleem met de Black Diamand doeken is dat de lijm los laat en de film begint te verkreukelen en golven, bijna de helft van de verkochte schermen hebben daar last van dus ik zou er niet te positief over zijn.

De Xtrem van Katwax is gewoon een heel goed daglicht scherm en beter dan sommige hier willen doen geloven. Echt gewoon een scherm wat zeer goed zijn werk doet (was dat geen zero frame? Daar hou ik zelf dan niet zo erg van moet ik eerlijk zeggen...)

Dat scherm van Robbo is in mijn ogen wel een buitenkansje want dat is simpelweg gewoon TOP.
En dan nog met masking ook, die dingen kosten echt een godsvermogen.
Ik zou er niet met teveel licht op projecteren want de eerste st130 versies kunnen wat sparkle vertonen dan maar heel eerlijk gezegd doet de Black Diamand dat nog vele malen erger.
Als ik zo'n scherm zocht dan verhoogde ik direct mijn budget en ging ik is bij Robbo kijken want dat is echt geen misselijk scherm.
Ik wist het wel  :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

katwax

Dat schitteren vond ik persoonlijk ook soms storen bij Blackdiamond, vandaar dat ik Xtrem betere keuze vind, maar daarmee is TS niet geholpen want hij wil geen vast.

Tabtension scherm is inderaad zoals Robbo zegt belangrijk om hier niet op te besparen, want ga je snel betreuren vrees ik als je golven krijgt of als het niet helemaal stak is tijdens kijken van film.

Een goed scherm is in mijn ogen veel belangrijker dan kxaliteit van een BD-player of dergelijke, beetje zoals akoestiek voor geluid  ;)

Richard70…

Citaat van: Robbo op december 28, 2024, 12:02:08Ik heb een Stewart tab tensioned te koop. Een top projector verdient een top scherm  ;)
  Zie marktplaats.
Oja , ik zou niet twijfelen, dit is wel een top scherm!!!

J.A.F._Doorhof

Even voor de duidelijkheid.
De black diamond is NIET bedoeld voor in een donkere ruimte.
We hebben ze voornamelijk geleverd in boardrooms waar totaal geen gecontroleerde verlichting was, en daar doen ze hun werk perfect.

We hebben zelden tot nooit een BD geleverd aan iemand met een Home Theater.
Vandaar dat ik zeg dit is een scherm met een totaal andere toepassing, vandaar ook de enorme prijs en ook de schitteringen die je ziet in een batcave.

Hang ze naast elkaar in een kantoorruimte waar de ramen gewoon open zijn en ik denk dat je toch wel de verschillen kan zien. Maar goed dat is op basis van HT vs boardrooms.
Custom installer