Alternatief groene platen vloer

Gestart door denoontje, december 5, 2024, 13:17:47

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

In mijn vorige bios had ik 2 lagen groene laminaatplaten onder de vloerbedekkingstegels. Voordeel beetje isolatie maar ook kon ik zo (speaker) kabel  makkelijk in de vloer kwijt. Nu zijn die groene vezelplaten wel lekker goedkoop maar vezels laten makelijk los. Als ik wat werk in de vloer deed zat hele vloerbedekking vol. Wie weet een gelijkwaardig alternatief om te gebruiken..qua dikte en stevigheid (beloopbaar) .

Ik wil kabels in de vloer verwerken in de nieuwe bios.

ruud2

ik heb een gerecyclede rubber ondervloer, verkrijgbaar in diverse diktes op rol.
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

Mario D

denoontje

Citaat van: Mario D op december  5, 2024, 18:49:25MDF/OSB of betonplex.

dat is wat zwaar, zou graag nog wat demping overhouden.

Citaat van: ruud2 op december  5, 2024, 18:27:01ik heb een gerecyclede rubber ondervloer, verkrijgbaar in diverse diktes op rol.

dat klinkt goed, heb je iets van merk/winkel?. Ik zou er dan platen van kunnen snijden van 60/120 ofzo.

ruud2

even zoeken op recyfloor  , rubbermagazijn.
spulleke is lastig te snijden , zit gewoon op een rol 20m. net vloerbedekking.
en dan heb je een asfaltweg in je ruimte.
https://www.htforum.nl/index.php?topic=69613.250

sschot

TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

denoontje

Citaat van: sschot op december  5, 2024, 22:29:29https://www.hornbach.nl/p/maclean-ondervloer-isosilence-op-rol-10-m-dikte-2-8-mm/5588749/

dempt
zacht
geeft geen stof
makkelijk verwerkbaar

Is 2,8mm genoeg voor een kabel?

speakerkabel is nordost flatlines dus die kunnen er makkelijk onder, Moet alleen rondom de stoelen ruimte creëren om hem naar de speakers te leiden. In vorige bios daarom tegel van vloerbedekking op de platen.

De subkabel zal wellicht te kort (nieuwe straks) zijn dus kan ik ook evt langs de muur (clinch).

De projector kabel is optische hdmi en die is ook vrij dun. of over het plafond van vooruit.

In vorige bios lagen de platen kruislings op elkaar (dus 2 lagen). In de onderste laag goten creëren (platen iets uiteen, en die weer afdekken met 2e laag. zo kon ik de subkabels er ook in kwijt.

denoontje

Citaat van: ruud2 op december  5, 2024, 21:23:32even zoeken op recyfloor  , rubbermagazijn.
spulleke is lastig te snijden , zit gewoon op een rol 20m. net vloerbedekking.
en dan heb je een asfaltweg in je ruimte.
https://www.htforum.nl/index.php?topic=69613.250

check

tonv

je zou ook de onderste laag platen kunnen laten liggen voor de kabels, en de 2e laag vervangen voor ondertapijt,

denoontje

Citaat van: tonv op december  7, 2024, 08:55:56je zou ook de onderste laag platen kunnen laten liggen voor de kabels, en de 2e laag vervangen voor ondertapijt,

ik wil er makkelijk bij kunnen, mogelijk kan ik met 1 laag ook wel verder...

Dura

Is dat gerecycled rubber wel safe? Toen ik me een jaar of 10 oriënteerde voor een PVC vloer werd er gewaarschuwd voor goedkoop recycle spul omdat daar vaak te hoge concentraties ongewenste gassen zoals formaldehyde uit zouden wasemen.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

ruud2

Citaat van: Dura op december  7, 2024, 22:00:53Is dat gerecycled rubber wel safe? Toen ik me een jaar of 10 oriënteerde voor een PVC vloer werd er gewaarschuwd voor goedkoop recycle spul omdat daar vaak te hoge concentraties ongewenste gassen zoals formaldehyde uit zouden wasemen.

je gooit wel alle materialen door elkaar.
Je IKEA kast dampt formaldehyde uit.

:D
Maar dat is zo verwaarloosbaar weinig, 1 goede teug van buiten en je hebt waarschijnlijk meer schadelijke stoffen binnen.
En als iets "stinkt" of een geur heeft hoeft het nog niet schadelijk te zijn.

denoontje

in de sport kamer van ons huis ligt ook een rubber tegelvloer (lag er al toen we het huis kochten)...die ruikt behoorlijk idd...al wordt het nu wel minder heb ik het id

ruud2

Citaat van: denoontje op december  8, 2024, 12:36:35in de sport kamer van ons huis ligt ook een rubber tegelvloer (lag er al toen we het huis kochten)...die ruikt behoorlijk idd...al wordt het nu wel minder heb ik het id

maar dat heb je ook met nieuwe vloerbedekking toch?

HJ2

Gerecycled rubber of PVC in een woonhuis zou ik nooit doen idd.

Nog een tip: ik heb een hele fancy ondervloer. Dempt heel wat db's vergeleken met een groene plaat en heeft een reflecterende laag om warmte in de ruimte te houden (verdieping) wat blijkt: het is het meest effectieve wifi blokkeer scherm ooit!  :o
If you always do what you always did, you always get what you always got...

ruud2

Citaat van: HJ2 op december  9, 2024, 08:39:53Gerecycled rubber of PVC in een woonhuis zou ik nooit doen idd.

Nog een tip: ik heb een hele fancy ondervloer. Dempt heel wat db's vergeleken met een groene plaat en heeft een reflecterende laag om warmte in de ruimte te houden (verdieping) wat blijkt: het is het meest effectieve wifi blokkeer scherm ooit!  :o

waarom niet ?
pvc vloeren zijn erg in tegenwoordig.

wat heb je dan ? linkje?