Nieuwe JVC projectoren NZ700 en NZ500

Gestart door Christof_G, september 3, 2024, 18:34:57

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: williams op september  9, 2024, 16:00:52Uit zou dan intern beelden verdrievoudigen naar 96p en dit zou volgens Grobi dan er erg goed eruit zien .
Verviervoudigen dan want 4x 24 is 96

williams

JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

Christof_G

Citaat van: riwi op september 10, 2024, 12:37:47Ik sprak Patrick tijdens de ISE in Barcelona. We begonnen in het duits, maar nadat williams en mr.A er bij kwamen schakelden we naar het engels en Patrick kan prima engels :)
Ja, ik heb al Engelse filmpjes van hem gezien, maar nog nooit met een echt Brits accent ;)
HT speakers (7.4.4): 3 x M&K S150 | 2 x M&K S150T | 2 x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
HT elektronica: Acurus Muse + Arcam PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
HT video: XGIMI Titan Noir Max | Vero V | Panasonic UB424
Woonkamer (4.1): 2 x Focal 300 IWLCR6 + 2 x Focal Dome | SVS 3000 Micro | Arcam AVR550 | Vero 4K+ | Bluesound Node nano

Kjelt

Dus als ik het samenvat maakt de JVC van 24fps nu 96fps en gooit daar om het frame een zwart frame tussen zodat je 48fps over houdt ?
Er is nu zoveel (mis) informatie dat JVC zich weer eens bewezen heeft in het vaag wezen net als destijds bij de eerste e-shift  ;D

reza

Volgens Grobi ziet het er super gelikt uit, in het filmpje van Antman kon ik ook geen gekke zaken zien ( al is dat uiteraard moeilijk te zien van een YT filmpje ).
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Vik

Niet elke Duitser is zoals Herr Otto Flick  :laugh:

Ik heb twee jaar geleden goede gesprekken gevoerd met Patrick. Niets op aan te merken, zijn Engels is prima

Citaat van: reza op september  9, 2024, 22:25:33Is dit gedaan met A.I?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Ik heb de vraag bij JVC neergelegd. Zodra ik meer weet, zal ik het laten weten.

Citaat van: Kjelt op september 10, 2024, 15:57:01Dus als ik het samenvat maakt de JVC van 24fps nu 96fps en gooit daar om het frame een zwart frame tussen zodat je 48fps over houdt ?
Er is nu zoveel (mis) informatie dat JVC zich weer eens bewezen heeft in het vaag wezen net als destijds bij de eerste e-shift  ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

jaco

Citaat van: Vik op september 11, 2024, 07:31:10Niet elke Duitser is zoals Herr Otto Flick  :laugh:

Ik heb twee jaar geleden goede gesprekken gevoerd met Patrick. Niets op aan te merken, zijn Engels is prima

spreek jij geen Duits dan ?   ;D

marco73

Nogmaals, ze geven heeeeeeeeeeeeel duidelijk aan dat het er niet op zit!!!!!!!!!
nieuw filmpje rond 4min. in het filmpje, is het nogmaals te horen er zit geen CMD op.

https://www.youtube.com/watch?v=zES4gBa91Fw

TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

home@the movies

Er Zit 100% zeker geen CMD as we know it op deze toestellen.

williams

Citeer.   Er Zit 100% zeker geen CMD as we know it op deze toestellen

Hoi Werner wat vind jij hier zelf van en kun je iets vertellen wat ze nu dan wel precies gedaan hebben want het lijkt nu of ze alleen een veelvoud van de 24 Fps laten zien met daarbij Black frame Insertion .
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

buckler

Maak toch geen bal uit jongens of er CMD op zit of niet... als het werkt als een tierelier en je gaat en demo aan en je bent er helemaal tevreden mee dan is het toch allemaal oke lijkt mij.
Persoonlijk zou ik hem toch eerst moeten zien en ik durf nu ondertussen met de grote verschillen tussen (dezelfde type)units zelfs wel te zeggen dat ik eerst de projector met mijn eigen ogen moet zien voordat hij mee naar huis gaat.
Ik heb de laatste jaren te veel grote verschillen gezien in dezelfde type toestellen.
En dat telt ook voor Sony hoor.

Maar als je nu een demo aangaat voor bv de 500 of de 700 en je vind het er echt goed uit zien en de motion ook meer dan prima wat maakt het dan uit of er CMD op zit of dat ze het met black frames doen of hoe ze het beestje ook mogen noemen.
Als het waar is wat ze zeggen en ik lees van de mensen die ze al gezien hebben dan zijn het gewoon enorm mooie projectors en in en prijs klasse zonder totaal geen concurentie en zowel Sony als Epson geven de hele markt in die prijsklasse zo op een prenteer blaadje aan JVC.
Niet slim en niet doordacht.

Ik zelf vond de nieuwe Epson's wel interessant met de 6000/10000 lumen maar ook daarvan lees ik al dat het zwart en contrast niet de waardes haal die de goedkopere nieuwe 1000 geeft. Valt dus ook af.
De NZ800 schijnt beter weg te komen met hoe het lichtpad nu werkt van de nieuw ontworpen optical unit en vaker extreem hoge contrast waardes eruit te persen met een scherpener oogend beeld dan de NZ900 door de 65 mm tov de 100 mm lens en dat was met de modellen ervoor andersom.
Ik heb dit nu al zeker tien keer gelezen van pro calibrateurs uit Amerika tot Engeland tot Noorwegen en Rusland die zowel de productie 800 als de 900 samen hebben mogen testen en meten.
Dus ook daar ga je alleen voor de 900 als je het extra licht echt nodig hebt en anders blijkt bij de nieuwe lijn de 800 simpelweg de betere koop en unit te zijn.

Denk dat dat met de nieuwe Sony's van dezelfde prijsklasse als de NZ800/900 ook wel eens zo kunnen zijn want volgens mij ,en correct me if i am wrong, is daar ook alleen de hoeveelheid licht het verschil en is verder alles zoals de lens exact hetzelfde in de twee high end projectors.
Kan je net zo goed een top 1.3 gain scherm of A-lens erbij nemen en pak je nog meer licht in totaal.

Persoonlijk vind ik het ,ja ongezien inderdaad, afgaand op de info die je hier en online en op het AVS haalt allemaal wat tegenvallen (op de NZ500 en NZ700 na).
Ik zelf zou eerder is aanbevelen om is naar een goed scherm of een A-lens of een Lumagen/Envy te gaan kijken dan gelijk ervan uit gaan dat een nieuwe projector je ineens een flinke stap gaat geven.
Des al niet te min als je van een bv een N5 of een NP5 lamp based projector de stap naar een laser wilt maken dan lijkt mij een NZ500 of een NZ700 (of een overjarige/gebruikte NZ7/NZ8) een stap die mij wel te billekken valt.
CMD of geen CMD... gewoon eerst zelf gaan kijken voordat je iets blind koop.

Just my 2 cents... maargoed sorry dat ik wat afdwaal  :D
JVC NZ9 met Hushbox, MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Zappiti CineMike , Kaleidescape , Keces CineMike , CineMike Optical fiber hdmi , CineMike switch (glasvezel) , CineMike UTP en Powercables , Crowson actuators (2X) , Smyth Research Realiser A16/Sennheiser HD800s

riwi

Citaat van: buckler op september 11, 2024, 20:48:09Maak toch geen bal uit jongens of er CMD op zit of niet...
Voor mij wel. Zonder CMD hoef ik hem niet.

En Black Frame Insertion zoals het op de huidige projectoren zit krijg je direct een epileptische aanval van. Bijna net zoals Frank vroeger schreef dat ie van DLP misselijk werd en kotsend van de bank ging.

Citaat van: buckler op september 11, 2024, 20:48:09Just my 2 cents... maargoed sorry dat ik wat afdwaal  :D
Gelukkig was het maar 2 cent dus we zijn niet veel kwijt ;)

*edit : pompidom... ga zo even een nieuwe lamp bestellen voor de NP5 :)
*edit2 : ik denk dat hiermee de Sony XW7000 wel erg interessant wordt als mogelijk alternatief.

Kjelt

Citaat van: buckler op september 11, 2024, 20:48:09Ik zelf zou eerder is aanbevelen om is naar een goed scherm of een A-lens of een Lumagen/Envy te gaan kijken dan gelijk ervan uit gaan dat een nieuwe projector je ineens een flinke stap gaat geven.
Het is nu 8 jaar geleden dat HDR geintroduceerd werd.
Dit is de eerste generatie projectoren die HDR een beetje fatsoenlijk zouden kunnen gaan weergeven zonder dat je er een €6000 tot €15000 apparaat voor moet zetten.
Betaal je €10000 voor een NZ700 op zich fors maar niet anders dan vorige generaties gepositioneerd zijn.
Maar dan halen ze er basic features zoals CMD uit? WTF?
En de HDMI interface degraderen ze weer een versie terug?
Waarom? Als dat ding €2500 zou kosten kunnen we het nog bedenken maar op een €10000 projector ?
Ze hebben zichzelf bij JVC in hun eigen voet geschoten met deze mis stap en de consumenten die wellicht hun spaarvarken zouden omkeren voor deze projector hebben ook niet nog eens €6k-15k voor een MadVr er bij om het wel weer goed te krijgen.

buckler

Citaat van: riwi op september 11, 2024, 21:08:17Voor mij wel. Zonder CMD hoef ik hem niet.

En Black Frame Insertion zoals het op de huidige projectoren zit krijg je direct een epileptische aanval van. Bijna net zoals Frank vroeger schreef dat ie van DLP misselijk werd en kotsend van de bank ging.
Gelukkig was het maar 2 cent dus we zijn niet veel kwijt ;)

*edit : pompidom... ga zo even een nieuwe lamp bestellen voor de NP5 :)
*edit2 : ik denk dat hiermee de Sony XW7000 wel erg interessant wordt als mogelijk alternatief.

Als het inderdaad zo erg is dan moet je passen maar ik snap niet dat iedereen die ze al gezien heeft ze prachtig vinden en CMD helemaal niet missen.
Een Sony 7000 lijkt me zowiezo niet mis...
Mooie machine hoor , maar dat vond ik de np5 ook altijd al.
JVC NZ9 met Hushbox, MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Zappiti CineMike , Kaleidescape , Keces CineMike , CineMike Optical fiber hdmi , CineMike switch (glasvezel) , CineMike UTP en Powercables , Crowson actuators (2X) , Smyth Research Realiser A16/Sennheiser HD800s

buckler

Citaat van: Kjelt op september 11, 2024, 21:27:58Ze hebben zichzelf bij JVC in hun eigen voet geschoten met deze mis stap en de consumenten die wellicht hun spaarvarken zouden omkeren voor deze projector hebben ook niet nog eens €6k-15k voor een MadVr er bij om het wel weer goed te krijgen.

Maar dat schreef ik niet hè... en bedoelde ik zeker niet... nee ik zou dan eerder je huidige projector houden en er een goed scherm of A-lens en Envy bij te nemen dan er vanuit gaan dat een nieuwe projector die net uitkomt altijd een stap voorwaarts is.

riwi

Citaat van: buckler op september 11, 2024, 21:34:25Als het inderdaad zo erg is dan moet je passen maar ik snap niet dat iedereen die ze al gezien heeft ze prachtig vinden en CMD helemaal niet missen.
Als ik op AVS lees zetten de meesten daar CMD uit. Die willen puur 24p zien zoals het in de bioscooop ook is. In de nederlandse HT community kijkt iedereen met CMD/MotionFlow op Low of zelfs High.
Echte film puristen vinden 24p mooi en houden van film grain. Die missen CMD niet.

De manier zoals ze het hier nu doen is met beeld herhaling 4x en black frames ertussen. Dat doen ze in de bioscoop ook. En daar vind ik de pans ook niet mooi. Ik wil de NZ500 wel eens zien, maar denk niet dat het hem gaat worden.

Zoals Patrick in het laatste filmpje vertelde : Het is smoother dan CMD off in de huidige projectoren, maar het is niet zo smooth als met CMD op Low.

Dus moet je er weer een dikke PC tussen zetten met SVP (Smooth Video Project) of een Envy Extreme kopen die smooth video kan.

home@the movies

CiteerZe hebben zichzelf bij JVC in hun eigen voet geschoten met deze mis stap

Dat zie ik helemaal anders, JVC is het enige merk dat met de prijs van deze twee machines op een niveau zit waar bij eender elk ander merk een gigantische kloof zit.
En zoals al aangegeven, "whats in a name" het maakt mij persoonlijk niets uit hoe het een goede motion technisch in elkaar zit, als het doet wat het moet doen, zonder artificieel te zijn, artefacts toe te voegen enz.

Of het dan CMD noemt, Frame interpolatie, motion flow, motion enhancement, i dont care, en de meeste consumenten die niet het dubbele, of meer,  van de prijs  willen uitgeven voor een goede projector ook niet.
Ik begrijp niet dat er alweer zoveel negativisme ontstaat voor iets wat niemand die hier commentaar op geeft al met eigen ogen gezien heeft, en dat is doodjammer, niet persoonlijk op jou hoor Kjelt.

Ik gebruikte trouwens CMD nooit op de JVC's, of andere frame interpolaties op projectoren, enkel de motion van de madVR kan mij op dit moment bekoren, en dan op de allerlaagste stand.

Kjelt

Citaat van: buckler op september 11, 2024, 21:37:50Maar dat schreef ik niet hè... en bedoelde ik zeker niet... nee ik zou dan eerder je huidige projector houden en er een goed scherm of A-lens en Envy bij te nemen dan er vanuit gaan dat een nieuwe projector die net uitkomt altijd een stap voorwaarts is.
Ok point taken.
Mijn (misschien niet zo subtiele) mening is dat je anno 2024 van een gloednieuwe projector voor €10000 toch zou mogen verwachten dat die 4k gewoon bijna perfect weergeeft en over alle features van de goedkopere oudere generatie beschikt. En daar hoort CMD en HDMI 2.1 gewoon bij, zoals alle vorige generaties het ook al hadden. Waarom ze dat dan doen is voor mij totaal onbegrijpelijk.

Misschien nog wel onbegrijpelijker dan Sony die tussen zijn €5k instapper en €18k projector niets meer (wil) verkopen.

riwi

Ik wil de NZ500 zeker gaan zien en bekijken en dan pas een beslissing nemen.

riwi

Citaat van: Kjelt op september 11, 2024, 21:51:51Misschien nog wel onbegrijpelijker dan Sony die tussen zijn €5k instapper en €18k projector niets meer (wil) verkopen.
De XW7000 zit daar nog tussen met 10000 euro. Voor zolang de voorraad strekt.
En evt een uitlopende NZ7/NZ8 heeft ook laser, CMD en tone mapping aan boord.

simsalabim

Ben het wel met Riwi eens dat motion flow gewoon heel belangrijk is, en net daar moet je dus met je nieuwe model géen stap terug gaan doen (dus net even minder vloeiend als met CMD op low).
Ik ga niet meer aan de projector helaas want heb er de ruimte niet meer voor.
Maar idd de JVC zet met de 500 wel een heel mooie laser 4k machine neer, helaas is er bezuinigd blijkbaar op wat andere zaken om dat mogelijk te maken, dat is wel jammer.
Maar je kunt altijd nog investeren in een high end video kaart (kun je ook gaaf mee gamen leuke bijkomstigheid) en dan SVP gaan inzetten, wel wat minimale artefacten maar wel heel smooth.
En ja dat vind ik toch ook belangrijk.
Maar voor Netflix, bluray, 4K bluray is het jammer dat het dus net iets minder vloeiend gaat zijn dan met CMD op 0.

Maar om eerlijk te zijn vind ik dat JVC ondanks dat wel heel veel value for money lijkt te geven met de nieuwe 500, daar kun je ze voor applaudisseren.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Citaat van: home@the movies op september 11, 2024, 21:45:08Dat zie ik helemaal anders

Ik gebruikte trouwens CMD nooit op de JVC's, of andere frame interpolaties op projectoren, enkel de motion van de madVR kan mij op dit moment bekoren, en dan op de allerlaagste stand.
Dat eerste is persoonlijke smaak en het laatste is budget.
Ik vind CMD of Motionflow zoals Sony het noemt op de laagste stand ideaal.
Ik erger me aan onscherpe vegende pans bij 24p films en nee dat is in 96% van de gevallen echt niet zoals de regisseur het bedoelde dat is de beperking van 24p met de noodzaak van de regisseur die wel een snelle pan wil maken (met enkeke artistieke uitzonderingen daargelaten).
Die feature is nu expres verwijderd, waarom? Geen antwoord van JVC.  Geen alternatief voorhanden. HDMI 2.1 zelfde verhaal.
We zullen inderdaad de projector willen zien maar het lijkt me duidelijk dat we dit met het juiste bronmateriaal meteen kunnen zien. Want bij herhaling van dezelfde frames daar worden vegende pans echt niet scherper van, of verwacht jij van wel Werner?

En de Envy, ja pracht apparaat maar zou voor een weergever van 10k€
niet echt meer nodig hoeven zijn.

williams

Het geeft in ieder geval weer wat stof om over te speculeren op dit soms wat ingedutte forum 😊. Voor mezelf wissel ik om de paar jaar naar een nieuwe JVC en durf ik op basis van reviews of bevindingen van anderen wel tot een aankoop over te gaan maar nu wil ik toch even zien voordat ik een bestelling ga plaatsen .
Mocht het me niet bevallen dan blijf ik misschien nog een tijdje verder draaien met mijn NP 5 wat ook een kanjer van een beamer is of ik zou zo maar is kunnen doorsparen voor een videoprocessor.

buckler

Citaat van: riwi op september 11, 2024, 21:56:47De XW7000 zit daar nog tussen met 9000 euro. Voor zolang de voorraad strekt.
En evt een uitlopende NZ7/NZ8 heeft ook laser, CMD en tone mapping aan boord.
Citaat van: Kjelt op september 11, 2024, 21:51:51Ok point taken.
Mijn (misschien niet zo subtiele) mening is dat je anno 2024 van een gloednieuwe projector voor €10000 toch zou mogen verwachten dat die 4k gewoon bijna perfect weergeeft en over alle features van de goedkopere oudere generatie beschikt. En daar hoort CMD en HDMI 2.1 gewoon bij, zoals alle vorige generaties het ook al hadden. Waarom ze dat dan doen is voor mij totaal onbegrijpelijk.

Misschien nog wel onbegrijpelijker dan Sony die tussen zijn €5k instapper en €18k projector niets meer (wil) verkopen.

Dat is ook raar en niet uit te leggen maar als het heel goed presteerd ook al doet hij het op een andere manier dan is dat toch prima?
Maar als het inderdaad iets minder vloeiend gaat dan op de oude modellen met CMD op low dan snap ik jullie terug houdendheid. Maargoed eerst maar eens zelf zien en dan pas oordelen lijkt mij.
Wie weet verrast het jullie wel positief.

Die prijzen ben ik met je eens.. insane. En de stap die Sony maakt is helemaal gek en zeker als je de prijzen en modellen van vorig jaar er eens naast leg.
Snap ik ook niet.

Ik weet nog dat alle top modellen van JVC €9900 kosten.
De 9500 of de 9900 altijd die prijs en sinds de nz9 zit dat op €26000
Dat soort bedragen doen echt zeer als je dat neer telt... trust me.

Als ik voor mezelf praat dan kruip steeds meer bij mij het gevoel dat dit mijn laatste projector is en of ik er heel lang mee gaat doen of dat ik (een keer) overstap naar een tv zoals bv de TCL 115"
Die tv's hebben vast nadelen en zullen anders kijken maar ze worden wel steeds goedkoper en de projectors worden steeds duurder. En dan nog maar niet te spreken over het feit dat je er dan eigenlijk ook nog een scherm en een video processor bij moet (en dat sommige ook nog een DCR lens kopen.
Als je dat optelt dan word je niet vrolijk en al helemaal niet als je dat vergelijkt met de oude JVC prijzen van hun top model.
Maargoed zo gaat het nu eenmaal tegenwoordig en alles is extreem duurder geworden.
Het enige wat stil blijft staan is mijn salaris 🤔