KEF R700 niet sprankelend hoog

Gestart door AudioGek 2026 🔊, augustus 21, 2024, 07:34:15

Vorige topic - Volgende topic

AudioGek 2026 🔊

Pas geleden heb ik de kef r700 aangeschaft. Super blij mee. Alleen vind ik het hoog wat terughoudend en springt het er niet lekker uit. Is dit normaal bij de kef r700?

Ik draai nu met een Powernode (wat eind van het jaar geüpgrade gaat worden)

Iemand wellicht tips ?
Line Magnetic LM 211ia | Audio Physic Spark 2 | Wiim Ultra | Pro-Ject Phonobox S3b | Lenco L75 gemodificeerd

Contour

Ik kan vanuit hier niet horen wat jij hoort, maar een tweeter die eruit springt van 'hier ben ik' hou ik zelf juist helemaal niet van, het hoog moet niet opvallen en naadloos integreren in het geluidsbeeld.

AudioGek 2026 🔊

Oké. Het zelfde geld voor laag hoor. Ook net iets te. Maar dat is wellicht op te lossen met een versterker met room correction
Line Magnetic LM 211ia | Audio Physic Spark 2 | Wiim Ultra | Pro-Ject Phonobox S3b | Lenco L75 gemodificeerd

botsen

Beetje spelen met de equalizer van de powernode? Mag misschien niet volgens de zuivere leer maar kan net het verschil maken dat je zoekt.

Remco

Wat wordt de upgrade? Die R700 zijn dacht ik wel flinke jongens dus ik zou goed kijken naar de juiste versterker match. Hegels doen het dacht ik wel lekker op KEF. Plaatsing/akoestiek is ook zeer bepalend idd.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

AudioGek 2026 🔊

Citaat van: Remco op augustus 21, 2024, 09:59:38Wat wordt de upgrade? Die R700 zijn dacht ik wel flinke jongens dus ik zou goed kijken naar de juiste versterker match. Hegels doen het dacht ik wel lekker op KEF. Plaatsing/akoestiek is ook zeer bepalend idd.

Haha weet ik niet. Eerst maar eens dingen proberen. Heb de kef net haha

simsalabim

Probeer ook eens de plaatsing te veranderen, in kleine stapjes en kijken wat dat doet.
Toe-in, dat de tweeters naar je toe gericht zijn en juist helemaal recht maakt verschil en ook de speakers helemaal vrij van wanden of juist dichtbij maakt allemaal uit, daar kun je best nog wat in halen misschien.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Contour

Misschien domme vraag, maar je hebt neem ik aan goed gechecked dat de tweeters wel goed werken?

Contour

katwax

Mogelijk is het een probleem in de luisterruimte en niet direct bij de luidsprekers zelf.
Dat laag zal zo en zo te maken hebben met te ruimte, daar is DSP (roomcorrection) zeker een stap voorwaarts.

Zoals aangegeven reeds probeer speakers eens anders te plaatsen in de ruimte, indien in de mogelijkheid ook eens meten om te kijken wat er gebeurt in het hoog in de ruimte.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

AudioGek 2026 🔊

Citaat van: Contour op augustus 21, 2024, 11:07:38Misschien domme vraag, maar je hebt neem ik aan goed gechecked dat de tweeters wel goed werken?

Goede vraag. Maar die werken gewoon :D

spijtebijt

Ik heb ook de R700's en ze klinken erg goed, behalve in de allerhoogst hoorbare frequenties. Volgens mij is dat een eigenschap van deze luidsprekers.
Het ligt niet aan de plaatsing.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Lion of Judah

Citaat van: katwax op augustus 21, 2024, 11:26:04Mogelijk is het een probleem in de luisterruimte en niet direct bij de luidsprekers zelf.
Dat laag zal zo en zo te maken hebben met te ruimte, daar is DSP (roomcorrection) zeker een stap voorwaarts.

Zoals aangegeven reeds probeer speakers eens anders te plaatsen in de ruimte, indien in de mogelijkheid ook eens meten om te kijken wat er gebeurt in het hoog in de ruimte.
Zou daar ook eens mee beginnen. Bij mij valt het hoog af vanaf plusminus 8k. Maar dat komt omdat ik op 4,5 meter afstand met de bank tegen de achtermuur zit. Op een meter afstand en in een reflectiearme ruimte pas bij 18k.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Geerdie

Komt me bekend voor.
Ik ben een gebruiker van de R7 en dat "terughoudende hoog" is een karaktereigenschap van de UniQ-drivers.
Persoonlijk vind ik dat totaal niet erg.
Je zou kunnen proberen om de speakers in te draaien zodat ze precies op je gericht zijn.
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Wat heb ik aan 400Watt als de eerste al niet deugt?

katwax

Als het een beperking is van de luidspreker kan je er niets aan doen natuurlijk, dit moet wel duidelijk zijn voordat je begint te werken aan je akoestiek. Je wil de uitdooftijd zo gelijk mogelijk van de laagste frequenties tot de hoogste. Niet teveel concentreren op SPL  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Lion of Judah

Iets zegt mij dat de topic-starter geen sjoege meer gaat geven...
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Peerless Monster

Citaat van: Lion of Judah op mei  1, 2026, 19:43:06Iets zegt mij dat de topic-starter geen sjoege meer gaat geven...

Die is 500 paar speakers verder...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Geerdie

Verhip.
Zie nu pas dat het een oud topic is
Anthem MRX 540 -Accuphase P4600 - Mytek Brooklyn Dac+- Eversolo DMP-A8 - Kef R7 front - Dali Rubicon 2 rear - Rel S812 - Audioquest - NordOst

Wat heb ik aan 400Watt als de eerste al niet deugt?

Xander32

Kef ken ik niet anders dan ietwat terughoudend in het hoog, dat is hun signatuur, hun huis-sound. Indien dat niet bevalt heb je er m.i. de verkeerde speakers staan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Lumin U2  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mediator

Ik zou eerst even inspelen als je ze net nieuw hebt. De indruk van frequenties kan veranderen na verloop van tijd.
Gruppo Richerche Audio Alta Fedeltà ❤️

Trabuca

Ik denk dat ze na 1,5 jaar wel zijn ingespeeld  ;D , dit is een oud topic

Voor de ouder gedienden van het forum, topicstarter zou fluis kunnen zijn. Die wisselde vaker van setup dan ik van onderbroek  8)
Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Peerless Monster

Citaat van: Trabuca op mei  5, 2026, 14:44:40Ik denk dat ze na 1,5 jaar wel zijn ingespeeld  ;D , dit is een oud topic

Voor de ouder gedienden van het forum, topicstarter zou fluis kunnen zijn. Die wisselde vaker van setup dan ik van onderbroek  8)

De TS is 100% zeker niet Fluis.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Mediator

Citaat van: Trabuca op mei  5, 2026, 14:44:40Ik denk dat ze na 1,5 jaar wel zijn ingespeeld  ;D , dit is een oud topic

Dat snap ik maar er wordt gereageerd op een oud topic en een voor de hand liggend iets wordt o vermeld gelaten
Gruppo Richerche Audio Alta Fedeltà ❤️