Wie heeft vertraging bij openen topics

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 4, 2024, 14:56:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richi

Nu ongeveer 3 seconden om dit topic te openen via de [nieuw] knop. Windows 11 met Firefox.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

P_j_V

Net weer niet vooruit te branden om de index te openen; je moet zelfs actief blijven omdat anders de screen lock activeert.
Nu (om hier te posten) weer OK.
Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

JoWa

Net heel erg traag met terug naar ongelezen berichten en ook bij refreshen van alleen al www.htforum.nl.

Safari op IOS 17.3.1.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Marco66

Htforum laadt hier weer helemaal niet of retetraag op safari.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch


jasjenl

Kan ik ook bevestigen, het duurde net een seconde of 7 om dit topic te openen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

eduard


Faxe

Sinds de verhuizing werkt het forum hier minder snel dan voorheen.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

FOX123

#34
Hier ook niet klik en openen, het is klikken, een seconde of 3, 4 wachten en de pagina verschijnt.

op verzenden van bericht duurt echt wel lang.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J.A.F._Doorhof

Ok
Even een update

We worden continue geraakt door kleine DDOS aanvallen. Omdat we op een nieuw systeem draaien worden nu die ip nummers elke keer handmatig toegevoegd aan de firewall.

Dit de verklaring die ik net krijg van de hoster. Het zou dus steeds beter moeten gaan. (hoop ik) ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

scoc

Klopt volledig. Sinds de verhuizing is in 80% van de gevallen deze site heel traag bereikbaar. Vandaag (5/4) waren er zelfs momenten dat de site bijna niet bereikbaar was (+ 2 minuten vooraleer site openging (Windows 10 & Edge)). Voordien was het echt aanzienlijk beter (voor verhuis en/of upgrade).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  5, 2024, 14:26:15We worden continue geraakt door kleine DDOS aanvallen. Omdat we op een nieuw systeem draaien worden nu die ip nummers elke keer handmatig toegevoegd aan de firewall.
Balen met die DDOS'ers.
Ik gebruik fail2ban op mijn linux servertje, gratis opensource. Die kan de logfiles scannen en zich misdragende ip adressen in een jail zetten voor bepaalde/onbepaalde tijd. Dan is het dus geen handwerk meer, maar gaat het blokkeren automagisch.

https://github.com/fail2ban/fail2ban

Maar de hoster zal zijn eigen methodes wel hebben.

J.A.F._Doorhof

We hebben nu een automatische versie inderdaad.

Hij verwacht dat het vanavond beter moet gaan worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FOX123


minplus

Hier nog steeds alles binnen een seconde.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

sschot

Op dit moment via al mijn toestellen stabiel en snelheid is ok
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Richi

#45
Gek van die verschillen. Net 4 seconden om dit topic te openen. We zitten op 1000mb glasvezel met een supersnelle mesh wifi. Voor de verhuizing had ik nooit problemen met de snelheid op dit forum.

Ik heb trouwens wel het idee dat de vertraging bij het openen constant 3 a 4 seconden is hier. Dus geen fluctuerende wachttijden wat je zou verwachten bij incidentele zware serverbelasting. Mijn gok is daarom nog steeds dat er hier en daar bepaalde database indexen niet (goed) zijn aangemaakt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J.A.F._Doorhof

Correct
Board index loopt heel snel. Topics openen nog niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

minplus

Gek dat ik hier geen enkel probleem heb.
Een serie dingen geprobeerd en als ik eenentwintig zeg opent alles bij een, dus een kwart seconde.
Dat ligt toch niet aan het feit dat ik met een 12 jaar oude iMac werk, lijkt me.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Richi

Citaat van: minplus op april  6, 2024, 20:02:27Gek dat ik hier geen enkel probleem heb.
Een serie dingen geprobeerd en als ik eenentwintig zeg opent alles bij een, dus een kwart seconde.
Dat ligt toch niet aan het feit dat ik met een 12 jaar oude iMac werk, lijkt me.
Heel vreemd inderdaad. Hier heb ik op de MacBook Air en op de Dell Windows 11 machine van het werk dezelfde trage opening van topics. Maakt ook niet uit welke browser ik gebruik en op welke computer. Misschien dat door de wisseling van server er bij providers nog DNS verwijzingen moeten worden bijgewerkt? Wij zitten op glasvezel van Odido. Bij welke provider zit jij?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

J.A.F._Doorhof

Solcon hier.

Board index is kwart seconde inderdaad. Topics 3-4 seconden stabiel.

Geen idee of dns wat uitmaakt.
Misschien wel de browser die het als cache opslaat.

Wil je eens checken of het ook met een topic van bv een pagina terug waar je nooit in geweest bent zo snel gaat ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"