KPN box (1 HDMI) soundbar (3 HDMI) projector, hoe op lossen met HDMI?

Gestart door Noa25, maart 3, 2024, 08:09:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noa25

Hoi,

Een vraag, mijn KPN box heeft 1 HDMI aansluiting. Nu kan de Kpn box wel Dolby Atmos afspelen, maar de HDMI moet worden gebruikt voor de aansluiting naar de projector.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de HDMI aansluiting van de kpn box ook output geeft naar mijn soundbar voor Dolby Atmos? Want via spdif gaat niet.

Ik heb al zitten zoeken naar splitters, extractors en switch, maar ik weet niet goed hoe dit allemaal werkt.

Dit is de huidige situatie:
1) kpn box HDMI naar projector
2) kpn box spdif naar soundbar

Dit geeft geluid, maar ik zou graag Dolby Atmos willen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

eduard

Je kan toch gewoon van kpn box naar soundbar met hdmi. En dan met hdmi van Soundbar naar projector.

henrykb

of naar een receiver met dubbel hdmi out.. er staat bv een onkyo 808 in de markt die dat heeft.

jasjenl

Wat Eduard hierboven zegt lijkt mij het meest logisch, want ik neem aan dat die soundbar ook een HDMI uitgang heeft. Die is dan bedoeld om je weergever (in dit geval dus de beamer) op aan te sluiten.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Noa25

Hey,

bedankt voor jullie reactie.

Je zou inderdaad denken dat je gewoon de HDMi via de KPN box kan laten lopen, maar de soundbar geeft dan een foutcode. Ik heb inmiddels een andere HDMI aangeschaft, maar ook dit werkt niet.

Dus als ik dan een andere oplossing moet zoeken, is dan een splitter bijvoorbeeld het antwoord?

Groet

eduard

Ik denk toch echt dat er wat mis is met je soundbar of kpn decoder.
Ik heb zelf mijn kpn decoder aangesloten via hdmi op een hdmi ingang van mijn soundbar en de hdmi out van de soundbar weer aangesloten op de tv.

jasjenl

Is het soms een 4k kpn box en kan de soundbar dat niet aan? Iets meer informatie over de types van de gebruikte apparatuur kan zinvol zijn.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

eduard

Je hebt daar misschien een punt als de tv box ingesteld staat op een vast gezet output signaal dan is een mogelijkheid dat deze de soundbar overstuurd. Normaal zou de tv box via hdmi de maximale ondersteunde input van de soundbar moet uitlezen en zich daar op aanpassen. Dit is onderdeel van de hdmi standaard. Maar dit gaat helaas niet altijd goed. Misschien kan de topic starter zijn vraag ook plaatsen op het kpn forum.

https://forum.kpn.com/kpn-tv-en-streaming-121

jasjenl

Wat wellicht ook nog een nuttige toevoeging is: toen ik mijn huidige beamer (Epson TW9400) net had, had ik in eerste instantie ook problemen dat het geluid van mijn (oudere) apparatuur het niet deed. Dat bleek toen als ik me goed herinner te liggen aan de EDID instellingen, die stond op uitgebreid maar dat moest op normaal staan, anders had ik geen geluid.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5