Metamorphose bij graafie

Gestart door graafie, december 28, 2023, 21:39:39

Vorige topic - Volgende topic

Remus en 1 gast bekijken dit topic.

Maximus_Aurelius

Citaat van: graafie op mei  6, 2025, 23:45:51Dat zou zomaar kunnen, hij vertelde me dat hij er 1700 Euro voor had betaald??? Hij woont in Westervoort (bij Arnhem).  ;)
Alles Wel toevallig dat het overeenkomt. Even mijn bewoording wat doorgestreept want de wereld is klein  ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Hoelang dien je nu jouw geduld te bewaren? Zijn ze een beetje vlot leverbaar?
Hoe dan ook; je hebt iets moois om naar uit te kijken!

Citaat van: graafie op mei  6, 2025, 16:32:20Vanmorgen om half 8 in de auto gestapt om richting Arnhem te gaan. Sta je na 10 minuten al een kwartier in de file bij Gieten. Begon goed dus. Gelukkig ging de rest van de reis voorspoedig en was ik om kwart voor tien bij mijn eerste adres voor de luistersessie. Als versterker stond er een Accuphase E 600. Mijn mond viel open tijdens het eerste nummer wat afgespeeld werd, dat begon dus goed. Ik kreeg al snel de tablet in mijn handen gedrukt  om zelf nummers uit te zoeken via de streamingdienst...De speakers zetten een heel mooi plaatje neer, ruimtelijk, breed, en stemmen mooi in het midden. Een akoestische gitaar, alsof de muzikant tegenover je zat te spelen, zo echt...En dan het laag, strak, totaal niet rommelig en het gaat diep...heerlijk. Als dat in die ruimte mogelijk was dan kan het hier bij mij thuis ook zo klinken. Ik heb er ongeveer 1,5 uur gezeten en had al vrij snel beslist dat ik maar even door moest rijden naar Venray. Daar heb ik de speakers besteld in hoogglans walnoot, ze waren niet op voorraad maar ze zijn in bestelling bij de importeur. Na overleg met de importeur heb ik een korting van 4000 Euro gekregen. Ik kwam even voor 4 uur zonder problemen ons erf weer op gereden. Hoezo een geslaagde dag... :pompom:  :pompom:  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Ben ook wel benieuwd hoe het inspelen van de fynes gaat, hier is het af en toe een complete mindfuck  :colgate:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

Xander32

Sommigen beweren ook dat het vooral de eigenaar is die moet inspelen 🙂

Citaat van: Spijkie op mei  7, 2025, 06:27:44Ben ook wel benieuwd hoe het inspelen van de fynes gaat, hier is het af en toe een complete mindfuck  :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2025, 07:37:00Sommigen beweren ook dat het vooral de eigenaar is die moet inspelen 🙂

Ja de eigenaar moet zeker wennen na 7 jaar met piegas geleefd te hebben  :colgate:

brt

Citaat van: Spijkie op mei  7, 2025, 06:27:44Ben ook wel benieuwd hoe het inspelen van de fynes gaat, hier is het af en toe een complete mindfuck  :colgate:

Nog steeds joh?!
Hoop echt dat het kwartje gaat vallen voor je!
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Citaat van: brt op mei  7, 2025, 08:56:54Nog steeds joh?!
Hoop echt dat het kwartje gaat vallen voor je!

Het valt mee hoor, je kunt zeggen dat ze maar 1 week thuis een beetje aan hebben gestaan. De andere week waren we er niet . Nu pas weer de mogelijkheid om het volume wat meer open te draaien en dan is het echt heel mooi. Geen spijt van! Maar ik weet dat er nog meee in moet zitten, meer los van de speakers.

roeleken

Citaat van: Spijkie op mei  7, 2025, 09:02:44Het valt mee hoor, je kunt zeggen dat ze maar 1 week thuis een beetje aan hebben gestaan. De andere week waren we er niet . Nu pas weer de mogelijkheid om het volume wat meer open te draaien en dan is het echt heel mooi. Geen spijt van! Maar ik weet dat er nog meee in moet zitten, meer los van de speakers.
Mmmm, tsja dat kan ook weer aan de luidsprekerkabels liggen..... bron, versterker....  De hifi-shit zeg maar  ;D
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

vanzomereng

Citaat van: Spijkie op mei  7, 2025, 08:55:54Ja de eigenaar moet zeker wennen na 7 jaar met piegas geleefd te hebben  :colgate:

Ik denk dat moeders ook moet wennen, als ze straks de bankafschrift bekijkt  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

graafie

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2025, 06:02:57Hoelang dien je nu jouw geduld te bewaren? Zijn ze een beetje vlot leverbaar?
Hoe dan ook; je hebt iets moois om naar uit te kijken!

Geen idee eigenlijk, kon hij ook niet echt zeggen, de ene keer gaat het vrij snel, de andere keer iets minder vlot. Er staan gelukkig nog genoeg op voorraad in Engeland. We wachten 'rustig' af. :angel:
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

Spijkie

Citaat van: vanzomereng op mei  7, 2025, 09:30:26Ik denk dat moeders ook moet wennen, als ze straks de bankafschrift bekijkt  ;)

😜 ja die schrikt af en toe als ze hoort wat er allemaal staat maar heeft t er daarna ook niet meer over.

Spijkie

Citaat van: roeleken op mei  7, 2025, 09:25:03Mmmm, tsja dat kan ook weer aan de luidsprekerkabels liggen..... bron, versterker....  De hifi-shit zeg maar  ;D

Ik houd t bij de kabels en de speakers , de rest is ingespeeld  :colgate:

Spijkie

Citaat van: graafie op mei  7, 2025, 10:02:53Geen idee eigenlijk, kon hij ook niet echt zeggen, de ene keer gaat het vrij snel, de andere keer iets minder vlot. Er staan gelukkig nog genoeg op voorraad in Engeland. We wachten 'rustig' af. :angel:

Dat klinkt in ieder geval goed dat ze op voorraad staan .  :colgate:

Maximus_Aurelius

Hoe ik het nu begrijp en uit het schrijven verneem zijn de Fyne audio definitief bestelt? Zonder eerst op proef/demo in je eigen ruimte, je eigen akoestiek, je eigen apparatuur etc?

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vanzomereng

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei  7, 2025, 11:54:07Hoe ik het nu begrijp en uit het schrijven verneem zijn de Fyne audio definitief bestelt? Zonder eerst op proef/demo in je eigen ruimte, je eigen akoestiek, je eigen apparatuur etc?

U bent scherp van geest, zo ff op een doordeweekse dag  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

graafie

Ja dus, gaat goed komen. Ik had de 703sp al gehoord in Franeker (vrij grote ruimte) en die lieten al een goede indruk achter en gistermorgen heb ik de 702sp gehoord in een vrijwel zelfde ruimte als bij mezelf (ook wat inrichting betreft), ik was echt onder de indruk wat die presteerden, dus ik durfde het wel aan.  ;) 
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

brt

Citaat van: graafie op mei  7, 2025, 12:26:36Ja dus, gaat goed komen. Ik had de 703sp al gehoord in Franeker (vrij grote ruimte) en die lieten al een goede indruk achter en gistermorgen heb ik de 702sp gehoord in een vrijwel zelfde ruimte als bij mezelf (ook wat inrichting betreft), ik was echt onder de indruk wat die presteerden, dus ik durfde het wel aan.  ;)

Heb je eigenlijk nog kunnen vergelijken met de gewone 702?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

graafie

Nee, de normale 702 of 703 heb ik niet gehoord.

graafie

Net nog even contact gehad, het zou ongeveer 2 a 3 weken duren voor ze binnen zijn. Ach, die paar weekjes kom ik ook wel weer door.  :D

Xander32

Je had voor het mooie eigenlijk jullie bank mee moeten nemen naar Westervoort 😊

Citaat van: graafie op mei  7, 2025, 12:26:36Ja dus, gaat goed komen. Ik had de 703sp al gehoord in Franeker (vrij grote ruimte) en die lieten al een goede indruk achter en gistermorgen heb ik de 702sp gehoord in een vrijwel zelfde ruimte als bij mezelf (ook wat inrichting betreft), ik was echt onder de indruk wat die presteerden, dus ik durfde het wel aan.  ;)

graafie

Citaat van: Xander32 op mei  7, 2025, 13:42:53Je had voor het mooie eigenlijk jullie bank mee moeten nemen naar Westervoort 😊

hahaha, hij had zelf een hoekbank in de kamer staan en had eigenlijk hetzelfde probleem, alleen de armleuning was bij hem een stuk minder hoog en hij zat iets dichter op de speakers.

Maximus_Aurelius

:thumbs-up: