Ervaringen met de Arcam ST60 streamer

Gestart door Juggernaut, oktober 12, 2023, 22:00:05

Vorige topic - Volgende topic

Juggernaut

Beste forumleden,

Ik zou jullie graag wat willen vragen.
Ik overweeg om mijn huidige Audiolab 6000N streamer te upgraden naar een Arcam ST60 streamer.
De Audiolab is mijn eerste streamer geweest en ik heb er met heel veel plezier naar geluisterd.
Omdat mijn installatie niet meer hetzelfde is als toen ik de Audiolab kocht (andere versterkers en andere luidsprekers) ben ik benieuwd of ik mijn streamer ook kan upgraden door de Audiolab in te ruilen voor de Arcam.

Ik heb een aantal reviews van de Arcam ST60 gelezen op het Internet en was benieuwd of er forumleden zijn met real life ervaringen met de Arcam ST60?
Zo ja, zijn er dingen die ik moet weten over het apparaat?
Zijn er verder dingen die heel goed bevielen aan de Arcam of dingen die jullie juist minder vonden?

Bij voorbaat dank voor jullie input!

Met vriendelijke groet,

Rainer

CinéHome

Persoonlijk ben ik heel tevreden van dit toestel. Zelf zet ik het voornamelijk in als streamer/dac/pre. Dus rechtstreeks aan een eindversterker.
Hoe hij zich verhoudt tot een Audiolab model kan ik niet zeggen.

Hoe ziet je setup er nu uit?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Marcel.B

TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Mac mini M4, Arcam AVR 21, Kef R11 ,Kef R3, 2X SVS SB16 Ultra,. HTPC  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5

CinéHome

Ik heb een klant die deze in een Luxman/Harbeth setup gebruikt naar volle tevredenheid.
Dus ja, best veel potentieel.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Juggernaut

Beste CinéHome, beste Pillie,
Van harte bedankt voor jullie input; ik waardeer het zeer.

De streamr zou plaatsnemen in mijn installatie in de woonkamer die naast de Audiolab 6000N streamer bestaat uit Hepta Menhir luidsprekers, Audiolab voor- en eindversterker, een TEAC VRDS T1 CD loopwerk gekoppeld aan een Atoll DAC100 Signature en een TASCAM MD speler.
Het geheel wordt van stroom voorzien via een SEEC netfilter.

Het is geen high-end en pretendeert dat ook niet te zijn maar ik ben er erg blij met de installatie en de manier waarop deze mijn muziek laat klinken.

Ik heb verder de Youtube video van Hans Beekhuyzen nogmaals bekeken en heb naar aanleiding daarvan besloten de streamer aan te schaffen bij forumsponser H&C Hifi.  ;D

Ik ben heel benieuwd en zal laten weten wat mijn ervaringen met de ST60 zijn nadat ik de streamer een aantal weken in mijn installatie heb staan.

Rainer

Xander32

Synergie, bron en versterking van hetzelfde merk zoals je had, is soms niet te onderschatten. Ik ben benieuwd wat de nieuwe gaat brengen. Hoe dan ook, veel muziekplezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

CinéHome

Je zou alvast ook een minimalistische setup kunnen proberen met enkel de bronnen (uiteraard), de Arcam als pre/dac en de Audiolab eindversterker.

Heeft die laatste xlr aansluitingen?

Juggernaut

Ik hoop de Arcam ST60 komende week te ontvangen en laat het jullie weten wat mijn ervaringen zijn. Ik ben heel erg benieuwd of ik t.o.v. mijn hyuidige Audiolab 6000N streamer een stap vooruit doe qua geluidskwaliteit en zal hier zo objectief mogelijk over berichten.

Nogmaals dank voor alle input!

Met vriendelijke groet,

Rainer