Actieve luidsprekers met HDMI ingang?

Gestart door Hannibal_, september 24, 2023, 08:31:00

Vorige topic - Volgende topic

Hannibal_

Hi all,

Een vriend zoekt een oplossing om HDMI over luidsprekers weer te geven. Er zijn wel budget restricties, 2000€.

Zelf vond ik Naïm mo-su 2 best lekker klinken voor het geld, maar ik denk niet dat hij een soundbar achtige oplossing wilt.

Teufel heeft wel vloerstaanders met HDMI ingang, maar ik vermoed dat er binnen het budget ook nog wel iets mooiers te vinden is.

Dutch & Dutch? Dali misschien?
Ik heb nog gekeken naar ls50 meta's maar die bleken geen HDMI te hebben.

Hebben jullie tips?

Zelf had hij een versterker op het oog, cyrus one HD, maar dan gaat wel een relatief groot deel van het budget op daaraan. Maar misschien zijn er ook ervaringen met deze nieuwe cyrus lijn?

Thx! Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

N1v3K

Juggernaut

Hi Hannibal,

Ik heb zelf kortgeleden serieuss nagedacht over actieve luidsprekers en op mijn shortlist stonden onder andere:
-1. SVS Prime Wireless Pro ad EUR 999,00
SVS Prime Wireless Pro

-2. Magnat Transpuls 800a ad EUR 800,00
Magnat Transpuls 800a

-3. Argobn Audio Forte A5 MK2 ad EUR 479,00
Argon Audio Forte A5 MK2

Uiteindelijk heb ik van de aankoop aanschaf afgezien nadat ik ontdekte dat ik het geluid van mijn TV ook via mijn receiver (Marantz NR1506) kon leiden via de HDMI ARC ingang op de receiver.
Daarnaast is via mijn receiver ook verbinding via Bluetooth mogelijk maakte om soms even snel een liedje via je mobiele telefoon af te kunnen spelen.
Ik ben daarom nu aan het kijken naar een set mooie passieve luidsprekers die ik naast de TV kan opstellen en op mijn receiver kan aansluiten.

Succes met de zoektocht!

Rainer

CinéHome

Met Dutch & Dutch zou zijn budget eerder een maandelijkse aanbetaling betekenen. :D 

Er zijn niet zoveel opties met hdmi. NAD en Bluesound (Powernode bvb) hebben zaken binnen 1/2 budget.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

CinéHome

Voor zijn budget zou ik dan een Powernode met Dali Opticon 2 mk2 kunnen aanraden. Mooie combo met een subwoofer uitgang voor latere uitbreiding.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Hannibal_

Citaat van: CinéHome op september 24, 2023, 09:25:27Met Dutch & Dutch zou zijn budget eerder een maandelijkse aanbetaling betekenen. :D 

Er zijn niet zoveel opties met hdmi. NAD en Bluesound (Powernode bvb) hebben zaken binnen 1/2 budget.

Moeten ook nog luidsprekers bij, misschien Wharfedale Eva's bij had/BS is dat een goede combinatie?

Nieuw feit: op termijn is een platenspeler ook wenselijk...
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect

Hannibal_

Powernode heeft ook analoge inputs zo te zien?

CinéHome

Citaat van: Hannibal_ op september 24, 2023, 10:14:02Powernode heeft ook analoge inputs zo te zien?
Zeker. Hoewel via minijack, maar heb klanten die via die weg een platenspeler aansloten naar tevredenheid.

Hannibal_

Citaat van: CinéHome op september 24, 2023, 10:16:08Zeker. Hoewel via minijack, maar heb klanten die via die weg een platenspeler aansloten naar tevredenheid.

Klinkt als top oplossing eigenlijk idd.
Dank je

BJF

Een Bluesound Node is goedkoper dan een Powernode en icm actieve speakers ook een oplossing denk ik. Actieve speakers zijn wel weer duurder dan passieve.
Neem een Node N130 met een setje Servolabs Little/One MKII en hij is klaar.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Xander32

Ik weet niet welke ontwikkelingen er in de meest recente versies van de BSN zijn geweest, maar de digitale volumeregeling in de BSN2 vond ik zeer matig, die vond ik flink afbreuk doen aan de gebruikersvriendelijkheid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

https://www.marantz.com/nl-nl/product/av-receivers/stereo70s

+ een paar speakers naar eigen keuze.

Volgens mij heb je dan een mooie, gebruikersvriendelijke en betreft in- en outputs flexibele set. Wellicht is er zelfs een mooie combideal bij één van de sponsoren mogelijk 🤓

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

CinéHome

Citaat van: Xander32 op september 24, 2023, 18:43:30Ik weet niet welke ontwikkelingen er in de meest recente versies van de BSN zijn geweest, maar de digitale volumeregeling in de BSN2 vond ik zeer matig, die vond ik flink afbreuk doen aan de gebruikersvriendelijkheid.
Wanneer je het toestel via hdmi met de tv koppelt (wat hier toch de bedoeling is meen ik) gaat de volumeregeling gewoon via de ab van je afstandsbediening.
Zoniet via de app of de knoppen opzij van je telefoon/tablet.
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit iemand over horen klagen.

Xander32

Via de app was het/ is het een onhandig en onnauwkeurig schuifbalkje. Via de IPad idem. Grove verdeling, onnauwkeurig. Ik heb heel even een BSN2 als bron en versterker voor een hoofdtelefoon gebruikt, dat was het niet voor mij :nowink: (een Marantz HD-DAC1 bracht soelaas, met de BSN2 puur als bron).

Een BSN als bron vind ik top voor de euro's 👍🏻, maar als vv mwah 😕

Citaat van: CinéHome op september 25, 2023, 15:40:48Wanneer je het toestel via hdmi met de tv koppelt (wat hier toch de bedoeling is meen ik) gaat de volumeregeling gewoon via de ab van je afstandsbediening.
Zoniet via de app of de knoppen opzij van je telefoon/tablet.
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit iemand over horen klagen.

CinéHome

Zoals gezegd kan je het volume ook met de drukknoppen regelen op je telefoon of tablet waarmee je de app draait.
Dus dan is het net als je telefoonvolume.

Hannibal_

Citaat van: BJF op september 24, 2023, 10:45:35Een Bluesound Node is goedkoper dan een Powernode en icm actieve speakers ook een oplossing denk ik. Actieve speakers zijn wel weer duurder dan passieve.
Neem een Node N130 met een setje Servolabs Little/One MKII en hij is klaar.

Dank je.
Zal het aangeven aan hem.

Hij was gisteren nog in een audio zaak gaan kijken en was helemaal confuus  :blink:  ;)

Hem er telefonisch weer beetje doorheen geholpen.
Ze probeerden hem ook luidspreker kabels van haast duizend euro aan te praten.  :nowink:

Op zich staat de powernode hem wel aan.
Misschien alles maar even laten bezinken bij hem.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op september 25, 2023, 15:28:12Denon heeft ook een soortgelijk apparaat;
https://www.denon.com/nl-nl/product/av-receivers/dra-800h/DRA800H.html

Over AV receivers hebben we het gehad.
Maar juist de (visuele ook) eenvoud van de bluesound sprak hem wel aan.

Citaat van: CinéHome op september 25, 2023, 16:51:38Zoals gezegd kan je het volume ook met de drukknoppen regelen op je telefoon of tablet waarmee je de app draait.
Dus dan is het net als je telefoonvolume.

Prima lijkt me en inderdaad ook op de unit zelf begreep ik.

Dank allen!

Ik gun hem even rust  ;)

chansig

Citaat van: Hannibal_ op september 25, 2023, 18:22:45Ze probeerden hem ook luidspreker kabels van haast duizend euro aan te praten.  :nowink:

Voor actieve luidsprekers ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Hannibal_

Lol!

Nee, tussen een powernode van bluesound en een setje passieve.
Klonk echt als goed advies  :nowink: