Ben zo DOM geweest!!

Gestart door stevefilmfreak54, augustus 27, 2023, 09:47:55

« vorige - volgende »

stevefilmfreak54

Ik wilde een andere centerspeaker kopen, namelijk een KEF Q650C, dus een advertentie op Marktplaats gezet, ja hoor binnen een paar uur kreeg ik een aanbod, kwam met foto`s, realistische prijs en hij beloof een snelle levering.
Ik dacht ben zo vaak op MP bezig geweest nooit problemen gehad, dus ik ging mee akkoord, hij stuurde zijn gegevens, vroeg mijn adres op een pakketje te maken, betaling heb ik via zijn gegevens gedaan (ik weet nu, niet slim)hij zou dan donderdag het pakket op de post doen, hoorde niets vroeg aan hem voor het track & trace nummer, hij had geen tijd iets kwam ertussen, vrijdag is geen probleem, vrijdag idem ditto, hij was op vakantie maar wegens ziekte was hij opgeroepen, vrijdagavond zei hij van moet het pakketje zaterdag opsturen of je geld terugsturen, ik ging voor het laatste, zaterdag (gisteren) ging ik mijn account checken niks, nada. Toen ging het befaamde lampje branden "ik ben opgelicht" weer die vent een bericht gestuurd van ik neem actie, aangifte doen bij de politie (ik had toch zijn gegevens), klacht indienen bij MP en bedreigd met zijn gegevens op social media plaatsen, dat vond hij niet leuk en belooft mijn geld terug te sturen op maandag want hij had het apparaat niet bij hem, hij was namelijk niet thuis!! Nogmaals van zijn kant duizend maal excuses, hem verteld je krijgt tot maandag dan neem ik maatregelen. Gisteravond kreeg ik bericht van Marktplaats dat ene "Wouter" bezig was mensen op te lichten............ja, hoor diezelfde Wouter die ik mee bezig was. Ik ben stom geweest ben ingetrapt, mijn gegevens opgestuurd, weet niet wat hij daarmee kan, morgen mijn bank bellen om advies te vragen. Geloof niet dat MP mij kan helpen, ga straks proberen.
Ik ben oud, blijkbaar niet wijs genoeg, ben ingetrapt, wat een sukkel.

Iemand hier die mij kan helpen, van wat moet ik nu doen om mijn bankrekening te beschermen tegen deze minkukkel?

Schaam mij dat ik durft mij eigen vrouw niet te vertellen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Zidoo Z9X Pro 8k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, 5x HDMI van RU Connected, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

HJ2

Ik denk dat je eigenlijk niks kunt doen, behalve je verlies te dragen als een opgelicht, maar wijzer man.

Heeft ook niks met IQ te maken en je bent zeker niet dom. Maar tegen de ratten in de maatschappij kun je je nu eenmaal niet altijd wapenen. Het siert je eerder dat je, in de basis, uitgaat van vertrouwen.

Neem een bakkie, wordt nog eens goed boos op de mensheid als geheel, en dooorrrrr.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

fluissie

Heb al 300 plus handelingen op mp...

2x opgelicht ook... tsja het zijn dingen die voorkomen : SCHAAM JE NIET !

er zijn nou eenmaal van die kansloze figuren die de hele dag tijd hebben om iemand op te lichten

* als je een zoekopdracht plaatst; zet er duidelijk bij ;moet enkelt af te halen zijn

* is er iemand meer als 10 jaar lid en heeft 1 of 2 oude beoordelingen;
OPPASSEN!!!! en zeker als t ver is en ze liever verzenden

Oude/inactieve marktplaats accounts zijn zeer eenvoudig te hacken

CZ79

Aangifte doen kan helpen, ik heb dit ooit met een DAC gehad en toch 1.5 jaar later was de jongeman opgepakt door de politie en heb ik het betaalde bedrag volledig teruggekregen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

SpeedyAndré

Het helpt denk ik niet, maar er staat een open doos aanbieding (winkel) op Mp ...

Met alleen NAW en bank gegevens kan die looser niet zo veel, of je moet ook nog eens op een phishing poging van hem in gaan ...

Jammer van de spaarcenten en het gedoe met de aangifte enz, even slikken en weer verder gaan :)
Ik heb geen ervaring met dingen verbergen voor de vrouw, het lijkt me geen goed idee  :nowink:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Richi

Wat balen zeg! Kan iedereen overkomen, is mij ook gebeurd met een Apple TV een paar jaar geleden. Gewoon eerlijk over zijn en je verlies nemen. Er zijn veel ergere dingen.

Hartelijke groet,
Richard
Woonkamer stereo Naim Atom HE • Philips BDP-9700 • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • Audioquest Niagara 1200 • Focal Elegia & Elear
Zolder HT (in aanbouw) Classé CP-800mkII (verwacht) • Classé CA-2300 (verwacht) • Classé SSP-600 • Oppo BDP-93EU • Elac Debut 6.2 C+SL+SR

minplus

En vooral vrouwlief vertellen dat je je hebt laten belazeren.
Waardeloos leergeld.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

Wat een vervelende situatie zeg, wat een rotvolk loopt er vrij rond ... Balen, erg zuur.

De schade zal het bedrag zijn welke je hebt gestort op zijn rekening, verder kan hij volgens mij weinig met jouw bankgegevens. Hij kan niet opnemen of overmaken mocht dat jouw zorg zijn.

En ik zou het eerlijk vertellen aan je partner, ondanks je schaamte. Dit kan echt iedereen overkomen en daar eerlijk over zijn vind ik alleen maar sterk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lucky.L

Balen. En zolang je vrouw niet Lucia Rijker is oid gewoon lekker vertellen.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

FrankBe

Alles boven een bepaald bedrag wil ik ophalen of laten ophalen. Laatst heb ik nog een discussie over verzending gehad met een verkoop maar nee is en blijft zelfs na argumenteren nee.

Hanky Panky

Citaat van: Xander32 op augustus 27, 2023, 17:45:14De schade zal het bedrag zijn welke je hebt gestort op zijn rekening, verder kan hij volgens mij weinig met jouw bankgegevens. Hij kan niet opnemen of overmaken mocht dat jouw zorg zijn.

Met een naam en Iban kun je wel machtigingen triggeren. Abbo, diensten etc.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xander32

Helder, met triggeren hangt dat dus van de alertheid én de bedoelingen van die "abbo en diensten" af?

Citaat van: Hanky Panky op augustus 27, 2023, 18:10:37Met een naam en Iban kun je wel machtigingen triggeren. Abbo, diensten etc.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hanky Panky

Citaat van: Xander32 op augustus 27, 2023, 18:25:21Helder, met triggeren hangt dat dus van de alertheid én de bedoelingen van die "abbo en diensten" af?

Ja, jij hebt als rekeninghouder 4 maand zo uit mijn hoofd om de boel terug te laten boeken. Maar ze kunnen je op die manier dus wel lastig vallen.

Het is niet zo dat ze direct geld kunnen overmaken maar met dit soort dingen kun je aardig wat gezeur ondervinden als iemand deze moeite zou nemen. Het stopt wel als ze een cent overmaken met een code oid maar dat doet lang niet elk bedrijf.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

August

Die dingen gebeuren, en ik weet natuurlijk niet voor wat voor bedrag je de boot in bent, maar het is uiteindelijk maar geld.

Persoonlijk zou ik geen gevraagd advertentie zetten, omdat ik het idee heb dat hier oplichters heel actief op af komen. Gewoon zoeken of wachten met een opgeslagen zoekopdracht tot wat je wilt voorbij komt. En niet te graag willen, dat is altijd een valkuil. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het vaak zo. Houd enkele goede regels in acht zoals betalen via marktplaats en niet daarbuiten.
Vraag of het op te halen is, ook al zou je het op willen laten sturen, hoe iemand reageert zegt dan al veel.

Ik zeg niet dat het mij nooit overkomt, heb mij ook al wel eens gebrand aan zoiets. Wel doe ik al zo lang zaken via internet dat ik het meestal wel door heb als er iets niet helemaal pluis is. En heb honderden spullen gekocht via fora en diverse marktplaatsen wat allemaal prettig verlopen is.
Bepaalde zaken heb ik ook geleerd niet via marktplaats te doen, zoals bv. telefoons. Dat werkt bv. via tweakers of hier beter.

. . .

Citaat van: August op september 14, 2023, 20:30:33Die dingen gebeuren, en ik weet natuurlijk niet voor wat voor bedrag je de boot in bent, maar het is uiteindelijk maar geld.

Persoonlijk zou ik geen gevraagd advertentie zetten, omdat ik het idee heb dat hier oplichters heel actief op af komen. Gewoon zoeken of wachten met een opgeslagen zoekopdracht tot wat je wilt voorbij komt. En niet te graag willen, dat is altijd een valkuil. Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het vaak zo. Houd enkele goede regels in acht zoals betalen via marktplaats en niet daarbuiten.
Vraag of het op te halen is, ook al zou je het op willen laten sturen, hoe iemand reageert zegt dan al veel.

Ik zeg niet dat het mij nooit overkomt, heb mij ook al wel eens gebrand aan zoiets. Wel doe ik al zo lang zaken via internet dat ik het meestal wel door heb als er iets niet helemaal pluis is. En heb honderden spullen gekocht via fora en diverse marktplaatsen wat allemaal prettig verlopen is.
Bepaalde zaken heb ik ook geleerd niet via marktplaats te doen, zoals bv. telefoons. Dat werkt bv. via tweakers of hier beter.
Niks mis mee als je op voorhand in de adv. aangeeft dat je het persoonlijk op komt halen. Zoekopdrachten hebben een enorme vertraging ook (1x per 24u), grote kans dat je de melding krijgt, op de link klinkt en is de advertentie al weg.

Let overigens wel op, er zijn massaal oplichters actief in de audio rubrieken de laatste dagen, kom er al meer dan 10+ fakes per pagina tegen. Advies - sla voorlopig preventief alle 0-7 dagen actieve aanbieders over.
Dit soort dingen, keer op keer: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/converters/m2022686065-merason-frerot-dac-digitaal-analoog-omzetter-reserviert
Zijn nog zelfs te dom om het "gereserveerd" weg te halen of te vertalen...origineel staat hier: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/merason-fr-rot-dac-digital-analog-converter/2457626816-172-13483
Het wordt tegenwoordig echt moeilijk om ze te spotten, vertaalprogramma's worden steeds beter, ze wachten soms lang om de gejatte foto's weer te gebruiken en de prijzen zijn niet meer zo onzinnig laag.
Ik heb dit laatst ook al meegemaakt - ik heb wat aangeboden en de dag erop meteen een undercut van zo'n fake aanbieder, 0dg actief, niet veel onder mijn prijs...de foto's uit Amerika gejat.

Littletycoon

Hoe werkt de scam als je zegt op te willen halen en cash bij ophalen te willen doen?

Ik heb deze Scam.

Het is absoluut oplichting, ik herken de foto's van een ebay veiling 3 maanden geleden. En laat ik nou net degene zijn die de speakers die bij deze subs horen heeft gekocht en ook daadwerkelijk  opgehaald. Dus ik herken de achterliggende kamer en die persoon heeft me verteld dat de subs door heel iemand anders zijn gekocht, dan nu aangeboden.

De huidige zwendelaar vindt het prima dat ik ze kom ophalen, vindt het prima dat ik cash betaal en stelt een datum voor. Hoe ga ik belazerd worden (buiten een overval)?

. . .

1. Je rijdt naar de spreekwoordelijke middle-of-nowhere
2. Zodra hij op het punt staat om adres te sturen, houdt het contact op
3. Je rijdt er naartoe, vangt klappen en eindigt een paar honderd euro lichter
4. Aanbod is echt en de koper is gewoon een luie donder die foto's van internet kopieert.
Keuze is reuze.

p.s kijk maar wat de scammers tegenwoordig doen:

Echte ad: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m2022262428-audio-research-sp11-buizenvoorversterker
Meteen een undercut erop: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2022757623-audio-onderzoek-sp-11-sp-11-ps

Peerless Monster

Citaat van: WhySoSerious? op september 15, 2023, 18:49:511. Je rijdt naar de spreekwoordelijke middle-of-nowhere
2. Zodra hij op het punt staat om adres te sturen, houdt het contact op
3. Je rijdt er naartoe, vangt klappen en eindigt een paar honderd euro lichter
4. Aanbod is echt en de koper is gewoon een luie donder die foto's van internet kopieert.
Keuze is reuze.

p.s kijk maar wat de scammers tegenwoordig doen:

Echte ad: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m2022262428-audio-research-sp11-buizenvoorversterker
Meteen een undercut erop: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2022757623-audio-onderzoek-sp-11-sp-11-ps

Je koopt ook geen sp11 voor 1800 euro...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

. . .

Klopt, maar dat begrijpt een hoop niet. Volgens mij stond hij gisteren nog op 2344?

Laan

Apart. Een audio onderzoek versterker.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Peerless Monster

Citaat van: Laan op september 16, 2023, 19:57:18Apart. Een audio onderzoek versterker.

Tsja mooie vertaling van Audio Research...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | PS Audio Perfectwave Transport | HifiRose RS130 | Acoustat model one + one and two + two | Michell of Dual CS510

Laan

Ja precies. Verder ziet het op het oog wel aardig uit.
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

. . .

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m2022871850-hegel-h95

Wat denk je hiervan dan? Op zich niks op aan te merken maar dit stukje slaat nergens op:

Als je vooral geïnteresseerd bent in dampweergave, moet je de H95 niet kopen. Andere apparaten die alleen ontworpen zijn voor streaming zijn veel beter. Helaas verandert de technologie hiervoor snel.
Als je echter een supergeïntegreerde versterker wilt, ben je hier aan het juiste adres.

Foto's zijn wazig, alsof ze ergens van gekopieerd zijn.

jazzy

Citaat van: WhySoSerious? op september 16, 2023, 21:43:55Wat denk je hiervan dan? Op zich niks op aan te merken maar dit stukje slaat nergens op:

Als je vooral geïnteresseerd bent in dampweergave, moet je de H95 niet kopen. Andere apparaten die alleen ontworpen zijn voor streaming zijn veel beter. Helaas verandert de technologie hiervoor snel.
Als je echter een supergeïntegreerde versterker wilt, ben je hier aan het juiste adres.
De echt (Duitse) verkoper heeft daar een spelfoutje gemaakt. Zie https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/hegel-h95-vollverstaerker-streamer/2507384301-172-4612 (Steaming ipv. Streaming).

Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Laan

Niks voor mij. Ben gek op dampweergave immers.