Dutch Audio Event 2025 4-5 oktober

Gestart door CinéHome, juli 12, 2023, 14:53:53

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Een van de beste kamers was toch wel nummer 12, met de zelfgemaakte LS met push pull woofers, die alleen als doel hadden om de streamers die de man maakte te promoten. De kleine KII's waren gewoon retegoed, maar misten sub ondersteuning.

De immense Dali Epicore's (ik heb een zwak voor NAD en DALI) stonden te dicht op elkaar voor de eerste rij, en ik vond een nummer van Dire Straits wat muf en klein klinken. Tweede rij, ander nummer.. Ik hoorde de potentie van deze LS toen opeens iedereen per ongeluk even stil was. De rust in het geluidsbeeld, afbeelding, en de immense ruimtelijkheid in het uiterste hoog. Iets wat je m.i. ook zou kunnen horen bij de Daudio's, maar daar heb ik niet goed kunnen luisteren. Ik ken ze echter wel goed. Toen zette het laag in alsof je naar enorme subs luisterde, maar de ruimte was te slecht en ook dat klonk daardoor niet goed. Jammer dat ze er niet even wat roomcorrectie tegenaan gooien. Bij mij thuis klinkt het aanzienlijk beter. En de Epicores zijn sowieso te groot. Dus dik prima. Maar wie een audiofiele thuisbioscoop wenst, de ruimte heeft.. Mijn zegen heb je.

Verder was ik vooral heel erg teleurgesteld in alles, behalve in de HT ruimtes. Wonderlijk wat een geweld je vermag met gewone vloerstaanders en 2 subs en wat satellietjes. Had het idee dat het geluid niet heel erg in balans was, maar nou en? Lekker was het wel, ook de ruimte van Cinehome.  Ik zag opeens wel de charme van een thuisbioscoop. Van de week overdag een keer Daft Punk met Tron opzetten. Of ik met twee subs hetzelfde geweld kan krijgen.

En er was nog een deense kamer met agressieve lijkende luidsprekers. Allemachtig, wat een lelijke krengen. Het stond er zeer hard en er werd van die klinkelklangel boembampats muziek gedraaid. Onder de indruk, maar mooi was het niet.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

jahtari

Citaat van: Peerless Monster op oktober  9, 2023, 12:15:52Heb je hem ook in Qobuz? 😊
Hierbij als csv bestand geexporteerd.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Citaat van: jahtari op oktober  9, 2023, 11:37:49En hier de playlist:

https://tidal.com/playlist/ce1b8f3a-8f81-4972-9d2b-c49187b75483
Dank, leuk om te zie dat Ratchets van HEDEGAARD er ook in staat. Bij welke demo was dat?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Citaat van: Peerless Monster op oktober  9, 2023, 12:15:52Heb je hem ook in Qobuz? 😊
Je kan ook zelf met TuneMyMusic.com de conversie van openbare lijsten doen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Citaat van: Tabcam op oktober  9, 2023, 19:58:21Dank, leuk om te zie dat Ratchets van HEDEGAARD er ook in staat. Bij welke demo was dat?
Kii Seven. Klonk ongelofelijk voor het formaat.  :wow:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.

Jinsu

Heb van een vriend vernomen dat in Duitsland Denon en Marantz massaal worden gedumpt, de grootste resellers nemen Denon en Marantz uit het assortiment.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Robiwan

Bij Dali/Leak/Mission/Wharfedale/NAD stond ergens in de ruimte langs de lange muur een simpel NAD M10 of C700? all in one systeem met mooie grote Dali monitors op stands. Ondanks dat de speakers hooguit een meter uit elkaar stonden klonk dat verrassend fijn en mooi helder :clapping:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robert

Citaat van: Jinsu op oktober  9, 2023, 21:14:50Heb van een vriend vernomen dat in Duitsland Denon en Marantz massaal worden gedumpt, de grootste resellers nemen Denon en Marantz uit het assortiment.

En wat zou daarvan de reden zijn?

CZ79

Citaat van: DofN op oktober  9, 2023, 19:39:29En er was nog een deense kamer met agressieve lijkende luidsprekers. Allemachtig, wat een lelijke krengen. Het stond er zeer hard en er werd van die klinkelklangel boembampats muziek gedraaid. Onder de indruk, maar mooi was het niet.

Toch niet deze die je bedoelt?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

jaco

Citaat van: Robert op oktober  9, 2023, 22:13:01En wat zou daarvan de reden zijn?
Prijsverhoging ?
Masimo is niet aardig ?
Hekel aan Japanse merken ?

DofN

Citaat van: CZ79 op oktober  9, 2023, 22:21:48Toch niet deze die je bedoelt?

Nee, niet die kamer. Ik hoop dat ik het terug kan vinden.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

jahtari

De grotere versie van die hierboven, die van 250.000 euro.

Homethx

Wat vonden jullie van de Lyngdorf Ls-1000 en Cue-100?

DofN

Helaas niet aan toe gekomen :( Ik ben benieuwd!

roland p

Wat vonden jullie van de DASL monitor?

Ik vond ze erg goed klinken. De kleine (gesloten) monitoren vulde de ruimte goed. Tenminste geen laag-problemen :D.
De ruimte waarin ze speelden was ongeveer net zo groot als mijn woonkamer, dus dat gaf een goed, realistisch beeld van hoe het thuis zou klinken.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

Benco

Citaat van: Homethx op oktober 10, 2023, 09:07:41Wat vonden jullie van de Lyngdorf Ls-1000 en Cue-100?

De grote set vond ik prachtig , maar je moest wel even de kans hebben om in een niet te overvolle zaal te luisteren en de luistersessie uit kunnen doen , van audiofiel gepingel  tot en met  infected mushroom om het hele spectrum van kunnen van die set  mee te hebben .... Ik ben er ook binnen geweest dat het er echt veel te druk was en dan klonk het wel minder , beetje logisch ook omdat de roomperfect is ingemeten in een zaal waar 5 mensen waren en dan valt het een beetje weg als opeens een drukte van jewelste is.
Wat mij ook opviel is dat er op de momenten dat men echt zwaar aan de decibels ging , het niet zoals bij vele andere sets echt stoorde.
De kleine set met die nieuwe speakers  klonk ook goed , maar mijn voorkeur gaat toch echt naar de LS1000 met het stapeltje  BW3 erachter.

CZ79

Citaat van: jahtari op oktober 10, 2023, 09:01:28De grotere versie van die hierboven, die van 250.000 euro.

Oh die, wel gezien maar niet gehoord (was einde van de dag en er werd volgens mij toen niets meer gedraaid in die ruimte)

Robert

Citaat van: jaco op oktober 10, 2023, 06:03:27Prijsverhoging ?
Masimo is niet aardig ?
Hekel aan Japanse merken ?

Waarom zou Masimo niet aardig zijn, behalve de prijsverhoging?
Een hekel aan Japanse merken lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Sommige prijzen zijn inmiddels wel gedaald, dus blijkbaar hebben ze in de gaten dat de klanten de prijsverhoging niet pikken (tegenvallende verkopen).

jaco

Citaat van: Robert op oktober 10, 2023, 18:09:30Waarom zou Masimo niet aardig zijn, behalve de prijsverhoging?
Een hekel aan Japanse merken lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Sommige prijzen zijn inmiddels wel gedaald, dus blijkbaar hebben ze in de gaten dat de klanten de prijsverhoging niet pikken (tegenvallende verkopen).
geen idee, ik probeerde maar wat redenen op te sommen om een reactie te krijgen. Maar die is nog niet gegeven. Ik wil wel een AV10 een keer hebben en het goedkoopste was in Oostenrijk, iets van 18% onder de adviesprijs van €7000. De rest zit allemaal met advies prijzen of beetje eronder in Nederland. In Duitsland is de prijs iets lager als je zoekt. Gedumpt wordt die processor nog niet.

Soundsgood

Hier ook nog een uitgebreid verslag met foto's, vooral gepost voor het overzicht van alles wat er te zien was. Kritische noten doen ze niet echt aan en ook wat lastig te achterhalen wat ze de beste sets vonden: https://www.hifipig.com/dutch-audio-event-2023-show-report/
Dutch & Dutch 8c | Grimm MU1

CZ79

Vond trouwens de audio note erg vreemd ver in de hoek gezet, klonk serieus niet goed en geluid bleef in de speakers in plaats van een mooie beeld tussen de speakers

donaldk

Citaat van: chansig op oktober  9, 2023, 14:41:03Vind het gezeur wel meevallen.

Ik vind het te veel geld. Jij niet. Anderen weer wel, anderen niet.

Tsja. En als je het niet eens bent met de ander zeg je maar dat diegene zeurt.

Gr. Hans

Paar euro, uhm 36 gulden, lol.

donaldk

Citaat van: jahtari op oktober  9, 2023, 17:25:46Ben je ook bij de griek gaan zeuren over de prijs van de gyros?  :D

Je weet toch vooraf al wat het kost? En je geeft toch ook al geld uit aan de rit naar DAE? Steekt er vrije tijd in?

Ik denk dat we met zijn allen blij mogen zijn dat er zo'n grote hifi beurs is in NL. Als we daar aan kunnen bijdragen met een faire toegangsprijs dan is dat toch helemaal OK?

Alle bedrijven die komen steken er sowieso al veel tijd en geld in. Misschien valt het kwartje anders de andere kant op de komende jaren, met deze sterk vergrijzende hobby.

Inderdaad mis de ISE in de buurt nog steeds. €1K voor Barcelona heb ik er niet voor.

mmuetst

110k voor dit stapeltje lelijke apparatuur?  :nowink:

Krijg er een relatie therapeut bij? Dan snap ik dat bedrag wel  :D.
Ik zou dan toch gaan voor een Eversolo streamer/dac gaan en dan zonder relatie therapeut  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

jaco

En dan nog het ronde schermpje van Marantz gappen ook nog.