Dutch Audio Event 2023 7-8 oktober

Gestart door CinéHome, juli 12, 2023, 14:53:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jahtari

Er was ook mooie muziek te horen. En afschuwelijke. En de typische audiofiele. Anders gewoon vragen naar wat je wilt horen.

Maar je hebt gelijk, op een deel vd plekken was de muziek vreselijk. Snap dat nooit. Wil je wat verkopen of vooral de audiofiele "kijk mij eens" snob uithangen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kurt

Ik ken heelwat muziek genres, maar ben nog nooit het "audiofiele" genre tegen gekomen.

Mensen die meer dan gemiddeld besteden aan hifi, doen dat niet om de audiofiele "kijk mij eens" snob uithangen, zoals je 't omschrijft. Dit is een beetje kort door de bocht.

Ik heb een aantal CDs van Moby, en ook wel wat Techno deuntjes. Moby's muziek is zo goed als een samenraapsel van MP3 en Mini Disc samples; heeft hij zelf nog verteld in een interview. Vaak zijn de samples waarmee Techno deuntjes in mekaar gemixt zijn, niet veel beter. Als je bronmateriaal van dermate slechte kwaliteit is, laat dit nooit de kwaliteiten horen van een goed hifi systeem. Het zou dan ook niet slim zijn om daar mee te demonstreren.

Contour

Voor dat soort muziek stijlen kun je beter (semi) PA speakers neerzetten, voor veel kleinere investering veel meer laag impact. Kijk maar eens bij baxshop ofzo.

Tabcam

Citaat van: Kurt op november  5, 2023, 06:50:19Ik ken heelwat muziek genres, maar ben nog nooit het "audiofiele" genre tegen gekomen.
Lees dit gewoon als erg goed opgenomen tracks.

Citaat van: Kurt op november  5, 2023, 06:50:19Mensen die meer dan gemiddeld besteden aan hifi, doen dat niet om de audiofiele "kijk mij eens" snob uithangen, zoals je 't omschrijft. Dit is een beetje kort door de bocht.
Bij het negatieg gepositioneerde 'audiofiel', 'tingeltabgel', 'snobmuziek', etc. zit nogal veel moeilijker toegankelijk Jazz tussen. Daar zit volgens mij wel iets van gesnob bij.

Citaat van: Kurt op november  5, 2023, 06:50:19Ik heb een aantal CDs van Moby, en ook wel wat Techno deuntjes. Moby's muziek is zo goed als een samenraapsel van MP3 en Mini Disc samples; heeft hij zelf nog verteld in een interview. Vaak zijn de samples waarmee Techno deuntjes in mekaar gemixt zijn, niet veel beter. Als je bronmateriaal van dermate slechte kwaliteit is, laat dit nooit de kwaliteiten horen van een goed hifi systeem. Het zou dan ook niet slim zijn om daar mee te demonstreren.
Nou, ik vind het juist erg goed en van een goede set getuigen als ook slechter opgenomen muziek goed genoeg klinkt. Juist een set die alles kan afspelen heeft mijn aandacht. Volgens mij zouden ze of afwisselend mooi opgenomen en lekker bekende nummers afspelen waardoor je nooit aaneengesloten zit te luisteren naar dezelfde soort muziek wat op veel demos wel het geval is. Zit natuurlijk een risico in dat mensen met één nummer een verkeerde indruk krijgen maar dat vind ik wel de beste demos!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Is het niet ergens ook snobistisch om je af te zetten van de snobs?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

wasbeer2006

Ik ga inderdaad volgend jaar af en toe eens vragen naar bepaalde nummers.

Het ging me er ook om, je wilt toch ook jongeren trekken op zo,n beurs.
Tuurlijk zit er extreem verschil in opname kwaliteit, dat is waar.

De andere kant is dat velen een heel diverse smaak hebben.

Het is misschien een beetje vloeken.... maar ik luister 90% spotify en YouTube, gemak, de hele familie gebruikt het dus lekker op een avondje een gezamlijke playlist maken. soms is de kwaliteit minder, maar vaak ook meer dan oké. Soms hoor ik geen verschil met de cd.

Nu moetvik wel zeggen dat ik een redelijke basis heb, internet bedraad, belden kabel vanaf de meterkast op de fase met zo min mogelijk troep aan bv magnetron etc. De rest komt via de andere kant van de kamer aan en mijn nieuwe speakers zijn echt top!

TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

jahtari

Citaat van: DofN op november  5, 2023, 13:12:09Is het niet ergens ook snobistisch om je af te zetten van de snobs?
Neem alles niet te serieus, je weet wat ik bedoel.  :D
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Mediator

Citaat van: Tabcam op november  5, 2023, 13:06:42Nou, ik vind het juist erg goed en van een goede set getuigen als ook slechter opgenomen muziek goed genoeg klinkt. Juist een set die alles kan afspelen heeft mijn aandacht. Volgens mij zouden ze of afwisselend mooi opgenomen en lekker bekende nummers afspelen waardoor je nooit aaneengesloten zit te luisteren naar dezelfde soort muziek wat op veel demos wel het geval is. Zit natuurlijk een risico in dat mensen met één nummer een verkeerde indruk krijgen maar dat vind ik wel de beste demos!

Een waarheid als een koe. Een heel goede set is feitelijk een vergrootglas op de muziek. Een set moet niets weglaten of toevoegen maar dat is een utopie. Bij een goede set is een mindere opname gewoon niets meer en minder dan dat. Niets waar je niet naar zou kunnen luisteren. Helaas zijn er high end sets die alleen goed klinken met 'audiofiele' opnames. Ik heb vroeger wel sets gehoord waar je waarschijnlijk blijft zitten met tien audiofiele opnames en de rest is niet te draaien.