Dutch Audio Event 2023 7-8 oktober

Gestart door CinéHome, juli 12, 2023, 14:53:53

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Voor mensen die er 110k voor over hebben:
https://wadax.eu/reference-server/
https://wadax.eu/reference/
Maar ik zie in de specs alleen geschikt voor 220 volt...
Dus niet geschikt voor ons lichtnet  :nowink:
Hoop bla bla maar geen één meting hoe goed dit spul wel niet is (SINAD).
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Volgens mij is dit een subjectief topic.  ;)

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

CZ79

Heb ik dus wel zien staan maar speelden niet, was er wel benieuwd naar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

jahtari

Tidals zoekfunctie blijft raar.

Zoeken op "Dutch Audio Event 2023" levert eerst mijn playlist niet op, onder "Top". Je ziet er maar 3.

Pas als je klikt bij Playlists, dan naar beneden scrollen zie je 'm, maar met maar 1 track.

Pas bij openen zie je hoeveel tracks het echt zijn.

Gek en zo vaak al meegmaakt, dat ie bijv. de titel van een nummer niet vindt, maar bij zoeken op de artiestnaam staat het nummer dan weer wel..  :wow:

Anyways, iemand anders nog mooie of bijzondere nummers opgeslagen van dae?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

**Marco 76**

Citaat van: DofN op oktober 10, 2023, 23:15:33Deze bedoelde ik

Daar had ik juist wel 2 lekkere nummers. Johnny Cash en nog een herkenbare op behapbaar volume, dus niet gevlucht voor tingel/pingel muziek.  Qua sound vond ik het groots en geweldig. Qua looks voor mij ook te Star Wars, maar misschien kun je er wel mee vliegen gezien de vraagprijs.

AudioEnZo

Vond de Stilla's van AEquo Audio ook wel goed te pruimen. Fraai hoe die slanke speaker zo'n grote ruimte wisten te vullen.

Voor de liefhebbers van meer foto's: https://www.audioenzo.nl/dutch-audio-event-2023-2/

mmuetst

@AudioEnZo bedankt voor de mooie foto's!

htandre

Citaat van: AudioEnZo op oktober 11, 2023, 09:23:20Vond de Stilla's van AEquo Audio ook wel goed te pruimen. Fraai hoe die slanke speaker zo'n grote ruimte wisten te vullen.

Ik vond deze ook erg mooi klinken en er mooi uitzien. Ik dacht hier kan ik mee thuiskomen, vrouwlief zal ze ook wel mooi vinden, tot ik achter de prijs kwam.
Wel vreemd dat ze wel 2 meter uit de achter wand stonden.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

DofN

Citaat van: AudioEnZo op oktober 11, 2023, 09:23:20Vond de Stilla's van AEquo Audio ook wel goed te pruimen. Fraai hoe die slanke speaker zo'n grote ruimte wisten te vullen.

Voor de liefhebbers van meer foto's: https://www.audioenzo.nl/dutch-audio-event-2023-2/

Oja, het ging het ging. Niet echt full range. Maar wel leuk.
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

AudioEnZo

Citaat van: htandre op oktober 11, 2023, 10:45:47Ik vond deze ook erg mooi klinken en er mooi uitzien. Ik dacht hier kan ik mee thuiskomen, vrouwlief zal ze ook wel mooi vinden, tot ik achter de prijs kwam.
Wel vreemd dat ze wel 2 meter uit de achter wand stonden.
Ze zijn inderdaad wel aan de prijzige kant ja, zo rond de 20K  :hehe:
Vorig jaar stonden ze ook al z'n eind van de achterkant en ik zie dat ook al bij diverse reviews gebeuren.

Citaat van: DofN op oktober 11, 2023, 12:43:36Oja, het ging het ging. Niet echt full range. Maar wel leuk.
Het ging in mijn beleving best goed in het laaggebied, de muziek die ze op dat moment draaide vroeg wellicht niet om sublaag.

Wat ik ronduit imposant vond was onderstaande set met de grote PMC's. Danse Macabre klonk erg indrukwekkend!

DofN

Poeh, mooi die PMC's. Ook niet gehoord :(.

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

AudioEnZo

Citaat van: DofN op oktober 11, 2023, 14:08:31Poeh, mooi die PMC's. Ook niet gehoord :(.
Tja, zo ben ik de ruimte met MSB en Magico op een of andere manier voorbij gerold, was misschien te druk  :blink:

CZ79

PMC niet eens gezien (laat staan gehoord) en Magico graag willen horen, maar was echt hee erg druk dus jammer voor mij

PeterAlligator

Leuke show. Goede sfeer. Minder mensen dan voorgaande jaren. Fijn! Vorig jaar stonden we buiten in de rij in de regen; nu konden we meteen naar binnen.

Jammer dat enkele grote namen er niet waren: Linn, Naim, Hegel. Allemaal merken met net prachtige, nieuwe spullen.

Positief vielen op:

- Guru (Goed en goedkoop. Hoe doen ze dat? Vorig jaar ook al!)
- Wilson Audio (Dan vooral de Sabrina in de combinatie met Innuos...wauw!)
- Kii Audio Seven
- Estelon (ook de mooiste speakers van de show)
- PMC (mag ook wel voor dat geld)
- Chrystal Cable (Klein, maar oei wat fijn)

Weet iemand toevallig de naam van die grote retro-speakers op de drievoet? Die klonken namelijk ook heel erg goed!

mmuetst

Citaat van: PeterAlligator op oktober 11, 2023, 22:16:45Weet iemand toevallig de naam van die grote retro-speakers op de drievoet? Die klonken namelijk ook heel erg goed!
deze bedoel je?

Fleetwood Sound DeVille SQ Bookshelf Speakers
https://fleetwoodsound.com/speakers/

PeterAlligator

Citaat van: mmuetst op oktober 11, 2023, 22:23:44deze bedoel je?

Fleetwood Sound DeVille SQ Bookshelf Speakers
https://fleetwoodsound.com/speakers/

Ja, die bedoel ik! Dank je. Die vond ik erg goed klinken.

CZ79

jahtari

Citaat van: CZ79 op oktober 12, 2023, 08:20:45Die klonken idd erg goed
Ja, ook leuk design. Jammer vd prijs, want de rest vd set leek ook erg duur. Jammer dat ik op mijn 50e toch niet zo succesvol ben financieel gezien, dat ik me zo'n set zo maar erbij kan kopen....  :D  :nopompom:

De speakers hadden ook een perfect fantoom midden, zo duidelijk, bijna tastbaar in de ruimte.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Jinsu

Citaat van: jaco op oktober 10, 2023, 06:03:27Prijsverhoging ?
Masimo is niet aardig ?
Hekel aan Japanse merken ?

Reden is inderdaad Masimo, blijkbaar hanteren ze een beleid waar menig dictator trots op zou zijn.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Robert

Citaat van: Jinsu op oktober 15, 2023, 12:34:07Reden is inderdaad Masimo, blijkbaar hanteren ze een beleid waar menig dictator trots op zou zijn.

Waar moet je dan aan denken? Dealermarge?

Mediator

Ik heb de Fleetwood Deville vorig jaar al uitgebreid gehoord op de DAE. Temeer omdat de filosofie van Oswalds Mill Audio mij aanspreekt en dit de eerste mogelijkheid was om iets van hen te horen. Het was vooral muzikaal en ver weg van de term hifi. Helaas speelde men toen niet met een buizen SET versterking en Jonathan Weiss gaf me op een eerdere vraag al aan dat de producten van OMA en Fleetwood het beste varen met een buizen SET versterker. Ik was namelijk een keer nieuwsgierig wat hij van OTL buizen versterking vind en hij gaf me toen aan dat SET buizen versterking wat hem betreft de enige juiste weg is.

Er zijn een aantal reviews te vinden online van betrouwbare instanties die zeer enthousiast zijn over de Deville. De prijs is flink en meet technisch zal een hoorn luidspreker ontwerp nooit zo recht meten als je een hedendaags conventioneel ontwerp kunt maken. Reden voor het ASR forum om een aantal afkraak reacties te plaatsen waarschijnlijk door mensen die de luidspreker nog nooit gehoord hebben. De prijs is natuurlijk ook fors en niet voor een ieder neer te leggen. Maar in (mijn) perspectief. Soms wordt er makkelijk en vaker van apparatuur gewisseld. Wat als dit nu je eindspeaker is waarmee je oud wordt en die als constante in je leven blijft. Dan zou ik gaan sparen.

wasbeer2006

Ik vond het tegenvallend...... en waarom,

"Kom gezellig met je kind of kleinkind" mijn zoon is gek op audio, samen speakers maken, dingen. Testen, dus ik nam hem mee.....

Kan er dan ook een beetje normale muziek worden gespeeld. Gewoon ook wat dance house trance.
Fisher, armin, tiesto, dat wil hij en ik ook horen, naast 80,s etc.

Ik heb 90% gepingel gehoord waarbij ik en volgens mij niemand enige referentie heeft.

Als je jonger publiek wilt trekken pas dan ook de muziek aan. Al met al vond hij het superleuk om al de apparatuur te zien maar hoe mooi is het als je ook een beetje muziek daar op hoort.

TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear