Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Citaat van: henkt1 op november  6, 2022, 20:25:57
De NAD M10V2  had alle features waar ik op zat te wachten.
Goede streamer/dac,  gebruiksgemak,  subwoofer uitgang,  dirac, arc en zelfs een optie voor eenvoudige surround.
Maar class D versterking is nog niet helemaal mijn ding binnen dat budget en een aparte eindversterker was dus altijd de bedoeling.

Accuphase stond altijd op de shortlist op basis van hun klassieke look en faam (ook met JBL als speakers).  Na een keer luisteren werd duidelijk dat er een Accuphase moest komen.
Nog geen seconde spijt van gehad. 

Henk
En je vergeet te melden dat je nu dubbele wappers hebt  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

henkt1

ha ha,  maar op de NAD staan die bij mij nooit aan.   
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

mmuetst

Citaat van: henkt1 op november  6, 2022, 21:48:23
ha ha,  maar op de NAD staan die bij mij nooit aan.
Tuurlijk, waarom nep wappers als je echte hebt  :thumbs-up:
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioLaan

Wat moet je met wappers functioneel gezien? Vind het er fantastisch uitzien hoor. Ultiem vintage gevoel dat tevens een soort klasse uitstraalt. De mooiste vind ik die van mcintosch.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

mmuetst

Citaat van: Laan op november  6, 2022, 22:35:13
Wat moet je met wappers functioneel gezien? Vind het er fantastisch uitzien hoor. Ultiem vintage gevoel dat tevens een soort klasse uitstraalt. De mooiste vind ik die van mcintosch.
Dat kan ik je wel uitleggen, functioneel gezien zou ik na 22:00 gelijk op de wappers zien dat ik te hard draai. Mijn mancave staat wel los van ons appartement, als ik weer eens na 22:00 te enthousiast aan de volume knop heb gedraaid wordt mijn vrouw niet blij. Ik gebruik nu een app op mijn iPad om te meten hoe hard ik eigenlijk draai, maar met wappers op mijn versterker zou ik direct kunnen zien dat ik op de bank moet slapen   :D  Hoe functioneel wil je het hebben.....

Xander32

Overbodige informatie vind ik de volumeweergave niet en Accuphase zelf evenmin, want deze zit ook weer in de nieuwe generatie versterkers. Maar wat je niet hebt kan je ook niet missen  ;D

Die weergave licht echter enkel op wanneer je de volume aan het bijstellen bent.

Citaat van: roeleken op november  5, 2022, 19:08:14
Ik heb op mijn amp helemaal geen weergavegetal van het volume, beetje overbodige info. Vind die wappers wel aardig. Ze zijn niet heel erg schreeuwerig zoals op bijvoorbeeld Advance Acoustic versterkers
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

Slim; een state-of-the-art voorversterker/ bron combineren met een gedegen en bewezen eindversterker  :thumbs-up:
Je hebt vast ook vergeleken, met en zonder de Accuphase ev; welke verschil geeft die m.b.t. de geluidskwaliteit?

Citaat van: henkt1 op november  6, 2022, 20:25:57
De NAD M10V2  had alle features waar ik op zat te wachten.
Goede streamer/dac,  gebruiksgemak,  subwoofer uitgang,  dirac, arc en zelfs een optie voor eenvoudige surround.
Maar class D versterking is nog niet helemaal mijn ding binnen dat budget en een aparte eindversterker was dus altijd de bedoeling.

Accuphase stond altijd op de shortlist op basis van hun klassieke look en faam (ook met JBL als speakers).  Na een keer luisteren werd duidelijk dat er een Accuphase moest komen.
Nog geen seconde spijt van gehad. 

Henk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Xander32

vu meter e480

https://opnamestudio-techniek.nl/geluidsniveau-aflezen/

Citaat van: Laan op november  6, 2022, 22:35:13

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op november  6, 2022, 22:42:06
Dat kan ik je wel uitleggen, functioneel gezien zou ik na 22:00 gelijk op de wappers zien dat ik te hard draai. Mijn mancave staat wel los van ons appartement, als ik weer eens na 22:00 te enthousiast aan de volume knop heb gedraaid wordt mijn vrouw niet blij. Ik gebruik nu een app op mijn iPad om te meten hoe hard ik eigenlijk draai, maar met wappers op mijn versterker zou ik direct kunnen zien dat ik op de bank moet slapen   :D  Hoe functioneel wil je het hebben.....

Dat van je vrouw komt mij erg bekend voor. Hoe snel zij in actie komt hangt dan wel af van het rendement van de speakers. Bij jou kan dat nogal verschillen. Een dB meter is dan handiger dan de wappers denk ik.
Citaat van: Xander32 op november  7, 2022, 06:40:09

vu meter e480

https://opnamestudio-techniek.nl/geluidsniveau-aflezen/

Schitterend!
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Xander32

... een mooi verkoop praatje 🤓

chansig

Is het teveel gevraagd als mensen hun eigen foto's plaatsen ?

Accuphase 1 wat mij betreft 1 van de mooist uitziende merken. Maar die reclame foto's geloof ik wel.

Dank jullie wel alvast.  :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Xander32

Review: https://youtu.be/z6kXHfCQvNY

De huidige Benjamin uit de Accuphase stal, de e280 🎶

DofN

Citaat van: henkt1 op november  6, 2022, 19:35:21
Leuke thread, ga ik volgen.

Ik zelf speel met een NAD M10v2  maar dan wel met een Accuphase P5000  eindtrap erachter.

Dat is wel lekker hoor. 

Henk

Mooie combinatie!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Xander32

... en ik ben dan ook erg benieuwd hoe die combinatie/ hoe deze set er uitziet 😀

Citaat van: DofN op november 11, 2022, 09:30:48
Mooie combinatie!

henkt1

Ik zit midden in de verbouwing. 
Hopelijk is over 2 weken de woonkamer af. 
Inclusief akoestische aanpassingen. 

Dan zal ik foto's gaan plaatsen.

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Xander32

Tof  :thumbs-up:, ik kijk er naar uit (en met mij vele anderen).

Citaat van: henkt1 op november 13, 2022, 10:27:48
Ik zit midden in de verbouwing. 
Hopelijk is over 2 weken de woonkamer af. 
Inclusief akoestische aanpassingen. 

Dan zal ik foto's gaan plaatsen.

Henk

Xander32

M'n Accuphase krachtbron 🎶

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

MechanicalAnimal

Citaat van: Xander32 op november 17, 2022, 08:32:09

M'n Accuphase krachtbron 🎶

Prachtig ding!

mijn persoonlijke mening.........is dat zo'n mooi ding wel een iets prominentere plek verdient voor een stukje "Pride of Ownership" maar ik weet niet wat voor beperkingenen voorkeuren hebt op dat gebied natuurlijk. Ieder zijn eigen keuze.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

DofN

Ja, ik zou die ook óp een dressoir of audiomeubel zetten. Niet erin :) Toch nog een puntje van kritiek gevonden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Xander32

Dank 👍🏻, het is ook best een bijzondere verschijning, al helemaal wanneer je die vergelijkt met m'n voorgaande versterker, het contrast kon niet groter. En die vond ik wellicht nog wel fraaier, veel meer ingetogen.

Marantz PM10

En ja, beperkingen en voorkeuren zijn er;

Beperkingen: de set staat in de huiskamer & hare maje vindt daar wat van 😏
Voorkeuren: met de deurtjes dicht staat de kostbare versterker uit het zicht, staat er veilig en redelijk stofvrij

Citaat van: MechanicalAnimal op november 18, 2022, 08:30:25
Prachtig ding!

mijn persoonlijke mening.........is dat zo'n mooi ding wel een iets prominentere plek verdient voor een stukje "Pride of Ownership" maar ik weet niet wat voor beperkingenen voorkeuren hebt op dat gebied natuurlijk. Ieder zijn eigen keuze.

Achiel

Nou als ik mocht kiezen toch echt wel de Accuphase, altijd al een zwak gehad voor dit merk maar al dik 20 jaar geleden de Linn weg ingeslagen en daar in blijven hangen.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Xander32

Linn is ook zo'n karakteristiek merk met al een hele geschiedenis, nice 👌🏻

De looks van de Accuphase ben ik in toenemende mate gaan waarderen, die roep zeker meer het pride of ownership op als de Marantz. Die is betreffende zijn verschijningsvorm veel meer ingetogen, hetgeen ik juist ook waardeerde. Maar alhoewel die in dezelfde prijscategorie verbleef als de e480, werd die achter de Kensingtons compleet weggespeeld door de Accuphase broeder. De keuze was toen snel gemaakt.

Maar betreft de afwerkingskwaliteit en 'the feel' ontlopen ze elkander bar weinig.

Citaat van: Achiel op november 18, 2022, 14:01:54
Nou als ik mocht kiezen toch echt wel de Accuphase, altijd al een zwak gehad voor dit merk maar al dik 20 jaar geleden de Linn weg ingeslagen en daar in blijven hangen.

Samro

Prachtige versterker!  :wub: Ik ben er wel nieuwsgierig naar geworden om eerlijk te zijn. Wens je er veel luisterplezier mee.  :pompom:
Citaat van: Xander32 op november 18, 2022, 15:56:15
Linn is ook zo'n karakteristiek merk met al een hele geschiedenis, nice 👌🏻

De looks van de Accuphase ben ik in toenemende mate gaan waarderen, die roep zeker meer het pride of ownership op als de Marantz. Die is betreffende zijn verschijningsvorm veel meer ingetogen, hetgeen ik juist ook waardeerde. Maar alhoewel die in dezelfde prijscategorie verbleef als de e480, werd die achter de Kensingtons compleet weggespeeld door de Accuphase broeder. De keuze was toen snel gemaakt.

Maar betreft de afwerkingskwaliteit en 'the feel' ontlopen ze elkander bar weinig.

Xander32

Een mooi overzicht met alle geïntegreerde Accuphase versterkers vanaf het verleden tot het heden (1974 - 2021)