Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

Vorige topic - Volgende topic

ElpeeTwaalf

Ja alleen klopt het niet helemaal, want heel veel parts hebben ze niet meer.

Xander32

Wat zegt het dat een x-site toestellen t.b.v. de onderdelen aanbiedt? Wellicht waren ze het repareren niet meer waard 🙄
Niet iedere eigenaar gaat even zorgvuldig met zijn spullen om.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

ElpeeTwaalf

Citaat van: Xander32 op maart 30, 2026, 11:12:16Wat zegt het dat een x-site toestellen t.b.v. de onderdelen aanbiedt? Wellicht waren ze het repareren niet meer waard 🙄
Niet iedere eigenaar gaat even zorgvuldig met zijn spullen om.
Nee ze geven aan 'not possible', dan is het klaar.
Ik heb ook gevraagd voor onderdelen van behuizing van een 2008 model, idem - niet te krijgen.

FS249

Citaat van: ElpeeTwaalf op maart 30, 2026, 15:06:33Nee ze geven aan 'not possible', dan is het klaar.
Ik heb ook gevraagd voor onderdelen van behuizing van een 2008 model, idem - niet te krijgen.

Bij Accuphase zelf al de vraag gesteld?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

Is betreffende zaak/ aanbieder zo'n grote speler?
Het verbaast me dat je jouw reactie baseert op de reply van enkel deze ene zaak  🙄

Citaat van: ElpeeTwaalf op maart 30, 2026, 15:06:33Nee ze geven aan 'not possible', dan is het klaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Maximus_Aurelius

Ik haak even in op de situatie dat Accuphase zeer lange ondersteuning bied en spullen kan maken.

Jawel hoor en zeggen niet heel snel not possible.

Een audio kennis heeft aantal maanden terug de Dc91 en Dp91 laten herstellen bij Accuphase, zijn bejaarde(1992) apparaten maar no problemo voor te maken.
Zijn nu weer hoe nieuw.
Hoefde niet zelf te regelen ging allemaal via Duitsland PIA.

Betreft behuizing daar zit in de vroegere serie aardig wat kleur verschil in. Huidige series zijn veel matter.

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Xander32

tompj

Citaat van: Xander32 op april  2, 2026, 21:15:27Enige info over een opvolger waarvan momenteel meerdere exemplaren te koop staan;

E-600

Review:

https://piahifi.wpenginepowered.com/wp-content/uploads/Test_LP_juni_juli_2014_E6001.pdf

https://piahifi.wpenginepowered.com/wp-content/uploads/test_fidelity_E-600.pdf

https://piahifi.wpenginepowered.com/wp-content/uploads/AFJ_2016-05_E-600_s.pdf

https://highfidelity.pl/@main-442&lang=en

https://hifi.nl/artikel/27145/Review-Accuphase-E-650-klasse-A-geintegreerde-versterker.html

Specificaties:

https://www.accuphase.com/cat/e-600_e.pdf

https://www.accuphase.com/technical_information/e-600_technical_information.pdf

Inderdaad een paar modelletjes op MP. De e600 (nooit gehoord zelf) schijnt nog aardig te verschillen van de e650. Die laatste heeft o.a. een fors hogere dempingsfactor en een vernieuwde avaa volumeregeling. Geen idee of dat veel doet, maar de e650 schijnt meer het 'nieuwe generatie' Accuphase geluid te hebben. Gezien de pittige prijzen die de e600's nog moeten opbrengen, is het denk ik de moeite waard een e650 ermee te vergelijken.

Tegelijkertijd...nieuw is niet altijd per definitie beter...
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

E.B 1966

https://g.co/gemini/share/7d25d1ab0190

Hopelijk werkt deze link  ?

Ik heb op gemeni a.i. mijn komplete set omschreven en gevraagd wat het klankmatige verschil is tussen mijn huidige C-2450 en de C-3900S die ik besteld heb.
Hoofdset , Accuphase A80   , Accuphase C-3900S , Accuphase dp770, Focal Electra 1037BE , Audioquest Niagara 3000 netconditioner , Audioquest Thunderbird zero speakerkabel , Audioquest Wind interlinks , Audioquest Hurricane netsnoeren , IsoAcoustics GAIA 2 , Creaktiv Little reference audiorack , audiostroomgroep Kemp Electronics.

Kleine set  , Marantz PM14-S1 special edition , Marantz SA14-S1 special edition  , Dali Opticon 2 mk2 , Marantz ST17 tuner , PS Audio Quintet netfilter

Xander32

Een "live ervaring" geeft ai aan 🙄

Die ga je thuis echt nooit ervaren middels een hifi geluidsinstallatie. Of je moet je huiskamer/ luisterruimte leegruimen, er een pa-installatie plaatsen en een uitvoerende er laten performen in jouw bijzijn 🤓

E.B 1966

Citaat van: Xander32 op april  3, 2026, 16:59:31Een "live ervaring" geeft ai aan 🙄

Die ga je thuis echt nooit ervaren middels een hifi geluidsinstallatie. Of je moet je huiskamer/ luisterruimte leegruimen, er een pa-installatie plaatsen en een uitvoerende er laten performen in jouw bijzijn 🤓

Dat is logisch ook .
Ik neem dat hele verhaal ook niet aan als 100% waarheid .
Wat ik zelf ga ervaren , dat is waar het om draait.
Dit is een mening gebaseerd op A.i  , misschien komt het aardig overeen met wat ik verwachten kan .
Maar het is wel interessant om te lezen .
Hoofdset , Accuphase A80   , Accuphase C-3900S , Accuphase dp770, Focal Electra 1037BE , Audioquest Niagara 3000 netconditioner , Audioquest Thunderbird zero speakerkabel , Audioquest Wind interlinks , Audioquest Hurricane netsnoeren , IsoAcoustics GAIA 2 , Creaktiv Little reference audiorack , audiostroomgroep Kemp Electronics.

Kleine set  , Marantz PM14-S1 special edition , Marantz SA14-S1 special edition  , Dali Opticon 2 mk2 , Marantz ST17 tuner , PS Audio Quintet netfilter

Xander32

Maar hoe komt ai tot diens uitkomst?

Hoeveel 1 op 1 vergelijkingen van specifiek deze twee vv zullen er gepubliceerd zijn/ online staan 🙂 en/ of is het een aanname op basis van de cijfertjes en de marketing van de producent? Of anders, namelijk; ... ?

Hoe lang moet je (en moeten wij 😄) nog geduld hebben?
Ik ben vooral benieuwd naar jouw eigen bevindingen 👍🏻

ElpeeTwaalf

Niet, wat AI doet bij zulke vragen is tig-fora en reviews afstruinen en vervolgens hallucineert het het antwoord bij elkaar obv. de eerder gevonden bronnen + verhaaltje eromheen.

Xander32

... en de opvolger van de E650, zijnde de E700, schijnt z'n voorganger eveneens weer te overklassen. Onder andere door aanpassingen aan de vv en een wederom toegenomen (daar is die weer 🙄) dempingsfactor. Aanname; ik verwacht dat wanneer je de elkaar opvolgende modellen 1 op 1 kan vergelijken, er duidelijk hoorbare verschillen zijn, maar dat je in de praktijk niet direct je voorgaande dient in te ruilen op een volgend model met als doel een grote stap in sq te maken.

https://theabsolutesound.substack.com/p/accuphase-e-700-integrated-amplifier

Citaat van: tompj op april  2, 2026, 21:24:24Inderdaad een paar modelletjes op MP. De e600 (nooit gehoord zelf) schijnt nog aardig te verschillen van de e650. Die laatste heeft o.a. een fors hogere dempingsfactor en een vernieuwde avaa volumeregeling. Geen idee of dat veel doet, maar de e650 schijnt meer het 'nieuwe generatie' Accuphase geluid te hebben. Gezien de pittige prijzen die de e600's nog moeten opbrengen, is het denk ik de moeite waard een e650 ermee te vergelijken.

Tegelijkertijd...nieuw is niet altijd per definitie beter...

FS249

Dat klopt. Had ik met mijn overstap van de E-270 naar de E 3000 ook. Er was een klein verschil in positieve zin en dat werd ondersteund door de positieve reviews en de goede deal die ik kon maken.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

E.B 1966

Citaat van: ElpeeTwaalf op april  3, 2026, 20:25:53Niet, wat AI doet bij zulke vragen is tig-fora en reviews afstruinen en vervolgens hallucineert het het antwoord bij elkaar obv. de eerder gevonden bronnen + verhaaltje eromheen.

Inderdaad  , voor zover ik weet werkt a.l Inderdaad zo op deze manier .

E.B 1966

Ik heb nu net even kontakt gehad met Poulissen Roermond .
Eind april krijgen ze weer een zending geleverd door Accuphase.
De verwachting is dat mijn C-3900S daar ook bij zit .

E.B 1966

Ik ga bij Poulissen Roermond binnenkort ook een luisterdemo aanvragen voor de luidsprekerboxen Focal Sopra No2 .
Die hebben ze als demo exemplaar staan .
Zelf heb ik nu de Focal Electra 1037BE.

tompj

Citaat van: Xander32 op april  4, 2026, 10:42:49... en de opvolger van de E650, zijnde de E700, schijnt z'n voorganger eveneens weer te overklassen. Onder andere door aanpassingen aan de vv en een wederom toegenomen (daar is die weer 🙄) dempingsfactor. Aanname; ik verwacht dat wanneer je de elkaar opvolgende modellen 1 op 1 kan vergelijken, er duidelijk hoorbare verschillen zijn, maar dat je in de praktijk niet direct je voorgaande dient in te ruilen op een volgend model met als doel een grote stap in sq te maken.

https://theabsolutesound.substack.com/p/accuphase-e-700-integrated-amplifier

Bij mij thuis gaf ik de voorkeur aan de E650 boven de E700. Die had wat minder 'flow', was wat 'puntiger. Ik vond de E650 duidelijk lekkerder klinken.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Xander32

In meerdere reviews vinden ze de 700 weer een vooruitgang tov de 650, maar jij vindt de 650 in jouw set duidelijk lekkerder klinken; dan is die E-650 voor jou de beste keuze 👍🏻

Dat puntiger kan ik mij in het licht van de wederom toegenomen dempingsfactor wel voorstellen, daardoor klinkt die 700 waarschijnlijk wat meer gecontroleerd, meer droog en de vraag is het idd of dat ook lekkerder is.

Jouw bevindingen komen enigszins overeen met de ervaring die Mitch van de week ook beschreef in zijn topic, met z'n stap van Devialet (gecontroleerd, strak, droog) naar Gold Note (meer vloeiend). Dat laatste spreekt hem meer aan (en mij idem).

Citaat van: tompj op april  4, 2026, 14:03:57Bij mij thuis gaf ik de voorkeur aan de E650 boven de E700. Die had wat minder 'flow', was wat 'puntiger. Ik vond de E650 duidelijk lekkerder klinken.

Miamivice

Wat waren de grootste verschillen tussen de E270 en de E3000?
Versterker:Accuphase E450,Tuner:Accuphase T1000,CD speler:Moon 260D,Luidsprekers:Dynaudio special 25

Miamivice

Citaat van: Miamivice op april  4, 2026, 18:11:30Wat waren de grootste verschillen tussen de E270 en de E3000?
Citaat van: Miamivice op april  4, 2026, 18:11:30Wat waren de grootste verschillen tussen de E270 en de E3000?
Citaat van: FS249 op april  4, 2026, 13:20:39Dat klopt. Had ik met mijn overstap van de E-270 naar de E 3000 ook. Er was een klein verschil in positieve zin en dat werd ondersteund door de positieve reviews en de goede deal die ik kon maken.
wat waren de grootste verschillen tussen de E270 en de E3000
Versterker:Accuphase E450,Tuner:Accuphase T1000,CD speler:Moon 260D,Luidsprekers:Dynaudio special 25

FS249

Oef! Die vraag kwam even veel. ;D

Autoriteit. Dat was wat ik direct merkte. Ik kan het niet anders omschrijven. Daarom was het ook zo fijn dat ik ze naast elkaar kon vergelijken bij Rispens. De keuze was snel gemaakt.   

eddy135

Als de versterkers elke keer beter worden, is mijn E406V van 30 jaar terug eigenlijk een waardeloos ding... :confused:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Miamivice

Nee hoor zolang u er iedere keer weer van geniet en er nog steeds tevreden over bent is het toch goed.
Dat is het belangrijkste toch.