Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Dat doe je goed 👍🏻

Door zelf 1 op 1 beide dac's te vergelijken, heb je nadien ook de bevestiging, ongeacht wat de uitkomst is. Veel plezier met het vergelijk  :thumbs-up:

Citaat van: Moxxey op april  2, 2024, 20:00:51Morgen van een kennis een Dac50 lenen om te vergelijken.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bospiet

Beste liefhebbers,
Mooi topic dit. Ik heb al een beetje gelezen en zal me bij voorbaat excuseren dat ik op fora altijd moeite heb om zaken te vinden. Hoe dan ook, dit topic wel gevonden.
Leuk dat er juist een en ander wordt gepost over de dac50. Deze heb ik kortgeleden ook overwogen in het kader van "minder apparaten, minder snoeren". Hij werd me nota bene door de verkoper afgeraden toen hij hoorde dat ik nu een T+A dac200 heb. Op het net heb ik niet of nauwelijks vergelijkingen tussen dac50/60 en separate dacs kunnen vinden.
Mijn set bestaat uit Elac FS507, Accuphase E380, T+A dac200, Volumio Rivo streamer icm Cisco Meraki (Audiophool) switch, Pro-Ject RS2T loopwerk met Paul Hynes SR5 voeding.
Ik maak al langere tijd gebruik van single biwire HMS Gran Finale luidsprekerkabels. Met de E380 die ik sinds december heb, bestaat ook de mogelijkheid om echt te gaan biwiren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips hieromtrent. Wellicht heb ik hier ook niet goed op gezocht of moet ik op een ander topic zijn.
Mvg,
Piet

jahtari

Biwiring is een scam bedacht door de audio industrie om meer kabels te verkopen.

Aangezien je al een bijzondere switch hebt, ben je er misschien wel gevoelig voor.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Welkom Piet 👋🏻

De DAC-50 is een meer dan prima dac hoor, echter is er altijd beter, vaak voor ook beduidend meer geld.
Of jouw T&A beter presteert dan een DAC-50 kan ik niet beoordelen.

Ook ik heb uiteindelijk gekozen voor een externe dac, al doe ik de DAC-50 niet weg. Verder speel ik ook al jaren met bi-wire, of dat een hoorbaar verschil geeft weet ik niet, ik heb het nooit 1 op 1 vergeleken met single wire :nowink:

Nog veel lees- en postplezier hier.

Citaat van: bospiet op april  7, 2024, 17:53:20Beste liefhebbers,
Mooi topic dit. Ik heb al een beetje gelezen en zal me bij voorbaat excuseren dat ik op fora altijd moeite heb om zaken te vinden. Hoe dan ook, dit topic wel gevonden.
Leuk dat er juist een en ander wordt gepost over de dac50. Deze heb ik kortgeleden ook overwogen in het kader van "minder apparaten, minder snoeren". Hij werd me nota bene door de verkoper afgeraden toen hij hoorde dat ik nu een T+A dac200 heb. Op het net heb ik niet of nauwelijks vergelijkingen tussen dac50/60 en separate dacs kunnen vinden.
Mijn set bestaat uit Elac FS507, Accuphase E380, T+A dac200, Volumio Rivo streamer icm Cisco Meraki (Audiophool) switch, Pro-Ject RS2T loopwerk met Paul Hynes SR5 voeding.
Ik maak al langere tijd gebruik van single biwire HMS Gran Finale luidsprekerkabels. Met de E380 die ik sinds december heb, bestaat ook de mogelijkheid om echt te gaan biwiren. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips hieromtrent. Wellicht heb ik hier ook niet goed op gezocht of moet ik op een ander topic zijn.
Mvg,
Piet
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Bij bi-wire blijft het één kabel per speaker zijde.

Voor mij is het voorts een praktische manier, om afstand te doen van de vaak afbreuk doende plaatjes/ bruggen die fabrieksaf op de speakerterminal zitten. Maar zoals aangegeven heb ik geen idee of het een hoorbaar effect heeft.

Citaat van: jahtari op april  7, 2024, 20:33:14Biwiring is een scam bedacht door de audio industrie om meer kabels te verkopen.

Aangezien je al een bijzondere switch hebt, ben je er misschien wel gevoelig voor.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bospiet

Citaat van: Xander32 op april  8, 2024, 06:44:03Bij bi-wire blijft het één kabel per speaker zijde.

Voor mij is het voorts een praktische manier, om afstand te doen van de vaak afbreuk doende plaatjes/ bruggen die fabrieksaf op de speakerterminal zitten. Maar zoals aangegeven heb ik geen idee of het een hoorbaar effect heeft.


Vwb het nut van biwiring; ik ben met de Elac's van de 'standaard' Vd Hull bruggen naar Driade gegaan; hoorbare verbetering. Toen van de single wire QED Supremus naar biwire HMS wat werderom voor een flinke verbetering zorgde. Dit itt verschillende andere "upgrades" die ik in de set probeerde. Daarmee geef ik aan dat de prijs-suggestie subjectiviteit hier niet aan de orde is.
Maar met echte biwiring 4 naar 4 heb ik dus geen ervaring.

bospiet

Citaat van: jahtari op april  7, 2024, 20:33:14Biwiring is een scam bedacht door de audio industrie om meer kabels te verkopen.

Aangezien je al een bijzondere switch hebt, ben je er misschien wel gevoelig voor.

Beste Jahtari, proef ik hier enig scepticisme? Heb je verschillende switches geprobeerd? Heb je single wire versus biwire gestest?

Xander32

#2407
Het streven is om dit topic zoveel als mogelijk Accuphase gerelateerd te houden.
Voor alles rondom bekabeling kan je o.a. hier terecht;

https://www.htforum.nl/index.php?board=18.0


Of maak bijv. een eigen Showcase aan;

https://www.htforum.nl/index.php?board=104.0


:thumbs-up:

Citaat van: bospiet op april  8, 2024, 22:46:52Beste Jahtari, proef ik hier enig scepticisme? Heb je verschillende switches geprobeerd? Heb je single wire versus biwire gestest?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Citaat van: bospiet op april  8, 2024, 22:46:52Beste Jahtari, proef ik hier enig scepticisme? Heb je verschillende switches geprobeerd? Heb je single wire versus biwire gestest?

Het is niet mijn wereld. Je beweert dat het wisselen van een kabel een "flinke verbetering" geeft, net als andere stappen die je gezet hebt. Opgeteld zou dit dan een weeeeeereld van verschil moeten geven, die kabels, de switch, etc. terwijl het in werkelijkheid geen/nauwelijks verschil maakt en het vooral tussen je oren zit.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

graafie

#2410
Citaat van: jahtari op april  9, 2024, 09:20:33Het is niet mijn wereld. Je beweert dat het wisselen van een kabel een "flinke verbetering" geeft, net als andere stappen die je gezet hebt. Opgeteld zou dit dan een weeeeeereld van verschil moeten geven, die kabels, de switch, etc. terwijl het in werkelijkheid geen/nauwelijks verschil maakt en het vooral tussen je oren zit.

man man man, je zou eens moeten weten...maar zoals gezegd, dit is een topic over Accuphase, niet over kabels.

bospiet

Citaat van: jahtari op april  9, 2024, 09:20:33Het is niet mijn wereld. Je beweert dat het wisselen van een kabel een "flinke verbetering" geeft, net als andere stappen die je gezet hebt. Opgeteld zou dit dan een weeeeeereld van verschil moeten geven, die kabels, de switch, etc. terwijl het in werkelijkheid geen/nauwelijks verschil maakt en het vooral tussen je oren zit.

Ik vind het echt superknap van je dat je dit allemaal weet (over mij)!
Je start met een aanname, vult deze aan met een ongefundeerde mening en trekt daaruit je conclusie.
Chapeau!

Peerless Monster

Accuphase maakt ook kabels, dus mi mag dat besproken worden. 😀

https://www.htforum.nl/index.php?topic=186458.0
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Maar dan ook enkel wanneer het gaat over kabels afkomstig van Accuphase.

Citaat van: Peerless Monster op april  9, 2024, 12:38:05Accuphase maakt ook kabels, dus mi mag dat besproken worden. 😀

https://www.htforum.nl/index.php?topic=186458.0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op april  9, 2024, 12:51:56Maar dan ook enkel wanneer het gaat over kabels afkomstig van Accuphase.


Staat de naam op maar anders moet Rens deze kabel even strippen en kijken of er nog onder de mantel Accuphase staat  :D  :D

Andere naam ontmantelen of ontleden ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Deze komt van Accuphase jongens.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Struis

Toch even, ik vond het bijtende sarcasme hier wel bijzonder grappig moet ik zeggen.

Oh, en ik kijk naar mijn Accuphase terwijl ik het tiep, dus dan mag het toch? ;)

Citaat van: bospiet op april  9, 2024, 12:12:27Ik vind het echt superknap van je dat je dit allemaal weet (over mij)!
Je start met een aanname, vult deze aan met een ongefundeerde mening en trekt daaruit je conclusie.
Chapeau!
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Xander32

Indien je tijdens het tiepen naar een willekeurig tiepe Accuphase kijkt mag jij dat  :thumbs-up:, die gelatenheid is ook tieperend voor de gemiddelde Accuphase bezitter 🤓

Citaat van: Struis op april  9, 2024, 17:52:21Toch even, ik vond het bijtende sarcasme hier wel bijzonder grappig moet ik zeggen.

Oh, en ik kijk naar mijn Accuphase terwijl ik het tiep, dus dan mag het toch? ;)

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marco66

Je had beter naar je toetsenbord kunnen kijken, typen schrijf je zo  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

vanzomereng

Citaat van: Marco66 op april 10, 2024, 08:38:09Je had beter naar je toetsenbord kunnen kijken, typen schrijf je zo  ;D

Yep, wellicht is Xander32 niet zo'n slim tiepe  ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Struis

Hoe tiepies!

Citaat van: Marco66 op april 10, 2024, 08:38:09Je had beter naar je toetsenbord kunnen kijken, typen schrijf je zo  ;D
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

De E-260 heeft de optie heeft voor een Dac zie ik. Dat zou voor mij misschien een mooie vervanger kunnen worden voor de Denon PMA 2010ae in de TV set. Dan kan ook de losse Dac (voor TV geluid) en de speakerswitch (voor de 2 set speakers in de achterkamer) vervallen.

Hifishark maar eens in de gaten houden.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

Tof voornemen 👍🏻

Citaat van: FS249 op april 10, 2024, 12:05:40De E-260 heeft de optie heeft voor een Dac zie ik. Dat zou voor mij misschien een mooie vervanger kunnen worden voor de Denon PMA 2010ae in de TV set. Dan kan ook de losse Dac (voor TV geluid) en de speakerswitch (voor de 2 set speakers in de achterkamer) vervallen.

Hifishark maar eens in de gaten houden.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#2424
En? Je eerste bevindingen?

Citaat van: Moxxey op april  2, 2024, 20:00:51Morgen van een kennis een Dac50 lenen om te vergelijken.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT