Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: twani op januari  7, 2024, 15:18:16Zou kunnen. Word nogal eens moe van het adagium dat een hoger en duurder type uit een versterkerrange beter zou klinken.

Niets van waar. En ja, ik herhaal het omdat lang niet iedereen de mogelijkheid heeft dit uit te proberen.


Ik zelfs hier sommige eigenaren van de kleinere types hun versterker heel nederig als "ukkie" omschrijven.

Dikke onzin. Een 250/60/70/80 is gewoon een dikke bak die in bepaalde setups een dikkere variant zo maar naar huis kan spelen.



Dus reviews moeten we niet geloven maar jou wel?

Xander32

Ik heb ook meerdere identieke ervaringen, o.a. met een 2x90/ 140 watt vs een 2x250/ 400 watt amp, waarbij die eerste versterker rondjes draaide om die tweede "meer potente"...

... echter heb ik ook minsten evenveel tegenovergestelde ervaringen, waarbij de meer potente versterker op alle vlakken een minder krachtige broeder de baas was.

Dat pleit ook om het zelf thuis in eigen keten uitproberen om zekerheid te hebben. Doe je dat niet, dan neem je een risico 🙄

Citaat van: twani op januari  7, 2024, 15:18:16Zou kunnen. Word nogal eens moe van het adagium dat een hoger en duurder type uit een versterkerrange beter zou klinken.

Niets van waar. En ja, ik herhaal het omdat lang niet iedereen de mogelijkheid heeft dit uit te proberen.

Ik zelfs hier sommige eigenaren van de kleinere types hun versterker heel nederig als "ukkie" omschrijven.

Dikke onzin. Een 250/60/70/80 is gewoon een dikke bak die in bepaalde setups een dikkere variant zo maar naar huis kan spelen.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Kwabbernoot op januari  7, 2024, 15:25:34Dus reviews moeten we niet geloven maar jou wel?

Schrijf ik ergens dat je "iets moet"?

twani

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2024, 15:53:42Ik heb ook meerdere identieke ervaringen, o.a. met een 2x90/ 140 watt vs een 2x250/ 400 watt amp, waarbij die eerste versterker rondjes draaide om die tweede "meer potente"...

... echter heb ik ook minsten evenveel tegenovergestelde ervaringen, waarbij de meer potente versterker op alle vlakken een minder krachtige broeder de baas was.

Dat pleit ook om het zelf thuis in eigen keten uitproberen om zekerheid te hebben. Doe je dat niet, dan neem je een risico 🙄


Zo is dat!

Xander32




Omdat de 2xx-serie hier bij een aantal zo geliefd is  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Zeg he Xander........nu plaats je zelf ook al voor de xte keer dezelfde filmpjes ;) even alert blijven!

addesmo

Na veel lezen en nadenken denk ik dat ik mijn Accuphase demo ga beperken tot de E280 en E380. De E4000 is toch dik 3k duurder en als ik alles zo eens afweeg moet de 380 ook voldoende zijn. Dealer raadde trouwens de E650 aan, maar gezien stroomverbruik, staat hier vaak de hele dag aan, en hitte afgifte, ga ik die overslaan.
Denk dat de 380 eigenlijk een 480 is met wat minder power, die ik toch niet nodig heb.

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

FS249

Citaat van: addesmo op januari  8, 2024, 12:20:26Na veel lezen en nadenken denk ik dat ik mijn Accuphase demo ga beperken tot de E280 en E380. De E4000 is toch dik 3k duurder en als ik alles zo eens afweeg moet de 380 ook voldoende zijn. Dealer raadde trouwens de E650 aan, maar gezien stroomverbruik, staat hier vaak de hele dag aan, en hitte afgifte, ga ik die overslaan.
Denk dat de 380 eigenlijk een 480 is met wat minder power, die ik toch niet nodig heb.

Ik kwam dit tegen: https://forums.stevehoffman.tv/threads/accuphase-e-280-vs-e-380.1182654/
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

addesmo

Citaat van: FS249 op januari  8, 2024, 12:23:41Ik kwam dit tegen: https://forums.stevehoffman.tv/threads/accuphase-e-280-vs-e-380.1182654/
Ja die had ik al gezien.
Zoals zo vaak word je er niet heel veel wijzer van, tot je het thuis probeert. De recente ervaringen van mensen in dit topic illustreren dat ook prima!
Maar bedankt!

Xander32

Een E-380 heb ik gehoord op Focal Kanta 2 speakers (en 1 op 1 vergeleken met een NAD M33 en een Hegel H390, allen met een Grimm MU1 als bron).

De uitkomst was dat ik onder de indruk was van de E-380, echter bewust gegaan ben voor een thuisdemo van de E-480 omdat ik het prijsverschil tussen beide relatief klein vond en dat je niet snel teveel power hebt. De E-480 kwam voor de demo thuis nieuw uit de doos en is blijven staan.

Maar betreft de sq had de E-380 mij al overtuigd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#1711
🤭

... klopt, volgens mij had ik 1 van beide al een keer gepost (maar dat was nog in het vorige jaar 😌) en nu staan de twee vids van dezelfde persoon onder elkaar in 1 post, hoe tof is dat 🙃

Citaat van: addesmo op januari  8, 2024, 12:15:37Zeg he Xander........nu plaats je zelf ook al voor de xte keer dezelfde filmpjes ;) even alert blijven!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

#1712
Citaat van: Xander32 op januari  8, 2024, 06:15:26



Omdat de 2xx-serie hier bij een aantal zo geliefd is  ::)


Is toch gewoon een hele sjieke verschijning die E280! Presteert bovendien ook nog buitengewoon goed...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

vanzomereng

#1713
Kan er nu niet eens iemand een negatieve review van Accuphase op het internet vinden en deze hier plaatsen.

De eerst mag hier bij mij een gratis koppie koffie met 2 vulkoeken komen nuttigen  :coffee:


 

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Faxe

Citaat van: vanzomereng op januari  8, 2024, 14:56:41Kan er nu niet eens iemand een negatieve review van Accuphase op het internet vinden en deze hier plaatsen.

De eerst mag hier bij mij een gratis koppie koffie met 2 vulkoeken komen nuttigen  :coffee:


Dit een niet al te positieve Review

Conclusions
On fit and finish, the Accuphase E-270 integrated Amplifier delivers for a product in low thousands of dollars. It has the nostalgic look of 1980s product which is popular now and certainly different than common mass market products. Its power amplifier has respectable and conservative specifications. Measurements show it to produce far more power than stated with massive thermal capacity which should spell long service life.

Unfortunately I think there are some serious engineering issues in the pre-amplifier. The XLR input not only generates much worse performance on its own, but also serves to pollute the performance of RCA input! There is not sufficient power/isolation for the pre-amp causing its performance to sag when the unit is asked to produce a lot of power. These are faults that I don't tolerate in mass market products, let alone higher end ones.

I would say if you want to get an Accuphase product, get a power amplifier. The integrated unit as tested just doesn't do that job so sadly, I cannot recommend it.

EDIT: update the price to the correct one ($5,000 instead of $4,500).


 


Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Xander32

Het ASR forum waar alles om metingen draait.

Prima, maar een op een x aspect wat mindere meetwaarde, hoeft een 'als goed ervaren geluid' niet in de weg te staan.

Goede meetwaarden zijn geen garantie voor het ervaren van een goed geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Accuphase is vast en zeker niet foutloos en heeft een specifieke sounding en looks.

Dat trekt een specifiek publiek en stoot een ander juist af.

Citaat van: vanzomereng op januari  8, 2024, 14:56:41Kan er nu niet eens iemand een negatieve review van Accuphase op het internet vinden en deze hier plaatsen.

De eerst mag hier bij mij een gratis koppie koffie met 2 vulkoeken komen nuttigen  :coffee:


 


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#1717
Citaat van: Faxe op januari  8, 2024, 15:45:26Dit een niet al te positieve Review

Conclusions
On fit and finish, the Accuphase E-270 integrated Amplifier delivers for a product in low thousands of dollars. It has the nostalgic look of 1980s product which is popular now and certainly different than common mass market products. Its power amplifier has respectable and conservative specifications. Measurements show it to produce far more power than stated with massive thermal capacity which should spell long service life.

Unfortunately I think there are some serious engineering issues in the pre-amplifier. The XLR input not only generates much worse performance on its own, but also serves to pollute the performance of RCA input! There is not sufficient power/isolation for the pre-amp causing its performance to sag when the unit is asked to produce a lot of power. These are faults that I don't tolerate in mass market products, let alone higher end ones.

I would say if you want to get an Accuphase product, get a power amplifier. The integrated unit as tested just doesn't do that job so sadly, I cannot recommend it.

EDIT: update the price to the correct one ($5,000 instead of $4,500).


 



Accuphase is een prachtig merk maar er is, veel, méér en nog wel beter ook..

Ik ben nochtans hartstikke blij met mn Accuphases.

En t fabeltje dat ze nooit stukgaan is doodgewoon onwaar.

Ook hier weer. T zijn prima versterkers maar gaan ook gewoon wel eens stuk hoor.

Rob46

#1718

Kopje koffie met 2 vulkoeken? Mjammie!  :bigsmile:


Wel het hele filmpje beluisteren...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32


E-5000 versus MA12000 (MCIntosh)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Kwestie dus van wat je prefereert volgens zijn smaak en waarneming.
Zegt niet veel bij een vergelijk van 2 super versterkers. Maar ze zijn mooi.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Laan

Woonkamer:  Atoll st 300 | Atoll am 400 | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Xander32

Je kan geen verkeerde keuze maken met twee van zulke geweldenaars  :nowink:

Citaat van: Laan op januari  8, 2024, 20:29:37Ik zou het wel weten..  :-X
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Faxe op januari  8, 2024, 15:45:26Dit een niet al te positieve Review

I would say if you want to get an Accuphase product, get a power amplifier. The integrated unit as tested just doesn't do that job so sadly, I cannot recommend it.

Oke, stuur me maar een PB wanneer je komt voor de koffie met de vulkoeken.  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

roeleken

'Vulkoeken' ??  Gevulde koeken ken ik dan weer wel  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls