Muziek die set laat schitteren (of wel, dat klinkt geil uit je luidsprekers)

Gestart door mmuetst, oktober 6, 2022, 20:50:08

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

minplus

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 11, 2022, 13:23:31
Spijt me mmueutst...... maar op mijn set klinkt alles lekker  ;D

Nu vooruit dan...... "Lonely Avenue" van Van Morrison van het geweldige album "Too Long in Exile"

https://www.youtube.com/watch?v=88pJ6WerTiQ

"Powerful People" van Gino Vannelli

https://www.youtube.com/watch?v=tjNVx--BW_s

Fraai.
Ik weet er nog een paar honderd. :)

Staat Portishead er trouwens al bij? De muziek die me steil overeind in bed deed zitten toen ik ze voor het eerst hoorde en nu dagelijks in een reclame voorbijkomt.
Geen idee trouwens welke reclame want ik kan delen van m'n brein uitschakelen en hoor dan alleen de muziek en de rest dringt niet door.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

mmuetst

Citaat van: minplus op oktober 11, 2022, 19:42:13
Fraai.
Ik weet er nog een paar honderd. :)

Staat Portishead er trouwens al bij? De muziek die me steil overeind in bed deed zitten toen ik ze voor het eerst hoorde en nu dagelijks in een reclame voorbijkomt.
Geen idee trouwens welke reclame want ik kan delen van m'n brein uitschakelen en hoor dan alleen de muziek en de rest dringt niet door.
Dit album?



Ja daar staan wel wat pareltjes op inclusief getik van de LP die gebruikt is voor het mixen door de muziek.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

minplus

Die was het wel toen ik ze in 1994 voor het eerst hoorde en overeind schoot in bed met "wat is dit voor muziek, nog nooit zoiets gehoord in al die tigtig jaren?".
Maar ze hebben nog een paar schitterende albums gemaakt en hun concert was fenomenaal.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

mmuetst

Citaat van: FDLARRY op oktober 11, 2022, 16:17:11
Ryan Adams - Live At Carnegie Hall (2015) (24-96)

https://www.youtube.com/watch?v=9KAABYU-FEA&list=PL-XngxtF-oZfv4-Ojxb-BsPTmC5UUeNsE

Kom je niet vaak tegen in lijstjes maar klinkt op mijn installatie echt als een klok. Zeer fraaie opname.
Bedankt voor deze tip, erg lekker concert! Vooral de Delux versie is leuk, zit ook een stukje "cabaret" tussen de nummers door. Opname is zeker heerlijk!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Citaat van: mmuetst op oktober 11, 2022, 16:05:54
Kun je het nummer December nog toevoegen bij navarone? Het zijn eigenlijk drie nummer die je achter elkaar moet beluisteren om het plaatje compleet te krijgen.

Navarone Album: A date at The chapel nummer:Ouverture => Quarter Restless => December ( nummers lopen door)
ze staan er alle drie nu in.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Citaat van: mmuetst op oktober 11, 2022, 19:57:31
Dit album?



Ja daar staan wel wat pareltjes op inclusief getik van de LP die gebruikt is voor het mixen door de muziek.
heb het hele album (spotify) er maar in gezet.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: gizmo2 op oktober 11, 2022, 22:37:03
heb het hele album (spotify) er maar in gezet.

Is allemaal mooi, maar doen alleen Glory box maar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Als we toch in deze hoek zitten: insomnia van Faithless.

Ging ooit speakers beluisteren in Utrecht. Totem Arrow als
ik me niet vergis. Ik ging weg met een Siltech interlink. Het genoemde nummer was toen hot. Dus die ook toen gebruikt tijdens het luisteren.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gizmo2

Citaat van: chansig op oktober 11, 2022, 22:41:40
Als we toch in deze hoek zitten: insomnia van Faithless.

Ging ooit speakers beluisteren in Utrecht. Totem Arrow als
ik me niet vergis. Ik ging weg met een Siltech interlink. Het genoemde nummer was toen hot. Dus die ook toen gebruikt tijdens het luisteren.

Gr. Hans
ik heb de eerste toegevoegd maar zijn er  vier van.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Tabcam

Teho Teardo - Still Smiling. Hele album is wel lekker apart en goed opgenomen.

Lady Blackbird - Fix It en Beware the Stranger

Bugge Wesseltoft - You Might Say

Uncle Lucius - Keep The Wolves Away

O Zone Percussion Group - Jazz Variants

MEUTE - You & Me

Gianmaria Testa - Comete
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

gizmo2

Citaat van: Tabcam op oktober 11, 2022, 23:02:45
Teho Teardo - Still Smiling. Hele album is wel lekker apart en goed opgenomen.

Lady Blackbird - Fix It en Beware the Stranger

Bugge Wesseltoft - You Might Say

Uncle Lucius - Keep The Wolves Away

O Zone Percussion Group - Jazz Variants

MEUTE - You & Me

Gianmaria Testa - Comete
toegevoegd.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Heb het hele topic doorlopen en alles toegevoegd aan de Spotify playlist.
als ik er wat vergeten ben hoor ik het wel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Hallelujah en dan de uitvoering van Jeff Buckley. Misschien niet de meest perfecte opname maar wanneer jezelf in de juiste stemming bent dan een nummer wat je tot op het bot kan raken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Jon Hopkins Vessel

1 van de betere nummers. Goed om je wooferts mee af te stoffen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

My culture Giant Leap. Zit erg leuke effectjes in. Soort van Roger Waterachtig iets. Daarnaast een leuke samenwerking tussen Faithless ( Maxi Jazz en Robbi Williams).

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ruimte in een opname ?

Van de Dali cd vol 1.

John Campbell - way down in the hole.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Leftfield - original

Sowieso een goed album. Met oa John Lydon van the Sex Pistols.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Over dynamiek gesproken:

Sysyem of a down -  Cigaro

Ook lekker als je boos bent.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Jaren 80 horen niet te ontbreken en ook omdat het zo lekker over de drum gaat:

Talk Talk - live is what you make it

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.