Het geluid van Laan

Gestart door Laan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Zeker mooie speakers.

Heb je ook een totaal foto ? Zat een beetje te zoeken maar kwam alleen close-ups, 1 van de speakers of foto's van het rek tegen.

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Laan

Citaat van: chansig op september 28, 2022, 13:58:51
Zeker mooie speakers.

Heb je ook een totaal foto ? Zat een beetje te zoeken maar kwam alleen close-ups, 1 van de speakers of foto's van het rek tegen.

Gr. Hans

Onderste bericht van page 6? Anders maak ik nog wel een foto waar ze allebei op staan. De set staat er dan vanzelf ook op.  :colgate:

DofN

Een overzichtsfotootje zegt zoveel meer :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

chansig

Citaat van: Laan op september 28, 2022, 15:32:05
Onderste bericht van page 6? Anders maak ik nog wel een foto waar ze allebei op staan. De set staat er dan vanzelf ook op.  :colgate:

Helaas, je zal aan het werk moeten.😀

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Laan

Uurtje eerder van werk verdwenen om foto te maken :colgate:

chansig

:D

Thanks. Het ziet er wat opgehokt uit. Iets wat niet meer van deze tijd is.  :D

Maar mooie set. Je zit redelijk dichtbij of is dat optisch bedrog?

Gr. Hans

Laan

He, het is maar een mancave hoor.  :tounge2:

Luisterplek tot voorkant speakers zal meter of 3 zijn. Het handige van de Focals is dat er wielen onder zitten. Met een bijgeleverde rijplaat rol je ze zo de doos uit naar de plaats. Met twee vingers kan ik ze verplaatsen om uiteindelijk de beste plek te vinden. Erg handig gezien het gewicht van 85kg per stuk. Daarna kunnen er spikes onder geschroefd worden.

chansig

Citaat van: Laan op september 28, 2022, 17:23:02
He, het is maar een mancave hoor.  :tounge2:

Luisterplek tot voorkant speakers zal meter of 3 zijn. Het handige van de Focals is dat er wielen onder zitten. Met een bijgeleverde rijplaat rol je ze zo de doos uit naar de plaats. Met twee vingers kan ik ze verplaatsen om uiteindelijk de beste plek te vinden. Erg handig gezien het gewicht van 85kg per stuk. Daarna kunnen er spikes onder geschroefd worden.

Als het een mancave is dan al die overbodige troep weg. En zorgen dat je wat kan doen met lelijke panelen ed.  :D

Maar prettig dat de speakers op wieltjes staan. Inderdaad wel nodig als je op zoek moet naar de plaatsing welke jij het fijns/prettigst vindt klinken.

Veel plezier daarmee.

Gr. Hans

brt

Mooie speakers om te zien, ze lijken erg op de Sopra 2 of vergis ik me?
Hier een erg gelukkige focal sopra 1 bezitter, ook aan laag geen gebrek.

Staan ze niet wat te veel in de hoek? Kan me voorstellen dat het laag too much is?
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Laan

De plaatjes vertekenen het beeld nogal. Het is de Scala evo en die zijn best groot. Ze staan bijna een meter uit de hoek gemeten vanuit hard woofer.  Meer afstand zou mooier zijn, maar die ruimte is er niet. Met het laag geen enkel probleem. Mid is ook erg fraai en open. Hoog is imo wat pittig, daar moet ik wel erg aan wennen.

chansig

Kan je hard draaien of wordt het geluid dan wat ingewikkeld ?

Super mooie speakers om te zien. Als je een keer zin hebt mag je die wel een keer boven in mijn mancave zetten.

Volgens zijn mijn woofers ook ergens rond de 40 kilo, de monitoren rond de 25. Koen heeft de subs redelijk soepel naar boven gekregen. ✊✊✊

Gr. Hans

Laan

Ja, ik kan heel hard draaien, is niet ingewikkeld. De controle blijft en de tweeters snijden gewoon harder verder, desnoods tot de pijngrens.

chansig

Netjes...je moet ze de kost geven die dit hetzelfde ervaren en het toch anders is.

Op zacht niveau lijkt het een prima, gaat het wat harder dan begint het te snerpen en te boemen. Niet gek want dat brengt de gemiddelde Nederlandse kamer volgens mij met zich mee. Vaak moet het eea tegen de lange wand gezet worden. Een speaker half in een hoek, glazen wand, tv tussen de speakers en staat de luisterplek met de rug tegen de muur.

Maar jij hebt mazzel. Geen boemen en geen snerpend hoog op hoger volume.

Genieten dus maar.

Gr. Hans

Tabcam

Citaat van: Laan op september 29, 2022, 07:38:57
De plaatjes vertekenen het beeld nogal. Het is de Scala evo en die zijn best groot. Ze staan bijna een meter uit de hoek gemeten vanuit hard woofer.  Meer afstand zou mooier zijn, maar die ruimte is er niet. Met het laag geen enkel probleem. Mid is ook erg fraai en open. Hoog is imo wat pittig, daar moet ik wel erg aan wennen.
Kan je ook meten? Ben wel benieuwd!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Laan

Ik kan niet meten anders dan met een paar oude oren. Die geven mij nog niet de uitslag die ik eigenlijk zoek.

H&C Hifi

Citaat van: Laan op september 29, 2022, 13:24:48
Ik kan niet meten anders dan met een paar oude oren. Die geven mij nog niet de uitslag die ik eigenlijk zoek.

:o  owjee...

chansig

Citaat van: Laan op september 29, 2022, 13:24:48

Geen idee of het meten helpt in deze zoektocht. Ik denk wel dat het ondersteunend kan zijn. Yep en daarmee dus helpend.  :D

Gr. Hans

Laan

Binnenkort sowieso even wat meten. Lijkt me interessant om het ook eens vanuit dat oogpunt te bekijken. Verder is er geen man over boord hoor. Focal heeft gewoon een heel ander klankkarakter dan Fyne. Soms pakt het bij zo'n switch gelijk geweldig uit, soms vergt dat wat aanpassing en gewenning. Blijkt er uiteindelijk een onoverbrugbare kloof te zijn, dan heb ik een verkeerde afslag genomen en ga ik weer terug naar het oude (British) pad. Zover is het iig nog niet  :colgate:

LS2

En als ze nu €1000 per paar hadden gekost, had je dan ook nog wat aanpassingen en gewenning afgewacht?

Laan

Citaat van: LS2 op september 29, 2022, 15:31:03
En als ze nu €1000 per paar hadden gekost, had je dan ook nog wat aanpassingen en gewenning afgewacht?

Jazeker, Waarom niet?

twani

Citaat van: Laan op september 29, 2022, 11:50:05
Ja, ik kan heel hard draaien, is niet ingewikkeld. De controle blijft en de tweeters snijden gewoon harder verder, desnoods tot de pijngrens.

Toch Focal........ 

LS2

Citaat van: Laan op september 29, 2022, 15:41:22
Jazeker, Waarom niet?

Ikzelf zou luidsprekers misschien bij een hoge aanschafprijs eerder het voordeel van de twijfel en een kans geven als het geluid enige gewenning van mij zou vragen.

Laan

Citaat van: LS2 op september 29, 2022, 17:09:53
Ikzelf zou luidsprekers misschien bij een hoge aanschafprijs eerder het voordeel van de twijfel en een kans geven als het geluid enige gewenning van mij zou vragen.

Ja, daar heb je misschien wel gelijk in.

frank2

Ik ken deze speakers, ze zijn helder maar veel hoog herken ik niet. Luisterruimte? Of andere bekabeling  proberen...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren