Het geluid van Laan

Gestart door AudioLaan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Citaat van: AudioLaan op april  3, 2026, 12:19:02Vanuit het pitoreske Apeldoorn iedereen een zonnig pasen gewenst!
Jij ook een mooi Pasen. Wat is die oldtimer auto op rechts?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Mitch--

Citaat van: morca op april  4, 2026, 19:58:38Failliet

Goddank heb ik mn geld terug, extreem gezeik gehad daar om gewoon binnen de wettelijke termijn mijn terugbetaling te ontvangen van een geannuleerde bestelling, uiteindelijk meer dan 4 weken te laat....

Daarom zou ik "eromheen fietsen", wist niet dat ze nu failliet zijn
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

mmuetst

Citaat van: Mitch-- op april  4, 2026, 20:27:43Goddank heb ik mn geld terug, extreem gezeik gehad daar om gewoon binnen de wettelijke termijn mijn terugbetaling te ontvangen van een geannuleerde bestelling, uiteindelijk meer dan 4 weken te laat....

Daarom zou ik "eromheen fietsen", wist niet dat ze nu failliet zijn

Wel een geluk dat je nu niet achter de schuldeisers hoeft aan te sluiten.

Mitch--

M
Citaat van: mmuetst op april  4, 2026, 21:29:01Wel een geluk dat je nu niet achter de schuldeisers hoeft aan te sluiten.

Mega idd
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Xander32

Dat ziet er idd cosy uit, een prima plek om muziek te genieten en aan de apparatuur zal het niet liggen. Met welke speakers speel je momenteel? Die doe je sowieso op de foto tekort 🙂

Citaat van: AudioLaan op april  4, 2026, 14:53:31En zo stond de grillplaat ineens thuis in de set. Kon het toch niet laten. Ten opzichte van de M6si is hij minder neutraal. Maar oooohhh wat lekker verder.

Ik zit nu effe lekker muziek te luisteren en te bepalen hoe e.e.a. op het netvlies inwerkt. Eigenlijk ziet het er niet uit en misschien dat ik toch de dmp6a me er weer neerzet. Als de grillplaat blijft. Zo kijkende viel me ook ineens op dat ik slechts een schemerlampje heb aangesloten middels een Supra MD series mkIII stekkerblok dat via een Supra powercable, furutech wcd is verbonden met een aparte groep. Geloof me, dat is geheel onbewust zo gedaan. :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Spijkie

Kleine ATC volgens mij de 11 maar dat weet ik niet geheel zeker
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

AudioLaan

Speakers zijn nog steeds de Musical Fidelity LS 3/5a. Ze zijn wat voordeliger dan versies die wel een BBC licentie hebben en of ze 100% origineel zijn weet ik niet. De oorspronkelijke KEF units worden door Seas gemaakt schijnbaar. Laag is opvallend voldoende hoewel het binnen -3db stopt bij 70hz. Het middengenied is fenomenaal, vooral stemmen en piano zijn wonderschoon. Wat ook opvalt is het totaal ontbreken van scherpe sss en ffff. Ik neig nog naar het toevoegen van een platenspelertje voor het ultime retro gevoel. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Peerless Monster

Citaat van: AudioLaan op april  5, 2026, 10:05:38Speakers zijn nog steeds de Musical Fidelity LS 3/5a. Ze zijn wat voordeliger dan versies die wel een BBC licentie hebben en of ze 100% origineel zijn weet ik niet. De oorspronkelijke KEF units worden door Seas gemaakt schijnbaar. Laag is opvallend voldoende hoewel het binnen -3db stopt bij 70hz. Het middengenied is fenomenaal, vooral stemmen en piano zijn wonderschoon. Wat ook opvalt is het totaal ontbreken van scherpe sss en ffff. Ik neig nog naar het toevoegen van een platenspelertje voor het ultime retro gevoel. :)

Dat laag wordt deels opgevuld door je akoustiek en je eigen hersenen.
Bijzonder wat het kan met het laag na die 70 Hz waarbij het afloopt...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

Mao

Zag op Internet de nieuwe versie van de ATC EL 50 ziet er schitterend uit. Denk  dat ie een klein kapitaal kost.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

AudioLaan

Citaat van: Mao op april  5, 2026, 11:09:53Zag op Internet de nieuwe versie van de ATC EL 50 ziet er schitterend uit. Denk  dat ie een klein kapitaal kost.

https://hifi.nl/artikel/36585/ATC-EL50-Anniversary-exclusieve-actieve-drieweg-limited-edition-vloerstaande-jubileumluidspreker.html

De LE zit op iets van €60k. De productieversie zal daar flink onder zitten, hoewel het geen budgetspeaker zal worden.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

AudioLaan

Citaat van: Peerless Monster op april  5, 2026, 10:12:30Dat laag wordt deels opgevuld door je akoustiek en je eigen hersenen.
Bijzonder wat het kan met het laag na die 70 Hz waarbij het afloopt...

Achterwand in de buurt vinden ze wel fijn. :)

+31 6 20 371 207

mmuetst

En die auto?

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op april  5, 2026, 11:57:25En die auto?

Ow sorry..

Dat is een op schaal nagemaakte Jaguar XK 120. Het onderstel is een skelter. Die wielen zijn van een rollator overgenomen. De spiegels van een tandarts. De achterlichten van een fiets, enz. Erg knap gedaan door de maten van een origineel te nemen, hier mallen van te maken, ik schat 1:5 en hiermee in schuim te juiste vorm te shapen. Vervolgens het metaal er omheen vormen. Compleet handgemaakt dus, door de man van mijn moeder voor de 3 jarige verjaardag van mijn jongste zoon.

+31 6 20 371 207

Peerless Monster

Citaat van: AudioLaan op april  5, 2026, 11:34:16Achterwand in de buurt vinden ze wel fijn. :)

Vaak de ideale speaker in een kleine ruimte.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

AudioLaan

Citaat van: Peerless Monster op april  5, 2026, 12:36:54Vaak de ideale speaker in een kleine ruimte.

Zeker, hoewel het in een grote ruimte ook niet onaardig gaat. Mits niet opgesteld in het vrije veld en niet te ver er van af gaan luisteren. Meter of twee drie gaat prima.

+31 6 20 371 207

Peerless Monster

Citaat van: AudioLaan op april  5, 2026, 13:05:51Zeker, hoewel het in een grote ruimte ook niet onaardig gaat. Mits niet opgesteld in het vrije veld en niet te ver er van af gaan luisteren. Meter of twee drie gaat prima.

Hier geprobeerd met een kef ref 101. Ook een dergelijke speaker. Je staat er van te kijken wat je aan laag ervaart. Ook al staat hij vrij. (Dus 1,2 meter van de achter wand).

Blijft echt gaaf. Het is heel schoon, wat je zegt. En enorme controle die je ervaart op de drivers, omdat dat laag er niet bij zit, maar je ervaart het wel.

AudioLaan

Mijn bewondering is groot. Ik heb ze mee laten komen omdat dit wat voordeliger was icm de A1 versterker, maar had er eigenlijk niks mee. Ooit kocht mijn toenmalige baas een partij Rogers BBC monitoren. Vreselijk vond ik die. Ik was toen wel groot aanhanger van de Taunus sound, iets waar Magnat en MB quart in uitblonken. Mijn oordeel werd blijkbaar een vooroordeel voor de bijna 40 jaar erna. Want nooit meer serieus naar zoiets omgekeken. Nou ja, gebeurt wel meer.

Ik heb nog even zitten zoeken en de tweeter wordt gemaakt door een duitse Herr Doktor. De woofer heeft een bextrene conus wat wellicht ook niet origineel is. Het klitteband vastgezet met nietjes is sws wel heerlijk 1975. :)

+31 6 20 371 207

Spijkie

Je hebt btw ook een mooi kleed liggen , viel me nu pas op. Erg fraai.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.

Xander32

... Deutsche Doktoren, ik heb 't er niet op.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Dura

Citaat van: AudioLaan op april  5, 2026, 13:35:49Mijn bewondering is groot. Ik heb ze mee laten komen omdat dit wat voordeliger was icm de A1 versterker, maar had er eigenlijk niks mee. Ooit kocht mijn toenmalige baas een partij Rogers BBC monitoren. Vreselijk vond ik die. Ik was toen wel groot aanhanger van de Taunus sound, iets waar Magnat en MB quart in uitblonken. Mijn oordeel werd blijkbaar een vooroordeel voor de bijna 40 jaar erna. Want nooit meer serieus naar zoiets omgekeken. Nou ja, gebeurt wel meer.

Ik heb nog even zitten zoeken en de tweeter wordt gemaakt door een duitse Herr Doktor. De woofer heeft een bextrene conus wat wellicht ook niet origineel is. Het klitteband vastgezet met nietjes is sws wel heerlijk 1975. :)

Dat helemaal retro nadoen met die nietjes en zo had voor mij niet gehoeven. Maar ik begrijp het sentiment helemaal. Ik ben nog steeds helemaal blij met mijn Harbeth P3ESRs. Daar hebben ze de BBC spelregels nog meer losgelaten, maar het blijft een gesloten systeem met dezelfde kast en drivermaten. Klinkt prima in mijn woonkamer van 3,70 x 12,00. Speakers aan de lange kant, aan één kant van de kamer. Subwoofer voegde voor muziek maar weinig toe (voor films wel). Speakers met diepere bas beginnen hier al heel makkelijk te boemen.
Geld zat om te vervangen voor een flinke stap duurder, maar waarom zou ik denk ik iedere keer als ik ervoor zit.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

brt

Citaat van: Dura op april  5, 2026, 21:56:47Dat helemaal retro nadoen met die nietjes en zo had voor mij niet gehoeven. Maar ik begrijp het sentiment helemaal. Ik ben nog steeds helemaal blij met mijn Harbeth P3ESRs. Daar hebben ze de BBC spelregels nog meer losgelaten, maar het blijft een gesloten systeem met dezelfde kast en drivermaten. Klinkt prima in mijn woonkamer van 3,70 x 12,00. Speakers aan de lange kant, aan één kant van de kamer. Subwoofer voegde voor muziek maar weinig toe (voor films wel). Speakers met diepere bas beginnen hier al heel makkelijk te boemen.
Geld zat om te vervangen voor een flinke stap duurder, maar waarom zou ik denk ik iedere keer als ik ervoor zit.

Voor dat laatste heb je natuurlijk gewoon dsp. Dan heb je én de diepte én geen boom.

Maar klopt, als je die frequenties niet aanboort, hoef je er ook niets mee ;)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Dura

Citaat van: brt op april  5, 2026, 22:37:28Voor dat laatste heb je natuurlijk gewoon dsp. Dan heb je én de diepte én geen boom.

Maar klopt, als je die frequenties niet aanboort, hoef je er ook niets mee ;)
Gaat misschien nog weleens gebeuren, mijn N331 staat genomineerd om een Dirac update te krijgen.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

SpaceJS

Citaat van: Dura op april  5, 2026, 21:56:47Dat helemaal retro nadoen met die nietjes en zo had voor mij niet gehoeven. Maar ik begrijp het sentiment helemaal. Ik ben nog steeds helemaal blij met mijn Harbeth P3ESRs. Daar hebben ze de BBC spelregels nog meer losgelaten, maar het blijft een gesloten systeem met dezelfde kast en drivermaten. Klinkt prima in mijn woonkamer van 3,70 x 12,00. Speakers aan de lange kant, aan één kant van de kamer. Subwoofer voegde voor muziek maar weinig toe (voor films wel). Speakers met diepere bas beginnen hier al heel makkelijk te boemen.

Boemen is meer een acoestisch probleem, daar gaat andere electronica of speakers weinig aan oplossen. DSP kan wel een oplossing zijn omdat het vaak een specifieke frequentie is die dit veroorzaakt.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

AudioLaan

Zo zie ik het graag. Hij legt de waf uit waarom die speakers wat groter zijn dan normaal.

@RZeemering en Beppie, bedankt voor jullie komst en super gezellige avond!

+31 6 20 371 207

Spijkie

Ik leg t ook vaak uit maar het effect blijft t zelfde  :devil:  :nowink: