Dune Vision serie mediaplayers

Gestart door riwi, juli 25, 2021, 13:29:16

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Teejoo


Teejoo

Zo, even een update!: De Dune gaat retour naar Amazon.

Het werkte allemaal zoals het moet, menu's zien er goed uit, films werden goed herkend etc. Beeldkwaliteit was goed, maar ik miste toch wel iets. Snel schakelen is moeilijk in mijn situatie door de handshake, maar ik mis het wow gevoel dat ik met de disc èn ATV via Infuse wel heb. Voor mijn gevoel is het beeld van de ATV met de rip via Infuse wel gelijkwaardig aan de disc, dat ziet er ook te gek uit. Het kan dus wel. Nadeel van de ATV is natuurlijk dat hij geen bitstream uitgeeft.

Daarom gaat hij dus terug. Ik wacht gewoon even af (en rip vrolijk verder), en kijk tzt als Vik z'n demo Zappiti heeft.


papaleo

Hahaa... ,jij hebt het al wel héél snel  8) gezien  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Citaat van: papaleo op april  4, 2022, 10:26:52
Hahaa... ,jij hebt het al wel héél snel  8) gezien  :D
Tja, het is geen wereld van verschil of zo, en als ik ze naast elkaar kon zien zou ik het ook beter kunnen benoemen. En dan ga ik idd ook niet lang liggen miepen. Ik wil gewoon film kijken zonder het idee te hebben dat het minder is dan de disc.

Maar het belangrijkste is dat het wel kan, zoals ik met de ATV kan zien. Wordt vervolgt dus..

PascalP

en het geluid? merk je daar verschil? (er van uitgaande dat je een 5.1/7.1 track vergelijkt met Infuse?)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op april  4, 2022, 13:11:38
en het geluid? merk je daar verschil? (er van uitgaande dat je een 5.1/7.1 track vergelijkt met Infuse?)
Dat leek op zich ok, maar ik heb me eerst primair gericht op beeld. Ook omdat ik nog steeds een amp mis.

riwi

#481
Ik zie ook wel iets verschil tussen bv de Dune en de HTPC met Kodi/MadVR. Dat is logisch met HDR materiaal omdat de PC dan de betere HDR-SDR mapping doet. Maar ook met Bluray is er wel wat (klein) verschil in het voordeel van de HTPC. Ik denk met name door de betere scaling algoritmes en chroma upscaling van MadVR. Ik had eigenlijk verwacht dat Teejoo met de Dune en de externe MadVR/Envy wel een zelfde resultaat zou halen.

Speelde je de Blurays wel af op 1080p Teejoo? Zodat de Envy de upscaling naar 2160p zou doen ? Of liet je de Dune 2160p uitsturen?

Teejoo

Citaat van: riwi op april  4, 2022, 17:10:22
Ik zie ook wel iets verschil tussen bv de Dune en de HTPC met Kodi/MadVR. Dat is logisch met HDR materiaal omdat de PC dan de betere HDR-SDR mapping doet. Maar ook met Bluray is er wel wat (klein) verschil in het voordeel van de HTPC. Ik denk met name door de betere scaling algoritmes en chroma upscaling van MadVR. Ik had eigenlijk verwacht dat Teejoo met de Dune en de externe MadVR/Envy wel een zelfde resultaat zou halen.

Speelde je de Blurays wel af op 1080p Teejoo? Zodat de Envy de upscaling naar 2160p zou doen ? Of liet je de Dune 2160p uitsturen?
Ja, ik stuurde 1080p uit. Heb ik nog gecheckt met de Envy. Had hem op auto gezet.

CineSmurf

Even een vraagje voor de Dune bezitters: Ik heb nu een Dune base 3.0. Bevalt op zich prima, behalve dat ie
- geen 4k bestanden kan weergeven
- Inmiddels een brakke afstandsbediening heeft
- maar een kleine HDD herbergt.

Wat ik altijd handig vind van de Dune is dat het naast een mediaspeler ook een netwerkdrive is. Scheelt weer ruimte op de NAS zeg maar. Ik had ook een tijdje een android apparaat (een eGreat), maar die beviel niet zo. De netwerkfunctie was niet zo handig en de interface was wel gelikt, maar miste de helft van de bestanden.
Ik vind het helemaal geen probleem om gewoon door een directorystructuur te browsen.

Vraag voor hier:
- Wat is de max capaciteit HDD die je in de Dune kan zetten? Ik kan dat zo snel niet vinden op de site (ik denk aan een 8TB schijf)
- Kan je deze dune inderdaad ook makkelijk gebruiken om vanuit je netwerk bestanden op te zetten?

Verder nog dingen om op te letten? Ik denk dat ik dan op de Max uitkom, vind de brede spelers wel mooi en de ultra heeft verder niet zoveel toegevoegde waarde, toch?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

#484
Ik heb de real vision 4k dus zonder een harddisk bay. Maar ik kan er een USB SSD aan hangen, dat werkt hetzelfde volgens mij.

Ik heb in de root folder van de disk een file genaamt dune_folder.txt gezet met als enige inhoud de tekst "storage_name=riwi_T5_2TB"
In de Dune bij bronnen/sources verschijnt hij dan met deze naam. En in de windows PC zie je ook deze naam.

Onder setup -> Applications -> SMB server kan je de SMB server aanzetten. Ik geef mijn Dune via de DHCP server een vast ip adres in mijn thuis netwerk zodat deze altijd hetzelfde is en niet wisselt.

Ik heb een netwerk drive in windows gemaakt naar deze disk die aan de Dune hangt. En dan kan ik er met de verkenner/explorer naartoe en bestanden kopieren. Dat gaat met 94MB/sec dus waarschijnlijk een stuk vlotter dan met de base3.0 die dat bij mij met max 25 MB/sec doet/deed)

Kwa max harddisk grootte kan ik het ook niet vinden op de site, maar volgens mij is 8TB geen probleem.
Ik lees bij futeko dat tot 16TB ook gaat : https://www.futeko.com/newforum/index.php?topic=5047.0
Bij grotere disks wordt het lastiger.
Ga je de disk formateren in de Dune? of in een windows PC ? Als ie alleen in de Dune gebruikt wordt dan zou ik hem met de Dune formateren met ext4. Als je hem ook aan een windows PC wil hangen dan zou ik hem NTFS formateren met de windows PC.

En de 4k Vision solo is wat goedkoper dan de Max en heeft de harddisk bay aan de zijkant. Ook een optie als je de XLR en dacs niet gebruikt.

CineSmurf

Riwi, thanks voor het uitgebreide antwoord.

Ik heb in mijn NAS 4x8TB zitten, maar die is best vol. Denk dat ik 2 schijven daar door 16TB ga vervangen en dan heb ik een 8TB (evt. twee) voor de Dune. Die blijft er dan gewoon inzitten. Mooi dat ie met SMB werkt. Dat heb ik met die eGreat nooit lekker aan de praat gekregen.

Zat inderdaad te twijfelen over de vision, maar ik vind het brede formaat toch wel mooi.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

marcel1970

Citaat van: CineSmurf op april 12, 2022, 11:05:26


- Kan je deze dune inderdaad ook makkelijk gebruiken om vanuit je netwerk bestanden op te zetten?


Ja gewoon via samba zelfs zonder in te loggen. (andere opties heb ik niet geprobeerd)
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

CineSmurf

Dune staat hier. Echt prima apparaat. Werkt net zo al de oude dune. Ik heb de Max, daar kan je kennelijk nog een extra HD inzetten, dus tot zover mooi.

Nu loop ik tegen één dingetje aan: Mijn oude Dune kan ik gewoon vanaf mijn PC (windows 11) benaderen, maar de Dune Vision kom ik niet op. De verkenner ziet 'm wel, maar ik krijg een foutmelding. ("Geen toegang tot Dune_HD"). Vanaf de mac zie ik 'm wel gewoon.

Waarschijnlijk dus een instelling op mijn PC, maar welke... SMB 1.0 heb ik aangezet, maar dat hielp niet. Iemand een idee?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

Klinkt als iets in windows 11 lijkt me. Ik heb alleen windows 10 hier (en linux).
In de Dune kan je verder niet zo veel instellen kwa SMB server volgens mij.

eduard

Citaat van: CineSmurf op april 15, 2022, 15:06:22




Waarschijnlijk dus een instelling op mijn PC, maar welke... SMB 1.0 heb ik aangezet, maar dat hielp niet. Iemand een idee?

Het aanzetten van smb 1.0 is niet zo een goed idee zitten veel kwetsbaarheden in. Ik zou daar altijd voorzichtig mee zijn ook in je thuis netwerk.

marcel1970

#490
Citaat van: CineSmurf op april 15, 2022, 15:06:22
Dune staat hier. Echt prima apparaat. Werkt net zo al de oude dune. Ik heb de Max, daar kan je kennelijk nog een extra HD inzetten, dus tot zover mooi.

Nu loop ik tegen één dingetje aan: Mijn oude Dune kan ik gewoon vanaf mijn PC (windows 11) benaderen, maar de Dune Vision kom ik niet op. De verkenner ziet 'm wel, maar ik krijg een foutmelding. ("Geen toegang tot Dune_HD"). Vanaf de mac zie ik 'm wel gewoon.

Waarschijnlijk dus een instelling op mijn PC, maar welke... SMB 1.0 heb ik aangezet, maar dat hielp niet. Iemand een idee?

Zoek het ip van de Dune op, ga naar Netwerk in verkenner en vul bovenin de de balk waar 'Netwerk" staat \\<ip-dune>\  bv \\192.168.1.22\ en viola ;) 
(let op de streepjes \\ // )
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

CineSmurf

Uiteindelijk gelukt met een hele vage windows instelling. Iets met anonieme gebruikers laten aanloggen, maar t werkt.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

Citaat van: eduard op april 15, 2022, 18:41:29
Het aanzetten van smb 1.0 is niet zo een goed idee zitten veel kwetsbaarheden in. Ik zou daar altijd voorzichtig mee zijn ook in je thuis netwerk.

Dat begrijp ik ook. Best irritant, want vanwege mijn HEOS systeem moet ik mijn NAS ook op samba 1.0 zetten.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Mistral

#493
Ik heb een Dune HD Duo 4k, maar MPEG-4 kunnen blijkbaar niet afgespeeld worden, iemand een idee om dit op te lossen, of kan de Dune het niet aan ?

I have a Dune HD Duo 4k, but MPEG-4 and MPEG-2 apparently can't be played, anyone have an idea how to solve this, or can the Dune not handle it?


Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar 0,0 antwoord, misschien in de verkeerde groep, maar weet iemand hier iets van of kan je gewoon geen mpeg afspelen op een Dune ?

BenW

#494
Citaat van: Mistral op juni 28, 2022, 15:41:06
Ik heb een Dune HD Duo 4k, maar MPEG-4 kunnen blijkbaar niet afgespeeld worden, iemand een idee om dit op te lossen, of kan de Dune het niet aan ?

I have a Dune HD Duo 4k, but MPEG-4 and MPEG-2 apparently can't be played, anyone have an idea how to solve this, or can the Dune not handle it?


Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar 0,0 antwoord, misschien in de verkeerde groep, maar weet iemand hier iets van of kan je gewoon geen mpeg afspelen op een Dune ?

Zou moeten werken.
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Kjelt

Kan meer oorzaken hebben:

- 4k mp4'tjes op 50Hz zijn best wel processor intensief, mijn pc met i7 van de 4e generatie kan ze bv niet aan , de pc met i7 van de 8e generatie en dikke videokaart wel
- misschien is het netwerk de bottleneck ? 1Gb/s netwerk nodig.
- of bronapparaat (NAS ?) te traag ?

Mistral

Citaat van: BenW op juni 29, 2022, 15:34:56
Zou moeten werken.

Volkomen mee eens, ik heb een HD van Dune gebeld en gemaild, maar bij hun kom je ook geen steek verder, alleen maar de standaard waarden, heb je de laatste versie, resetten, niks helpt. Moet er misschien nog een app. geistalleerd worden, maar daar krijg je ook geen antwoord op, waarschijnlijk omdat ze het zelf niet eens weten.  :devil:

Mistral

Citaat van: Mistral op juni 30, 2022, 13:08:50
Volkomen mee eens, ik heb een HD van Dune gebeld en gemaild, maar bij hun kom je ook geen steek verder, alleen maar de standaard waarden, heb je de laatste versie, resetten, niks helpt. Moet er misschien nog een app. geistalleerd worden, maar daar krijg je ook geen antwoord op, waarschijnlijk omdat ze het zelf niet eens weten.  :devil:

MP4'tjes doen het prima, het gaat over mpeg, het netwerk is het niet want dat is 1GB (maar het is geen netwerk probleem), maar ik stream niet van de NAS, gewoon direct van de DUNE.

Kjelt

#498
Citaat van: Mistral op juni 30, 2022, 13:14:06
MP4'tjes doen het prima, het gaat over mpeg, het netwerk is het niet want dat is 1GB (maar het is geen netwerk probleem), maar ik stream niet van de NAS, gewoon direct van de DUNE.
mpeg4 is een container het kan een aantal verschillende videoformaten bevatten.
Dus dan zul je willen definieren welk specifiek videoformaat er niet werkt.
En dat kan heel goed zijn dat een bepaald videoformaat niet werkt op de Dune, want er zijn honderden verschillende videocodecs,formaten/resoluties/frequenties etc.

Citaat
While MPEG4 itself can be applied for different file formats including MP4, MOV, AVI, MKV, OGG and MXF.

riwi

Citaat van: Mistral op juni 30, 2022, 13:14:06
MP4'tjes doen het prima, het gaat over mpeg, het netwerk is het niet want dat is 1GB (maar het is geen netwerk probleem), maar ik stream niet van de NAS, gewoon direct van de DUNE.

Ik zou de betreffende file eens door mediainfo halen. https://mediaarea.net/en/MediaInfo
Dan de output daarvan eens hier posten. Dan weten we tenminste wat voor materiaal het is dat je probeert te spelen.
Alleen mpeg zegt zo weinig.