Mijn stereo setje

Gestart door advr, juni 3, 2004, 19:33:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

advr

Komende tijd de voedingen aanleggen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Citaat van: advr op augustus  4, 2015, 20:39:22
Bijna alle componenten zitten erin. Het wachten is even nog op de heater supply van de 12sl7. Het probeersel van hierboven was leuk en zal werken maar ik ga voor een Tentlab heater supply net zoals die voor de 300B.

Het eerste wat aangesloten is, is de Tentlab volume control en het werkte. :-) even de boel onder stroom gehad dus.

niets gemerkt van stroomuitval hier....

advr

Citaat van: denoontje op augustus  4, 2015, 20:53:19
niets gemerkt van stroomuitval hier....
De echte knal moet nog gaan komen...Ik denk volgende week ergens[emoji41]
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Het einde nadert...Alles zit vast, nu nog een keer of 36 controleren of alles goed is aangesloten....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

felix01

benieuwd naar de eerste sound die er uitkomt!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

BuSpu


advr

#208
Gisteravond kon ik de verleiding niet weerstaan en heb ik hem onder stroom gezet, geen tijd gehad omTuur (Denoontje) te waarschuwen maar gelukkig zat Den Bosch niet zonder stroom en geen vonken of wat dan ook.

Wel een brom in het linker kanaal. Geen hele harde maar goed aanwezig. Na een klop test blijkt in ieder geval alles goed vast te zitten.
Het was al laat en geen tijd meer gehad voor metingen.

Hopelijk vanmiddag tijd om dat te doen. De brom zal waarschijnlijk een aarde ding zijn. Altijd een leuke zoektocht. :-)

Maar het goede nieuws is dat er geluid uit komt [emoji4]

Even nog een fotootje van de eerste gloei momenten..
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BuSpu

Citaat van: advr op augustus  9, 2015, 09:29:31Even nog een fotootje van de eerste gloei momenten..
Had gisteren rond Amsterdam wel even een dipje in de 220v  ;)
Gefeliciteerd dat het lijkt te werken.

advr

Citaat van: BuSpu op augustus  9, 2015, 09:32:31
Had gisteren rond Amsterdam wel even een dipje in de 220v  ;)
Gefeliciteerd dat het lijkt te werken.
Werken doet ie zeker en sorry voor het dipje... (haha :-) )
Het is leuk werk om te doen. De zoektocht naar de brom hoort er ook bij . Daar leer je de versterker ook betrt van kennen.



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr


Het blijkt toch een brom uit beide kanalen alleen links wat harder...

Maar er klinkt muziek en dat is best aardig al op moment.  :music: :music:

De oorzaak van de brom vind ik wel. Kwestie van geduld ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Feli... Moet wel zeggen dat het erg warm werd in Den bosch

advr

Citaat van: denoontje op augustus  9, 2015, 20:42:17
Feli... Moet wel zeggen dat het erg warm werd in Den bosch
:xmas: :xmas: :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

gast2018

fantastisch project. Als er al muziek uit komt kan het alleen maar beter worden.

Die brom vindt je wel


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BuSpu

Hoe vindt je nou de oorzaak van die brom?

advr

Door dingen uit te sluiten :-)

Waarschijnlijk is het de AC voeding van de gloeispanning van de D3A buisjes. De rest is gelijkspanning via Tentlab modules.

Meettechnisch is ie in ieder geval zeer symmetrisch en er zijn geen slechte verbindingen.

Morgen maar eens verder kijken.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kingpin

Heb je signaalaarde en randaarde mooi van elkaar gescheiden?
Dit wordt ook nog wel eens 'vergeten'.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

advr

Citaat van: Kingpin op augustus  9, 2015, 23:19:32
Heb je signaalaarde en randaarde mooi van elkaar gescheiden?
Dit wordt ook nog wel eens 'vergeten'.
Dat heeft, uit ervaring, erg veel aandacht gekregen. Het lijkt dat het richting de gloeispanning van de D3A gaat. Die is nog AC . Even kijken wat ik daarmee doe. Kan ook een MKT plaatsen over het stuurrooster en cathode.

Maar nu ook lekker laten inspelen. De oorzaak brom vind ik wel.





Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

erik s.

Een bodemplaat is geen overbodige luxe met bloot liggende netspanning.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

advr

Oh, dat komt allemaal goed, al lopen hier geen kinderen rond.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#222
Inmiddels is de brom gevonden.

Voor de Tentlabs Volume COntrol gebruikte ik een gemeenschappelijk '0' op een trafo als de voor de heater supply van de 12SL7.
Hierdoor ontstond een lus in mijn versterker welke een brom veroorzaakte. Na heel veel proberen en de Volume control met een 9V batterij te voeden kwamen we er achter.

Met 'we' bedoel ik Peter van Acoustic Dimension (weet even niet of ik die mag noemen) en ik.

Peter is voor mij van zeer grote waarde. Naast natuurlijk het voorzien van vele mooie componenten voor mijn versterker, neemt hij ook de tijd voor raad en advies en helpt hij storingen oplossen!

Het wachten is nu op een hele kleine trafo welke 230V omzet naar 9v waarmee ik de Volume Control ga voeden. Nu doe ik da even met een 9V batterij. Werkt overigens ook prima.

Nu dit is opgelost kan ik alleen maar zeggen dat de versterker dood en dood stil is. Zelfs met mijn oor zo'n beetje in de tweeter is er niets te horen. Het toegepast aarde schema werkt dus naar behoren!

Komend weekend het kleine traootje plaatsen en dan kan ie eindelijk omgedraaid en op zijn plek gezet worden. Dan wordt het tijd om alles in te laten branden.


Miisie in zoverre geslaagd dat de brom weg is en de versterker super stil is.  ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Pjotr27

Leuk project. En je noemt Peter hier, dat mag ook weleens vind ik. Hij is echt een super leverancier van onderdelen en bovendien heel aardig! Echt een aanrader voor de zelfbouwers!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op augustus 12, 2015, 11:25:53
Leuk project. En je noemt Peter hier, dat mag ook weleens vind ik. Hij is echt een super leverancier van onderdelen en bovendien heel aardig! Echt een aanrader voor de zelfbouwers!
Best wel een leuk project een zeer leerzaam.

Peter is vaker een steun en toeverlaat. Hij moet zeker genoemd worden :-)

Ere wie ere toekomt.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster