Richard’s M&K home theater

Gestart door Richard70…, maart 27, 2021, 14:02:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vik

Groot gelijk gewoon eerst proberen.

Met de FireHawk kun je prima film kijken en lassen tegelijk.  :P

Mocht het toch niets worden dan gewoon op de Elon tour en een nieuw doek bestellen.  :D



Citaat van: Richard70... op mei 25, 2024, 00:14:43Dat treft , ik heb er nog 1 in de verkoop  :D
Maar zonder gekheid dat is ook een mooi scherm , maar wilde toch eens die stewart proberen en voor dit geld kon ik er geen buil aan vallen. Voordeel is dat ik evt nog een ander doek zou kunnen bestellen.
Maar voor voorlopig gaan we het eerst maar eens bekijken
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Citaat van: Vande op mei 25, 2024, 10:30:58Ben wel eens benieuwd naar jouw ervaring met het Stewart doek tov van de Adeo Reference Grey die jij nu hebt.
Zodra deze hangt laat ik het hier weten.
Denk dat dat dinsdag zal zijn
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Het is een dagje later geworden.

Vorige week een kleine 1500 km gereden voor de hobby.
Eerst dinsdag naar Frank om de NZ8 te laten kalibreren, donderdag naar Stephan voor 35 meter atlas bekabeling , en toen zondag naar Eppelborn voor het stewartscherm 🙈

Daar aangekomen stond het scherm nog in elkaar en volledig ingepakt in de folie, hij had het scherm na de verhuizing nooit meer geplaatst, dus stond daar al een paar jaar niks te doen .
Masking panelen zaten nog nieuw in de originele verpakking dus dat zag er allemaal goed uit .
Folie er af gehaald en het scherm en omlijsting was echt als nieuw , daarna het scherm uit elkaar gehaald en dat is wel een verademing tov de adeo , waar dat toch allemaal net wat lastiger gaat .

Aangezien we nu toch best veel moesten veranderen om het scherm goed te hangen en ik ook een stuk naar beneden wilde met het scherm hebben we besloten om de apparatuur in een andere ruimte te zetten , zodat er onder het scherm niks meer zou komen behalve de center.
Ik liep al een poosje met het idee om onwall speakers te proberen omdat dat er optisch wel een stuk strakker uit zou zien.

Dus een mooie deal met Stephan ( cinehome ) gemaakt om de M&K mp950 eens te proberen , en dat pakte gelukkig goed uit , want ik hoor eigenlijk met film geen verschil tov de S150.
In stereo is het verschil wel wat duidelijker maar dat schrijf ik grotendeels toe dat de speakers nu 3,5 meter uit elkaar hangen .

Het stewart doek is eigenlijk gewoon 1 van mijn betere upgrades geweest, waar sommige wat bang waren voor hotspotting op het Firehawk G4 doek , heb ik daar totaal geen last van , wat me wel opviel is dat ik een stuk meer licht heb , en ook de kleuren poppen er gewoon meer uit .
Ff aan mijn vrouw gevraagd of ze het ook zag , het enige wat zei zag is dat hij breder en minder hoog was , dus die neem ik vanaf heden ook niet meer serieus  :D
Al met al een geslaagde upgrade .
Zal van de week ff wat fotootjes schieten als alles helemaal is afgewerkt
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje


Marco66

Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richard70…

Citaat van: Marco66 op mei 30, 2024, 13:47:45Mooie upgrades weer!

Het scherm is wel echt een upgrade vind ik , ook qua afwerking wel echt een stapje hoger.
Dat mag ook wel voor een scherm wat 4,5 keer meer kost in dezelfde maat.
Adeo blijft wel echt een hele goede prijs/ kwaliteit verhouding hebben vind ik.
Qua speakers is het meer een sidegrade , ze zijn zeker niet beter tov de 150. Ze zijn alleen wel een stuk minder lelijk ik de huiskamer 🤣
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Marco66

Citaat van: Richard70... op mei 30, 2024, 14:27:57Het scherm is wel echt een upgrade vind ik , ook qua afwerking wel echt een stapje hoger.
Dat mag ook wel voor een scherm wat 4,5 keer meer kost in dezelfde maat.
Adeo blijft wel echt een hele goede prijs/ kwaliteit verhouding hebben vind ik.
Qua speakers is het meer een sidegrade , ze zijn zeker niet beter tov de 150. Ze zijn alleen wel een stuk minder lelijk ik de huiskamer 🤣

Ik ben in de Ht boven ook naar onwalls gegaan (Totem) en vind het erg goed klinken.
Geluid komt beter de ruimte in heb ik idee.
Woonkamer: Topping DX9, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

buckler

Ja ja prachtig Richard... echt erg mooi.
Je heb een zeer goede JVC unit en nu ook een zeer mooi scherm vind ik.
En dit keer in de juiste ratio als je het mij vraagt  ;D

Beeld is gewoon enorm dynamisch met dit doek en als je niet gevoelig bent voor sparkle/hotspotting dan heb je een top doek voor jou situatie, en je ziet geen hotspotting dus helemaal mooi.
Dan zal jij het met ST130G4 ook niet zien.
Nu is je beeld nog steeds goed met een klein lampje aan wat je vrouw wel prettig vind, dat zal met ST130G4 niet gaan dus lekker houden zo zou ik zeggen. Is gewoon heel erg mooi, meer poppende kleuren en meer licht. Veel meer licht zelfs want ik kan me goed voorstellen dat dat Adeo wat je had goed zal werken met een witte kamer en een projector met niet al te beste zwart waardes maar in jou kamer met redelijk donkere meubels en goed te verduisteren en een prachtig mat zwart plafond (wat echt schitterend is) vond ik het grijze Adeo doek veel te donker en helemaal met HDR ook al draaide je op high laser 100. Zou me niks verbazen dat dat maar 0.6 gain of zoiets in werkelijkheid is.
Dat is met dat Stewart scherm wel wat anders  :clapping:
Allemaal enorm goed uitgepakt... de speaker wisseling weet ik niet of dat helemaal mijn ding zou zijn geweest maar jullie uitleg over 'waarom deze stap' snap ik dan wel. Al vind ik het een klein beetje jammer.
Ps, en wat ik overgens niet terug lees is dat je nu speelt met twee center speakers. Best uniek vind ik
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Fijn dat het beeld zo goed uitpakt.  8)

Als je geen last ervaart van de sparkle, dan heb je ten opzichte van de Adeo een voordeel van ongeveer 40 procent meer licht, dus dat is altijd mooi meegenomen. Uiteindelijk zijn we gevoeliger voor meer licht, en het is logisch dat de kleuren dan meer poppen. Je hebt sowieso meer dynamiek in je beeld. En ja, Stewart biedt een unieke kijkervaring; daar betaal je uiteindelijk voor.

Wat geluid betreft is de stap van een S150 naar de MP 950 best wel een stapje terug. Het prijsverschil tussen de S150 en de MP 950 is retail €890 per speaker. Dat zie je terug in het design, en ook het filter is ongetwijfeld van een ander niveau.

In jouw geval (en ik had je al getipt) zou ik eerder kiezen voor een coaxiaal design, zoals bijvoorbeeld de Ascendo The 6 passive On wall. Coaxiaal pakt in de meeste situaties gewoon beter uit en heeft ook een groot voordeel bij een breed scherm. Het prijsverschil is niet zo groot, ze zijn ook in het wit te krijgen, en ze zijn slechts 8,8 cm diep, 26 cm breed en 44 cm hoog.

M&K is over het algemeen een speaker die je on-axis en op oorhoogte moet plaatsen.  Doe je dit niet, dan val je letterlijk in een gat met je sweet spot, laat staan met een on-wall speaker bij een schermbreedte van 3,5 meter.

Als je stereobeeld niet optimaal is, heb je al een slechte basis voor surround. Verder zou ik je adviseren om ten minste de center- en frontspeakers gelijk te houden. Ook dit is een belangrijke basis.

Als je toch besluit om verder te gaan met de MP 950, zou je nog kunnen experimenteren met een muurbevestiging zodat je de front left en right kunt indraaien richting de MLP. Wat ik dan zelf zou doen, is achter het scherm steenwol plaatsen (wel met een vlies), zodat je ook weer een mooi stukje absorptie hebt.

Last but not least: heel veel plezier met je nieuwe scherm!  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het doek is zeker niet te donker. Uiteraard moet alles wel in balans zijn, dus het formaat van het scherm en de lichtreserve van de projector spelen ook een rol.

Met de NP5 was het gewoon prima kijken. Jij bent gewoon gewend aan overdreven veel licht dat is iedereen bekend.  :P 


Citaat van: buckler op mei 30, 2024, 17:41:56Ja ja prachtig Richard... echt erg mooi.
Je heb een zeer goede JVC unit en nu ook een zeer mooi scherm vind ik.
En dit keer in de juiste ratio als je het mij vraagt  ;D

Beeld is gewoon enorm dynamisch met dit doek en als je niet gevoelig bent voor sparkle/hotspotting dan heb je een top doek voor jou situatie, en je ziet geen hotspotting dus helemaal mooi.
Dan zal jij het met ST130G4 ook niet zien.
Nu is je beeld nog steeds goed met een klein lampje aan wat je vrouw wel prettig vind, dat zal met ST130G4 niet gaan dus lekker houden zo zou ik zeggen. Is gewoon heel erg mooi, meer poppende kleuren en meer licht. Veel meer licht zelfs want ik kan me goed voorstellen dat dat Adeo wat je had goed zal werken met een witte kamer en een projector met niet al te beste zwart waardes maar in jou kamer met redelijk donkere meubels en goed te verduisteren en een prachtig mat zwart plafond (wat echt schitterend is) vond ik het grijze Adeo doek veel te donker en helemaal met HDR ook al draaide je op high laser 100. Zou me niks verbazen dat dat maar 0.6 gain of zoiets in werkelijkheid is.
Dat is met dat Stewart scherm wel wat anders  :clapping:
Allemaal enorm goed uitgepakt... de speaker wisseling weet ik niet of dat helemaal mijn ding zou zijn geweest maar jullie uitleg over 'waarom deze stap' snap ik dan wel. Al vind ik het een klein beetje jammer.
Ps, en wat ik overgens niet terug lees is dat je nu speelt met twee center speakers. Best uniek vind ik
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Citaat van: vik op mei 31, 2024, 10:25:09Fijn dat het beeld zo goed uitpakt.  8)

Als je geen last ervaart van de sparkle, dan heb je ten opzichte van de Adeo een voordeel van ongeveer 40 procent meer licht, dus dat is altijd mooi meegenomen. Uiteindelijk zijn we gevoeliger voor meer licht, en het is logisch dat de kleuren dan meer poppen. Je hebt sowieso meer dynamiek in je beeld. En ja, Stewart biedt een unieke kijkervaring; daar betaal je uiteindelijk voor.

Wat geluid betreft is de stap van een S150 naar de MP 950 best wel een stapje terug. Het prijsverschil tussen de S150 en de MP 950 is retail €890 per speaker. Dat zie je terug in het design, en ook het filter is ongetwijfeld van een ander niveau.

In jouw geval (en ik had je al getipt) zou ik eerder kiezen voor een coaxiaal design, zoals bijvoorbeeld de Ascendo The 6 passive On wall. Coaxiaal pakt in de meeste situaties gewoon beter uit en heeft ook een groot voordeel bij een breed scherm. Het prijsverschil is niet zo groot, ze zijn ook in het wit te krijgen, en ze zijn slechts 8,8 cm diep, 26 cm breed en 44 cm hoog.

M&K is over het algemeen een speaker die je on-axis en op oorhoogte moet plaatsen.  Doe je dit niet, dan val je letterlijk in een gat met je sweet spot, laat staan met een on-wall speaker bij een schermbreedte van 3,5 meter.

Als je stereobeeld niet optimaal is, heb je al een slechte basis voor surround. Verder zou ik je adviseren om ten minste de center- en frontspeakers gelijk te houden. Ook dit is een belangrijke basis.

Als je toch besluit om verder te gaan met de MP 950, zou je nog kunnen experimenteren met een muurbevestiging zodat je de front left en right kunt indraaien richting de MLP. Wat ik dan zelf zou doen, is achter het scherm steenwol plaatsen (wel met een vlies), zodat je ook weer een mooi stukje absorptie hebt.

Last but not least: heel veel plezier met je nieuwe scherm!  :thumbs-up:


Indraaien van L/R front had ik ook al bedacht . Daar moet ik nog iets voor verzinnen omdat de standaard beugel die erbij zit niet kan draaien .
Steenwol achter het scherm zou wel kunnen . Moet dan alleen een kader maken waar  :D het scherm dan opkomt . Vraag me wel af of dit veel zal doen.
Zoals ik al zei , ik merk echt geen grote verschillen tussen beide. Stereo luister ik echt nooit , maar daar merk ik wel wat verschil omdat de speakers recht vooruit stralen nu.
Dus dat indraaien staat zeker op de agenda  :D  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Citaat van: vik op mei 31, 2024, 10:36:51Het doek is zeker niet te donker. Uiteraard moet alles wel in balans zijn, dus het formaat van het scherm en de lichtreserve van de projector spelen ook een rol.

Met de NP5 was het gewoon prima kijken. Jij bent gewoon gewend aan overdreven veel licht dat is iedereen bekend.  :P 



Deze snap ik niet helemaal.
De NP5 geeft minder licht dan de NZ8 dan zou je toch juist met de NP5 gebaat zijn met een doek met meer licht opbrengst ?
Maakt ook verder niet uit , want ik heb dat nooit zo ervaren , maar omdat Martin al tijden riep dat hij in mijn situatie voor een ander doek zou kiezen toch maar de stap gewaagd , en eerlijk is eerlijk . Geen moment spijt van.
Dat Scope kijkt ook wel erg fijn.
Nog beter was geweest dat ik de envy ertussen had gehouden , maar achteraf kijk je een koe in zijn kont.
Dus mocht er ooit nog eens een leuke aanbieding voorbij komen voor een envy zou dat nog een volgende upgrade kunnen zijn.
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

riwi

Citaat van: buckler op mei 30, 2024, 17:41:56Ps, en wat ik overgens niet terug lees is dat je nu speelt met twee center speakers. Best uniek vind ik
Ik heb ook ooit een aantal maanden met 2 centre speakers gedraaid. Heb er een topic van gemaakt toen (in 2004) :
2 centre speakers : https://www.htforum.nl/index.php?topic=20057.0

Ik had wat last van kam effecten dwz. als je je hoofd van links naar rechts beweegt dat je volume wisseling merkt (knopen en buiken).


Richard70…

Citaat van: riwi op mei 31, 2024, 16:58:17Ik heb ook ooit een aantal maanden met 2 centre speakers gedraaid. Heb er een topic van gemaakt toen (in 2004) :
2 centre speakers : https://www.htforum.nl/index.php?topic=20057.0

Ik had wat last van kam effecten dwz. als je je hoofd van links naar rechts beweegt dat je volume wisseling merkt (knopen en buiken).


Wel leuk die foto met die oude tv ertussen  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Absoluut.  8)

Ik bedoel meer dat het voor je oude formaat scherm meer dan prima was. 250x140 cm (113 inch) is niet super groot en ging prima met de lichtopbrengst.

Ik doelde meer op Martin, die aangaf dat hij het vrij donker vond kijken. Hij kijkt, als ik het goed heb onthouden, met 120-140 nits en dat is uitzonderlijk. Met die referentie is alles gelijk donker.



Citaat van: Richard70... op mei 31, 2024, 16:12:18Deze snap ik niet helemaal.
De NP5 geeft minder licht dan de NZ8 dan zou je toch juist met de NP5 gebaat zijn met een doek met meer licht opbrengst ?
Maakt ook verder niet uit , want ik heb dat nooit zo ervaren , maar omdat Martin al tijden riep dat hij in mijn situatie voor een ander doek zou kiezen toch maar de stap gewaagd , en eerlijk is eerlijk . Geen moment spijt van.
Dat Scope kijkt ook wel erg fijn.
Nog beter was geweest dat ik de envy ertussen had gehouden , maar achteraf kijk je een koe in zijn kont.
Dus mocht er ooit nog eens een leuke aanbieding voorbij komen voor een envy zou dat nog een volgende upgrade kunnen zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Ik vond het zeker te donker... en het was ook gewoon te donker voor goed HDR.
Daar kan je lang of kort over lullen maar het was gewoon zo, ik vond het zelfs extreem en ben best wat gewend hoor en zie meer set ups dan alleen de mijne.
Plus heb jaren lang met een Epson ls10000/Firehawk g3 gedraaid en die set had ook weinig licht maar was zeker minder donker dan Ries zijn oude situatie.
Blijkbaar denk iedereen ,athans volgens Vik, dat ik alleen standje lasbrander kijk maar dat is natuurlijk niet zo he... :crazy:
Ja, ik hou van heel veel licht en ja ik vind dan HDR ook echt beter dan en dat geld overgens niet alleen voor mij hoor want iedereen die het ziet bij mij ziet bij het overschakelen naar die calibratie zegt gelijk WOW.
Jullie Sony projector in Duitsland is helemaal een licht kanon dus je kan denk ik wel een beetje begrijpen wat ik bedoel.
Ik heb gain 1.0 , heb het breedste scherm dat mijn projector en DCR throw aankan op de afstand , en heb drie calibraties.
1:SDR
2:HDR Mid
3:HdR High

SDR is mid laser en de Iris ver dicht en 100/110 nits, wat vrij normaal is want de meeste draaien tegenwoordig SDR op rond de 100 nits (zeker met die huidige 1.3 gain schermen).
HDR Mid is mid laser en ook daar de Iris ver dicht (plus laser dimming mode 2 die heel aggresief is) en dat is 118 nits.
HDR High is high laser en Iris vol open (dimming mode 3) en die is inderdaad 140 nits.
Dan gebruik ik het ST100 doek wat super clean blijft onder welke omstandigheden dan ook.
Ik draai ook gewoon nog met het kleurenfilter aan op de NZ9.

Maar om mijn projector te sparen/ontzien kijk ik vaak SDR en HDR Mid en zet hem pas op de HDR High calibratie bij films met top beeld opname zoals bv de films 1917 , Monster Hunter , The Revenant en zoals vorige week nog bij de film Civil War... maar plus minus a 80% van de tijd kijk ik gewoon op de HDR Mid calibratie als ik HDR films kijk.
Dus die beeldvorming van mij klopt maar gedeeltelijk he  :popcorn:

Maargoed het gaat hier niet over mij maar over Richard en die heeft het gewoongoed voor elkaar nu vind ik.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

We kunnen er inderdaad kort over praten, Martin, maar voor projectie en HDR is er geen referentie of standaard, behalve die van jezelf. Dus het is een gevalletje van welles/nietes: jij vond het te donker, ik absoluut niet. Dat geeft Richard zelf ook aan, en vrouw lief heeft het niet eens door zo donker was het ervoor  :hehe:

(Ik vroeg mijn vrouw of zij het ook zag; het enige wat ze zag, is dat hij breder en minder hoog was, dus die neem ik vanaf heden ook niet meer serieus)  :D

De waarden die jij aandraagt zijn in mijn klantenkring de uitschieters. De meeste mensen kijken met een akoestisch transparant doek in een dedicated ruimte, en dan is een lichtverlies van 30-40 procent reëel.Niet iedere klant koopt een Stewart, of heeft een Sony of JVC-projector met 2500 lumen of meer. Ook dit zijn de uitschieters. 2200 lumen wordt nu enigszins betaalbaar (NZ7).

Je haalt de ruimte van Mike aan, maar die is voor SDR gewoon netjes gekalibreerd op 50 nits volgens de standaard, en voor HDR 150. Dat is een scherm van 4 meter 30 in een grote ruimte, en ze zitten er ook best ver vanaf. Dus de impact is net even anders dan in een huiskamer, waar je vaak dichter op het scherm zit.

Voor de rest zeg ik YOLO en laat ik het hierbij.  :yin-yang:  :yin-yang:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

#767
Het hoeft ook geen welles / nietes spelletje te worden.
Ik merk dat ik aanzienlijk meer licht heb op het scherm , en dat ik dat een stuk fijner kijken vind .
Ik weet ook niet helemaal zeker dat toen ik de plano kocht of ik het plafond toen al zwart had laten schilderen .
Maakt ook verder niet uit , ben happy met het scherm zoals het nu is .
Daarbij is de set van Buckler voor mij wel echt referentie.
Niet dat ik ooit zo ver zou gaan qua beeld en geluid .
Dus ja, de 1 prefereert dit de ander dat , gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Ieder zijn mening en ieder zijn recht... prima no worries.
Maar ik zelf vind dat je met HDR simpelweg meer nits moet hebben dan Ries had met zijn oude situatie.
Ik praat verder niet over andere of jou klanten maar ik vind als je zo weinig nits produceerd als hij deed je beter gewoon SDR kan kijken en daar dan wel de volle 100% uit haal. Nu is het andere koek bij hem, echt heel mooi en een plaatje waar hij heel trots op mag zijn.
Maargoed dat is mijn mening he.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Ben benieuwd hoe het afloopt met het indraaien van je speakers.  :music:

Ik kan je wel een test track sturen voor het bepalen van je stereo focus.

Succes ermee en nogmaals veel plezier! 😎

BTW, heb je het scherm van die Duitser op eBay gekocht? De plaats is identiek?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Citaat van: vik op juni  2, 2024, 10:30:55Ben benieuwd hoe het afloopt met het indraaien van je speakers.  :music:

Ik kan je wel een test track sturen voor het bepalen van je stereo focus.

Succes ermee en nogmaals veel plezier! 😎

BTW, heb je het scherm van die Duitser op eBay gekocht? De plaats is identiek?

Klopt idd , was wel ff een stukje rijden 🙈
Test track heb ik nog wel ergens in de app staan denk ik.
Morgen eens even bedenken hoe ik dat indraaien ga proberen, of andere beugels , of iets achter de speakers op de muur maken met de juiste helling
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Overigens had ik wel naar die ascendro gekeken , maar die vond ik te breed tov de lengte voor aan de muur .
Heb nu de s150 voor surround staan , das misschien wel een beetje raar 🤣
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

CinéHome

Je kan toch gewoon een in een schuine hoek gezaagd houtje op de muur monteren en daar de huidige beugel op bevestigen. Dan is het niet vlak maar bvb 12° ingedraaid.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

CinéHome

Citaat van: Richard70... op juni  2, 2024, 10:50:27Overigens had ik wel naar die ascendro gekeken , maar die vond ik te breed tov de lengte voor aan de muur .
Heb nu de s150 voor surround staan , das misschien wel een beetje raar 🤣
Wat heet raar... beter de S300T dan? :D
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

buckler

Citaat van: CinéHome op juni  2, 2024, 10:55:35Wat heet raar... beter de S300T dan? :D

Dat is een mooie speaker, al vind ik dat die pas echt goed tot zijn recht komt/nut heeft als je hem tegen de achtermuur kan plaatsen en niet op een stand en word vaak gebruikt dicht bij je. Bv als je een stoel of een bank heb die met zijn achterleuning tegn de achtermuur staat gepositioneerd.
Heb je ruimte achter je zoals Richard heeft dan zou ik eerder bij pin point geluid blijven ipv difuus.
Op zich staat het met de s150 speakers achter niet slecht vind ik al zouden de meeste van ons wel kiezen voor vijf of zeven gelijke speakers op de grondlaag.
Al word dat wel heel moeilijk bij hem of zeg maar gerust onmogelijk :nopompom:

Ik zat hem nog te pushen naar de nieuwe IW500 speakers hahaha, maar daar kreeg hij bijna een hartverzaking van.
De Ascendo (de 10?) had ook gaaf geweest en vind zelf Hamrammr (12?) ook wel wat al is dat wel onbekend terein qua prestaties en beide waarschijnlijk meer een speaker voor in een dedicated HT ruimte.
Denk dat zijn vrouw hem buiten zet als ze de uiterlijk van die speakers ziet  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek