Stereoset Audiogek 2021

Gestart door audio_stabilo, maart 21, 2021, 12:54:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

audio_stabilo

Om even een vergelijk te maken met de Yamaha. Deze versterker laat meer detail horen en het laag vind ik mooier en vooral dieper gaan. Denk zelfs dat ik de luidsprekers wat meer naar voren haal ook al zitten de poorten in de Focals voorin.

Verder vind ik het ook ideaal dat alles in 1 versterker zit. Streamen, HDMI, analoog, coaxiaal, optisch. En een prima werkende app.

Contour

Mooie aanschaf zo te horen!

In dat opzicht loont het, om gelijk iets goed te kopen, i.p.v. sidegraden.

audio_stabilo

Zit nog steeds erg in twijfel. Ik heb nu de evo 75. Maar lees ook veel goede verhalen over de Lyngdorf 1120 met Room perfect.

Ik kan hem nog omruilen, maar vind het lastig

Rowdy

Wat vind jij belangrijk in je set?


Voor mij is belangrijk de eenvoud van de apparatuur, dat ik LP's en CD's kan afspelen.

Deleted User

Citaat van: audio_stabilo op juli 21, 2022, 18:19:58
Zit nog steeds erg in twijfel. Ik heb nu de evo 75. Maar lees ook veel goede verhalen over de Lyngdorf 1120 met Room perfect.

Ik kan hem nog omruilen, maar vind het lastig

Ik lees over veel apparatuur goede verhalen... maar die verhalen zijn gekocht... Ik heb ThivanLabs besteld, omdat het in de buurt komt van MIJN referentie... Wat is JOUW referentie....

audio_stabilo

#305
Binnenkort weer lp ook. Mis ik toch wel heel erg. Moet je nog wat doen voor je muziek kan luisteren. En dat maakt het leuk. Verder stream ik veel.

Jazzman: ik heb veel referentie haha.  Ook al heb ik dingen kort.

Deleted User


audio_stabilo

#307
Citaat van: Jazzman op juli 21, 2022, 21:13:59
Geen referentie dus...

Als je alleen maar debiele opmerkingen maakt reageer dan aub niet

chansig

#308
Ach als het bij Ralf niet meer mag/kan, doen "we" het gewoon bij een ander. Of een beetje opgekropte frustratie welke je de afgelopen week niet kwijt heb gekund.

Fraaie reactie is het in ieder geval niet.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

#309
Citaat van: chansig op juli 21, 2022, 21:38:23
Ach als het bij Ralf niet meer mag/kan, doen "we" het gewoon bij een ander. Of een beetje opgekropte frustratie welke je de afgelopen week niet kwijt heb gekund.

Fraaie reactie is het in ieder geval niet.

Gr. Hans

Bedoel je daar mij mee of ?
Want ik stel alleen maar een vraag over 2 versterkers


doen "we" het gewoon bij een ander. (Volgens mij heb ik niks gedaan bij mezelf namelijk) dus neem aan dat je de domme reactie van jazzman bedoeld.

MarKath

Daar gaan we weer.

Het is hier echt een kleuterschool aan het worden!
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

chansig

Citaat van: audio_stabilo op juli 21, 2022, 22:10:15
Bedoel je daar mij mee of ?

De vraag stellen is de vraag beantwoorden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Citaat van: MarcelHLX op juli 22, 2022, 06:48:33
Daar gaan we weer.

Het is hier echt een kleuterschool aan het worden!

Mee eens. Stelde gewoon een normale vraag. (Althans.... Het was geen eens een vraag en krijg ik gelijk dit over me heen wat nergens over gaat) maar goed :)

Fijne dag allemaal :)

katwax

Als je hem gewoon kan ruilen bij zelfde dealer, kan je dan niet vragen om de Lyndorf even te mogen testen en dat je daarna keuze maakt?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xander32

Goed voorstel. Zo zou ik het ook aanvliegen, beide versterkers even naast elkaar bij jou thuis. Nu is er twijfel bij je, deze kan je op die wijze wellicht wegnemen.

Citaat van: katwax op juli 22, 2022, 09:31:52
Als je hem gewoon kan ruilen bij zelfde dealer, kan je dan niet vragen om de Lyndorf even te mogen testen en dat je daarna keuze maakt?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JGvH

Citaat van: Xander32 op juli 22, 2022, 09:38:35
Goed voorstel. Zo zou ik het ook aanvliegen, beide versterkers even naast elkaar bij jou thuis. Nu is er twijfel bij je, deze kan je op die wijze wellicht wegnemen.



Inderdaad goed plan, maar zolang ik je topic volg, merk ik dat je altijd twijfeld en veel wisseld. Zal wel t aard van 't beestje zijn.

Dura

#316
Zelf zou ik als ik een EVO zou aanschaffen altijd kiezen voor de 150. Zo groot is het prijsverschil niet en dan weet je zeker dat je nagenoeg iedere speaker goed onder controle kan houden.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Tabcam

Citaat van: Dura op juli 22, 2022, 10:10:31
Zelf zou ik als ik een EVO zou aanschaffen altijd kiezen voor de 150. Zo groot is het prijsverschil niet en dan weet je zeker dat je nagenoeg iedere speaker goed onder controle kan houden.
Er zitten NCores in. Die houden de speakers wel onder controle maar of het een match is met de luidsprekers is de hamvraag.

Citaat van: audio_stabilo op juli 21, 2022, 21:01:52
Binnenkort weer lp ook. Mis ik toch wel heel erg. Moet je nog wat doen voor je muziek kan luisteren. En dat maakt het leuk. Verder stream ik veel.

Jazzman: ik heb veel referentie haha.  Ook al heb ik dingen kort.
Als je dingen maar relatief kort hebt zou ik altijd als eerste de tweedehands markt bekijken.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Spijkie

Citaat van: audio_stabilo op juli 21, 2022, 21:01:52
Binnenkort weer lp ook. Mis ik toch wel heel erg. Moet je nog wat doen voor je muziek kan luisteren. En dat maakt het leuk. Verder stream ik veel.

Jazzman: ik heb veel referentie haha.  Ook al heb ik dingen kort.

Volgens mij heeft de evo een phono ingang en de lyngdorf niet, in het kader van alles-in-één . Daarnaast idd de opmerking van tabcam, het gaat om de match.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Ralf67

Je Focals profile 918 staan al weer op marktplaats zag ik.

Wat komt ervoor in de plaats ?

audio_stabilo

Citaat van: Ralf67 op juli 22, 2022, 17:04:56
Je Focals profile 918 staan al weer op marktplaats zag ik.

Wat komt ervoor in de plaats ?

We zouden niet meer reageren. Wil je dan ook hier weg blijven? Dankje

audio_stabilo

Vanmiddag het verschil beluisterd. Ik blijf lekker bij de evo. Ook vind ik deze qua uiterlijk een stuk mooier

JGvH

Met welke speakers speelt de evo 150 momenteel?

audio_stabilo

De Focals nog gewoon. Maar vind het niet echt een match. Dus ga over een tijd een de kef ls50 meta er tussen gooien. Alleen hebben die wel een rendement van 85

Deleted User

Citaat van: audio_stabilo op juli 27, 2022, 21:03:07
De Focals nog gewoon. Maar vind het niet echt een match. Dus ga over een tijd een de kef ls50 meta er tussen gooien. Alleen hebben die wel een rendement van 85
Hoop dat je na al die wisselingen door hebt, dat rendement niets te maken heeft met matching en of iets anders waar je naar op zoek bent...