'Audiofiele' zekeringen

Gestart door PascalP, februari 11, 2021, 11:48:25

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Citaat van: mmuetst op augustus 12, 2025, 21:44:01Op welke politieke partij ga je dan zo stemmen  :D

Hahaha , ja goede vraag  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Contour

Die Extender werd paar jaar terug op de DAE gepresenteerd, ik hoorde hier echt geen enkel verschil mee. Zelfs een audiolamp doet meer.

minplus

Citaat van: DofN op augustus 12, 2025, 19:28:26Welke grenzen trek je hier? Ik denk dan aan.. beweringen dat 40 plussers frequenties hoger dan 20.000 Hz kunnen waarnemen. Niet omdat ik dit geloof, maar omdat nooit bewezen is dat er mensen zijn die het wel kunnen.

Mocht dat bewijs geleverd worden, dan.. mea culpa. Met alle liefde. Ik heb geen enkel belang om het tegendeel te beweren.

Die hoor ik nu met zekerheid niet meer. Maar zoiets is met een toongenerator en goeie speaker wel te testen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Citaat van: minplus op augustus 11, 2025, 17:32:28Zeker.
Ik zet hem uit als er kleinkinderen komen want eentje heeft de trafo een keer open geknald.

En een vriendin liepen opeens tranen over de wangen toen ik hem aan zette. Bizar.
Hij lijkt dus ergens iets te doen bij sommige mensen zou je haast zeggen.

Bij mij puur de plaatsing van de verschillende bandleden. Meer 3D zeg maar. Meer niet.

En ongetwijfeld bij anderen totaal niets.
Het zou me als bioloog gigantisch verbazen als iedereen hetzelfde zou ervaren, net als bij speakers, versterkers en noem maar op. Echt onmogelijk.

@minplus @Kwabbernoot

Ben net terug van een zeer gezellig weerzien van Minplus en Plusmin (:)) en heb de audiolamp nog eens uitgebreid getest.. Ik denk toch niet dat ik het hoor. Wat ik wel hoor is een goed opgezette set, in een goede akoestiek en goede luisterdriehoek en prima luidsprekers. Het klonk, zoals altijd, daarom heel goed.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

mmuetst

Citaat van: DofN op augustus 15, 2025, 14:04:23@minplus @Kwabbernoot

Ben net terug van een zeer gezellig weerzien van Minplus en Plusmin (:)) en heb de audiolamp nog eens uitgebreid getest.. Ik denk toch niet dat ik het hoor. Wat ik wel hoor is een goed opgezette set, in een goede akoestiek en goede luisterdriehoek en prima luidsprekers. Het klonk, zoals altijd, daarom heel goed.

Is die set ergens terug te vinden?
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

DofN

Citaat van: mmuetst op augustus 15, 2025, 20:16:41Is die set ergens terug te vinden?

Lastig. Ver weg, praktisch onvindbaar aan een ventweg, in het verre Drenthe, op een plekje op het zand, niet ver van de hunebedden en de heidevelden, in een rietgedekte boerderij, met een fantastisch uitzicht over de velden.. Stuur @minplus  een PM, zou ik zo zeggen :)

https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=26702.0

Ik weet niet eens zeker of dit mijn eerste bezoekje was aan MP en PM.  Denk het.. 2012.. De tijd vliegt.. Vandaag met MP en PM o.a. stil gestaan bij een aantal leuke mensen met dezelfde hobby die inmiddels overleden zijn. Veel te veel inmiddels. Forums zijn wat mij betreft meer dan stom berichtjes uitwisselen.  Je leert er ook mensen kennen die je tot je vrienden gaat rekenen.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

mmuetst

Zo te lezen houdt @minplus net als ik van oude zooi. Prachtig!

minplus

Het was weer buitengewoon fijn je hier over de vloer te hebben, Abel.  Jammer dat je het effect van de lamp (vrijwel of helemaal, je had een moment dat, maar misschien was het ook niet de meest geschikte CD) niet waarnam, maar zoals ik al aangaf, elk gehoor is totaal anders. Wat heb ik in dat opzicht veel getest bij duizenden mensen.
En ja, al die mensen die vrienden werden en opeens wegvielen. Toch ook iets van audiofielen want dat zijn meestal toch iets oudere mensen met veel ervaring hoewel ik ook jongere dood heb zien gaan.

Hij was in zijn rondreis ook bij jou langs geweest, Michael, dus ook even over jou en je thuisopstelling gehad. Denk dat je hier graag zou wonen waar m'n woonkamer waanzinnig is voor muziek en dan hebben we het niet over de rest.
Maar idd lekkere ouwe zooi.
En waarom veranderen als je 2 aparte sets ouwe zooi in je woonkamer hebt die 100% bevallen.
Eentje helemaal perfect voor waar je ook maar bezig bent in de kamer en eentje voor als je er speciaal voor wilt gaan zitten.

mmuetst

Citaat van: minplus op augustus 16, 2025, 00:21:13Het was weer buitengewoon fijn je hier over de vloer te hebben, Abel.  Jammer dat je het effect van de lamp (vrijwel of helemaal, je had een moment dat, maar misschien was het ook niet de meest geschikte CD) niet waarnam, maar zoals ik al aangaf, elk gehoor is totaal anders. Wat heb ik in dat opzicht veel getest bij duizenden mensen.
En ja, al die mensen die vrienden werden en opeens wegvielen. Toch ook iets van audiofielen want dat zijn meestal toch iets oudere mensen met veel ervaring hoewel ik ook jongere dood heb zien gaan.

Hij was in zijn rondreis ook bij jou langs geweest, Michael, dus ook even over jou en je thuisopstelling gehad. Denk dat je hier graag zou wonen waar m'n woonkamer waanzinnig is voor muziek en dan hebben we het niet over de rest.
Maar idd lekkere ouwe zooi.
En waarom veranderen als je 2 aparte sets ouwe zooi in je woonkamer hebt die 100% bevallen.
Eentje helemaal perfect voor waar je ook maar bezig bent in de kamer en eentje voor als je er speciaal voor wilt gaan zitten.
We zitten nu in een topic over zekeringen jou set te bespreken, ik zeg, open een topic op de juiste plek "De set van MinPlus" wat houdt je tegen?

minplus

Een reactie van 2 regels op wat jij meldde zou ik niet direct een bespreking van mijn set noemen.
Maar ik zal je verder niet storen en ook niet over jouw set iets melden.

mmuetst

Citaat van: minplus op augustus 16, 2025, 17:12:51Een reactie van 2 regels op wat jij meldde zou ik niet direct een bespreking van mijn set noemen.
Maar ik zal je verder niet storen en ook niet over jouw set iets melden.
Ik snap deze reactie niet helemaal, zou het leuk vinden als er een topic is waar we kunnen zien welke mooie vintage set je thuis hebt. Sommige mensen vinden dat niet prettig om hun set op internet bloot te stellen. Dat is natuurlijk ook prima.
Maar dat was de vraag, gewoon nieuwsgierig hoe e.a. er uit ziet.

minplus

Citaat van: mmuetst op augustus 16, 2025, 17:39:50Ik snap deze reactie niet helemaal, zou het leuk vinden als er een topic is waar we kunnen zien welke mooie vintage set je thuis hebt. Sommige mensen vinden dat niet prettig om hun set op internet bloot te stellen. Dat is natuurlijk ook prima.
Maar dat was de vraag, gewoon nieuwsgierig hoe e.a. er uit ziet.

Het was vanwege een reactie van jou terwijl ik 2 regels meldde over mijn set in een topic over een zekering, als reactie op wat jij zei.
Ik heb al een keer foto's geplaatst maar die zijn zo te zien verdwenen.
Ik heb vaak overwogen om een topic over mijn set te openen, ook naar aanleiding van wat Abel indertijd tegen m zei, maar dingen hielden me tegen, zoals ook dit. Iets waar je positief reageert en vervolgens kritiek krijgt.

brt

Citaat van: minplus op augustus 16, 2025, 19:31:52Het was vanwege een reactie van jou terwijl ik 2 regels meldde over mijn set in een topic over een zekering, als reactie op wat jij zei.
Ik heb vaak overwogen om een topic over mijn set te openen, ook naar aanleiding van wat Abel indertijd tegen m zei, maar dingen hielden me tegen, zoals ook dit. Iets waar je positief reageert en vervolgens kritiek krijgt.

Ik lees geen kritiek en volgens mij is het zelfs een positieve reactie uit nieuwsgierigheid juist!

Ik ben in elk geval ook wel benieuwd :)

Zelf heb ik er ook lang over gedaan om een eigen showcase te openen. En ik moet zeggen dat het ook best intensief is om telkens nieuwe spullen in huis te halen om de verveelde medeforummers te blijven vermaken.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

minplus

Hij heeft volkomen gelijk. Het topic gaat over zekeringen.
En ik heb als reactie op zijn bericht wat niet over zekeringen ging 2 zinnen over mijn set geplaatst.
Had ik absoluut niet moeten doen.
Sorry, mijn fout.
Laten we het hier maar weer over zekeringen hebben.

Heb een enorme voor-zekering laten plaatsen omdat bij gigantische overspanning hier de gekste dingen kapot gingen waarvan een deel nog niet hersteld is vanwege de enorme kosten.

chansig

Tsjongejongejonge...zekering gesprongen ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

mmuetst

Citaat van: minplus op augustus 16, 2025, 19:31:52Het was vanwege een reactie van jou terwijl ik 2 regels meldde over mijn set in een topic over een zekering, als reactie op wat jij zei.
Ah zo, de soep wordt hier niet zo heet gegeten hoor, maar kan mij voorstellen dat als ik iets over zekeringen wil weten dit soort berichten (dus ook deze) een beetje onhandig is. Jammer dat je geen topic hebt met daarin foto's van je set, ook gezien ik liefhebber ben van vintage audio, maar snap je keuze.

mmuetst

Citaat van: chansig op augustus 16, 2025, 22:28:20Tsjongejongejonge...zekering gesprongen ?

Gr. Hans
Ah, dus toch een klein beetje ontopic  :D

minplus

Citaat van: chansig op augustus 16, 2025, 22:28:20Tsjongejongejonge...zekering gesprongen ?

Gr. Hans
Kan me niet meer herinneren of ik de schakelaars na de overspanning van meer dan 500 volt weer om moest zetten. De audiofiele deed het iig nog.
Wel veel andere dingen kapot, zoals de bedbodem verstel-motoren, de magnetron, de luchtmotor van het bad, de dure lamp plus wat onderdelen in de lantarenpaal en nog een aantal dingen. Zaten niet achter de audiofiele.
Bij een blikseminslag naast de schuur gigantisch veel kapot, ook bij buren op 2 km. Waarbij hier de zaak in de meterkast ontploft was en bij de schuur een pompkast, enz.
Ik denk dat een audiofiele zekering het dan ook niet redt. Om weer on topic te komen.

Maar ik snap volledig dat dit antwoord voor jullie twee weer uiterst storend is ook al is het een reactie op.
Dus lees alleen de 2e, de 4e en de 7e zin, dan ergeren jullie je niet. De rest is volledig off-topic.
Sorry weer daarvoor. Had ik niet moeten melden.. :D

DofN

Citaat van: minplus op augustus 17, 2025, 17:11:51Wel veel andere dingen kapot, zoals de bedbodem verstel-motoren, (,,), de luchtmotor van het bad, de dure lamp plus wat onderdelen in de lantarenpaal en nog een aantal dingen. Z

Dat was nadat ik een weekje (of wat) in je huis logeerde?

chansig

Citaat van: minplus op augustus 17, 2025, 17:11:51Kan me niet meer herinneren of ik de schakelaars na de overspanning van meer dan 500 volt weer om moest zetten. De audiofiele deed het iig nog.
Wel veel andere dingen kapot, zoals de bedbodem verstel-motoren, de magnetron, de luchtmotor van het bad, de dure lamp plus wat onderdelen in de lantarenpaal en nog een aantal dingen. Zaten niet achter de audiofiele.
Bij een blikseminslag naast de schuur gigantisch veel kapot, ook bij buren op 2 km. Waarbij hier de zaak in de meterkast ontploft was en bij de schuur een pompkast, enz.
Ik denk dat een audiofiele zekering het dan ook niet redt. Om weer on topic te komen.

Maar ik snap volledig dat dit antwoord voor jullie twee weer uiterst storend is ook al is het een reactie op.
Dus lees alleen de 2e, de 4e en de 7e zin, dan ergeren jullie je niet. De rest is volledig off-topic.
Sorry weer daarvoor. Had ik niet moeten melden.. :D

Je windt je op over werkelijk helemaal niets en gaat vervolgens sarcastisch slachtofferig reageren en wilt graag doen voorkomen als mmuest een het zeuren is.

Ik zeg: Cheers!!!!

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

DofN

Een goede borrel doet wonderen!

minplus

De bliksem voor, de overspanning na.
Heb je gelukkig beide niet meegemaakt en jij was niet de schuldige. :)
Nogmaals sorry dat ik je toen niet vooraf gezegd heb een raam een eindje open te zetten als je de haard net aan hebt en de afzuigkap aanzet.
Daar helpt geen (audiofiele) zekering tegen. Om de zaak on-topic te houden. :D
Citaat van: chansig op augustus 17, 2025, 17:20:00Je windt je op over werkelijk helemaal niets en gaat vervolgens sarcastisch slachtofferig reageren en wilt graag doen voorkomen als mmuest een het zeuren is.

Ik zeg: Cheers!!!!

Gr. Hans

Ik wind me totaal niet op en heb een fantastische dag gehad en voel me geen enkel moment een slachtoffer en reageerde alleen op een bericht van jou, dus hou op met projecteren.
En ik heb geen enkel probleem met mmuetst. Integendeel.
Er was 1 klein dingetje eerder, meer niet.
En idd, Cheers :)

Heb je die High Commissioner overigens al geprobeerd, Abel?

En weer terug naar de zekeringen?

DofN

Citaat van: minplus op augustus 17, 2025, 17:43:47Heb je die High Commissioner overigens al geprobeerd,

En weer terug naar de zekeringen?

Ik heb nog twee weken vakantie. Ik ga morgen of overmorgen, nu ik eindelijk tijd heb, een rondje maken naar de High C.

mmuetst

Nu je het toch over bliksem inslag hebt, ik heb zelf in mijn beroep als netwerkbeheerder meegemaakt dat een kantoortje van de gemeente op de begraafplaats door bliksem getroffen was en dat door de KPN lijn alles ontploft was. Modem, switch, computer, scherm en printer naar de bliksem. Het is lang geleden gebeurd, dus kan me niet meer in detail herinneren of er nog meer defect was geraakt, maar er was toch aardig wat schade. Waar ik woon heeft vroeger het werkspoor gezeten en blijkbaar is dit gebied altijd een fijne plek voor bliksem om in te slaan (misschien nog metalen in de grond?). Gelukkig nog niet in de buurt van mijn mancave. Maar voor de duidelijkheid, zekeringen helpen niet tegen bliksem inslag, dan heb je toch echt een overspanningsbeveileging nodig.

J.A.F._Doorhof

Toen we nog het computerbedrijf hadden was het "feest" als er flink onweer was in de polder.

De eerste computers die binnen kwamen zag je duidelijk de schade. Maar de dagen erna kwamen vaak ook pc's met vage klachten zoals defect geheugen, data corruptie etc. Allemaal rond dat adres van de inslag

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"