'Audiofiele' zekeringen

Gestart door PascalP, februari 11, 2021, 11:48:25

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: DofN op augustus 11, 2025, 17:33:39Ik heb hem een keer gehoord, maar zou hem nog weleens willen horen. Later deze week ben ik in de buurt.. Lees je nog berichtjes op je telefoon?

Zou super zijn, los van de lamp, want 100% welkom hier.
Wie weet neem je deze keer het verschil in plaatsing waar hoewel het hier voor mij met 30cm veel kleiner was dan bij Thedo waar het met een VdH set voor de zangeres een meter was.
Ik denk niet dat ik tranen bij je zie. :D
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

We appen Minplus :) Ik zoek jullie graag op. Trouwens, even los van zekeringen, had ik het boekje "Oproer der geesteskinderen" Simak, van jou meegekregen? Wil je het terug? Toen ik het las moest ik aan jou denken. Typisch iets wat jij leuk vindt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Kwabbernoot

Ik vond het effect van de tegel destijds bij Thedo (nog voordat de lamp ontwikkeld was) niet zo groot, eerlijk gezegd. Het klonk wel erg goed met die grote Magnepans. Dit is ondertussen al wel weer een hele tijd geleden toen ik geïnteresseerd werd in de tegels.

Later bij mijzelf was het effect veel groter, vond ik. Helaas is het niet gebleven. De tegel heeft een tijdje bij mijn broer gelegen toen ik op vakantie was. Bij hem hoorde ik geen verschil, later bij PM ook niet echt en thuis ook niet meer.
Nog wel een nieuwe tegel geprobeerd maar helaas.

Het blijft een vreemd fenomeen dat ik nog steeds niet helemaal heb opgegeven.
Ik ben dan ook zeker geïnteresseerd in die lamp en het stekkerblok.

Groeten...

DofN

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 11, 2025, 18:06:11Het blijft een vreemd fenomeen dat ik nog steeds niet helemaal heb opgegeven.

Grappig he. Ik ook niet. Maar.. de sets die ik geweldig vond klinken, met tegels, lampen e.d., waren goed verzorgde sets. Vooral goede luidsprekers, goed opgesteld. Goede akoestiek. Ik zoek daarin de verklaring. Tegelijkertijd ben ik nieuwsgierig genoeg om veel een kans te geven.

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op augustus 11, 2025, 17:40:21Dat klopt, was niet gelukt :D

Dat lukt niemand "niets" uitleggen dus je kan er niets aan doen. Je effort is al een dikke 10.

Maar volgens mij ging het over munson effect.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Van zekeringen , naar lampen en tegels. Heerlijk  :colgate:

Hoe heet die lamp eigenlijk en bestaat deze nog in die zin dat je m kunt kopen? Zelfde effect als electrosmog reinigen ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

minplus

Citaat van: DofN op augustus 11, 2025, 17:57:23We appen Minplus :) Ik zoek jullie graag op deze week! Trouwens, even los van zekeringen, had ik het boekje "Oproer der geesteskinderen" Simak, van jou meegekregen? Wil je het terug? Toen ik het las moest ik aan jou denken. Typisch iets wat jij leuk vindt.

Citaat van: DofN op augustus 11, 2025, 17:57:23We appen Minplus :) Ik zoek jullie graag op deze week! Trouwens, even los van zekeringen, had ik het boekje "Oproer der geesteskinderen" Simak, van jou meegekregen? Wil je het terug? Toen ik het las moest ik aan jou denken. Typisch iets wat jij leuk vindt.

Die Simak had je van mij en staat hier ook nog, zag ik net.
En er staan hier naast de paar duizend SF's en andere boeken ook een paar duizend schitterende strips waarvan van beide enorm veel dubbele.
Hoe groot is de kofferbak van je Volvo? :D

Kwabbernoot

Ho, ik kom wel met mijn Lexus langs.  :tounge:

Flauwekul uiteraard...  ;)

minplus

Citaat van: Spijkie op augustus 11, 2025, 19:26:33Van zekeringen , naar lampen en tegels. Heerlijk  :colgate:

Hoe heet die lamp eigenlijk en bestaat deze nog in die zin dat je m kunt kopen? Zelfde effect als electrosmog reinigen ?

Idd maf.
Maar hij bestaat en wie weet nog te koop want het is geen commercieel product maar alleen iets voor weinig voor liefhebbers van muziek.
Ooit beluisterd?

minplus

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 11, 2025, 19:33:15Ho, ik kom wel met mijn Lexus langs.  :tounge:

Flauwekul uiteraard...  ;)

Mag best, past vast niet allemaal in de kar van Abel en je wilt niet weten wat hier nog verder ligt.
Heb je een trekhaak?

Contour

Forumlid Starsky op audiofreaks forum heeft nog een audiolamp te koop dacht ik.

https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=47475.0

mmuetst

Citaat van: Spijkie op augustus 11, 2025, 19:26:33Van zekeringen , naar lampen en tegels. Heerlijk  :colgate:

Een zekering is ook een soort lamp, alleen is branden niet wenselijk en vaak ook maar heel kort  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Spijkie

Citaat van: minplus op augustus 11, 2025, 19:43:49Idd maf.
Maar hij bestaat en wie weet nog te koop want het is geen commercieel product maar alleen iets voor weinig voor liefhebbers van muziek.
Ooit beluisterd?

Nee beide niet , vind t zeer intrigerend. Dat wel. :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Citaat van: Contour op augustus 11, 2025, 19:48:34Forumlid Starsky op audiofreaks forum heeft nog een audiolamp te koop dacht ik.

https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=47475.0

Zou ook verplicht een foto bij moeten , nu weet ik nog niks  :tounge2:

Kwabbernoot

HuubF heeft/had er ook een. Eens zien of ik een foto kan vinden.

Had, dus. Uit zijn verkoop advertentie

20221014_152018_resized_1.jpg_thumb.png

Dit dus.

Groeten...

PS: weet je nu wel wat dan?  :tounge:

mmuetst

Het is een techniek van van der Heide, een oud NOB medewerker.

Als je meer wilt weten Hier wat info
De lamp geeft geen licht maar is gemaakt van koolstof (koolstof lamp) en moet zorgen voor een extra dimensie (hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd).
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Kjelt

Ah zoiets als de roze ruis inductieve audio transponeerder.

mmuetst

@Spijkie we hadden het al even over een bezoekje. Ik kan wel een keer een portable BACCH systeem mee nemen, dat ga je gegarandeerd horen. Is ook een leuke ervaring.
Heb nog wat andere forum leden die ik een bezoekje moet brengen, dus het kan even duren. Maar vind het leuk om eens weer in het hoge noorden te zijn  ;)

Spijkie

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 11, 2025, 21:15:31HuubF heeft/had er ook een. Eens zien of ik een foto kan vinden.

Had, dus. Uit zijn verkoop advertentie

20221014_152018_resized_1.jpg_thumb.png

Dit dus.

Groeten...

PS: weet je nu wel wat dan?  :tounge:

Laat ik t zo zeggen, ik had er een andere voorstelling van  :tounge: . Een houten pyramide met een lamp erop. Oké deze moet bij mij ff indalen  :D

Spijkie

Citaat van: Kjelt op augustus 11, 2025, 21:43:59Ah zoiets als de roze ruis inductieve audio transponeerder.

Is dat uit jiskefet ?

Spijkie

Citaat van: mmuetst op augustus 11, 2025, 21:20:00Het is een techniek van van der Heide, een oud NOB medewerker.

Als je meer wilt weten Hier wat info
De lamp geeft geen licht maar is gemaakt van koolstof (koolstof lamp) en moet zorgen voor een extra dimensie (hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd).

Ik weet t niet hoor:

De fabrikant van koolstofkabels Van den Hull, die het patent op de vinding van Van der Heide bezit, beweert zelfs dat de geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven. Van den Hull: 'Als deze techniek in handen van politieke partijen belandt kan zij makkelijk misbruikt worden.'

Maar ook hierin houd ik me vast aan eerst zelf horen en dan pas oordelen ......

Spijkie

Citaat van: mmuetst op augustus 11, 2025, 22:01:56@Spijkie we hadden het al even over een bezoekje. Ik kan wel een keer een portable BACCH systeem mee nemen, dat ga je gegarandeerd horen. Is ook een leuke ervaring.
Heb nog wat andere forum leden die ik een bezoekje moet brengen, dus het kan even duren. Maar vind het leuk om eens weer in het hoge noorden te zijn  ;)

Zeker welkom! We hebben hier alleen een MacBook als computer mocht zoiets nodig zijn. Ik zal geen bacch integreren hier in het systeem maar een keer luisteren is altijd leuk. Bericht maar wanneer je in het hoge noorden zal verblijven  :colgate:

minplus

Citaat van: Spijkie op augustus 12, 2025, 08:05:04Maar ook hierin houd ik me vast aan eerst zelf horen en dan pas oordelen ......

Mijn enige uitgangspunt. Ook al vond ik sommige dingen onmogelijk en absurd.

DofN

Citaat van: minplus op augustus 12, 2025, 19:14:26Mijn enige uitgangspunt. Ook al vond ik sommige dingen onmogelijk en absurd.

Welke grenzen trek je hier? Ik denk dan aan.. beweringen dat 40 plussers frequenties hoger dan 20.000 Hz kunnen waarnemen. Niet omdat ik dit geloof, maar omdat nooit bewezen is dat er mensen zijn die het wel kunnen.

Mocht dat bewijs geleverd worden, dan.. mea culpa. Met alle liefde. Ik heb geen enkel belang om het tegendeel te beweren.

mmuetst

Citaat van: Spijkie op augustus 12, 2025, 08:05:04Ik weet t niet hoor:

De fabrikant van koolstofkabels Van den Hull, die het patent op de vinding van Van der Heide bezit, beweert zelfs dat de geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven. Van den Hull: 'Als deze techniek in handen van politieke partijen belandt kan zij makkelijk misbruikt worden.'

Maar ook hierin houd ik me vast aan eerst zelf horen en dan pas oordelen ......
Op welke politieke partij ga je dan zo stemmen  :D