Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal_

Citaat van: Richi op november 27, 2022, 18:14:39
Sterkte! Hopelijk komt het weer goed. Het is geen kleinigheid, zo'n beroerte.

Dank je!

Intussen lijkt opa weer stabiel.
Bloeddruk blijft op niveau en hij is goed bij.

De ontsteking (urineweg) zal hij uit moeten zitten en hij wordt volgestopt met antibiotica.

Fingers crossed dat het met een sisser afloopt.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Sinds gisteren is opa weer thuis.
Zal nog wat fysio moeten doen, maar het zag er vertrouwd uit in zijn favoriete stoel.

:)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

KillerbeeNL

Gelukkig maar[emoji1696] , prognose van de beroerte of zijn de verschijnselen weer weg en was het "alleen" een urineweg infectie? (daar kan je lichamelijk maar ook geestelijk behoorlijk van in de war zijn)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Xander32

Oudere mensen die plotsklaps verward en ziek raken: (ook) urine onderzoek. Vaak is een urineweginfectie er debet aan.

Citaat van: Hannibal_ op december  3, 2022, 10:30:17
Sinds gisteren is opa weer thuis.
Zal nog wat fysio moeten doen, maar het zag er vertrouwd uit in zijn favoriete stoel.

:)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: KillerbeeNL op december  3, 2022, 11:29:35
Gelukkig maar[emoji1696] , prognose van de beroerte of zijn de verschijnselen weer weg en was het "alleen" een urineweg infectie? (daar kan je lichamelijk maar ook geestelijk behoorlijk van in de war zijn)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

De beroerte is opgelost door snel handelen en trombolyse (dacht ik; oplossen van de stolsels)
Of daar nog naweeën van zijn, daar lijkt het vooralsnog niet op, gelukkig.
Maar later we kijken hoe het verder loopt.

Er waren ook bloedingen (waarschijnlijk ook door dat extreme bloedverdunnings spul) maar zijn bloedwaarden en druk zijn ook weer goed.

De ontstekingen zullen ook ver genoeg weg zijn (niet gechecked trouwens) maar misschien nog wat antibiotica doorslikken...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op december  3, 2022, 12:41:44
Oudere mensen die plotsklaps verward en ziek raken: (ook) urine onderzoek. Vaak is een urineweginfectie er debet aan.

Tja, hier was de rede daarvan de beroerte in ieder geval.
De rechter hersenhelft kreeg geen zuurstof/bloed
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Jullue (schoon-) moeder heeft top gehandeld  :thumbs-up:

Citaat van: Hannibal_ op december  3, 2022, 14:03:05
Tja, hier was de rede daarvan de beroerte in ieder geval.
De rechter hersenhelft kreeg geen zuurstof/bloed
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Langzamerhand komen er wat meer highres albums op het NAS te staan.
Nu kon ik die alleen in de woonkamer op de set spelen, terwijl er ook albums tussen zitten waar ik het een en ander van zou willen gebruiken voor playlists tijdens etentjes oid.

Op marktplaats een tweede Raumfeld Connector gevonden voor een paar tientjes afgelopen week.
Gisteren geïnstalleerd en eens getest qua multi room.

Werkt prima (wat je ook verwacht natuurlijk).

Goed... de B&O in de eetkamer is nu dus ook highres streaming  ;D


Met opa gaat het trouwens fysiek goed, al is er bij al de scans ook een vlekje op zijn longen ontdekt.
De definitieve uitslag daarvan laat op zich wachten, maar hij is er wel een beetje neerslachtig over.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

... dat is nog eens een mooie en voordelige aankoop. Voor een beetje serieuze kabel betaal je al minimaal het tienvoudige 😅 En goed om te lezen dat het met je opa weer de goede kant op gaat 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op december 11, 2022, 12:44:04
... dat is nog eens een mooie en voordelige aankoop. Voor een beetje serieuze kabel betaal je al minimaal het tienvoudige 😅 En goed om te lezen dat het met je opa weer de goede kant op gaat 👍🏻

Tja... het waren er wel 5 bennikbang, die tientjes  ???
Raumfeld/Teufel is in nederland niet heel bekend/populair.

Ik denk trouwens als ik het zo lees dat ik geen serieuze kabels heb... LOL!!!!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op december 20, 2022, 19:57:38
Nieuwe versterker (?)

Yep.

Experiment...

Later meer, maar er zijn voldoende mogelijkheden om een jaar combinaties te testen...

;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Je neemt een sabbatical? 😄

Citaat van: Hannibal_ op december 20, 2022, 20:32:49
Yep.

Experiment...

Later meer, maar er zijn voldoende mogelijkheden om een jaar combinaties te testen...

;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De Elicit (MK3) is het resultaat van een zoektocht om een Rega versterker te vinden om bi-amping uit te proberen.
En motivatie om mijn luidspreker kabels eens op maat te maken na de verplaatsing van de set (door het rack).  ;)

Idealiter zou je in mijn set 2 extra Exon 3's willen zetten (de Cursa heeft natuurlijk 2 pre-out's).

Echter, daar kleven ook nogal wat nadelen aan:
- nemen veel ruimte in die ik eigenlijk niet heb in het net aangeschafte rack (slechte planning)
- verbruiken ook best wat en mogelijk ook een beetje over de top om het hoog mee aan te sturen?
- komen maar sporadisch langs als derde generatie.
- en ik hoor mijn vriendin al: "Serieus? Moet ik nu 5 versterkers aanzetten om geluid te krijgen?"  :nowink:
(en gelijk heeft ze)

Een Maia (stereo eindversterker van Rega uit de Cursa tijd die ik goed ken) zou ook een optie zijn.
Maar ook die zie ik de laatste tijd niet langskomen.
En ook hier zou het een versterker extra betekenen ("Serieus? Moet ik nu 4...")  :nowink:

Ik wilde wel het design enigszins in lijn houden met de rest van de versterkers en deze is de laatste die dat design heeft.
Wel is hij 6 jaar jonger weer dan de Cursa 3/Exon 3's.
Ik was benieuwd of de voorversterking zich nog ontwikkeld had in die tijd (al weet ik niet of ik mag verwachten van een geïntegreerde dat hij beter, of on par, is dan/met de Cursa).
Het was de top van de lijn van geïntegreerde Rega versterkers destijds, dat wel.

Wat me wel aanspreekt is dat hij nog van voor de tegenwoordig meer commerciële insteek bij Rega is.
Functioneel, het echte Rega geluid als ik het goed begrijp en no nonsense.
De binnenkant is opgebouwd zoals de Cursa en Exons (ruim) al is er wel wat meer electronica natuurlijk en meer (passieve) koeling ingebouwd.

Als je de binnenkant van een nieuwe Rega versterker bekijkt, dan is die visueel mooier, gestructureerder, opgebouwd.
Maar ook stampvol.

Als klein voorbeeld van Rega's functionele insteek: het schijnt dat de aansluit terminals voor de luidsprekers vd Elicit verwisseld zijn om de signaal paden zo kort mogelijk te houden.
Links zit dus rechts en vice versa.
Hahahaha Roy Gandy (eigenaar Rega) was een beetje eigenwijs (of hij had de "fout" niet tijdig genoeg onderkend en had al 1000 circuit boards besteld?  ;D ).

Geinig: in de zoektocht kwam ik er ook een tegen die 4 vergulde input terminals had (nooit door Rega zo geleverd voor dit type).  :sadlike:
Even los van de onduidelijkheden van die unit (de eigenaar wist niet welke generatie het was, de unit miste schroefjes, geen AB/doos en de mooie blinkende goldplated aansluitingen zaten vreemd in de achterplaat) dacht ik toen nog, nou, Roy zou dat misschien maar niets vinden.
Die heeft in die tijd regelmatig aangegeven dat hij normale aansluitingen (nikkel?) beter vond klinken, hahahaha.

Verkoop, verkoop, verkoop.
Tegenwoordig doen ze daar volgens mij ook gewoon aan mee in hun hogere series, vergulde aansluitingen.  :hehe:

Ik dwaal af.
De keus is nu dus gemaakt en we gaan kijken hoe dit gaat functioneren om hoog en laag separaat aan te sturen.

Omdat ik er nog even op moet wachten heb ik de tijd maar gebruikt om een soort stappenplan te maken om de nieuwe uit te proberen:

0) kijken of alles werkt in mijn studeerkamer. Mogelijk sla ik die over als ik dat bij het ophalen voldoende gezien heb.

1) 1 op 1 de cursa vervangen met de nieuwe. Als voorversterker voor de Exon's dus en eerst zonder veranderingen verder aan te brengen. Nog geen biamping. Kijken hoe de voorversterker in de Elicit klinkt.

2) Vervolgens de Kabels aanpassen en het hoog op de Elicit zetten. Dus de nieuwe als pre en als power voor het hoog.

3) Ik hoop ergens dat ik dit niet meer hoef te doen ("Serieus? Moet ik nu 4..."), De Cursa als voorversterker (via direct in op de Elicit; diens voorversterker dus bypassen), de Elicit als eindversterker voor het hoog, de Exon's voor het laag. Dit zou puur uit nieuwsgierigheid zijn dat ik daar eens naar zou willen luisteren, maar ook alleen als de voorversterking in de nieuwe tegen zou vallen.

4) Als laatste ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe de nieuwe in zijn eentje het er vanaf brengt. Even kijken of ik daar echt nog zin in heb tegen die tijd.
Maar wel beste WAF, gok ik. (of: "Hey! Help! Ik kan de twee andere schakelaars niet meer vinden!")  ::)

Gut, heel verhaal, maar voorlopig genoeg leuks te doen dus (om de sabbatical door te komen)

Mogelijke voorziene uitkomst is ook: gedesillusioneerde Hannibal en Rega versterker in de te koop sectie, natuurlijk ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Gisteren de nieuwe Rega opgehaald.

Kende deze Rega niet.
Eigenlijk best apart die "kieuwen".
Ook open aan onderkant dus gaan als een soort schoorsteen werken.

Wel "veel" bling voor rega.

Maar speelde daar prima, fase 0 afgerond.

En passant nog een andere harmony opgehaald bij een zeer gewaardeerd mede forumlid hier.

Dank Rens!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En speelt
(Voorlopig even in zijn eentje)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op december 24, 2022, 04:04:31
Gisteren de nieuwe Rega opgehaald.

Kende deze Rega niet.
Eigenlijk best apart die "kieuwen".
Ook open aan onderkant dus gaan als een soort schoorsteen werken.

Wel "veel" bling voor rega.

Maar speelde daar prima, fase 0 afgerond.

En passant nog een andere harmony opgehaald bij een zeer gewaardeerd mede forumlid hier.

Dank Rens!
Komt er nu dan gebakken lucht uit die kieuwen?[emoji3][emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Nope...ik denk de vaak gehoorde warmte.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hannibal_

De eerste tests achter de rug.

Alles op de Elicit viel toch wel een beetje tegen.
Het laag was dunner (in vergelijking tot de Exon's).
Ik had hier wel iets verschil verwacht maar niet zo veel.
Het is toch 2x85W vs 2x120W voor de Exon's.
Zou dat toch puur het vermogen zijn?

Als de Exon's aangesloten worden op de Elicit klinkt het weer zoals we gewend zijn.
Prima voorversterking in de Elicit, zeker goed genoeg om verder te gaan.
Mis ook geen dynamiek oid zo als eerste indruk.

Maar vandaag heb ik andere dingen te doen geloof ik.
Het bi-ampen zal even moeten wachten nog.

Prettige kerst allemaal!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Waarom sta ik hiervan niet te kijken. Je luidsprekers leven op bij vermogen en vermogen betekent dan niet alleen watts maar ook stabiliteit. Ampères. Vroeger schreeuwde zo'n Totem Forest al om bi amping met Rega en dat is niet veranderd. Maar volgens mij had ik dat ook al eens gepost. Nu net als zovelen op fora nog eens zoiets onthouden. Wellicht is het voorversterker deel in de Elicit wel van hetzelfde niveau als je Cursa. Dat zul je moeten testen. De Elicit 3 is trouwens ook een rustig klinkende versterker. De generatie erna ligt dat weer net wat anders door een aantal interne wijzigingen.

ruud2

ik mag dan wel een beetje old skool zijn, maar echt laag vraagt veel vermogen en de benodigde stroom  wordt geleverd door een trafo.
dan rijst al snel de vraag hoe groot is deze trafo in een versterker die slechts 12,5 weegt?
:xmas: grtn., Ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Mediator

In dit soort versterkers die klasse AB zijn maar hoog in de bias zitten klopt dat gewoon hier Ruud13. Overigens zit er wel een redelijk grote ringkern trafo in de Elicit3. Maar wel eentje voor beide kanalen. Volgens mij heeft een Maia van Rega er nog steeds twee en een Exon is een monoblok

chansig

Citaat van: Mediator op december 25, 2022, 12:08:30
Waarom sta ik hiervan niet te kijken. Je luidsprekers leven op bij vermogen en vermogen betekent dan niet alleen watts maar ook stabiliteit. Ampères. Vroeger schreeuwde zo'n Totem Forest al om bi amping met Rega en dat is niet veranderd. Maar volgens mij had ik dat ook al eens gepost. Nu net als zovelen op fora nog eens zoiets onthouden. Wellicht is het voorversterker deel in de Elicit wel van hetzelfde niveau als je Cursa. Dat zul je moeten testen. De Elicit 3 is trouwens ook een rustig klinkende versterker. De generatie erna ligt dat weer net wat anders door een aantal interne wijzigingen.

Als ik de metingen lees/zie/bekijk zijn dit bijzonder vriendelijke speakers. Maar goed ervaring "leert" dus wat anders.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.