Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Barry32

Een klein beetje terugschroeven van digitaal volume lijkt niet zoveel kwaad te kunnen zeker bij de huidige DAC's dus gewoon uitproberen en hobby-en.

Veel luisterplezier met de Mytek!
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

brt

Gewoon goed je tijd nemen. Ik zou hem idd wel een beetje terugschroeven op 'eerlijk' volume. Een heel klein beetje zou denk ik niet hoorbaar moeten zijn. Dan kun je beter vergelijken..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Ga een periode naar het nieuwe doosje luisteren en aansluitend weer terug naar de  Rega. Dan worden eventuele verschillen vast snel duidelijk  :thumbs-up:

Citaat van: Hannibal_ op juni 17, 2022, 06:04:45
Lol!

Geen intentionele cliffhanger hoor.

Hij klinkt prima.
Top zelfs.

Maar ik ben hem aan het vergelijken met mijn Rega DAC en dat zou heel eenvoudig moeten zijn, de sonos staat op beide DAC's, ik hoef alleen maar input te switchen op de versterker.
Maar het is toch een beetje lastig in de zin dat de Mytek een fractie meer volume geeft.
Dat maakt het een beetje tricky vergelijken.

Ik hink op twee gedachten (terwijl ik naar de Mytek luister):

Ik kan de Mytek wat terugschroeven qua volume, zag ik in de controle software.
Dat is dan vast in het digitale domein, dus ik weet niet goed hoe dat de kwaliteit gaat beïnvloeden.
Misschien valt dat mee, het verschil is niet heel groot dat gecorrigeerd moet worden.

Aan de andere kant heb ik wel gewoon zin om naar dat nieuwe, wonderlijk kleine, doosje te luisteren en dan misschien na verloop van tijd weer eens even terug te gaan naar de Rega.

Maar eerste indruk is positief, klinkt super fijn, mooie details, mooi helder.
Geen geld voor dit geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Barry32 op juni 17, 2022, 09:42:59
Een klein beetje terugschroeven van digitaal volume lijkt niet zoveel kwaad te kunnen zeker bij de huidige DAC's dus gewoon uitproberen en hobby-en.

Veel luisterplezier met de Mytek!

THX!

Citaat van: brt op juni 17, 2022, 10:41:28
Gewoon goed je tijd nemen. Ik zou hem idd wel een beetje terugschroeven op 'eerlijk' volume. Een heel klein beetje zou denk ik niet hoorbaar moeten zijn. Dan kun je beter vergelijken..

Dat kleine beetje dat jullie aangeven klopt.
Er zit een specifieke instelling op om het uitgangsniveau te "trimmen".
Kun je ook gebruiken bij vast volume.

Vanochtend eigenlijk al snel gedaan, de nieuwsgierigheid nam over, zeg maar.

Franky goes to hollywood, St Germain, Viva La Fete, Ricky Lee Jones & Yello verder.

Tja heel veel tijd heb ik niet nodig gehad om de verschillen te spotten.
Ze zijn niet heel groot, maar wel heel duidelijk.
De Mytek is meer crispy in de details, gedefinieerder.
Ze zijn ook iets meer aanwezig, duidelijker.
Maar waar het subtiel moet zijn geeft hij ze prachtig door met fluwelen handschoentjes.
Echo's en wegstervende geluiden vallen ook op: die hoor je gewoon langer.

Het laag was altijdal mooi en heeft zeker niets ingeboekt.

Verder is de ruimtelijkheid ook wel wat beter lijkt het, maar daar wil ik nog niet nu al over oordelen.

Intussen staat het trimmen weer af en speelt hij gewoon op zijn standaard output niveau.

Citaat van: Xander32 op juni 17, 2022, 10:50:06
Ga een periode naar het nieuwe doosje luisteren en aansluitend weer terug naar de  Rega. Dan worden eventuele verschillen vast snel duidelijk  :thumbs-up:

Goed advies.

Dit gaat inderdaad nu de vervolgstap worden.
Maar pas nadat ik er een flinke tijd naar geluisterd heb.

Voorlopig blijft ie de muziek DAC, alle bronnen zitten er op intussen, behalve de TV.
Die laatste blijft voorlopig door de Rega bediend worden (Mytek heeft maar 1 Toslink ingang en die is intussen bezet)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Iedereen weg...
Luister uurtje...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ow...

Something went south...
"Wanneer gaat de Rega DAC weg?"

Ehhh...

Geen cliffhanger, althans, niet alleen voor jullie  ???
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op juni 18, 2022, 05:00:34
Ow...

Something went south...
"Wanneer gaat de Rega DAC weg?"

Ehhh...

Geen cliffhanger, althans, niet alleen voor jullie  ???

Gewoon niet. Sta je man, Han! 🤔😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ruud2

onder het mom van : "tja, de geleerden zijn het er nog niet over eens"!  heeft nog wat meer onderzoek nodig.......... ;D ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Peerless Monster

Citaat van: ruud2 op juni 18, 2022, 10:33:05
onder het mom van : "tja, de geleerden zijn het er nog niet over eens"!  heeft nog wat meer onderzoek nodig.......... ;D ;D

🤣

En met geleerden niet naar het forum wijzen, Han!
Dan gelooft ze je toch niet 🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op juni 18, 2022, 05:00:34
Ow...

Something went south...
"Wanneer gaat de Rega DAC weg?"

Ehhh...

Geen cliffhanger, althans, niet alleen voor jullie  ???
Ook al zou de MyTek beter klinken, ik zou de Rega houden.  Dit soort dingen krijg je met een open keuken......[emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

#535
Citaat van: Peerless Monster op juni 18, 2022, 09:05:08
Gewoon niet. Sta je man, Han! 🤔😊

Trying...
Maar na het "wat een lieffie" had ik deze even niet meer aan zien komen...  :nowink:

Citaat van: ruud2 op juni 18, 2022, 10:33:05
onder het mom van : "tja, de geleerden zijn het er nog niet over eens"!  heeft nog wat meer onderzoek nodig.......... ;D ;D

Die heb ik er inderdaad in gegooid  ;D
Maar was niet overtuigend...
Dat er zonder de Rega 1 aansluiting te kort was, werkte al ietsje beter.
De opmerking dat we de Rega misschien op zolder konden zetten en er een toslink switch voor in de plaats, werkte ook wel een beetje...(toch ook doosje en handeling extra, what's the point  ;) )

Citaat van: Peerless Monster op juni 18, 2022, 10:40:04
🤣

En met geleerden niet naar het forum wijzen, Han!
Dan gelooft ze je toch niet 🤣

Nee, daarvoor gebruik ik het forum niet.
Dat gebruik ik naar haar vooral om te laten zien dat het hier nog best mee valt.
Dat het veel erger kan.
Meestal met jouw set(s) als voorbeeld  ;) ;D

Citaat van: vergeerr72 op juni 18, 2022, 11:02:36
Ook al zou de MyTek beter klinken, ik zou de Rega houden.  Dit soort dingen krijg je met een open keuken......[emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Tja... die is inderdaad open.
Krijg je ook met een set in de woonkamer.

De grootste zorg was hoe ze alles op de juiste manier weer aan kreeg.
Nou, vanochtend cursus gegeven en het viel erg mee.

Ze mogen beide blijven  :angel: :unsure: :xmas:

Wel de grens een beetje bereikt, sowieso ook qua fysieke ruimte  :dozingoff: ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72



Citaat van: Hannibal_ op juni 18, 2022, 12:07:00
Maar na het "wat een lieffie" had ik deze even niet meer aan zien komen...  :nowink:
Jij mocht toch ook blijven nadat je "lieffie" werd genoemd?[emoji3]


Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op juni 18, 2022, 16:18:13
Jij mocht toch ook blijven nadat je "lieffie" werd genoemd?[emoji3]


Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Ja! Daarom dacht ik al, no issues
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Beiden blijven.

Made it official, de activiteiten in de harmony ook zo opgezet.
Final.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#539
Vanochtend een beetje Marcus Miller (M2) aan het draaien na eerst nog wat door de krenten van de afspeellijst die er nog stond heen gegaan te zijn.

Alles werkt naar behoren, de harmony schakelt alles prima, er klinkt muziek.
Het geluid is ook bij lager volume prima, nog niet eerder zo goed.

(De echte benchmark is natuurlijk als vriendin op is. Het gebeurd wel eens dat ik denk zacht gedraaid te hebben en dat ze toch in bed heeft liggen stuiteren   :angel: )

Fijn klein brokje electronica  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Enjoy the music 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Overigens staat de uitgang van de Mytek (sinds zaterdag ochtend al) weer een tikje getrimmed.
Toch weer op het Rega niveau zeg maar.

Is toch beter.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Tja...
Wat moet ik er van zeggen na een flink aantal dagen luisteren?
Ik heb allerlei albums langs laten komen en in het gross hoor ik nieuwe dingen.
Of nog meer interessante details in een geluid, textuur zeg maar.

Ik hoor het mezelf schrijven.
Ik heb dit minstens al 3 keer eerder geschreven, namelijk.
Van VDAC naar Rega DAC, van geïntegreerd naar losse voor & eindversterkers, het netfilter & DC Blokker...
En steeds was het toch een betrekkelijk onverwachte flinke stap.
Hiervoor klonk het toch super strak en je had geen enkel idee dat je ook maar iets zou missen.
Ook de genoemde textuur was er gewoon.

Het zijn details in details.
En nieuwe details, galm, echo's etc.

Gelukkig (!) blijft het ook gewoon echt muziek.

Je vraagt je wel af waar het op houdt.
Ik heb in ieder geval geen idee meer.

Dit is geen lofzang op mijn eigen meuk hoor.
Dit zullen vast meer sets klaarspelen.
Oprechte verbazing, dat is het wel.


Ik moest vandaag nog denken aan het hifi forum, laatst hier op een draadje (bij Huub) ook nog over gehad.
Het kon daar alleen maar onzin zijn dat je verschil in DACs hoorde (of andere electronica of kabels...).
Ze gebruikten tenslotte allemaal hetzelfde ontwerp, dat van de chip fabrikant.
Dezelfde soort chips.
Gebaseerd op het zelfde principe.
Als de manier waarop niet zo bot was, zou het komisch kunnen zijn.


De volgende stap is om eens te proberen er een lineaire voeding op te zetten.
Er zit een schakelende in die je dus kunt bypassen...
Maar dat wil ik dan op de een of andere manier eerst uitproberen, want: (ook dit hoor ik mezelf schrijven) wat kan er in vredesnaam verbeteren  :smile:
En niet morgen...
Een van de WAF mitigatie maatregelen lijkt me doseren  ;)
Doosje voor doosje en niet TE snel...

Hoeft ook niet, eerst gewoon lekker luisteren  8)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Wat best opmerkelijk is, is dat ik vanzelf een stuk minder hard speel als ik aan het luisteren ben.
Geen idee waarom.

En daar zit best een significant verschil in: 10-15 dB.
Dat is toch minimaal een factor 10 aan energie.

Maar eens wat zomerse muziek opgezet

Fergie...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op juni 24, 2022, 06:02:28
Wat best opmerkelijk is, is dat ik vanzelf een stuk minder hard speel als ik aan het luisteren ben.
Geen idee waarom.

En daar zit best een significant verschil in: 10-15 dB.
Dat is toch minimaal een factor 10 aan energie.

Maar eens wat zomerse muziek opgezet

Fergie...

Denk je niet dat dat komt, omdat je er anders onrustig van wordt van het harde hoog en galm? 🤣
Of zou het gewoon komen omdat alles op lage volume (en dat scheelt inderdaad wel erg veel Han) er veel beter/makkelijker uitkomt?

Ik zal mijn dcs streamer eens meenemen. 😵‍💫
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

Bij veel sets dien je de potmeter een behoorlijk eindje open te draaien om tot een evenwichtige weergave te komen. Het is zo aangenaam wanneer je een set hebt waarbij dat geen noodzaak is 🎶

Citaat van: Peerless Monster op juni 24, 2022, 17:11:37
Denk je niet dat dat komt, omdat je er anders onrustig van wordt van het harde hoog en galm? 🤣
Of zou het gewoon komen omdat alles op lage volume (en dat scheelt inderdaad wel erg veel Han) er veel beter/makkelijker uitkomt?

Ik zal mijn dcs streamer eens meenemen. 😵‍💫

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Voor sommigen zijn plussen plussen en minnen minnen, enen enen en nullen nullen. Dus verschil horen is onmogelijke apekool.
Voor mij als minplus is dat uiterst betrekkelijk omdat ik helaas wel verschil hoor tussen versterkers, CD-spelers en digitale aanverwanten.
Het is mooi als je installatie op alle volumes uitstekend klinkt en daar zijn verschillen tussen sets.
Denk er wel om dat je gehoor wat anders werkt dan een speaker en dat je even aan een bepaald volume moet wennen want je gehoor past zich aan.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Hannibal_

Citaat van: minplus op juni 24, 2022, 19:49:11
Voor sommigen zijn plussen plussen en minnen minnen, enen enen en nullen nullen. Dus verschil horen is onmogelijke apekool.
Voor mij als minplus is dat uiterst betrekkelijk omdat ik helaas wel verschil hoor tussen versterkers, CD-spelers en digitale aanverwanten.
Het is mooi als je installatie op alle volumes uitstekend klinkt en daar zijn verschillen tussen sets.
Denk er wel om dat je gehoor wat anders werkt dan een speaker en dat je even aan een bepaald volume moet wennen want je gehoor past zich aan.

;D ;D  ;D

Tja... ik denk dat 80% van een DAC analoog circuit is, plusminus....
Klopt, qua gehoor. Als je hard speelt merk je dat na (eigenlijk heel korte) tijd niet meer.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2022, 17:40:57
Bij veel sets dien je de potmeter een behoorlijk eindje open te draaien om tot een evenwichtige weergave te komen. Het is zo aangenaam wanneer je een set hebt waarbij dat geen noodzaak is 🎶

^^

Ja... ik denk dat de buren het ook wel kunnen waarderen.
Niet dat ze überhaupt klagen...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op juni 24, 2022, 17:11:37
Denk je niet dat dat komt, omdat je er anders onrustig van wordt van het harde hoog en galm? 🤣
Of zou het gewoon komen omdat alles op lage volume (en dat scheelt inderdaad wel erg veel Han) er veel beter/makkelijker uitkomt?

Ik zal mijn dcs streamer eens meenemen. 😵‍💫

O... ik speel een enkele keer ook op het oude volume hoor.
Als ik zin heb om even te "blazen" en het kan.
Klinkt ook super.

En als ik onrustig wordt van het luisteren, gebeurd heel zelden eens een keer, dan ga ik iets anders doen als mijn actief/open luisteren methode ook niet werkt. Maar meestal wordt ik er rustiger van hoor.

Harde hoog en galm? Very funny... er zitten geen bullit tweeters in mijn totems he...
En de verschillen tussen de DACs zitten in subtiele details, Rens.
Het is bepaald niet zo dat het hele huis ineens galmt ;)

Wat gaan we bereiken met je DCS streamer? (Je weet hoe ik over losse streamers denk toch?)
Of was dat ook een DACje?
Lijkt me in ieder geval leuk.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.