Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

minplus

Hot Rats al beluisterd?
Voor mij de mooiste Zappa en in de top van de mooiste albums ooit.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Hannibal_

Citaat van: minplus op februari  8, 2022, 22:19:39
Hot Rats al beluisterd?
Voor mij de mooiste Zappa en in de top van de mooiste albums ooit.

Bijna!  :nowink:
Ik heb hem opgezocht en toegevoegd aan "mijn muziek" op qobuz.

Het wachten is op een combinatie van ZappaZin (vaak) en voldoende rust in huis  ;D
Komt goed hoor ;)

Heb je nog andere favorieten van hem?

Zelf vind ik de Illinois Bandit bv lekker. Ach, zo veel leuks van Zappa
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#252
Citaat van: minplus op februari  8, 2022, 22:19:39
Hot Rats al beluisterd?
Voor mij de mooiste Zappa en in de top van de mooiste albums ooit.

Zo.

Lekker geluisterd en inderdaad een heel lekker album.
Valt dus zeker in de smaak en in de Qobuz favorieten opgenomen.
Geinig dat Ponty meespeelt.

Tja.... Mooiste? Van Zappa?
Lastig.
Ik vind het mooi, maar voor Zappa weer een fractie te gepolijst, wat dus niet wilt zeggen dat het album zelf gepolijst is.
:blink:
Ik vind het in ieder geval ernstig wedijveren met de iets brutalere, arrogante Zappa (als compliment trouwens).

Interessant
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Even een rustig momentje pakken zo 's ochtends.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Hmmm Qobuz heeft ook een fijne collectie dr. Lonnie Smith

Veel highres beschikbaar....

Ooit een aantal tips gekregen voor Lonnie van een van de leden hier, nog steeds blij mee.
Hammondorgeltjes moeten regelmatig even langskomen hoor.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ik denk dat Qobuz een blijvertje gaat worden.
We zijn nu op vakantie en ik grasduin wat meer door de bibliotheek.
Het draait ook uitstekend over CarPlay en waarom zou het dat niet doen.

Als we weer thuis zijn ga ik kijken hoe het werkt op sonos.
Als het goed is kun je de dienst koppelen op CD kwaliteit (tja, sonos legacy).
Daar in de eetkamer de installatie toch niet van het woonkamer niveau is, gaat die CD kwaliteit geen issue zijn.

Binnenkort hosten we een diner van ons eetclubje. Eens kijken hoe een gemengde playlist van eigen muziek en Qobuz muziek overeind blijft. Ik vind het altijd leuk om naast het helpen bij de bereiding, mijn vriendin maakt dan haast alles van scratch, een leuke muziek lijst samen te stellen. Rekening houdend met de gelegenheid natuurlijk (je moet er ook relaxed bij kunnen keuvelen met je vrienden tenslotte).

Popel om het uit te proberen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#256
Omdat ik toch vroeg wakker was, maar direct Qobuz op Sonos gekoppeld.
Ging vlekkeloos, althans, nadat ik het password van Qobuz opnieuw ingesteld had, waarom administreer ik die niet direct?
Juist, omdat het maar proberen was van de dienst.

Goed.

We kunnen nu ook Qobuz door het hele huis spelen. Even voorbereiden voor maandag.

;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Op sonos speelt Qobuz wel zonder onderbreking (gapless).
Lijkt dus geen Qobuz issue, maar zit idd waarschijnlijk in chromecast.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Toch nog eens geluisterd hoe volgens Qobuz dezelfde release klinkt in vergelijking tot dezelfde release op mijn NAS... voor deze release geldt namelijk dat er best behoorlijk laag in zit en zodra men dat extra oppoetst (aanzet) gaat het voor mij wel storen.

Los van de indicatie waar de muziek vandaan komt, hoor ik zo snel geen verschil voor dit album.

Good.

Eens kijken of ik morgen de muziek voor het etentje kan voorbereiden. Met de koppeling op sonos is het namelijk wel mogelijk om muziek van alle bronnen te combineren (zonder Roon).
Geeft weer wat meer vrijheden bij het samenstellen.

Genoeg te doen! En leuk, vind ik altijd.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Vandaag afscheid genomen van mijn phono pre (Rega Fono MM MK III).

Na het vinden van een nieuw inputboard voor mijn Rega Cursa bij Rega UK zelf, via een lokale HIFI zaak hier (buiten importeur om), lag deze opgeborgen boven. Ik had ergens het idee dat mijn zoontje er misschien ooit iets aan zou kunnen hebben oid. Nu heeft die de eigenwijsheid van zijn moeder (ja ja... en vader) geërfd en wordt pas (al?) 12 over een paar maanden.
Het zal dus nog wel even gaan duren voordat hij plaatjes gaat draaien (als ooit, platenspelers draaien vaak geen YouTube  ;) ) en dan nog is het de vraag of hij dan aan papa's spullen wilt.
Mocht dat exceptionele geval zich toch voordoen, slingert er nog wel een Rega geïntegreerde versterker rond met een phono ingang.

Een enthousiast mede forumlid zocht een pre voor zijn droom platenspeler en de Fono was een van de pre's op zijn wishlist. De knoop dus maar gehakt en aangeboden dat die van mij over te nemen was. Dat viel in goede aarde, vlotte deal, net verstuurd.

Fijn dat ie weer gebruikt gaat worden, door een naamgenoot van mijn zoontje ook nog.

Cool
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

#261
Gisteren gewoon weer eens op bezoek geweest bij mijn hifi zaak.
De man is al geruime tijd op pensioen gerechtigde leeftijd en het assortiment in de winkel is iets minder dan in de hoogtijdagen.
Maar het is vaak gezellig en er zijn voldoende anekdotes beschikbaar om de middag door te komen.

Ik ben een beetje aan het oriënteren op een nieuw element voor mijn platenspeler.
Bij voorkeur een rega element. Ik dacht aan een exact element.
Zijn er mensen hier die daarmee ervaring hebben?
Momenteel zit er een bias element op.

Als we toch dat pad revitaliseren, moet ik ook wel iets hebben om mijn platen te reinigen. Dat zou dan eigenlijk de eerste prio moeten worden (al pakt dat ook regelmatig toch anders uit). Een van de klanten ging binnenkort een vpi platenreiniger en Oracle platenspeler weg doen, waarschijnlijk via mijn hifi zaak.

Die platenspeler ziet er trouwens ook cool uit op Google, maar hey, we gaan niet wederom voor een naaldje naar de hifi zaak en vervolgens thuiskomen met een geheel nieuwe platenspeler.
Met ook nieuwe naald, dat dan weer wel.
Dat heb ik ooit al wel eens gedaan  ;D

Heeft iemand ervaring met VPI platenreinigers? Ik denk niet dat die het gaat worden, heb nog geen prijs gehoord maar gezien de nieuwprijzen die ik vind.... Oef.... Waarschijnlijk boven budget.

Ook een geinige nieuwe artiest ontdekt.
Leuk om in de lijst voor het etentje in te weven. Licht, minimalistisch, lieflijk, relaxed vrouwen vocaal. Jammer dat er maar 4 nummers beschikbaar zijn van haar.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Ken je Celine Cairo? Zo niet, wellicht ook jouw smaak 🎶

... enne, ik lees tussen de regels door toch enige twijfel over/interesse in die Oracle dt, waarom niet? Wanneer je het geld er voor (over) hebt 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op maart 12, 2022, 08:44:53
Ken je Celine Cairo? Zo niet, wellicht ook jouw smaak 🎶

... enne, ik lees tussen de regels door toch enige twijfel over/interesse in die Oracle dt, waarom niet? Wanneer je het geld er voor (over) hebt 🤓

Tja.... Geld zal niet het issue zijn. Ik vind dat soort platenspelers vaak leuk op een beurs door de looks. Maar voor bij mezelf thuis is het een tikje wild imo.
De set is sowieso enorm understated.

Maar ik denk dat het element van rega er wel gaat komen.
Ik heb tenslotte sowieso wat speelbudget uit de verkochte Fono en een iPhone.
Hmmmmm....

O0

Celine Caïro klinkt ergens wel bekend. Zal straks eens zoeken.
Nu is dit niet per se waar ik iedere dag naar luister hoor.... Maar om tussen de muziek voor een etentje door te mengen.... Ja.
Er past veel verschillende muziek in mijn oren.
Beetje afhankelijk van de stemming
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

En besteld... de exact
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De set wordt langzamerhand steeds meer gebruikt als bioscoop door mijn zoontje (papa & mama mogen meekijken naar zijn films  ;D ).

Gister avond was er even paniek, we hadden geen magnetron popcorn meer. Hoe konden we toch een film kijken zonder? En hij heeft gelijk, it adds to the flavour. Dus saampjes op de valreep (op de Vespa, het snelst heen en weer, geen parkeerissues) nog even voorraad gehaald. Intussen blijk ik een heel strict gefocuste winkel zoon te hebben. Andere items moesten serieus besproken worden eerst  ;D

Maar... een geslaagde filmavond!  ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#266
Shoot.....

Ik weet niet goed hoe ik de laatste ontwikkelingen moet brengen hier.
Buiten de platenwasser en het nieuwe element geen ontwikkelingen in de hoofdset.
Moeten beiden nog komen.

Maar.... Ik kwam exons's tegen op marktplaats, interessant voor een vriend van me.

En inene valt mijn oog op een B&O set 8500 met LS...
Gossie... kon het niet laten.

Confession: 100% voor de looks 0% voor het geluid.

Ff denken waar ik die meuk nu weer ga laten...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Mijn hemel....

Ze hebben mijn bod geaccepteerd op die B&O...

O.... O....

(morgen ophalen)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Citaat van: Hannibal_ op maart 14, 2022, 09:48:20
Mijn hemel....

Ze hebben mijn bod geaccepteerd op die B&O...

O.... O....

(morgen ophalen)
Zit je daar ook nog mee!  :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mediator

Leuk spul dat BenO mits het gereviseerd is want het stamt uit de jaren tachtig. Ik heb er ook nog een tijdje aan gedacht maar besloten het toch maar te laten. Weet wel dat deze BenO een STK module heeft al eindversterker deel. De losse serie uit die tijd van BenO is ook heel mooi, bijvoorbeeld de 7000 serie.

Hannibal_

Citaat van: Richi op maart 14, 2022, 13:40:42
Zit je daar ook nog mee!  :D

Naast opgescheept zitten met Fluppie, bedoel je?  ;D ;D ;D
Lol...

Ik heb al een plekje in gedachten. De gamehoek in de eetkamer heeft nu een sonos amp met eenvoudige Wharfedale's op stands (foto).
Ik vermoed dat de sonos amp geruild wordt met de sonos connect van mijn werkkamer. De Wharfedale's daarnaartoe gaan. En natuurlijk de B&O de versterking gaat doen en de weergave.

Mits ik de sonos connect en de TV er op gekoppeld krijg.
Maar dat zou eenvoudig genoeg moeten zijn.
DIN kabels zijn gewoon voor handen, zag ik.

Als die B&O volledig functioneert natuurlijk.
Anders gaat ie eerst naar de werkkamer, of koop ik hem niet als de mankementen te groot zijn.

Ik denk wel dat er een paar lijken van oude LS uit mijn werkkamer moeten. Staan niet aangesloten maar er is wel een grens aan de hoeveelheid LS die ik daar in dat kleine kamertje om me heen wil hebben.

Binnenkort te koop hier denk ik voor de wel heeel erg handige doe het zelver.

Citaat van: Mediator op maart 14, 2022, 14:06:01
Leuk spul dat BenO mits het gereviseerd is want het stamt uit de jaren tachtig. Ik heb er ook nog een tijdje aan gedacht maar besloten het toch maar te laten. Weet wel dat deze BenO een STK module heeft al eindversterker deel. De losse serie uit die tijd van BenO is ook heel mooi, bijvoorbeeld de 7000 serie.

Ik denk niet dat ie gereviseerd is.
Is van "opa en oma" geven ze aan.
De luidsprekers hebben vaak een manco aan de bas weergever, zijn ook aparte dingen.
Wel zijn dat soort LS op dat punt intussen vaak al aangepakt, maar... je weet het niet.

Men geeft wel aan dat alles werkt, tot cassette speler toe  ;D
Ik heb expliciet gevraagd naar de versterking en luidsprekers en ze geven aan dat die goed functioneren...
Het staat aangesloten en ik kan en mag alles uitproberen.
Ik denk wel dat de AB mist, maar dat is niet het ergste.
Ik betaal ook niet de hoofdprijs en ze zijn voor weinig te koop.

Wat is een STK module? Volgens mij is alles gewoon geïntegreerd, stuurt rechtstreeks de LS aan. Het hoeft daar niet met losse eindblokken, het hoeft niet de eerste set te worden, zeg maar.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Ik denk wel dat je hem dan eens moet laten checken. Bepaalde onderdelen hebben hun levensduur die aan het verstrijken is. Denk aan elco's. Wel bijzonder dat alles nog werkt en zeker lampjes en het cassettedeck. Vraag me af of er dan toch niet onderhoud is gedaan.

Een STK module is een IC waarin veel onderdelen samenkomen van de eindversterker. Doorgaans is de kwaliteit daarvan minder dan dat je met losse componenten werkt zoals eindtransistoren, voeding, etc.

Hannibal_

Mijn hemel!

Ik trof een set aan die minimaal een maand geen stofdoek gezien had maar waarvan wel alles gewoon top functioneerde.
Het komt ook serieus op me over als een goed onderhouden set.
De problemen met de Bas units van de beovox 60.2 luidsprekers waren in het geheel niet aanwezig en eigenlijk alles werkte prima.

Zelfs het tapedeck klonk fantastisch goed.
De zoekfuncties en auto reverse, dolby ruisonderdrukking systemen....
Man... klonk super.
Jammer dat ik geen cassette bandjes meer heb.
(Kopen dus! ;) ... nee stief schoonvader, yep we maken het graag ingewikkeld, heeft nog leuke jazz bandjes).

De dochters en kleindochters van oma (en intussen overleden opa) hadden een soort wedstrijd gemaakt wie het meeste verkocht en zouden 10% van de opbrengst krijgen, begreep ik.
Snelheid en genuine interesse waren belangrijker dan geld.
Schakelen en snel ophalen.

Precies dat gedaan en voor, ik zeg maar een beetje gekscherend, 3 paarse zekeringen een leuk speledingetje gekocht die volledig in nieuwstaat lijkt te zijn, 100% functioneert en werkelijk stunning is. Geen kras te bekennen.
Ook de luidsprekers staan zo veel beter dan de oude, op hun opus stands veel technischer ogende, luidsprekers.

Prima WAF dus en dito partner acceptatie.

Nu nog even sonos geschikt maken (kabel had er vandaag al moeten zijn, echter, nee... wel een platenwasmachine, maar daar is mijn aandacht nog niet aan toe gekomen. Wel de platenspeler weggebracht voor zijn nieuwe element, als die terug is, maken we die wasser doos wel open).

In eerste instantie viel het geluid overigens tegen.
Boomy...
Maar... als er "loudness" op het panel staat, betekent dat dat die functie aan staat.
Ik heb in geen 30 jaar meer een set gehad met toonregeling, laat staan loudness.

Uit met die rommel, en toonregeling neutraal, dat klinkt nog het beste.
En eigenlijk helemaal niet verkeerd.

Van de 6 Cd's die ik tijdens het herorganiseren van de game/luisterhoek achter gedraaid heb, wilde Beo er 1 niet lekker oppakken.
Gaan we even volgen, maar heel belangrijk gaat dat ook niet worden, zolang sonos er maar op gekoppeld gaat worden.
Waar blijft die kabel!? ;)

Gaaf ding!

@mediator, ik heb service manuals en onderhouds video's bekeken.
Als het niet stoort, zou ik zeggen: blijf er van af!

Ik hoop ook een beetje en vermoed dat ook, dat de unit goed onderhouden is.

Het zijn een soort hybride circuit boards met voor de eind 80's conventionele chips gecombineerd met surface mounted spul op de achterkant. Waaronder condensatoren. De unit is redelijk eenvoudig te openen, maar is Packed met PCB's, een beetje alsof je onder de motorkap van een Renault 5 turbo kijkt. Geen spelt tussen te krijgen.

In ieder geval blijf ik er vanaf zolang het zoooo goed werkt als nu het geval is.

Leuke en gezellige deal dit, laten we oma eren met veel muziek!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Hmmmm geen pluim voor allekabels zeg.
Beide bestelde kabels stonden voorradig op de site, echter ze moeten nabesteld worden.
Maandag middag besteld, zou gisteren geleverd moeten zijn, net gebeld.
Waarom sturen ze niet even een berichtje dat het langer duurt?
(Beide kabels zijn trouwens op de site nog steeds op voorraad  ;D ).

Intussen staat de treble een tandje hoger, ter compensatie van mijn enigszins ouder wordende oren denk ik.

Bij deze ook wat beeld bij het verhaal
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Back to the future!  :D

Maar ziet er nog steeds mooi uit dat B&O spul.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a