Hannibal’s set

Gestart door Hannibal_, oktober 17, 2020, 08:00:17

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Paradise Radio is echt een aanrader hoor 👌🏻

Dat is een niet commerciële zender welke een heel gevarieerd aanbod in een uitmuntende kwaliteit (internetradio) heeft, veelal aangedragen door muziekliefhebbers van over de gehele wereld.

Citaat van: Hannibal_ op oktober 31, 2021, 10:18:56
Ja, tot nu toe eigenlijk hetzelfde. Spotify om te scopen of het kopenswaardig is.
Draaide ook vooral van mijn NAS, maar daar staan eigenlijk, met wat uitzonderingen, alleen CD's op die ik heb.

Wat minder albums dan jij hebt, ongeveer 800 geloof ik. Zit ook spul van mijn vriendin tussen die ik überhaupt niet draai. Sowieso inderdaad misschien 20% dat regelmatig langskomt. Ik denk dat dat wel gebruikelijk is, we hebben allemaal onze eigen pareltjes denk ik.
Verder gebruik ik NPO Soul & Jazz en een Franse jazz radio zender vooral.
Paradise ken ik niet.

Een reden om een goede streamingdienst eens te bekijken is ook wel dat de ruimte eindig begint te worden om de CD's op te slaan. De lades onder de set zitten tjokvol en op de rekken naast de set is nog maar anderhalf plankje over.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Er zijn handige opberg systemen waar cd's zo in kunnen zonder hoesje en doosje. Scheelt heel veel ruimte.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

fugazi_2009

Rippen, op een NAS zetten en de CDs verkopen is het meest ideale wat betreft fysieke opslagruimte.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Citaat van: Rowdy op oktober 31, 2021, 19:05:18
Ik gebruik CD SoftCover daarvoor.

Als je zo'n 2000 cd's hebt, wordt dan een aardige investering....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

brt

Citaat van: Peerless Monster op oktober 29, 2021, 14:03:14
MQA is commercieel geneuzel. En Tidal hanteert een digitale handtekening, die ik terug hoor in voornamelijk hoog.

Ik heb Qobuz en Tidal uitgebreid met elkaar vergeleken en soms was het in het voordeel van Qobuz, andere keer weer Tidal. Meestal lag het dusdanig dicht bij elkaar dat ik de verschillen verwaarloosbaar vond. En als ik dan kijk naar de catalogus en opeens 30% van mijn muziek kwijt ben als ik naar Qobuz overstap is voor mij de keuze snel gemaakt.

Op wat voor manier hoor jij een digitale handtekening terug?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Peerless Monster

Citaat van: brt op november  1, 2021, 11:02:05
Ik heb Qobuz en Tidal uitgebreid met elkaar vergeleken en soms was het in het voordeel van Qobuz, andere keer weer Tidal. Meestal lag het dusdanig dicht bij elkaar dat ik de verschillen verwaarloosbaar vond. En als ik dan kijk naar de catalogus en opeens 30% van mijn muziek kwijt ben als ik naar Qobuz overstap is voor mij de keuze snel gemaakt.

Op wat voor manier hoor jij een digitale handtekening terug?

Wij (en dat zeg ik express, want er zijn genoeg die het ook ervaren) horen echt digitale artificats met name in het hoog.

En dat is exact hetzelfde met een Linn Klimax DS/3 of met een simpele mac mini, sonos, allo reference, altair, etc streamers. Continue dat hoog wat roet in het eten gooit met Tidal.

Let wel oa ook luisteren we vaak op Infinity Beta, Gamma's, JBL bullets op grote ARC systemen (SP-10/SP-11 VT130SE, D79C, Classic 150 etc).
Grote systemen waar keer op keer zowieso digitaal finaal door de mand valt.

Maar goed die discussie wil ik niet opgaan.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op oktober 31, 2021, 19:00:19
Ik heb van die hoesjes gekocht wat zowel de cd het boekje als de achterkant in kunnen. Mooi afgescheiden zodat ze niet plakken. Scheelt aanzienlijk in omvang.

Dat kan ook natuurlijk.

Citaat van: Rowdy op oktober 31, 2021, 19:05:18
Ik gebruik CD SoftCover daarvoor.

Ik ken de systemen daarvoor, idd.

Citaat van: Pjotr27 op november  1, 2021, 09:21:54
Er zijn handige opberg systemen waar cd's zo in kunnen zonder hoesje en doosje. Scheelt heel veel ruimte.

Yep, ken ik ook.

Citaat van: fugazi_2009 op november  1, 2021, 09:40:00
Rippen, op een NAS zetten en de CDs verkopen is het meest ideale wat betreft fysieke opslagruimte.

Lol, is inderdaad misschien de meest ruimte efficiente oplossing inderdaad.

Citaat van: ajbeefde op november  1, 2021, 10:42:22
Als je zo'n 2000 cd's hebt, wordt dan een aardige investering....  ;)

Ow... geen idee...

Dank voor alle tips!
Maar....
Tja... ik ben een eigenwijze vreemde muziekliefhebber die gewoon echte CD's in originele jewelcase/flowcase wilt kunnen pakken uit een lade of rack. Het is meer een soort van gevoel. Ik doe dat natuurlijk zelden.  :nowink:

Als ik CD's blijf kopen zal ik iets anders moeten gaan doen, maar voorlopig kan ik nog een paar plankjes met DVD/Bluray's ergens anders plaatsen (denk ik) om nog wat ruimte te maken.

Als ik toch de CD's an sich op ga slaan dan spreekt zo'n automatisch carousel me wel aan. Maar voorlopig... (blijf ik nog even eigenwijs ;) )
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op oktober 31, 2021, 19:16:50
Paradise Radio is echt een aanrader hoor 👌🏻

Dat is een niet commerciële zender welke een heel gevarieerd aanbod in een uitmuntende kwaliteit (internetradio) heeft, veelal aangedragen door muziekliefhebbers van over de gehele wereld.

Klinkt als een leuke zender inderdaad.
Ik zal eens een keer zoeken!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Ik weet nog niet wat ik van Qobuz moet denken.
Speelt niet gapless, terwijl veel favorieten doorlopende albums zijn.
Speelt ook de afspeellijst vaak niet doorlopend af, iets dat toch een minimum vereiste is wat mij betreft.
De chromecast verbinding valt ook iets te vaak weg, niet vaak vaak, maar iedere x per luistersessie is er wat mij betreft wel 1 te veel.

Nu speel ik dus via chromecast af op mijn Raumfeld connector (2).
Zou het daaraan kunnen liggen, de Raumfeld? Dat het met buffering oid van dat ding te maken heeft?

Als het speelt speelt het goed. Maar jakkes, het moet niet wegvallen hoor....

Ik zit al even te denken aan een allo streamertje... gewoon voor de flexibiliteit en de keuze vrijheid om er de best possible power en geheugen voor in te zetten.
Misschien....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

fugazi_2009

Gapless met Qobuz moet wel kunnen, dus dat zit dan toch ergens in de combi van app, streamer e.d. Waarom speel je via de chromecast af op de Raumfeld? Dat klinkt me wat vreemd in de oren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

DofN

Bij mij speelt Qobuz wel gapless. Ook afspeellijsten loopt hij keurig af. Ik gebruik geen Chromecast maar heb nog nooit gehad dat de verbinding wegviel. Ik denk dat je problemen niet bij Qobuz liggen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Ik gebruik op Android de mconnect app waarbij je kan gapless kan aanvinken. Ik zou eens kijken naar een andere app.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#237
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: fugazi_2009 op november 13, 2021, 21:01:04
Gapless met Qobuz moet wel kunnen, dus dat zit dan toch ergens in de combi van app, streamer e.d. Waarom speel je via de chromecast af op de Raumfeld? Dat klinkt me wat vreemd in de oren.

Zo wordt Qobuz ondersteund door de streamer. Ik kan ook sonos connecten echter dan wordt het op zijn best CD kwaliteit. De Raumfeld speelt ook highres.


Citaat van: DofN op november 13, 2021, 22:19:41
Bij mij speelt Qobuz wel gapless. Ook afspeellijsten loopt hij keurig af. Ik gebruik geen Chromecast maar heb nog nooit gehad dat de verbinding wegviel. Ik denk dat je problemen niet bij Qobuz liggen?

Je hebt denk ik gelijk, Ronald gaf eerder ook al aan dat hij gapless kon spelen.
Ik weet niet of ik andere opties heb met de Raumfeld.... Nu ben ik daar niet echt aan gebonden.

Citaat van: vergeerr72 op november 14, 2021, 08:02:51
Ik gebruik op Android de mconnect app waarbij je kan gapless kan aanvinken. Ik zou eens kijken naar een andere app.

Mconnect zou ook op iPhone moeten werken. Maar of die de Raumfeld kan aansturen....
Binnenkort eens proberen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Kijk...
Dat is dus wel een voordeel van Qobuz.
Op npo soul & jazz een paar keer Grace Jones langs horen komen.
Geinige details.
In de auto al.

En yep, beschikbaar op Qobuz.
Hmmmm klinkt lekker over de set, daar gaat een andere streamer niets aan veranderen.
Stabiliteit misschien wel. Duurde even voor de Raumfeld op het netwerk gevonden was.

Een ander, wat meer Jazzy, nummer helaas niet gevonden op Qobuz.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Vanochtend supersister eens gespeeld via Qobuz.
Niet dat meidengroepje maar Stips.
Robert Jan Stips dus.
Qobuz ziet het verschil met die meiden niet zo goed, valt me op.

Het is zeker niet voor iedereen, denk ik. Maar ik heb een aantal LPs van andere bands van hem (transister bv) en ben wel getraind in bijzondere en afwisselende muziek (Zappa bv). Ik hou van de onvoorspelbaarheid, al is die dan weer wel voorspelbaar  ;)

Lekker hoor.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Citaat van: Hannibal_ op januari  7, 2022, 05:40:22
Vanochtend supersister eens gespeeld via Qobuz.
Niet dat meidengroepje maar Stips.
Robert Jan Stips dus.
Qobuz ziet het verschil met die meiden niet zo goed, valt me op.

Het is zeker niet voor iedereen, denk ik. Maar ik heb een aantal LPs van andere bands van hem (transister bv) en ben wel getraind in bijzondere en afwisselende muziek (Zappa bv). Ik hou van de onvoorspelbaarheid, al is die dan weer wel voorspelbaar  ;)

Lekker hoor.
Mooie muziek Han.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Citaat van: vergeerr72 op januari  7, 2022, 08:28:15
Mooie muziek Han.

Had deze gemist...

Ja, je bracht me weer in actieve herinnering ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op januari 13, 2022, 07:01:42
Had deze gemist...

Ja, je bracht me weer in actieve herinnering ;)

Kan je nagaan dat ik hem ook heb gedraaid zelfs...
Dan moet er toch iets goeds zijn aan deze muziek ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op januari 13, 2022, 09:07:37
Kan je nagaan dat ik hem ook heb gedraaid zelfs...
Dan moet er toch iets goeds zijn aan deze muziek ;D ;D ;D

Ohhhhh Peerless.... Helemaal gemist deze reactie...

Maar, gut.... Ik vind Stips sowieso mega cool.
Leuke afwisselend spul
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

De laatste dagen een beetje aan het neuzen wat er van Frank op Qobuz staat.
Zappa that is.

Begonnen met sheik yerbouti (parodie op KC & the sunshine bands: Shake your booty; de man neemt sowieso alles op de hak en houd wel van een parodie), gewoon omdat ik die ff weer wilde horen (want soo coool, maar heb hem gewoon zelf ook).

Staat best wat op zie ik. Ook albums die ik niet ken (ahum... imo kun je niet alles van Zappa gehoord hebben, allej&€#s wat heeft ie veel uitgebracht).

Het een en ander aangevinkt om eens te gaan luisteren....
Moet ik wel een iets leger huis hebben dan nu... over uurtje heb ik een groot uur alleen hier. Yes!


Ik vraag me af of iemand weet of je je eigen NAS muziek ook op Qobuz bekend kan maken en zo gecombineerde afspeellijsten kunt maken.... ?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Citaat van: Hannibal_ op januari 28, 2022, 16:18:33

Ik vraag me af of iemand weet of je je eigen NAS muziek ook op Qobuz bekend kan maken en zo gecombineerde afspeellijsten kunt maken.... ?

Daar is een programma als Roon dus perfect voor. Daarmee kan je met al je bronnen (NAS, streaming services) je eigen playlist samenstellen
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

minplus

Geen idee wat dat betreft en geen behoefte aan, maar Hot Rats...
Een van de absolute toppers ooit.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Hannibal_

Citaat van: brt op januari 29, 2022, 21:00:39
Daar is een programma als Roon dus perfect voor. Daarmee kan je met al je bronnen (NAS, streaming services) je eigen playlist samenstellen

Ja, dat begrijp ik. Maar Roon wil ik nog niet aan. Ik bedoelde binnen de qobuz app?

Citaat van: minplus op januari 29, 2022, 21:45:00
Geen idee wat dat betreft en geen behoefte aan, maar Hot Rats...
Een van de absolute toppers ooit.

Laat ik dat album nu nog niet geluisterd hebben... Gaan we doen ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Vandaag Joe Jackson's oude edgy spul gedraaid vanaf Qobuz.
Ondanks dat ik zelf ook alles heb.

Klinkt niet verkeerd.... "The harder they come" is ook beschikbaar maar ik start met "Friday" om dat lekkere baswerk van Graham Maby.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.