Tompj’s audio: no nonsense, de muziek telt.

Gestart door tompj, augustus 23, 2020, 12:31:52

Vorige topic - Volgende topic

Mediator

[/quote]

Gloeien daar nou buizen? 
[/quote]

Staat ie anders in de fik?
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

tompj

Ja, die ziet er wel speciaal uit inderdaad @Mitch.

Maar ik moet zeggen dat de Soulnote mooi staat op mijn meubel met zwarte bovenkant en andere zwarte apparatuur.
IMG_2952.jpeg
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

Mitch--

Citaat van: tompj op april 16, 2026, 16:00:32Ja, die ziet er wel speciaal uit inderdaad @Mitch.

Maar ik moet zeggen dat de Soulnote mooi staat op mijn meubel met zwarte bovenkant en andere zwarte apparatuur.
IMG_2952.jpeg

Staat zeker goed!

Al mogen dit soort prachtige versterkers ook rustig wel gezien worden, en dan steekt dat weer mooi af tegen het zwarte :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

AudioEnZo

Prachtige versterker die Soulnote  :wub:

Heb zelf ook nog met de gedachte gespeeld om een Soulnote aan te schaffen, maar er kwam wat anders voortijdig op mijn pad  ;)

addesmo

Staat mooi, prachtig, glow in the dark enz enz..........maar.....hoe klinkt het  ;)

tompj

Citaat van: addesmo op april 16, 2026, 19:06:29Staat mooi, prachtig, glow in the dark enz enz..........maar.....hoe klinkt het  ;)
De million dollar question uiteraard. Ik kom later vandaag met de eerste bevindingen, heb er nu net een paar uur opzitten.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

AudioLaan

Mooie amp! Wat is een iir btw?
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Mediator

Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

tompj

Okay HT vrienden. Eigenlijk veel te snel voor conclusies en zo. Ik heb de hele middag kunnen luisteren. Even een grote pauze om te koken en eten. En nu weer door. En meteen weer hetzelfde gevoel dat ik de hele middag heb.

Let op: mijn bevindingen zijn situatie-afhankelijk (match met speakers en ruimte) en smaakafhankelijk.

Dit is de eerste versterker die de Accuphase serieus naar de kroon steekt. Hij klinkt heel anders. Frisser, sneller, gedetailleerder, ruimtelijker. En tegelijkertijd blijft hij super muzikaal. Heel levensecht.

Waar de Accuphase als het ware vanuit het midlaag opbouwt, klinkt deze Soulnote frisser. Maar nooit scherp. Heel wonderlijk. Ik heb nog niet eerder een versterker gehoord die zoveel autoriteit oplegt en tegelijkertijd zo helder en gedetailleerd klinkt. Echt bijzonder. Bijzonder mooi!

IMG_2954.jpeg

Ik ga morgen en het weekend lekker door. Er zal een moment komen dat ik de Accuphase weer aansluit. Kijken of ik dan in een warm bad stap of onder een koude douche. Dat laatste is natuurlijk sowieso overdreven, de Accuphase is geweldig. Maar dit is toch ook wel erg mooi hoor. 

mmuetst

Citaat van: Mediator op april 16, 2026, 15:58:09Gloeien daar nou buizen? 

Staat ie anders in de fik?
Nee, zijn ledjes

Zitten geen buizen in deze versterker.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Kurt

Citaat van: tompj op april 16, 2026, 20:44:02Hij klinkt heel anders. Frisser, sneller, gedetailleerder, ruimtelijker. En tegelijkertijd blijft hij super muzikaal. Heel levensecht.
Ik heb hun D2 DAC. Zelfde ervaring. Prijs/Kwaliteit niet te evenaren.

Spijkie

Ik heb de Soulnote ook een keer gehoord bij A-tube , ik vond m mooier dan de Macintosh all in one. Niet vergeleken met een accuphase dus daar kan ik niks over zeggen. Ik vind m mooier om te zien dan accuphase maar dat is smaak  :colgate:
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Kurt

Soulnote engineering is nogal extreem. Soms op 't occulte af. Het verschil tussen de versie die jij nu hebt staan tov de Mk2 is technisch miniem. Of je 't verschil kan horen, is nog maar de vraag. Als je die voor nog geen 5k€ kan kopen, is dat echt een offer you can't refuse imo.

Xander32

Mooie bak 👍🏻 en het geld valt me niet eens tegen.

Citaat van: tompj op april 15, 2026, 17:29:58Update:

Mijn Accuphase is vooralsnog koning. Maar ik ga, na vorige week opgewarmd te zijn door een Soulnote, vanaf morgen een Soulnote A2 ernaast zetten. Klasse a/b, maar dan zonder tegenkoppeling.
Het prachtige apparaat mag ik van een vriendelijke dealer (waar ik al het e.e.a. heb aangeschaft) een paar dagen thuis proberen. Voor mij de enige manier om te bepalen of het ook echt wat wordt tussen ons. Ik ben heel benieuwd.
IMG_8848.jpeg

Bij mijn eerste kennismaking (op andere luidsprekers dan de mijne) ontdekte ik een bepaalde mate van 'rust' in het geluid die ik ook in de Accuphase zo waardeer. Tegelijkertijd een bijna buisachtige 'soul' 😜 en gedetailleerdheid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

mmuetst

Persoonlijk vind ik de buitenkant niet zo mooi, maar als ik de foto's van de binnenkant zie gaat mijn technische hart wel sneller kloppen  :D. Geef mij maar die Accuphase qua uiterlijk.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

addesmo

Citaat van: Spijkie op april 16, 2026, 21:07:37Ik heb de Soulnote ook een keer gehoord bij A-tube , ik vond m mooier dan de Macintosh all in one. Niet vergeleken met een accuphase dus daar kan ik niks over zeggen. Ik vind m mooier om te zien dan accuphase maar dat is smaak  :colgate:
Soulnote vergelijken met een McIntosh all in one is wat krom vind ik dan. Denk dat je hem dan af moet zetten tegen een geintegreerde met autoformers.

fietser

Mooi dat je eerste bevindingen zo goed zijn. Nooit gehoord maar de looks bevallen mij ook.

El Penumbra

Citaat van: Kurt op april 16, 2026, 21:52:27Soulnote engineering is nogal extreem. Soms op 't occulte af. Het verschil tussen de versie die jij nu hebt staan tov de Mk2 is technisch miniem. Of je 't verschil kan horen, is nog maar de vraag. Als je die voor nog geen 5k€ kan kopen, is dat echt een offer you can't refuse imo.

Ik begrijp dat de MK2 technisch vooral anders is omdat een specifiek onderdeel uit de Mk1 niet meer leverbaar is. Dat gebeurd natuurlijk wel vaker maar dat is zeker geen garantie dat het beter wordt.

De uiterlijke aanpassingen zijn gedaan om meer bij de A3 uitstraling aan te sluiten.
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

brt

Zie dat het elders ook een mooie combi blijkt ;)

https://twitteringmachines.com/review-soulnote-a-2-integrated-amplifier/

soul-note-a2.8.jpg
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

brt

Citaat van: El Penumbra op april 17, 2026, 09:51:29Ik begrijp dat de MK2 technisch vooral anders is omdat een specifiek onderdeel uit de Mk1 niet meer leverbaar is. Dat gebeurd natuurlijk wel vaker maar dat is zeker geen garantie dat het beter wordt.

De uiterlijke aanpassingen zijn gedaan om meer bij de A3 uitstraling aan te sluiten.

Ben wel benieuwd hoe jij de Copland (welke had je trouwens?) vindt verhouden tot de Soulnote, kun je daar iets over zeggen?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Kwabbernoot

Citaat van: Mitch-- op april 16, 2026, 15:01:28Kwa looks wint de Thorres ;)

Als je van Oost Europese vormgeving houdt van tijdens de koude oorlog. Het heeft wel wat maar dit vind ik toch echt veel mooier.

Groeten...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op april 17, 2026, 10:25:42Als je van Oost Europese vormgeving houdt van tijdens de koude oorlog.

Groeten...

Ja.

Mitch--

Citaat van: brt op april 17, 2026, 10:27:58Ja.
Citaat van: Kwabbernoot op april 17, 2026, 10:25:42Als je van Oost Europese vormgeving houdt van tijdens de koude oorlog. Het heeft wel wat maar dit vind ik toch echt veel mooier.

Groeten...

Beetje eigenzinnig is de Thorres, mag ik wel, de Soulnote zal fantastisch klinken maar kwa design is ie nogal '13 in een dozijn' natuurlijk...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

tompj

Qua uiterlijk: ik vind hem mooi, vooral in zwart. Maar het gaat natuurlijk om de klank uiteindelijk.
IMG_2955.jpeg

tompj

Citaat van: Xander32 op april 17, 2026, 07:10:33Mooie bak 👍🏻 en het geld valt me niet eens tegen.

Prettige aanbieding, omdat het nieuwe model aanstaande is. Maar zoals zo vaak, prijs zegt niet zoveel over de kwaliteit. Naar mijn mening speelt deze versterker ver boven zijn prijspunt.