Sony introduceert de VPL-VW590 en VPL-VW790 laser projector

Gestart door vik, augustus 15, 2020, 20:24:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: Kjelt op september 12, 2020, 13:01:14
Op het gebied van DTM.
Ik weet niet hoe jullie collectie is maar minder dan 15% van de films die ik kijk zijn HDR. Maar voor de mensen met centen dan kun je er een Envy, Lumagen of htpc met MadVR bijplaatsen. Degenen die ik ken hier van het forum hebben een JVC en toch draaien die HDR met MadVR voor de DTM, makes me wonder  :tounge2:

Dat is ook deels historie. Want oorspronkelijk had de N5 geen FA HDR mapping. Dus toen hebben we (en de X serie eigenaren) gekozen voor de MadVR oplossing. Als de N5 al direct de FA zou hebben gehad was ik misschien niet eens aan MadVR begonnen. En dat dan niet vanwege beeldkwaliteit, maar meer omdat ik een lichte aversie tegen HTPC's heb.

Ik vind het wel gek dat Kris Deering nu opmerkt dat het niet eens frame adaptive is wat Sony nu biedt in de nieuwe reeks. Dat staat toch haaks op wat die Sony representative vertelde in dat filmpje van Vincent Teoh.

Kjelt

Ja inderdaad opmerkelijk.
Misschien bedoelde de Sony man de X1 ultimate in de 380.
Hoe dan ook, we gaan het wel horen bij de reviews van de  productie units.

Teejoo

Citaat van: papaleo op september 12, 2020, 17:06:55
Ja, op het gebied van geïntegreerde DTM in hun 'nieuwe' units....

Sony werd hoogstwaarschijnlijk toch wel wanhopig dat ze niet langer de 'the King' (lees:) de enige zijn met native 4K projectoren en zag wat JVC nu heeft bereikt met DTM in hun machines, en waar ze nu mee uitkomen is dus deels gokkend en het proberen te repliceren, maar ze zijn naar mijn mening te laat in het spel...

Bij mij liggen de verhoudingen iets anders..., 30 á 40% zijn toch 4k/hdr films die wij kijken en voor dit percentage ben ik héél blij met mijn JVC N7  ;)
Bij mij is het denk ik 25% HDR. Maar wat ik toch het meeste mis is een laser. Vanwege de rust in het beeld en dat je niet elke x uur moet calibreren. Want omdat ik dat niet zelf kan zou ik weer naar Werner moeten.

buckler

Nou bij mij toch wel 50% hdr denk ik...

Inderdaad Theo laser heeft iets meer rust in het beeld maar eerlijk gezegd zie ik dit verschil tussen de JVC en mijn oude LS10000 niet echt hoor, nee het grote verschil zit in 'bam' gelijk aan , gelijk beeld en gesynced in 1 seconde en niks lang koelen maar gelijk uit als je op off drukt. Dat is geweldig maar goed het gaat toch om beeldkwaliteit en er kan maar weinig tegen de JVC's op, zeker op hdr gebied.
Dan maar ff wachten zou ik zeggen.
Ja het voordeel van maar eenmaal calibreren is er inderdaad ja, maar je kan ook Werner langs laten komen tegen een extra vergoeding ipv 'het beest' van het plafond te moeten halen en helemaal naar hem te moeten rijden en visa versa.
Ik zou maar lekker genieten van je mooie projector en zou eerder een DCR/MadVR/Lumagen toevoegen dan naar een laser te kijken die waarschijnlijk niet of vrijwel niet beter beeld produceert dan jou JVC maargoed dat is mijn mening :)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Citaat van: Teejoo op september 12, 2020, 20:12:13
Bij mij is het denk ik 25% HDR. Maar wat ik toch het meeste mis is een laser. Vanwege de rust in het beeld en dat je niet elke x uur moet calibreren. Want omdat ik dat niet zelf kan zou ik weer naar Werner moeten.

Zal ik even langskomen om te calibreren en de madVr Envy even demonstreren ;-) kan wel een probleem opleveren dat je hem niet meer terug af wil geven dan ;) ;D ;D ;D

Teejoo

Citaat van: home@the movies op september 13, 2020, 22:36:03
Zal ik even langskomen om te calibreren en de madVr Envy even demonstreren ;-) kan wel een probleem opleveren dat je hem niet meer terug af wil geven dan ;) ;D ;D ;D
Haha, dat gevaar zit er idd wel in  :D

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

DustinV

Citaat van: Kjelt op september 12, 2020, 13:01:14
Op het gebied van DTM.
Ik weet niet hoe jullie collectie is maar minder dan 15% van de films die ik kijk zijn HDR. Maar voor de mensen met centen dan kun je er een Envy, Lumagen of htpc met MadVR bijplaatsen. Degenen die ik ken hier van het forum hebben een JVC en toch draaien die HDR met MadVR voor de DTM, makes me wonder  :tounge2:

Zo'n beetje alle nieuwe content is in HDR. Dus tenzij je geen nieuwe content kijkt zoals jij hebben mensen er toch baat bij.
Het grote merendeel zal geen htpc met madvr draaien. Dat is een feit.
Meeste zullen meer dan tevreden zijn met de dtm van JVC.

reza

Nog niemand het filmpje van Hollywood zu Hause gezien? Of is iedereen er stil van geworden :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: reza op september 17, 2020, 15:27:16
Nog niemand het filmpje van Hollywood zu Hause gezien? Of is iedereen er stil van geworden :D

ben ermee bezig, maar die filmpjes van Lars kijk je niet zo ff weg :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Citaat van: reza op september 17, 2020, 15:27:16
Nog niemand het filmpje van Hollywood zu Hause gezien? Of is iedereen er stil van geworden :D

Wat zegt hij Reza? Ik kan voor geen meter Duits dus waag me er maar niet aan...
Spoiler: Negtief of positief?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Laten we zeggen dat de uitkomsten verassend zijn :D

Duurder is niet altijd beter..
Motion Flow op de JVC is nog niet zo gek ;)

Laat ik het daar maar even op houden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Citaat van: buckler op september 17, 2020, 15:58:36
Wat zegt hij Reza? Ik kan voor geen meter Duits dus waag me er maar niet aan...
Spoiler: Negtief of positief?

Ik heb het volledig gezien ;-) Zaterdag ga ik de desbetreffende projectoren zelf aan de tand voelen, er zijn wel wat leuke opmerkingen die ik toch ook even in real life wil bekijken. Blijft wel het punt dat dit pre productiemodellen zijn, maar aangezien het eigenlijk (bijna) dezelfde toestellen zijn dan de vorige reeks lijkt me niet dat er grote verschillen tussen de demi units en de productiemodellen zullen zijn.

MLCinema

Ik kijk ongeveer 85% HDR content met een N5. Tevreden over de performance.

Benieuwd naar een direct vergelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

home@the movies

Citaat van: Kamidioblitz op september 17, 2020, 17:17:35
Ik kijk ongeveer 85% HDR content met een N5. Tevreden over de performance.

Benieuwd naar een direct vergelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een terugkerende opmerking is dat in HDR het zwart bij de Sony's dichtloopt, en de highlights wat detail verliezen. Dat is duidelijk te wijten aan de werking van de HDR optimizer functie die op beide zaken wat stevig tewerk gaat om zo een op het oog "beter" HDR ervaring te geven.
dat is dus een klein beetje vals spelen om zo de indruk te wekken dat er meer punch in het beeld zit, wellicht kan dit met wat aanpassingen worden teruggebracht maar dat moet ik zelf even bekijken.

papaleo

Citaat van: reza op september 17, 2020, 15:27:16
Nog niemand het filmpje van Hollywood zu Hause gezien? Of is iedereen er stil van geworden :D

Duits was en is niet mijn sterkste taal om te verstaan dus Kom op Reza...,vertel...waar zou ik 'stil' van moeten zijn geworden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: home@the movies op september 17, 2020, 17:25:14
Een terugkerende opmerking is dat in HDR het zwart bij de Sony's dichtloopt, en de highlights wat detail verliezen. Dat is duidelijk te wijten aan de werking van de HDR optimizer functie die op beide zaken wat stevig tewerk gaat om zo een op het oog "beter" HDR ervaring te geven.
dat is dus een klein beetje vals spelen om zo de indruk te wekken dat er meer punch in het beeld zit, wellicht kan dit met wat aanpassingen worden teruggebracht maar dat moet ik zelf even bekijken.

Zeg maar zoals bij een OLED...?
Daar loopt het zwart ook 'vaak' dicht (black crushing) en is er geen detail meer te zien...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Nou, net het filmpje gezien maar A ik snap en versta er geen reet van en B die gast lult en lult en heeft volgens mij spraakwater op.
Kortom: Reza vertel Leo en mij nou maar wat alle conclusies zijn aub anders komen we er nooit achter  :threadclosed:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Dirk

je bent niet bekend met de ondertiteling-functie op Youtube?  :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

Citaat van: buckler op september 17, 2020, 19:00:05
Nou, net het filmpje gezien maar A ik snap en versta er geen reet van en B die gast lult en lult en heeft volgens mij spraakwater op.
Kortom: Reza vertel Leo en mij nou maar wat alle conclusies zijn aub anders komen we er nooit achter  :threadclosed:

Nou jongens toch..

Mijn Duits is redelijk ik denk dat ik 85% kan verstaan.
Dit is in het kort wat hij zegt:

De laser is de minste projector van de drie (de twee nieuwe Sony,s en de JVC N5)
De JVC heeft het beste beeld sowieso kwa hdr weergave.
De Sony,s zijn rag en rag scherp, scherper dan de JVC.
Het is een wereld van verschil tussen de 270 en een 570 in het voordeel van de 570.
En wat ik het verrassendste vond..
De frame interpolatie is beter op de JVC dan op de Sony,s...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

En zit er GEEN DM in de machines. Het is een soort van slider ( geen echte slider ) maar drie verschillende standen, waar Werner net ook iets over schreef.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Ik vond het vooral apart wat hij vermeldde dat de laser zoals bekend juist ook opnieuw gekalibreerd moet worden omdat ook de lasers veranderen gedurende de tijd.

home@the movies

Citaat van: Teejoo op september 17, 2020, 19:26:28
Ik vond het vooral apart wat hij vermeldde dat de laser zoals bekend juist ook opnieuw gekalibreerd moet worden omdat ook de lasers veranderen gedurende de tijd.

Het is niet zozeer de laser maar het fosfor dat na verloop van tijd wel wat voor verloop zou kunnen zorgen.

buckler

Aha... nou ik kon er geen pindakaas van maken, alleen dat de laser opnieuw gecalibreerd moest worden en dat de 760 de minste was kon ik nog ontcijferen.
Dank je wel mannen, word gewaardeerd ^^
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Citaat van: buckler op september 17, 2020, 20:41:08
Aha... nou ik kon er geen pindakaas van maken, alleen dat de laser opnieuw gecalibreerd moest worden en dat de 760 de minste was kon ik nog ontcijferen.
Dank je wel mannen, word gewaardeerd ^^

Trouwens, wat doe jij in dit Sony Topic? ga je "upgraden"  :P :P ;D ;D ;D