Mijn verslaving

Gestart door Leander112, juni 28, 2020, 22:01:47

Vorige topic - Volgende topic

Leander112

Vandaag deze cerwin vega subwoofer opgehaald, ik wilde net wat meer diepere bass en dat kan deze sub goed aan.
Zojuist star wars gekeken op bluray en dat klonk erg goed.

Leander112

Ik had mijn NAD versterker al weer bijna een jaar, dus dan word het tijd voor iets nieuws uiteraard!
Mijn NAD M25 heeft 7 kanalen maar ik gebruikte er maar 2 voor de front speakers en dat vond ik een beetje jammer.
Dus zoals iedere verslaafde zat ik elke dag te kijken voor een mooie 2 kanaals versterker op marktplaats, toen ik deze Primare A32 zag staan.
Ik was niet echt bekend met dit merk, maar hoe meer ik er over las hoe enthousiaster ik werd over dit merk.

Diegene die de versterker verkocht wilde wel mijn NAD inruilen en ik kreeg er meer voor dan ik had betaald, dus daar hoef ik niet lang over na te denken!

Toen ik bij deze meneer binnen kwam zei hij niet schrikken hoor, dus ik verwachte een enorme puinzooi in de huiskamer of zoiets dergelijks.

Maar de hele huiskamer stond dus stampvol met speakers en versterkers!
Helaas mocht ik geen foto maken maar opzich snap ik dat wel.

Ik heb de speakers even snel geteld en ik zag op het eerste gezicht 14 paar speakers, waaronder ook Wilson Audio luidsprekers.

Qua versterkers zag ik een McIntosh, Hegel en nog meer high end spul staan...

Na wat testen en luisteren naar de Primare versterker en die van mij raakten we aan de praat over audio.

Leuk om te horen dat deze man net zo gek is als ik wat betreft audio, alleen mijn huiskamer staat niet zo vol!

Na een uurtje rijden naar huis dan eindelijk mijn nieuwe versterker aangesloten en luisteren.
Wat mij meteen opvalt is dat de Primare meer power heeft en erg mooi klinkt qua detail.

De bass klinkt ook een stuk dikker en mooi diep, ik zit nu al een uur te luisteren met veel plezier!Primare.jpgPrimare1.jpgPrimare2.jpgPrimare3.jpg   

Spijkie

Primare heeft heel mooi spul, vaak voldoende power en heel degelijk gebouwd
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

morca

Mooie upgrade en meet and greet :thumbs-up:
Bij die man op visite klinkt als een kleine audio show  :headbanging:

Leander112

Mijn kat snapt er niks van, waar is die Onkyo receiver nou gebleven?
Die heb ik dus verkocht deze week en die gaat plaats maken voor een Anthem MRX720 die ik zondag ga ophalen.

Nu moet ik dus verplicht netflix kijken met het geluid van de tv speakers, hoe erg is dat?

Leander112

Ik ben zojuist aan het meten geweest met het ARC systeem, en zo te zien is het ge-upload naar de receiver.
Maar als ik nu muziek ga luisteren vind ik het geluid niet al te best.
Met mijn oude Onkyo klonk de bass veel dieper en het geluid in het algemeen klonk gewoon veel beter.
Kan ik nog ergens controleren of het uploaden wel goed gegaan is?

Leander112

Lang verhaal kort: de Anthem klonk niet zo goed als de oude Onkyo txnr5009, dus toen kwam ik het volgende tegen op marktplaats.
De Integra DRX8.4 en dit was toch wel echt iets waar ik alleen van kon dromen, dacht ik...

Ik moest er even 5 uur voor rijden naar België maar dan heb je ook wat.

De receiver heeft zelfs nog een jaar garantie, zo nieuw is hij.

Aankomende week heb ik wel wat te doen denk ik  ;D

Spijkie

Past ook maar net hè  :colgate: , zit je verder goed met koeling ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

blue-eyes

Grappig, ik zie het nu pas, die A32. Had ik ook nog even naar gekeken :)

Leuk verhaal en veel plezier met de hobby!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Leander112

Citaat van: Spijkie op augustus 24, 2025, 18:39:18Past ook maar net hè  :colgate: , zit je verder goed met koeling ?

Er zitten 4 ventilatoren in dus dat zou goed moeten gaan

Leander112

Ik was al begonnen met het meten en instellen via de Integra app en de bijgeleverde 'microfoon '.
Dat ging super makkelijk eigenlijk want je ziet op je telefoon precies wat er gebeurd met de metingen.
Ik had al hier en daar gelezen dat de bass tegen kon vallen en dat klopt eigenlijk wel, maar via de app kan je dat mooi bijstellen.

Nu ben ik gisteren bezig geweest met metingen via de laptop met de dirac software.
Ik had nog een meet microfoon van mijn oude Anthem receiver samen met de bijgeleverde standaard.
Dus ik dacht ik probeer gewoon of die microfoon werkt, en jawel hij werd gewoon herkend door de dirac software!
Het meten ging wat moeilijker dan met de Integra app, misschien ook wel omdat de Anthem microfoon wat gevoeliger is voor omgeving geluid.
Maar uiteindelijk is dat vrij soepel verlopen en alle metingen en correcties zijn nu gedaan.
Ik had ook gelezen dat dit een basis curve is en dat je die naar eigen smaak kan aanpassen.
Dit ga ik zeker nog doen omdat er nog wel wat bass bijkan uit de voor speakers.

Met film kijken klinkt het in ieder geval kristal helder en de bioscoop ervaring is zeer gaaf!

jeepee

Citaat van: Leander112 op augustus 24, 2025, 19:18:01Er zitten 4 ventilatoren in dus dat zou goed moeten gaan

Waarom niet de plant waar centerspeaker staat er tussen uit? Geeft meer ruimte/lucht en dan sub ondersteunen met 2 dikkere latjes die je aan zijkant bevestigd..

mmuetst

Als ik je laatste foto bekijk dan denk ik, de volgende goede upgrade is akoestiek? Het is maar een oordeel vanaf een plaatje. Maar ik denk dat een beetje aankleding aan de kale bende al heel veel aangenamer gaat klinken.
En wees er van bewust dat dit smaakvol kan worden aangepakt worden in een woonkamer.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Leander112

Over de koeling van de receiver, dit apparaat word dus bijna niet warm zelfs niet na 2 uur een film kijken in een warme huiskamer.

Ik weet heel goed dat er een verbetering te vinden is in de akoestiek van mijn huiskamer maar ik zit in een particuliere huurwoning en ik wil zsm verhuizen dus ik ga hier niks mee doen.

Gisteren heb ik de Dirac Live target curves gebruikt van Storm Audio (https://www.stormaudio.com/tools-guides/) en dat is wel echt de shit!
Ik had de nieuwe Furiosa film opgezet om te testen, en ik vloog meteen naar de afstandsbediening om het volume wat zachter te zetten, de bass was nogal aanwezig zeg maar.

Alleen het geluid in stereo heeft nog wat finetuning nodig maar daar word aan gewerkt

SpaceJS

Citaat van: Leander112 op september  2, 2025, 11:01:46Ik weet heel goed dat er een verbetering te vinden is in de akoestiek van mijn huiskamer maar ik zit in een particuliere huurwoning en ik wil zsm verhuizen dus ik ga hier niks mee doen.

De speakers van de muur af en een gewoon vloerkleed zou al wonderen doen en die kan je zo mee verhuizen, ik denk dat je in de ruimte kan blijven tweaken met al die technische hulpjes en het dan nog niet goed krijgt.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Leander112

Ik snap wel wat je bedoelt, maar met mijn vorige Onkyo receiver had ik wat meer diepere bass, daar had de akoestiek dus niks mee te maken.

Wat je op de foto niet goed kan zien vanuit die hoek, is dat de speakers al redelijk van de muur afstaan, en ik ga ze zeker niet half in de huiskamer neerzetten.

Maar de tip van het vloerkleed kan ik zeker wel wat mee!  ;D

Leander112

Gisteren een set Paradigm Monitor 11 V5 speakers gekocht via marktplaats, hij verkocht ze als set met een centerspeaker en 2 surround.
Ik dacht de centerspeaker wel te kunnen gebruiken maar hij was toch iets groter dan ik dacht!
Best jammer want het is een monster van een speaker, de surround speakers gaan weer op marktplaats want die heb ik niet nodig.

In eerste instantie heb ik de Paradigm speakers gekocht om te vergelijken met mijn Cerwin Vega DC10 front speakers, en mijn 1e indruk is positief.
De hoge tonen klinken erg mooi en gedetailleerd.

De bass klinkt een beetje "boxy" en dat komt denk ik door de spikes die er bij horen, die zijn een beetje aan de kleine kant.
Onder mijn andere speakers zitten betere spikes dus die ga ik overzetten om het verschil te kunnen testen.

joostb

mooie speakers

Contour

Dat is echt een forse center speaker inderdaad!

SpaceJS

tja idealiter heb je als het kan allemaal grote speakers voor een surround opstelling alleen lang niet iedereen kan dat kwijt, wel jammer.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

Leander112

Vandaag de Paradigm speakers op de goeie plek gezet waar de Cerwin Vega's stonden, en ineens was het bass probleem opgelost.
Wat een verschil maakte dat, het geluid is erg goed en ik denk dat ik afscheid ga nemen van mijn oude speakers.
Alleen ziet mijn huiskamer er nu uit als een opname studio met al die speakers...

Iemand speakers kopen toevallig? 😁

Leander112

Zojuist een hele mooie Mark Levinson 533H mogen ophalen bij forum member audiosurfer, volgens mij deed het hem nog een beetje pijn om afscheid te nemen.
Hele mooie home cinema heeft hij trouwens, echt heel gaaf zo'n groot scherm met al die subwoofers etcetera.
Nog bedankt voor de bluray van Hans Zimmer trouwens!

Ook al is de oude Primare versterker iets groter qua afmetingen,  die Mark Levinson is NOG zwaarder...
Maar de zwarte versterker staat naar mijn mening wel iets mooier dan zilver.
En ik heb altijd al een ML willen hebben.
Vanavond heb ik niet heel veel tijd om te luisteren helaas, maar dat komt wel goed deze week.

Ik heb een tijdje geleden nog jumpers gemonteerd en voor mijn gevoel klinken de hoge tonen nog net iets mooier.

En omdat ik kabeltjes geil ben heb ik nog 3 Audioquest Cinnemon hdmi kabels gekocht.

Spijkie

Soms wil je gewoon een Mark levinson in bezit hebben, los van of het beter klinkt of niet dan wat je hebt. Heel veel plezier !

Leander112

Vandaag heb ik mijn Paradigm speakers ingeruild bij SJS audio voor B&W CM10 luidsprekers.
Mooie winkel heeft hij met kwaliteit apparatuur en mooie luidsprekers.

Ik zat nog bijna te twijfelen om die enorme Elac speakers mee te nemen maar ik denk niet dat ze zouden passen in de VW Up.

Na een uur of 2 terug rijden dan eindelijk mijn nieuwe speakers naar boven kunnen tillen, gelukkig maar 1 trap op.
Even lekker kunnen luisteren vandaag, en de hoge tonen zijn erg mooi dus ik tevreden!