Pathé thuis

Gestart door Gerjan1994, mei 18, 2020, 19:52:33

Vorige topic - Volgende topic

StarScreaM90

Mooie upgrades weer. Ik ben benieuwd naar je bevindingen van de Buttkicker. Ik zit er zelf aan te denken om de AuraSound Bass Shakers te installeren, maar twijfel of dit veel meerwaarde biedt.
Video: LG OLED CX 65 Inch (OLED65CX6LA)
Audio: Anthem AVM 70 AV-processor - IOTAVX AVXP1 (2x)
Speakers: 3x Arendal 1723 S Monitor (LCR) - 2x Klipsch RP-502S (Side Surround) - 2x Klipsch RP-500M (Rear Surround) - 4x Klipsch RP-500SA (Atmos) - 2x Arendal 1723 1S Subwoofer
Bron: Panasonic DP-UB824 - Playstation 4 Pro

Gerjan1994

Citaat van: StarScreaM90 op augustus 25, 2022, 12:27:03
Mooie upgrades weer. Ik ben benieuwd naar je bevindingen van de Buttkicker. Ik zit er zelf aan te denken om de AuraSound Bass Shakers te installeren, maar twijfel of dit veel meerwaarde biedt.
Ik zat ook te twijfelen tussen deze twee.
Maar vind het zelf prettiger om een complete set te hebben dan eentje samen stellen.
Kom gerust eens langs om te ondervinden of het wat voor jou is als ik alles klaar heb  :colgate:

Gerjan1994

Toch maar weer de HT onder handen nemen!
Het doel was om ruimte te creëren zodat ik makkelijker bij de achterkant van de apparatuur kan.
Wij hebben in plaats van een lange rij kasten er een hoek kast van gemaakt zodat er meer ruimte ontstaat en er een appart audio hoekje onstaat.
Ook was ik aan het kijken naar een ander audio rack voor de spelers.
En andere stands voor de fronts.
Maar ik kon niet vinden wat ik zocht, Dus heb ik met wat overgebleven hout de speakers stands wat aangepast.
Ook kwam ik bij de kringloop een LP kastje tegen van JVC,
De bedoeling is om die aan te passen en daar alle spelers en consoles in.
Bij elkaar weer een heerlijke klus  :inlove:

фото gif

CinéHome

Help... heb je nu een scheidingswandje gemaakt (vernauwing) met je rechter frontspeaker er achter?
Dat is best wel een no-go.
Geluid straalt niet in een strakke bundel naar de plek waarop je het richt (zoals het gebundelde licht van een spot wel doet). Geluid 'wolkt' uiteen rondom de luidspreker. Nu heb je een deel van dat geluid dus afgeblokt en gevangen achter het wandje.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Gerjan1994

Citaat van: MichelDW op september  3, 2022, 07:56:01
Help... heb je nu een scheidingswandje gemaakt (vernauwing) met je rechter frontspeaker er achter?
Dat is best wel een no-go.
Geluid straalt niet in een strakke bundel naar de plek waarop je het richt (zoals het gebundelde licht van een spot wel doet). Geluid 'wolkt' uiteen rondom de luidspreker. Nu heb je een deel van dat geluid dus afgeblokt en gevangen achter het wandje.
Hey Michel,
Dat lijkt zo hij staat voor de kasten nog :colgate:
Heb gister een film gekeken en ik hoor geen verschil met eerder  :coffee:

CinéHome

Staat hij dan niet zoals op deze foto?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Gerjan1994

Ik denk dat de foto een iets vertekend beeld geeft.

Gerjan1994

Weer wat kunnen doen in de HT. :colgate:
Het kastje waar de spelers in moesten komen
Verstevigd en extra planken gezaagd en gespoten.
Het versterker rek klaar gemaakt.
Buttkicker geïnstalleerd, wat een heerlijk ding zo veel meer beleving tijdens de film  :pompom:
Nu alleen nog de kabels wegwerken grrrr  :tounge2:

Gerjan1994

Update !!! :wub: :wub: :wub:
Van twee naar vier atmos speakers gegaan.
En gelijk maar alle atmos speakers op een eindversterker.
Ik van Skyfox een Rotel RMB-1506 6 kanaals versterker over kunnen nemen. Ben benieuwd !  :pompom:

reza

Mooi hoor!!
Ik zou alleen je grondlaag op de eindversterker zetten en je Atmos op je reciever ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Citaat van: reza op september  9, 2022, 20:15:39
Mooi hoor!!
Ik zou alleen je grondlaag op de eindversterker zetten en je Atmos op je reciever ;)
Ik heb straks niks meer op de reciever staan  :tounge2:
Heb een starke a4 voor de front stage.
Cambridge audio p500 voor de surrounds.
En dan de rotel voor de atmos kanalen.

reza

O0
Citaat van: Gerjan1994 op september  9, 2022, 20:17:52
Ik heb straks niks meer op de reciever staan  :tounge2:
Heb een starke a4 voor de front stage.
Cambridge audio p500 voor de surrounds.
En dan de rotel voor de atmos kanalen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Alles weer netjes aangesloten  :tounge2:
De rotel verzorgd het geluid van de surrounds en de atmos.
De starke van de fronts en center.
Misschien in de toekomst nog twee atmos front hight erbij plaatsen   :devil:

Gerjan1994

Even een update.  :tounge:

✓ Gordijn geplaatst en op maat gemaakt.
✓ Dvd rekken geplaatst.
✓ Plankjes gemaakt.
✓ Absorptie paneel aan de muur gemaakt.

En nog veel meer kleine dingetjes.
Ik vind het er strak uit zien  :inlove:
Nu hoeven we niet meer tegen lampjes en kabels aan te kijken  :worship:

Skyfox

Lekker bezig zo, je ruimte is weer een stukje meer áf. Keep up the good work!  8)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Remco

Er gaat niets boven een eigen bios :popcorn:! En dan zaterdag nog die mooie UD7007 CM Stufe 3 erbij plaatsen. We zien elkaar zaterdag, leuk!! ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Citaat van: Remco op oktober  6, 2022, 08:15:40
Er gaat niets boven een eigen bios :popcorn:! En dan zaterdag nog die mooie UD7007 CM Stufe 3 erbij plaatsen. We zien elkaar zaterdag, leuk!! ;)

:headbanging: :headbanging: :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Harry HT

Tof HT zo  O0

Inclusief bass shakers   ;D O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Vik

Wat gaaf daar gaat hij veel plezier aan beleven.  8)

Citaat van: Remco op oktober  6, 2022, 08:15:40
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Gerjan1994

Een upgrade  :inlove:
De ud5007 mag zijn plaats afstaan aan de ud7007 cm stuffe 3.
Wat een mooi apparaat  :pompom:
Dankjewel voor de gezellige middag Remco  :coffee:
Dat word genieten vanavond  :inlove:

Remco

Citaat van: Gerjan1994 op oktober  8, 2022, 18:36:16
Een upgrade  :inlove:
De ud5007 mag zijn plaats afstaan aan de ud7007 cm stuffe 3.
Wat een mooi apparaat  :pompom:
Dankjewel voor de gezellige middag Remco  :coffee:
Dat word genieten vanavond  :inlove:

Het is je van harte gegund!! Prachtige speler nog steeds, geniet ervan   :popcorn:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM upgrade | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM upgrade | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Skyfox

En dan de hamvraag... merk je verschillen? En zo ja, welke? Los van de CM tuning is dit natuurlijk al een van de beste BD universele spelers op de markt. :inlove:

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

Citaat van: skyfox op oktober 16, 2022, 18:44:43
En dan de hamvraag... merk je verschillen? En zo ja, welke? Los van de CM tuning is dit natuurlijk al een van de beste BD universele spelers op de markt. :inlove:

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk

Dat is altijd een lastige haha  :coffee:
Remco en ik hebben eerst een blu ray demo disc erbij gepakt op mijn ud5007  wat stukjes geluisterd en bekeken en daarna dezelfde stukjes bekeken op de ud7007 cm.
Wat Remco gelijk aangaf was gelijk een stuk scherper beeld (minder ruis) en het geluid gaf meer detail.

Heb laatst 007 no time to die gekeken en ben nu bezig met Lord of the Rings op blu ray, maar ik moet zeggen het ziet er echt goed uit.
Voor mijn gevoel word ik meer de film in getrokken.
En heb ook wel het gevoel dat het totaal plaatje van mijn set beter is geworden.
Met normale dvds nog niet echt getest maar ben ik zeker benieuwd naar omdat wij hier veel oude comedy kijken.

Het kriebeld nu ook wel om mijn 4k speler te upgraden  ;D

Vik

Heel veel plezier met de UD 7007  :)

Even opletten bij dvd :

HDMI resolutie op de remote (zie foto bijlage) even van source direct afhalen en overschakelen naar 1080P want anders heb je geen beeld. Je kunt de resolutie af lezen van het display.

Bij Blu ray weer terug naar source direct.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Gerjan1994

Citaat van: vik op oktober 19, 2022, 09:02:55
Heel veel plezier met de UD 7007  :)

Even opletten bij dvd :

HDMI resolutie op de remote (zie foto bijlage) even van source direct afhalen en overschakelen naar 1080P want anders heb je geen beeld. Je kunt de resolutie af lezen van het display.

Bij Blu ray weer terug naar source direct.
Dankjewel Vik  ^^
De speler bevalt hardstikke goed !  :inlove: