Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Als TS op korte termijn langs wil komen voor een shootout: Wie van de Drie?



Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Wow ben benieuwd naar je ervaringen!
Nu nog de Oppo 203 ernaast ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

WillyP

Dat is wel een heel aantrekkelijk aanbod! Hoe ben je aan de Pioneer gekomen? Ik zie dat die niet meer leverbaar is, tot januari 2021.

Jammer genoeg kan ik niet bij de shootout aanwezig zijn. Ik behoor tot de kwetsbare ouderen, dus bezoek ontvangen, op bezoek gaan, reizen met het OV, ik doe het allemaal niet. Ik ben wel benieuwd naar de uitslag en dan vooral naar het gebruiksgemak, daarmee bedoel ik dus de afwezigheid van handshake problemen en dergelijke.

Groet,

WillyP

pameijer

De Pioneer heb ik van Marktplaats, dit weekend ff retourtje Groningen - Hoek van Holland gedaan. Ik heb meteen de hele Marvel Cinematic Universe er bij, 23 discs in UHD  :pompom:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

PascalP

Zag die advertentie staan ja, dacht dat hij geadverteerd stond met 42 schijfjes?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

CineSmurf

Quote from: reza on May 24, 2020, 21:32:10
Deze doet hetzelfde als zijn grotere broer.

Top. En ook met netflix? Ik heb mijn op mijn tv hdr inmiddels uigeschakeld vanwege die idiote fel witte ondertitels. Zou handig zijn als deze dat kan.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

sion

Quote from: WillyP on May 24, 2020, 21:02:32
En hoe weet ik dat, dat deze opties aan staan? Ik zal eens grutten in de handleiding, maar daar zie ik dergelijke aanduidingen niet staan. Ik kan kiezen voor weergave in een donkere omgeving of een lichte omgeving, aangepast voor film, maar andere zaken zie ik niet. Niet dat ik ze ooit gemist heb. In welke orde van grootte is de lipsynchrone die zo ontstaat?

Vergeef me mijn onwetendheid, maar wat ik ook nog niet begrijp, is dat bij de door jou voorgestelde aansluitmethode het beeld en het geluid niet uit de pas lopen. Er treedt toch even goed vertraging op van het beeld?

Groet,

WillyP

Edit: aanvullende vragen.

Welk merk/type tv heb je? In principe loop ik altijd het hele menu van boven naar beneden door en zet ik alles, maar dan ook echt alles uit. Van kleurcorrectie tot hdmi cec tot automatische standby etc etc.

Het vraagt dus wel een actie van de gebruiker om tot zo'n setup te komen. Als je de fabrieksinstellingen reset dan staat al die beeldprocessing rommel meestal aan.

Hoe het heet verschilt per merk, de termen die ik eerder noemde zijn  de Sony termen.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

WillyP

De TV waar het om gaat, is een Loewe en ik heb zoveel mogelijk uitgezet, al valt het bij de Loewe heel erg mee wat er allemaal is aangepast. Standaard oogt alles al heel natuurlijk. Dit in tegenstelling tot de TV die op de slaapkamer staat. Standaard is dat meer dan verschrikkelijk.

Wil je me ook nog uitleggen waarom bij de door jou aanbevolen manier van aansluiten geen problemen ontstaan met lipsync?

Dank,

WillyP

papaleo

Quote from: reza on May 24, 2020, 21:32:10
Deze doet hetzelfde als zijn grotere broer.
Bijna....hetzelfde  ;)
De 9000/9004 zou voor projector gebruikers ietsje beter zijn want met deze 'grote broer' kan je een lagere Nits instellen dan met de 800/400 serie.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: pameijer on May 24, 2020, 21:32:48
Als TS op korte termijn langs wil komen voor een shootout: Wie van de Drie?





Mooie verzameling... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Quote from: papaleo on May 24, 2020, 22:30:43
Bijna....hetzelfde  ;)
De 9000/9004 zou voor projector gebruikers ietsje beter zijn want met deze 'grote broer' kan je een lagere Nits instellen dan met de 800/400 serie.
Niet direct zinvol toch indien je een jcv n serie hebt [emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sion

Quote from: WillyP on May 24, 2020, 22:26:13
De TV waar het om gaat, is een Loewe en ik heb zoveel mogelijk uitgezet, al valt het bij de Loewe heel erg mee wat er allemaal is aangepast. Standaard oogt alles al heel natuurlijk. Dit in tegenstelling tot de TV die op de slaapkamer staat. Standaard is dat meer dan verschrikkelijk.

Wil je me ook nog uitleggen waarom bij de door jou aanbevolen manier van aansluiten geen problemen ontstaan met lipsync?

Dank,

WillyP

Omdat er in de tv geen extra vertraging optreedt door de processing. De tijd die er tussen verwerking van audio in de receiver en verwerking van beeld in de tv zit is dan nagenoeg gelijk of in ieder geval geen waarneembaar verschil.

Bij apart aansluiten van beeld en geluid, loopt in de praktijk het geluid meestal iets voor en als je dat zou willen synchroniseren met lipsync dan kan dat niet meer. In de keten kun je lipsync aanzetten (eventueel) mocht het nodig zijn.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

reza

#137
Quote from: papaleo on May 24, 2020, 22:30:43
Bijna....hetzelfde  ;)
De 9000/9004 zou voor projector gebruikers ietsje beter zijn want met deze 'grote broer' kan je een lagere Nits instellen dan met de 800/400 serie.

Klopt Leo.
Plus de grote broer heeft analoge uitgangen voor geluid ( but who cares?) Volgens mij werkt iedereen met HDMI.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Welke hdmi kabel moet je er dan uit trekken? Die van de monitor out (8802) naar de weergever of vanaf de Oppo naar de AV 8802 input?

Heb je de 8802A versie?

Belangrijk voor een goed functioneren van beiden apparaten is na een firmware update een volledige factory reset uit te voeren.

Quote from: holco on May 24, 2020, 20:48:31
Zo te zien heel veel Blu-Ray speler kennis hier  ;D

Ik heb een Oppo 203, fijne speler met erg mooi beeld en super geluid, enkel heb ik al een tijdje dat de HDMI handshake niet wil met de Marantz AV8802 processor,
elke keer dat ik hem opstart krijg ik wel beeld maar geen geluid, trek ik de HDMI uit de AV en plaats ik hem weer terug is het meteen opgelost.

Iemand een idee waar ik dat moet zoeken?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Welk exact type heb je van Loewe?

Quote from: WillyP on May 24, 2020, 22:26:13
De TV waar het om gaat, is een Loewe en ik heb zoveel mogelijk uitgezet, al valt het bij de Loewe heel erg mee wat er allemaal is aangepast. Standaard oogt alles al heel natuurlijk. Dit in tegenstelling tot de TV die op de slaapkamer staat. Standaard is dat meer dan verschrikkelijk.

Wil je me ook nog uitleggen waarom bij de door jou aanbevolen manier van aansluiten geen problemen ontstaan met lipsync?

Dank,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Overigens verwacht ik bij Willy minieme issues gezien de beperkte lengtes van kabels etc.

Verder is het ook niet dat ik constant HDMI problemen heb, maar het is gewoon niet 100% betrouwbaar. En dat is gewoon nog steeds het grootse issue met HDMI omdat constant die handshake moet plaatsvinden bij een switch. En dan met verschillende samenstellingen qua apparatuur en kabels.

WillyP

@Vik, mijn TV is de Loewe bild 3.43, het maximale formaat dat ik kon plaatsen. Hij stond naast een Panasonic, die duidelijk goedkoper was, maar hij won de vergelijking met gemak, zowel qua beeld als qua geluid.

@Teejoo, klopt. Mijn HDMI kabels zijn 1,5 meter lang. Een meter lang was ook goed geweest bij de huidige opstelling, maar je weet eens nooit of er iets verandert. Een TV bijvoorbeeld waarbij de HDMI ingangen net aan de andere kant zitten, bijvoorbeeld.

Ik heb nu zelden handshake issues, maar ik blijf het irritant vinden als het gebeurt. Ik heb zelfs een by-pass aangelegd, zodat ik hoe dan ook de film kan zien, zonder te moeten klungelen. Overdreven? Misschien, maar voor mij werkt het nu. Ik heb meerdere scenario's.

Scenario 1:

Blu ray speler -> HDMI 1 uitgang -> TV ingang 1

Blu ray speler  -> coax uitgang -> AV

Scenario 2:

Blu ray speler  -> HDMI 1 uitgang -> TV ingang 1

Blu ray speler  -> HDMI 2 uitgang -> AV

Scenario 3:

Blu ray speler  -> HDMI 2 uitgang -> AV -> HDMI-> TV ingang 2

Scenario 1 en 2 zijn handig bij het afspelen van DVD's: HDMI 1 heeft voorzieningen voor de bewerking van beeld en bij DVD kan dat van voordeel zijn. Als er issues zijn, is dat meestal bij DVD, vreemd genoeg. Dat kan ook komen, gewoonweg omdat ik meer DVD's heb.

Ik kan kiezen uit uitgifte van het geluid via coax of HDMI maar bij DVD's maakt dat niet uit. Ik vraag me af of ik in deze opzet wel last heb van lipsync want de TV blijft via HDMI verbonden met de AV. Ik zal kijken of ik dat kan testen, maar ik merk nooit zoveel van problemen met lipsync behalve als de schijf zelf de boosdoener is.

Scenario 3 gebruik ik voor Blu ray (en SACD). In feite de aanbevolen methode. Ik kan spelen met de ingang van de AV en ik heb wel eens vergeleken tussen HDMI en coax (niet bij SACD want dat werkt niet), ofwel tussen lossless en de core. De verschillen zijn hoorbaar, maar verrassend klein. Eerlijk gezegd, als ik eenmaal in de film gezogen wordt, vergeet ik soms welke aansluiting ik heb gekozen.

Bovenstaande klinkt ingewikkelder dan het lijkt. Bij de TV kies ik voor HDMI 1 of 2 en de film kan beginnen. Overigens als er handshake issues optreden, is dat altijd tussen de AV en de TV. Ik heb nog nooit problemen gehad tussen de Blu ray speler en de TV. Alleen daarom al vind ik scenario 1 of 2 prettig.

Groet,

WillyP





holco

Die vanaf de Oppo.

Geen idee of ik de 8802 of de 8802A heb, hoe kan ik dat zien?

Quote from: vik on May 25, 2020, 08:26:50
Welke hdmi kabel moet je er dan uit trekken? Die van de monitor out (8802) naar de weergever of vanaf de Oppo naar de AV 8802 input?

Heb je de 8802A versie?

Belangrijk voor een goed functioneren van beiden apparaten is na een firmware update een volledige factory reset uit te voeren.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Mokumer45

Ik heb de speler ook met 2 HDMI kabels aangesloten, 1 van 2 m via uitgang 1 naar de TV en 1 van 1,5 m via uitgang 2 naar de AV. Er zijn er 2 nodig, omdat mijn AV geen digitale audio hoger dan 7.1 kan verwerken. Nog nooit handshake of lipsynchrone problemen gehad of opgemerkt, hooguit het laatste door het medium (disk) zelf.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

sion

Mag ik een zwaar versimpeld scenario voorstellen (one-for-all):

Scenario 4:

Blu ray speler  -> HDMI 1 uitgang -> AV -> HDMI-> TV ingang 1

En verder alle overige verbindingen verbreken.
Het feit dat je tussen 2/3 scenario's wisselt kan juist heel goed de oorzaak zijn van handshake issues.

En dan in de primare onder 'audio format setup' > 'hdmi audio' op bitstream zetten/laten.
Oók blu-ray weergave kan profijt hebben van de beeldverwerking door de Marvell Qdeo chip (ik heb zelf goede ervaringen met deze chipset gehad in de Philips BDP-9500). Je kan het aan/uitzetten met source direct (kun je zelf vergelijken wat je mooier vind).
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

WillyP

#145
Dank je wel, Sion, voor het vele meedenken. In feite was scenario 4 het eerste waar ik mee begon. Dus het allereenvoudigste en daarmee had ik juist issues. Af en toe weliswaar, maar daarom niet minder ergerlijk. Zo ben ik op het idee gekomen om een noodverband aan te leggen.

Ik kan het natuurlijk opnieuw proberen met scenario 4, alleen zal dat even duren, want daarvoor moet ik de desbetreffende apparatuur uit mijn kast halen en opnieuw aansluiten, dat is geen leuke klus.

Audio uit had ik op bitstream gezet en dat was al een verbetering. Je komt op veel plaatsen tegen dat het niet uitmaakt, (L)PCM of Bitstream, maar bij mij dus wel. Om redenen die ik verder niet begrijp, overigens, maar voor mij telt het resultaat.

Groet,

WillyP

DustinV

Quote from: holco on May 25, 2020, 12:00:02
Die vanaf de Oppo.

Geen idee of ik de 8802 of de 8802A heb, hoe kan ik dat zien?

There is a sticker on the backpanel of the AVR right beside the Network interface with an "A" (see picture below) indicating the upgraded version. Moreover, if you switch on the receiver, it indicates AV8802A on the front panel display under the trap door for a short moment during booting up.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

CineSmurf

#148
Volgens mij kon je die "A" upgrade ook aanschaffen.

EDIT: gevonden: https://www.marantz.com/nl-nl/shop/avcontrolamplifier/hdcp22upgradeforav8802
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.