Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Hoe sneller, hoe beter vind ik.

Ik heb zelf jaaaren gespeeld met een Transcendent Sound Single Ended OTL op hoornluidsprekers (>100dB/m/W) en dat ging altijd prima. Nooit problemen mee gehad. Deze SE-OTL heeft waarschijnlijk veel te weinig power voor jouw speakers. Daarnaast is hij ook uit het programma gehaald. Maar er is nog genoeg leuks te vinden. Het is wel zelf in elkaar bouwen. Transcendent Sound. Er is zelfs een 300B OTL.

Groeten...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op november  4, 2022, 13:35:26
Hoe sneller, hoe beter vind ik.

Ik heb zelf jaaaren gespeeld met een Transcendent Sound Single Ended OTL op hoornluidsprekers (>100dB/m/W) en dat ging altijd prima. Nooit problemen mee gehad. Deze SE-OTL heeft waarschijnlijk veel te weinig power voor jouw speakers. Daarnaast is hij ook uit het programma gehaald. Maar er is nog genoeg leuks te vinden. Het is wel zelf in elkaar bouwen. Transcendent Sound. Er is zelfs een 300B OTL.

Groeten...

Het kan mij ook niet snel genoeg zijn :)
De Sonnet Morpheus wordt ook als zeer snel beschreven. Ik zal eens op zoek naar Transcendent, thanks! Waarom heb jij er eigenlijk afscheid van genomen? Klinkt als een prachtige set die je had!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kwabbernoot

Er kwamen andere speakers langs voor een prijs die mij wel beviel. Na een paar dagen nadenken de knoop doorgehakt. Ik heb nu actieve speakers (Dutch & Dutch 8C) en dus geen OTL meer nodig.

Groeten...

Richi

Waarom probeer je mijn LSA Warp One niet een keer? Deze EV matcht erg goed met de Focals van Laan en ook met mijn Dynaudios. Stuur maar een PB als je dat leuk lijkt.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Citaat van: Richi op november  4, 2022, 18:10:51
Waarom probeer je mijn LSA Warp One niet een keer? Deze EV matcht erg goed met de Focals van Laan en ook met mijn Dynaudios. Stuur maar een PB als je dat leuk lijkt.

Groet,
Richard

Dank voor het aanbod, Richard. Ik vind de Warp zeker wel leuk om eens thuis te proberen, maar waar moet jij dan op spelen ondertussen?
De reviews zijn erg goed in elk geval!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Citaat van: brt op november  6, 2022, 00:22:39
Dank voor het aanbod, Richard. Ik vind de Warp zeker wel leuk om eens thuis te proberen, maar waar moet jij dan op spelen ondertussen?
De reviews zijn erg goed in elk geval!
Ik ben over naar actieve speakers, maar hou de Warp achter de hand voor mogelijk in de toekomst, omdat ie zo ontzettend goed klinkt. Ik kan hem dus wel een tijdje missen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Citaat van: brt op november  6, 2022, 00:22:39
Dank voor het aanbod, Richard. Ik vind de Warp zeker wel leuk om eens thuis te proberen, maar waar moet jij dan op spelen ondertussen?
De reviews zijn erg goed in elk geval!

Is echt een gaaf ding die Warp! Moet je wel weer gaan bijverwarmen met gas.
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

brt

Citaat van: Richi op november  6, 2022, 01:23:45
Ik ben over naar actieve speakers, maar hou de Warp achter de hand voor mogelijk in de toekomst, omdat ie zo ontzettend goed klinkt. Ik kan hem dus wel een tijdje missen.

Oh ja, dat is ook zo! Ik stuur je vanavond even een PM, thanks!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Ik kwam erachter dat het merk Gustard met de R26 een r2r dac heeft uitgebracht (NL prijs 1790,-). Deze blijkt lyrische recensies te krijgen, zowel van recensenten als gebruikers. Ik raakte zo nieuwsgierig dat ik er eentje heb besteld. Ik ben erg benieuwd hoe deze zich verhoudt tot mijn Sonnet Morpheus (NL prijs 3500,-), ook een r2r dac.

Leuke bonus is dat de R26 ook een Roon end point is, dus je hebt geen streamer meer nodig (ik speel met Roon). Hoe goed dit endpoint is moet nog blijken, en hoe goed deze dac is natuurlijk ook, maar daar hoop ik over enkele weken achter te komen.

Ik hoop natuurlijk dat deze gelijk is aan de Sonnet Morpheus, of zelfs voorbij gaat. Het schijnt echt een detail monster te zijn, op een goede - r2r - manier, met een enorme soundstage. Dat spreekt mij erg aan. Dus ik heb em - lekker impulsief - gewoon besteld  ;D fingers crossed!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Laan

Zo hoort het! Niet teveel nadenken, gewoon doen. Spannend wat de uitkomst is  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | Audiolab 8300 xp | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

Xander32

Lekker bezig 👍🏻,  ik benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Leuke ontwikkelingen. Als je hem in de EU kunt bestellen kan je er ook geen buil aan vallen met online bestellen. Hopen dat het een verbetering brengt!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Citaat van: Tabcam op november 14, 2022, 21:45:10
Leuke ontwikkelingen. Als je hem in de EU kunt bestellen kan je er ook geen buil aan vallen met online bestellen. Hopen dat het een verbetering brengt!

Ik heb hem via Amazon.nl besteld. Hoe dat dan precies werkt weet ik eerlijk gezegd niet, maar Amazon is altijd vrij relaxed met terugsturen, vandaar dat ik voor hun heb gekozen. Maar volgens mij wordt deze wel rechstreeks vanuit China gestuurd. Vandaar de lange wachttijd...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pinda13

Interessante keuze! Ik zelf ben niet zo van gustard, heb weleens wat van hun gehad. En het is een beetje zoals ik dat vaker bij veelal chinese merken aantref; mega goede componenten en theoretisch klopt alles, maar is het vaak schel, veel detail, en een ''bulky'' sound. Waar ik toch meer om emotie vraag, en lekkere zwoele sound(ja ben een gevoelig type  :tounge2:). Maar! ze zijn wel mega groot geworden en snel met uitbrengen van nieuwe types en andere apparaten. Daar zit zeker wel wat moois tussen. Ik hoor het graag wat je er van vindt, kan ik hem hier eens proberen, voor een goede 1k te koop.
" no loss of fine detail "

Xander32

'Schel', dat kunnen maar weinigen waarderen denk ik.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Citaat van: Pinda13 op november 15, 2022, 05:47:16
Interessante keuze! Ik zelf ben niet zo van gustard, heb weleens wat van hun gehad. En het is een beetje zoals ik dat vaker bij veelal chinese merken aantref; mega goede componenten en theoretisch klopt alles, maar is het vaak schel, veel detail, en een ''bulky'' sound. Waar ik toch meer om emotie vraag, en lekkere zwoele sound(ja ben een gevoelig type  :tounge2:). Maar! ze zijn wel mega groot geworden en snel met uitbrengen van nieuwe types en andere apparaten. Daar zit zeker wel wat moois tussen. Ik hoor het graag wat je er van vindt, kan ik hem hier eens proberen, voor een goede 1k te koop.
Ik heb hier een x16 staan en schel herken ik hier totaal niet.

Vind hem mooi in balans, geen "eigen" sound en ben er kwa klank erg blij mee !
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

AudioEnZo

Prachtig gebouwde DAC die R26. Die Chinezen maken prachtige apparatuur tegenwoordig. Mooie binnenkant ook  :wub:

Ben ook zeer benieuwd hoe deze in je set gaat klinken en ten opzichte van de Sonnet!

Hannibal_

Citaat van: brt op november 14, 2022, 20:42:18
Ik kwam erachter dat het merk Gustard met de R26 een r2r dac heeft uitgebracht (NL prijs 1790,-). Deze blijkt lyrische recensies te krijgen, zowel van recensenten als gebruikers. Ik raakte zo nieuwsgierig dat ik er eentje heb besteld. Ik ben erg benieuwd hoe deze zich verhoudt tot mijn Sonnet Morpheus (NL prijs 3500,-), ook een r2r dac.

Leuke bonus is dat de R26 ook een Roon end point is, dus je hebt geen streamer meer nodig (ik speel met Roon). Hoe goed dit endpoint is moet nog blijken, en hoe goed deze dac is natuurlijk ook, maar daar hoop ik over enkele weken achter te komen.

Ik hoop natuurlijk dat deze gelijk is aan de Sonnet Morpheus, of zelfs voorbij gaat. Het schijnt echt een detail monster te zijn, op een goede - r2r - manier, met een enorme soundstage. Dat spreekt mij erg aan. Dus ik heb em - lekker impulsief - gewoon besteld  ;D fingers crossed!

Mooi ding!
R2R ben ik ook wel benieuwd naar, moet ik zeggen.

Erg nieuwsgierig hoe die gaat bevallen.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Pinda13

Citaat van: mijkie op november 15, 2022, 06:26:46
Ik heb hier een x16 staan en schel herken ik hier totaal niet.

Vind hem mooi in balans, geen "eigen" sound en ben er kwa klank erg blij mee !

Citaat van: Xander32 op november 15, 2022, 06:23:52
'Schel', dat kunnen maar weinigen waarderen denk ik.

Het blijft een kwestie van smaak en match met apparatuur natuurlijk. Ik had het over de a26 en de x26pro van gustard. Beide vond ik niet zo bijzonder. En dan kom ik op dezelfde conclusie als de weiliang audio, breeze audio, gustard, Jays/lhy audio dacs, het lijkt allemaal wat dezelfde klankkleur te geven. Het is super gebouwd, goede kasten, perfecte componenten maar het is het voor mij allemaal net niet, pakt me niet. Maar dat is smaak.. Als het je smaak is het juist perfect. Er zitten imo zo af en toe wel juweeltjes tussen waarbij ze een andere sound proberen. Daarom erg nieuwsgierig naar wat je er van gaat vinden! En testen is toch altijd leuk, weet je weer hoe goed het al was of juist niet.

" no loss of fine detail "

brt

Citaat van: Pinda13 op november 15, 2022, 05:47:16
Interessante keuze! Ik zelf ben niet zo van gustard, heb weleens wat van hun gehad. En het is een beetje zoals ik dat vaker bij veelal chinese merken aantref; mega goede componenten en theoretisch klopt alles, maar is het vaak schel, veel detail, en een ''bulky'' sound. Waar ik toch meer om emotie vraag, en lekkere zwoele sound(ja ben een gevoelig type  :tounge2:). Maar! ze zijn wel mega groot geworden en snel met uitbrengen van nieuwe types en andere apparaten. Daar zit zeker wel wat moois tussen. Ik hoor het graag wat je er van vindt, kan ik hem hier eens proberen, voor een goede 1k te koop.

Ik heb er al ontzettend veel over gelezen maar ben werkelijk nergens het woord schel tegen gekomen en dat is ook het laatste woord wat ik associeer met de r2r-technologie. Dus ik heb er wel goede hoop op dat deze erg goed gaat klinken. En anders is ie zo weer retour ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Hannibal_ op november 15, 2022, 10:29:08
Mooi ding!
R2R ben ik ook wel benieuwd naar, moet ik zeggen.

Erg nieuwsgierig hoe die gaat bevallen.

Ik kan je echt zeer aanbevelen er eens eentje te beluisteren. Het klinkt gewoon ontzettend natuurlijk, niet-digitaal. Royaal ook.
Sinds ik de Musician Pegasus heb gehad en nu de Sonnet Morpheus wil ik geen andere dac meer dan r2r. Het luistert gewoon heerlijk weg, en presenteert de muziek op een hele rustige, niet opdringerige manier, zonder informatie achter te laten.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Hannibal_

Citaat van: brt op november 16, 2022, 20:26:20
Ik kan je echt zeer aanbevelen er eens eentje te beluisteren. Het klinkt gewoon ontzettend natuurlijk, niet-digitaal. Royaal ook.
Sinds ik de Musician Pegasus heb gehad en nu de Sonnet Morpheus wil ik geen andere dac meer dan r2r. Het luistert gewoon heerlijk weg, en presenteert de muziek op een hele rustige, niet opdringerige manier, zonder informatie achter te laten.

Klinkt zoals muziek moet zijn.

Wil graag beluisteren maar wel hier thuis.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Hannibal_ op november 18, 2022, 05:58:51
Klinkt zoals muziek moet zijn.

Wil graag beluisteren maar wel hier thuis.

Ja, voor mij ook. Hifi Studio 79 heeft de Gustard R26 dac ook, dan zou je em daar kunnen bestellen en thuis uitproberen.
Volgens mij kan je de Sonnet Morpheus ook thuis op proef krijgen, maar die kost wel 3500,-, weet niet wat je wilt besteden aan een dac?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3