Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Gaat niet gebeuren, ben verslaafd aan m'n Glenairs. Echter heb ik al meermaals ls van AP mogen beluisteren en dat was steevast een feestje.

Citaat van: vergeerr72 op november  4, 2021, 19:20:56
Daarna moet je wel aan de Audio Physic speakers [emoji6]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat zegt ie nou 😲 ... dat moet uiteraard Kensingtons zijn 😄, al waren de Glennies ook verslavend.

Citaat van: Xander32 op november  4, 2021, 19:28:02
Gaat niet gebeuren, ben verslaafd aan m'n Glenairs. Echter heb ik al meermaals ls van AP mogen beluisteren en dat was steevast een feestje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: Xander32 op november  4, 2021, 20:01:29
Wat zegt ie nou [emoji44] ... dat moet uiteraard Kensingtons zijn [emoji1], al waren de Glennies ook verslavend.
Je kan zo'n vergissing beter maken bij de naam van je speakers dan bij die van je vrouw...

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

#753
Voutje

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Vandaag de 807 monoblokken verkocht die ik dit voorjaar had aangeschaft (zie een heleboel posts terug). Bij het beluisteren viel me weer op dat ook dat prachtige versterkers zijn. Degene die ze kocht ruilde ook Driade Flow luidsprekerkabels in op deze blokken. Deze kabels had ik toevallig al wat langer op het oog na lovende recensies op hifi.nl en Alpha Audio dus dat is mooi meegenomen. Ze gaan het opnemen tegen mijn Chord Company Signature ls kabels.

Ze zijn nu aangesloten en het geheel klinkt wat lichter, luchtiger dan bij de Chords. Het laag is er absoluut maar iets minder vol, maar wel strakker, eerlijker. Het hoog is wat aanweziger. De kabels worden op Alpha Audio extreem neutraal genoemd, wat zou betekenen dat mijn Chords een lichte warme kleuring hebben. De vraag is wat ik beter / lekkerder vind. Ze ontlopen elkaar niet qua niveau, het is meer een smaakkwestie. En ik moet wat langer luisteren, want ze zitten net in de set. De frisheid, luchtigheid van Driade kon wel eens wat te veel worden op termijn, maar voor hetzelfde geld klinken de Chords straks te gesloten, te warm. Het zijn nuances, geen werelden van verschil, maar aangezien de set verder toch geen grote aanpassingen ondergaat is het leuk om puntjes op de i te kunnen zetten.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jellejanssen

Lekker bezig man! Mooie kabels ook, geniet er van! En mooi dat de blokken verkocht zijn!

brt

Thanks Jelle!
Verkopen van de boel blijft toch altijd weer het mindere onderdeel van de hobby, maar dit ging verrassend snel: had het gisteren op mp gezet, nog geen 24 uur later was het verkocht.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: brt op november  6, 2021, 21:16:19
Vandaag de 807 monoblokken verkocht die ik dit voorjaar had aangeschaft (zie een heleboel posts terug). Bij het beluisteren viel me weer op dat ook dat prachtige versterkers zijn. Degene die ze kocht ruilde ook Driade Flow luidsprekerkabels in op deze blokken. Deze kabels had ik toevallig al wat langer op het oog na lovende recensies op hifi.nl en Alpha Audio dus dat is mooi meegenomen. Ze gaan het opnemen tegen mijn Chord Company Signature ls kabels.

Ze zijn nu aangesloten en het geheel klinkt wat lichter, luchtiger dan bij de Chords. Het laag is er absoluut maar iets minder vol, maar wel strakker, eerlijker. Het hoog is wat aanweziger. De kabels worden op Alpha Audio extreem neutraal genoemd, wat zou betekenen dat mijn Chords een lichte warme kleuring hebben. De vraag is wat ik beter / lekkerder vind. Ze ontlopen elkaar niet qua niveau, het is meer een smaakkwestie. En ik moet wat langer luisteren, want ze zitten net in de set. De frisheid, luchtigheid van Driade kon wel eens wat te veel worden op termijn, maar voor hetzelfde geld klinken de Chords straks te gesloten, te warm. Het zijn nuances, geen werelden van verschil, maar aangezien de set verder toch geen grote aanpassingen ondergaat is het leuk om puntjes op de i te kunnen zetten.



Vandaag weer geluisterd en wat kritischer dan gisteren. Het laag van de Driade is wat droger, en minder vol maar het ontloopt elkaar weinig. In het hoog is het een tintje - maar ook niet meer - neutraler (killer?) dan de Chord Signature. Met terugplaatsen van de Chords vond ik ze zeker niet te warm klinken. De verschillen zijn opvallend klein. Fascinerend, want ik lees over de Driade als uber neutraal, maar blijkbaar kleurt mijn Chord dus niet enorm, anders waren de verschillen wel groter geweest. Qua details, instrumentscheiding of stereobeeld ervaar ik geen verschillen.

Ik laat de Driade wat langer spelen nog, maar ik krijg nu al het idee dat het me redelijk om het even is welke er in mijn set draait. Beide kabels zijn geweldig, maar ik ga het over een aantal dagen weer proberen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Vandaag was ik bij Beter Horen voor slaapdoppen. Ze hebben daar ook een apparaat staan waar je een 'gehoorfitheidstest' kan doen. Die heb ik gedaan. Daar kwam uit dat mijn gehoor nog (zeer) goed is, vergelijkbaar met iemand die jonger is dan 30. Ik ben 44 en heb ruim 15 jaar intensief in een band gespeeld, dus dat is mooi meegenomen :)

Testen jullie je gehoor weleens?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Gisteravond kreeg ik bezoek van een mede LM219IA bezitter en hij had onlangs Psvane 845 Acme eindbuizen gekocht. Deze nam hij mee om te vergelijken met mijn Psvane 845 T2. Dat was een leuke vergelijking. De Acme is nieuw rond de 1100,-, de T2 minder dan de helft ervan.

Wat opviel was dat de Acme meer naarvoren speelde en een iets meer natuurlijk timbre had (lastig uit te leggen). De T2 had dan weer wat meer sprankelendheid en een wat voller laag. Af en toe leek de Acme de instrumenten ook nét wat beter te scheiden, maar dat viel weinig op.
Sowieso waren de verschillen niet zo groot dat we van onze stoel vielen van verbazing. De Acme speelt wat gepolijster, de T2 met iets meer bravoure, iets meer slam. In mijn set zou ik met beide buizen prima kunnen leven, maar als je kijkt naar de prijsverschillen ben ik tevreden met mijn keuze voor de T2.

Het is niet zo dat ik nu de Acme wil hebben. Hebben wel, maar kopen niet  :D

Vandaag heb ik vanwege de goede ervaringen met de 845 T2 ook de 300b T2 besteld om te vergelijken met mijn Full Music 300b. Bij Tube Amp Doctor mag je bestellingen binnen 14 dagen terugsturen dus ik hoop hier binnenkort op mijn gemak de vergelijking mee aan te kunnen gaan.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op december 29, 2021, 19:53:47
Gisteravond kreeg ik bezoek van een mede LM219IA bezitter en hij had onlangs Psvane 845 Acme eindbuizen gekocht. Deze nam hij mee om te vergelijken met mijn Psvane 845 T2. Dat was een leuke vergelijking. De Acme is nieuw rond de 1100,-, de T2 minder dan de helft ervan.

Wat opviel was dat de Acme meer naarvoren speelde en een iets meer natuurlijk timbre had (lastig uit te leggen). De T2 had dan weer wat meer sprankelendheid en een wat voller laag. Af en toe leek de Acme de instrumenten ook nét wat beter te scheiden, maar dat viel weinig op.
Sowieso waren de verschillen niet zo groot dat we van onze stoel vielen van verbazing. De Acme speelt wat gepolijster, de T2 met iets meer bravoure, iets meer slam. In mijn set zou ik met beide buizen prima kunnen leven, maar als je kijkt naar de prijsverschillen ben ik tevreden met mijn keuze voor de T2.

Het is niet zo dat ik nu de Acme wil hebben. Hebben wel, maar kopen niet  :D

Vandaag heb ik vanwege de goede ervaringen met de 845 T2 ook de 300b T2 besteld om te vergelijken met mijn Full Music 300b. Bij Tube Amp Doctor mag je bestellingen binnen 14 dagen terugsturen dus ik hoop hier binnenkort op mijn gemak de vergelijking mee aan te kunnen gaan.
Die buizen zijn ook niet goedkoop, hoezo geen budget voor nog een Hurricane[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op december 29, 2021, 20:34:48
Die buizen zijn ook niet goedkoop, hoezo geen budget voor nog een Hurricane[emoji6]

Haha, die buizen kosten 500,-, daar heb je geen Hurricane voor. Ook niet 2ehands ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Als je de bestaande Tornado inruilt wel.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Citaat van: vergeerr72 op december 29, 2021, 21:02:24
Als je de bestaande Tornado inruilt wel.

Ja daar zeg je wat. Maar ik wil eerst kijken wat een 300b buizen upgrade doet. Mocht die geen significante verbeteringen geven dan blijf ik bij de Full Music 300b en zou ik voor een Tornado kunnen gaan.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Citaat van: brt op december 29, 2021, 21:04:43
Ja daar zeg je wat. Maar ik wil eerst kijken wat een 300b buizen upgrade doet. Mocht die geen significante verbeteringen geven dan blijf ik bij de Full Music 300b en zou ik voor een Tornado kunnen gaan.
Zo reken ik mijn zelf ook altijd rijk en kost elke upgrade maar 100 euro [emoji1787]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Citaat van: brt op december 27, 2021, 20:46:59
Testen jullie je gehoor weleens?
Een paar jaar geleden bij de KNO arts een uitgebreide test gehad vanwege tinnitus. Mijn gehoor overall was nog prima, alleen een dip bij 7100 Hz en verklaarde de piep die ik hoor.

brt

Citaat van: AudioEnZo op december 30, 2021, 08:48:47
Een paar jaar geleden bij de KNO arts een uitgebreide test gehad vanwege tinnitus. Mijn gehoor overall was nog prima, alleen een dip bij 7100 Hz en verklaarde de piep die ik hoor.

Toch fijn om te weten dat het (grotendeels) goed zit toch! Compenseer je dat dipje nog met DSP of is het verwaarloosbaar?

Ik heb ook last van Tinnitus, maar die is vooral stressgerelateerd. Om die reden wilde ik wel eens zo'n gehoorcheck doen en om te kijken of het lang en intensief in een band spelen z'n weerslag heeft gehad, maar ik ben daar goed mee weggekomen gelukkig.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

AudioEnZo

Citaat van: brt op december 30, 2021, 10:34:40
Toch fijn om te weten dat het (grotendeels) goed zit toch! Compenseer je dat dipje nog met DSP of is het verwaarloosbaar?
Ja dat is zeker fijn om te weten. Die dip neem ik voor lief, het is een hele smalle dip en op het totale muziekspectrum niet zo veel.

brt

Vanavond zijn de Psvane 300b TII binnengekomen! Heb ze meteen geplaatst.
Komende dagen kan ik bepalen hoe ze zich verhouden tot de Full Music 300b in mijn Line Magnetic 219IA.
Moet nog wel ff inspelen verwacht ik.

Wordt vervolgd.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Lang verhaal kort: de Full Music 300B/N zitten weer terug op hun plek.
De Psvane zijn prachtige buizen, maar ik vond de verschillen te klein om er 500,- voor uit te geven.
De Psvane klonk iets warmer door iets meer aangezet midlaag, maar verder ontwaarde ik eigenlijk weinig grote verschillen, niet qua detail of soundstage.
De Full Music klinkt wat opener in het hoog, maar laat even veel detail horen.

Het is meer een sidegrade dan een upgrade en dan hou ik m'n geld liever op zak.
Dus ik heb ze toch maar teruggestuurd.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pjotr27

Wat een service dat je buizen mag proberen. Heeft de leverancier een demoset?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Mooi dat je kon uitproberen en retourneren. En €500 is ook geen pakje boter, dat zijn een aantal volle winkelkarren, begrijpelijk dat je dat niet klakkeloos uitgeeft.

Citaat van: brt op januari 19, 2022, 21:56:09
Lang verhaal kort: de Full Music 300B/N zitten weer terug op hun plek.
De Psvane zijn prachtige buizen, maar ik vond de verschillen te klein om er 500,- voor uit te geven.
De Psvane klonk iets warmer door iets meer aangezet midlaag, maar verder ontwaarde ik eigenlijk weinig grote verschillen, niet qua detail of soundstage.
De Full Music klinkt wat opener in het hoog, maar laat even veel detail horen.

Het is meer een sidegrade dan een upgrade en dan hou ik m'n geld liever op zak.
Dus ik heb ze toch maar teruggestuurd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Pjotr27 op januari 20, 2022, 03:43:42
Wat een service dat je buizen mag proberen. Heeft de leverancier een demoset?

Niet dat ik weet, het is 'gewoon' binnen 14 dagen mogen retourneren, volgens het herroepingsrecht. Ze moeten dan uiteraard wel in onberispelijke staat blijven, net als de verpakking.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pjotr27

Citaat van: brt op januari 20, 2022, 16:59:01
Niet dat ik weet, het is 'gewoon' binnen 14 dagen mogen retourneren, volgens het herroepingsrecht. Ze moeten dan uiteraard wel in onberispelijke staat blijven, net als de verpakking.

Valt daar dan 14 dagen mee luisteren onder? Ik denk het eigenlijk niet... een paar schoenen mag je ook niet eerst 14 dagen op gaan lopen. Niet dat het mij uitmaakt hoor, maar ik heb niet eerder gehoord dat je buisjes zomaar terug kan sturen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

marcush

Ictrecht.nl:

Uitpakken en uitproberen

Om aan alle fabeltjes een einde te maken: het retourrecht geldt ook als de klant het product heeft uitgepakt en zelfs als hij het heeft uitgeprobeerd. Een gesloten of oorspronkelijke verpakking kan derhalve geen harde eis zijn in uw retourvoorwaarden.

Als er echter slijtage of schade is opgetreden die u kunt aantonen, dan bent u gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn doordat de consument meer heeft gedaan met het product dan nodig is om te beoordelen of hij het wil houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren.

Vaak verkopen webwinkels dergelijke retouren als demomodel of aan een handelaar. De vergoeding is dan gelijk aan het verschil tussen de nieuwprijs van het product en het bedrag waarvoor u het kunt doorverkopen.