Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Xander32

€900,- dus. Afhankelijk van hoe lang je daar plezier van hebt, hoe lang die mee gaan, is het financiële leed nog enigszins te overzien.

Kan iemand iets zinnings over de levensduur zeggen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: Xander32 op september 18, 2021, 08:38:20
€900,- dus. Afhankelijk van hoe lang je daar plezier van hebt, hoe lang die mee gaan, is het financiële leed nog enigszins te overzien.

Kan iemand iets zinnings over de levensduur zeggen?

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 17, 2021, 20:47:22
"Google is your best friend, or not".

:D

Ik weet niet of dit ook die vacuum buizen zijn...maar die gaan rond de 30.000 uur mee als ik het goed herinner en google niet gebruik.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

#679
Eindbuizen gaan niet zo lang mee Hans, levensduur misschien als je geluk hebt.
Een eindbuis afhankelijk hoe deze is ingesteld (klasse A, Klasse A/B) met de juiste bias afregeling gaan pakweg 5000 uur mee, prebuizen pakweg 10000 uur.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Ja heren, alles, echt alles is tegenwoordig te Googlen, i know. Maar wanneer een ieder hier alles op die wijze naar boven zou halen, heeft het forum nog amper bestaansrecht  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Thx 👍🏻

Dat is op z'n minst ruim voldoende voor meerdere jaren muziekplezier.

Citaat van: Kingpin op september 18, 2021, 09:27:09
Eindbuizen gaan niet zo lang mee Hans, levensduur misschien als je geluk hebt.
Een eindbuis afhankelijk hoe deze is ingesteld (klasse A, Klasse A/B) met de juiste bias afregeling gaan pakweg 5000 uur mee, prebuizen pakweg 10000 uur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

The VT6000 BM has two Vacuum Transducers in a Push Pull (40 Watts) configuration with a lifespan of 20.000 hours.

Of het gelul is weet ik niet. Maar dat is wel wat ik me inderdaad herinner van de KR buizen die vacuum getrokken zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Xander32 op september 18, 2021, 09:28:43
Ja heren, alles, echt alles is tegenwoordig te Googlen, i know. Maar wanneer een ieder hier alles op die wijze naar boven zou halen, heeft het forum nog amper bestaansrecht  ;)

Ervaringen zijn er genoeg of het nu om auto's, audio, bitcoin of fietsen gaat. En het forum draait op ervaringen. Inhoud is minder belangrijk.

Veel plezier vandaag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kingpin

Citaat van: chansig op september 18, 2021, 09:34:31
The VT6000 BM has two Vacuum Transducers in a Push Pull (40 Watts) configuration with a lifespan of 20.000 hours.

Of het gelul is weet ik niet. Maar dat is wel wat ik me inderdaad herinner van de KR buizen die vacuum getrokken zijn.

Gr. Hans
'lifespan' ... zegt niets over degradatie van buizen. Die dingen slijten nu eenmaal waardoor de emissie van electronen minder worden.
Dit geeft een degradatie in geluid die je in eerste instantie niet eens opmerkt omdat dat heel geleidelijk gaat.
Maar dat zegt niet dat je met deze buis niet verder kan spelen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Dus zelfde aantal uren als dat jij aangeeft ook voor dit type vacuumbuizen ?

En dat het minder wordt door gebruik is inderdaad een gegeven. Alleen kabels worden niet minder als ze gebruikt worden. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

#686
Citaat van: chansig op september 18, 2021, 13:01:03
Dus zelfde aantal uren als dat jij aangeeft ook voor dit type vacuumbuizen ?

En dat het minder wordt door gebruik is inderdaad een gegeven. Alleen kabels worden niet minder als ze gebruikt worden. :D

Gr. Hans

Dat vind jij Hans., Er zijn genoeg die een kabel minder gaan horen klinken vanwege (vermoedelijke) oxidatie en degardatie van materiaal... ;)

Overigens ik heb de VT6000's gehad en verdomme dat waren mooie buizen versterkers...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Ah oke. Lees daar weinig ervaringen van/over/mee.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Citaat van: chansig op september 18, 2021, 14:28:18
Ah oke. Lees daar weinig ervaringen van/over/mee.

Gr. Hans

Gelukkig maar! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kingpin

Citaat van: chansig op september 18, 2021, 13:01:03
Dus zelfde aantal uren als dat jij aangeeft ook voor dit type vacuumbuizen ?
Wat is er zo speciaal aan deze types dan, kan zijn dat ik eroverheen lees, muv dat ze 20k uren erbij schrijven.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Nou dikke bummer, een van de buizen geeft een raar plopgeluid en af en toe een fluittoon. De boel omgewisseld (links naar rechts en andersom) en het probleem verhuist mee naar het andere kanaal. Dat betekent dat een van de buizen niet oke is. Gelukkig heb ik met de verkoper (een audiozaak in Drenthe) afgesproken dat er drie maanden garantie op zat, maar bij dag 1 weet ik helaas al genoeg.

Maandag de boel maar weer terugsturen en dan kijken naar andere betaalbare 300B vervangers :(
En dan maar niet 2e hands, want het blijkt maar weer dat dit een risico is. Gelukkig durfde de audiozaak er garantie op te geven.

Overigens is het geluid van deze KR buizen zijdezacht, er zit een enorme rust in. Of ik dat een pré vind kan ik pas op langere termijn beoordelen. Het klinkt wat warmer ook, en speelt iets meer naar achteren. Het is een bescheiden buis. Ik zou er prima mee kunnen leven, maar wel zonder bijgeluidjes.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Citaat van: Kingpin op september 18, 2021, 17:56:42
Wat is er zo speciaal aan deze types dan, kan zijn dat ik eroverheen lees, muv dat ze 20k uren erbij schrijven.

Geen idee..ik kan me herinneren toen het merk meer bekendheid kreeg (jaar of 20 terug) dit vacuumgebeuren iets bijzonders was.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Vinyl_Fuchs

#692
Citaat van: brt op september 18, 2021, 21:02:40
Nou dikke bummer, een van de buizen geeft een raar plopgeluid en af en toe een fluittoon. De boel omgewisseld (links naar rechts en andersom) en het probleem verhuist mee naar het andere kanaal. Dat betekent dat een van de buizen niet oke is. Gelukkig heb ik met de verkoper (een audiozaak in Drenthe) afgesproken dat er drie maanden garantie op zat, maar bij dag 1 weet ik helaas al genoeg.

Maandag de boel maar weer terugsturen en dan kijken naar andere betaalbare 300B vervangers :(
En dan maar niet 2e hands, want het blijkt maar weer dat dit een risico is. Gelukkig durfde de audiozaak er garantie op te geven.

Overigens is het geluid van deze KR buizen zijdezacht, er zit een enorme rust in. Of ik dat een pré vind kan ik pas op langere termijn beoordelen. Het klinkt wat warmer ook, en speelt iets meer naar achteren. Het is een bescheiden buis. Ik zou er prima mee kunnen leven, maar wel zonder bijgeluidjes.
Da's balen. Psvane, Genalex Gold Lionel, Emission Labs, Elrog?
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Cyreg

Citaat van: brt op september 18, 2021, 21:02:40
Nou dikke bummer, een van de buizen geeft een raar plopgeluid en af en toe een fluittoon.....

Dat was toch juist ook de reden om de eindbuizen te vervangen???

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Xander32

Balen. Is het gebruikelijk om buizen tweedehands te kopen?
Volgens mij is het een slijtage onderdeel en dat zou m.i. dan juist pleiten voor nieuwkoop.

Citaat van: brt op september 18, 2021, 21:02:40
Nou dikke bummer, een van de buizen geeft een raar plopgeluid en af en toe een fluittoon. De boel omgewisseld (links naar rechts en andersom) en het probleem verhuist mee naar het andere kanaal. Dat betekent dat een van de buizen niet oke is. Gelukkig heb ik met de verkoper (een audiozaak in Drenthe) afgesproken dat er drie maanden garantie op zat, maar bij dag 1 weet ik helaas al genoeg.

Maandag de boel maar weer terugsturen en dan kijken naar andere betaalbare 300B vervangers :(
En dan maar niet 2e hands, want het blijkt maar weer dat dit een risico is. Gelukkig durfde de audiozaak er garantie op te geven.

Overigens is het geluid van deze KR buizen zijdezacht, er zit een enorme rust in. Of ik dat een pré vind kan ik pas op langere termijn beoordelen. Het klinkt wat warmer ook, en speelt iets meer naar achteren. Het is een bescheiden buis. Ik zou er prima mee kunnen leven, maar wel zonder bijgeluidjes.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Citaat van: Vinyl_Fuchs op september 19, 2021, 10:02:27
Da's balen. Psvane, Genalex Gold Lionel, Emission Labs, Elrog?

Linlai... nog niet erg bekend, maar ze maken echt prachtige buizen. Pinda13 weet er alles van...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Xander32 op september 19, 2021, 10:19:10
Balen. Is het gebruikelijk om buizen tweedehands te kopen?
Volgens mij is het een slijtage onderdeel en dat zou m.i. dan juist pleiten voor nieuwkoop.
Als ze nog goed meten, hoeft dat geen belemmering te vormen. Vaak een kwestie van verkrijgbaarheid en kosten.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Kingpin

Ik kocht m'n buizen altijd bij BTB Elektronic GmbH, nooit geen problemen mee gehad.
Zat ook altijd testrapportje bij. En enorme voorraad.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Kingpin op september 19, 2021, 18:27:43
Ik kocht m'n buizen altijd bij BTB Elektronic GmbH, nooit geen problemen mee gehad.
Zat ook altijd testrapportje bij. En enorme voorraad.
Ja, maar het maakt wel uit welke buis. Qua prijs dan.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Vinyl_Fuchs

Ik heb zelf al met vooruitziende blik een dusdanig buizenvoorraad aangelegd dat mijn buizenversterkers nog vele draaiuren kunnen blijven maken.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)