Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Kingpin op januari  7, 2021, 12:17:47
Haha ... zijn we denk ik toch van dezelfde generatie  ::)
Ga er maar van uit, Eric. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scrutinizer

#427
Citaat van: brt op januari  7, 2021, 12:35:22
Okay, boomers  :pompom:
;D...... Moet jij je avatar photo niet aanpassen Bart? ::)

Nog even over de 845/211 'open' buisvoet en 1000 vdc .....En waar jij het laatst had over bangmakerij...
Benodigd in vergelijk met het gros aan buisvoeten voor andere type buizen verder toch geen uitleg? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scrutinizer

Citaat van: brt op januari  7, 2021, 12:42:30
Ik durf niet meer 😁
Waar het hart vol van is loopt de mond van over ......Toch? ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

brt

Citaat van: scrutinizer op januari  7, 2021, 12:55:51
Waar het hart vol van is loopt de mond van over ......Toch? ;)

Kijkend naar jóuw avatar en je Oosterse associaties bij mijn amp klopt dat wel, ja  :tounge:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scrutinizer

Citaat van: brt op januari  7, 2021, 12:57:09
Kijkend naar jóuw avatar en je Oosterse associaties bij mijn amp klopt dat wel, ja  :tounge:
Maar mijn avatar voldoet ook aan dat gezegde ...... :)
Hup.... mooi plaatje van je Line Magnetic.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot



Ze maken wel bijzonder spul.  :smile:

kermy

Citaat van: Kwabbernoot op januari  7, 2021, 13:06:03


Ze maken wel bijzonder spul.  :smile:

Dat kun je wel zeggen!


Met vriendelijke groet,

Kermy

NAF

Citaat van: brt op januari  7, 2021, 11:21:59
Hoog tijd voor een eigen showcase NAF!

Ik zie dat jij ook met buizen speelt, ben beniewd naar je set en foto's daarvan.

Hoi brt,

Ik zal eens kijken of ik de moed op kan brengen om een eigen topic te starten en uit te zoeken hoe ik hier foto's gepost krijg.

Ik ben eigenlijk ook niet zo'n dankbaar onderwerp voor een eigen topic want ik doe in tegenstelling tot sommige forum leden hier vaak een heel stuk langer dan een week/weekend/maand met een component.
Sterker nog, mijn huidige set is al een paar jaar ongewijzigd.

Wordt vervolgd  ;)

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

NAF

Citaat van: scrutinizer op januari  7, 2021, 11:29:12
@NAF

Wat is het dat Guido heeft aangepast in jou versterker? Voeding?

De versterker heeft een externe voeding voor een constante gloeispanning voor de 845 buizen gebruik makend vn de Tentlabs direct heater supplies en is door Guido zelf gemaakt.
Toen ik de versterker over nam van de vorige eigenaar was deze aanpassing al gemaakt.
Verder is het signaalpad in de versterker door Peter van Willenswaard (Audiomagic) aangepast en van mooiere componenten voorzien toen hij twee jaar geleden de versterker onderhoud heeft gegeven.
Tevens zijn er toen voor de kleinere buisjes betere buisvoeten ingezet omdat ik daar wat bijgeluiden (kraken) op had.



New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

scrutinizer

Citaat van: NAF op januari  7, 2021, 15:22:25
De versterker heeft een externe voeding voor een constante gloeispanning voor de 845 buizen gebruik makend vn de Tentlabs direct heater supplies en is door Guido zelf gemaakt.
Toen ik de versterker over nam van de vorige eigenaar was deze aanpassing al gemaakt.
Verder is het signaalpad in de versterker door Peter van Willenswaard (Audiomagic) aangepast en van mooiere componenten voorzien toen hij twee jaar geleden de versterker onderhoud heeft gegeven.
Tevens zijn er toen voor de kleinere buisjes betere buisvoeten ingezet omdat ik daar wat bijgeluiden (kraken) op had.

Helder!! Enjoy ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

NAF

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

brt

#438
Citaat van: NAF op januari  7, 2021, 15:09:43
Hoi brt,

Ik zal eens kijken of ik de moed op kan brengen om een eigen topic te starten en uit te zoeken hoe ik hier foto's gepost krijg.

Ik ben eigenlijk ook niet zo'n dankbaar onderwerp voor een eigen topic want ik doe in tegenstelling tot sommige forum leden hier vaak een heel stuk langer dan een week/weekend/maand met een component.
Sterker nog, mijn huidige set is al een paar jaar ongewijzigd.

Wordt vervolgd  ;)

Gewoon doen joh! Ik heb er ook heel lang mee gewacht maar het is superleuk als mensen kunnen meedenken en -kijken en je je hobby kan delen met anderen.
Foto posten is heel simpel: onder waar je het bericht typt kun je Bijlagen en andere opties aanklikken, en dan kun je bij 'bestand kiezen' je foto uploaden.

Laat je vooral ook niet intimideren door de omloopsnelheid van de apparatuur van sommige forumgenoten. Als je niks te melden hebt, schrijf je niks, en als je wat leuks of nieuws hebt te posten, dan doe je dat. Het is JOUW topic dus best overzichtelijk wat dat betreft :)

Ik ben wel benieuwd naar die NAF 845 ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

addesmo

Ik ben wel benieuwd naar die NAF 845 ;)


Ja ik ook wel. Ooit overwogen er een te kopen, maar uiteindelijk niet gedaan. Achteraf blij toe aangezien mijn accoustiek problemen hiermee waarschijnlijk ook niet opgelost waren😉
Maar vindt het wel super gave versterker!

brt

Citaat van: scrutinizer op januari  7, 2021, 13:02:42
Maar mijn avatar voldoet ook aan dat gezegde ...... :)
Hup.... mooi plaatje van je Line Magnetic.

Het blijft lastig (dat display met de VU meter is lang niet zo fel als ie eruit pikt), maar bij deze een foto van de 219 in mijn woonkamer.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Bij deze een foto van de LM 219ia met de lampjes van de VU- en biasmeters uit.
Ik speel zelf wel met de lampjes aan, dan kan ik af en toe de VU meter zien wapperen, mooi man :)

Ik ben op dit moment een Belden 9497 luidsprekerkabel aan het testen, met Viborg VB-401 bananenpluggen erop geschroefd. Ik was voor 80,- klaar.
Dit setje kost zo'n beetje 1/10e van de nieuwprijs van mijn Chord Company Signature luidspreker kabels.

Ik ga hier de komende tijd gewoon eens mee inspelen.
Eerste indruk was een minder volle bas en kleiner geluidsbeeld en iets meer aangezet midhoog, maar waarschijnlijk zal ie nog wat uurtjes moeten inspelen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Mooie plaatjes. Pas op met inspelen, het kan ook breingewenning zijn. Wat ik altijd handig vind is om te kijken of je het omgekeerde hoort als je naar de oude situatie terug gaat.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Ga ik ook zeker doen.
Maar deze kabel heeft flink wat uren inspelen nodig zegt men.
De Chord blijft ook gewoon liggen zodat ik af en toe kan omruilen ter vergelijk.

Het zou wel een stunt zijn, een kabel die 1/10e van een ander kost en beter zou klinken.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Contour

Zal denk ik ook niet zo zijn... :laugh:

Rob_Dingen

Lang luisteren geeft bij mij meer duidelijkheid.
Zeker als er weinig verschil is als je het dan een week of 2 laat zitten en je gaat weer terug is het meestal duidelijk.

Rob

brt

Citaat van: Contour op januari 10, 2021, 16:39:59
Zal denk ik ook niet zo zijn... :laugh:

Vaak blijft mijn eerste indruk wel overeind en dan zou de Belden het idd niet winnen van de Chord, maar deze kabel moet echt flink inspelen. Dus dat gaat nog wel even duren...

Ik zat te denken: bij gemiddeld drie uur per dag spelen ben ik dus 100 dagen ofwel ruim drie maanden verder voordat ik een goede indruk kan krijgen.

Dat duurt me veel te lang. Ik ga deze kabel in laten spelen door em in het setje van mijn broertje te plaatsen. Ik wil komende tijd namelijk ook aan de slag met zekeringen en buizen en een inspelende kabel is dan niet handig. Bovendien ken ik de Chord Signature goed, dus deze gaat voorlopig weer terug.

Komende week krijg ik drie Synergistic Research Orange zekeringen. Een voor mijn netfilter, een voor de streamer (tevens Roon Core en NAS) en eentje in de LM219IA.
Heb er al eens een gehad in het netfilter, dat maakte me nieuwsgierig genoeg om deze richting verder te verkennen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Rob_Dingen op januari 10, 2021, 16:54:15
Lang luisteren geeft bij mij meer duidelijkheid.
Zeker als er weinig verschil is als je het dan een week of 2 laat zitten en je gaat weer terug is het meestal duidelijk.

Rob

Ja ga ik tzt zeker doen, ik merk dat het geluid ook wel weer snel went namelijk.

Het is wel ook zeker niet slecht, zeker niet voor de prijs. Maar ik mis (nog) wel laag fundament, het is wat wollig, mid hoog is scherper en het speelt wat verder weg en wat minder breed waarbij het soms opeens mega holografisch én diep speelt. Benieuwd wat de potentie is!

Eerst de boel maar eens laten inspelen en de set verder optimaliseren. Komt dit over een paar maandjes vanzelf!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Vandaag zijn drie zekeringen binnengekomen van het type SR Orange. Helaas één in de verkeerde waarde, dus die in mijn versterker kan ik nog niet vervangen. Kwam er achter dat daar al een hifi tuning in zit. Dus dat verschil zal minder groot zijn dan vanaf een standaard zekering verwacht ik.

Heb vanavond wel de zekering vast vervangen in mijn Isotek Aquarius Evp3 netfilter (waar mijn volledige audioapparatuur op aangesloten is: versterker, dac, streamer en switch) en de streamer/roon core.

Dat merk ik al meteen. Een strakker beeld met meer informatie (details), een betere plaatsing van de instrumenten en de zanger(es) nog strakker in het midden. Gek genoeg iets minder laag dan ik had. Het klinkt allemaal wat opgepoetster, minder smeuïig, maar juist echter. Het stereobeeld is iets breder en dieper. Dit zijn mijn eerste indrukken. Ik laat ze nu een tijdje zo spelen en dan wil ik daarna ze weer eruit halen om te kijken of ik iets ga missen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Afgelopen week was forumlid Primaluna (Fred) hier op bezoek die net als ik de Line Magnetic 219ia heeft.
Hij had wat buizen bij zich, waaronder de Telefunken Smooth Plates ECC83 en de Gold Lion 300b.

Ook hebben we gespeeld met en zonder het netwerk correctie filter.

De Gold Lion 300b's vond ik niet beter dan de Full Music 300b's die erin zitten. Iets warmer, kleinere soundstage en het midden wat closed in.
Daarna de Smooth Plates er ook in gedaan, ipv de Gold Lion 12ax7 op die plek. Dat klonk idd mooier dan de Gold Lion.
Ik vertelde Fred dat ik onlangs een setje GE 6829 Red Label had gekocht op eBay. Dat is een NOS buisje uit maart 1963.
Dit is een equivalent van de ECC81 en die kan ook uitstekend in de LM219. Het volume van de 219 hoeft maar ietsje hoger (of de dac harder uitgestuurd middels een ander relais) en dat was toch wel de grote verrassing. Deze ging qua realisme en zelfs informatie de Telefunken Smooth Plate voorbij! In combinatie met de Full Music 300b's gaf dit een prachtig gedefinieerd en open geluid. Fred heeft meteen ook een setje 6829 besteld via eBay. Terwijl hij nu de Telefunken er standaard in zijn amp in heeft zitten.

Na enkele dagen spelen merk ik dat deze 6829 nog een stukje gebalanceerder klinkt, en het lijkt een erg mooie match met de andere buizen.
Dit hebben we gedaan met het netwerk correctie filter eraf. Het klonk op dat moment niet scherp of leeg, wat ik vooral dus toewijs aan de GE 6829 dat een wat langer buisje is en al best wat (extra) laag heeft uit zichzelf.
Ik gooi het filter er binnenkort nog wel eens op, maar eerst maar eens zo een tijdje spelen.
Voorlopig voel ik niet de behoefte om nieuwe voorversterkerbuisjes te kopen en ook geen 300b buizen.
Blijft over de 845, want de 310a waren al geupgrade voor NOS Svetlana buizen.

Tot slot: de Musician Pegasus dac is in Nederland! Ik heb een brief gekregen van PostNL om de waarde en het pakket te omschrijven en het wordt een dezer dagen aangeboden aan de douane. Met een beetje mazzel heb ik em eind deze week!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3