Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Waarom heb je de Pegasus dac gekocht ipv de Denafrips? Er zijn toch wel verschillende reacties over de Pegasus (lees op head-fi). Spannend wanneer hij nu komt, het is tegenwoordig lastig importeren. Alle pakjes uit China gaan belast worden, ook die van een paar euro. Dat gaat nog wel een dingetje worden...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Citaat van: Pjotr27 op januari  3, 2021, 18:27:08
Waarom heb je de Pegasus dac gekocht ipv de Denafrips? Er zijn toch wel verschillende reacties over de Pegasus (lees op head-fi). Spannend wanneer hij nu komt, het is tegenwoordig lastig importeren. Alle pakjes uit China gaan belast worden, ook die van een paar euro. Dat gaat nog wel een dingetje worden...

Ik las in verschillende recensies over de Denafrips dat die aardig wat details laat liggen. Heb ook de comments bij de Youtube recensies gelezen van Pegasus gebruikers, ook die de Ares hebben gehad en ze zeggen bijna unaniem dat de Pegasus de Ares II met gemak voorbij gaat.
Het blijft natuurlijk een gokje om iets onbeluisterd te kopen, gebaseerd op recensies, maar ik verwacht em zo weer kwijt te zijn mocht het onverhoopt toch tegenvallen, er zijn er niet heel veel die ervoor voelen om vanuit China te importeren. En nu snap ik waarom :)

Hopelijk kan ik em een dezer weken verwachten!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Kingpin op januari  3, 2021, 16:02:51
Sylvania black plates zijn ook erg mooi.
De nieuwe Tungsol in vergelijk met mijn nos ECC803 Telefunken deden het voor een nieuwe buis ook helemaal niet slecht.

Welke van Sylvania bedoel je dan, Eric? Ik heb zelf die met de groene print gehad en die waren idd erg goed, maar ik zie ze ook met gele print.

Ben wel benieuwd naar welke ecc83 buis van de nieuwe producties jullie het beste vinden.
Ik zoek een open geluid met veel detail. Hoeft niet persé heel warm te zijn. Door het netwerk correctie filter is de 219 behoorlijk getemd en kan ie zelfs wel wat peper gebruiken krijg ik het idee.

Ik lees toch lyrische recensies over de Gold Lion en vind die zelf ook erg goed. Kan het beter nog?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: scrutinizer op januari  3, 2021, 18:24:29
Weet je Eric er is zoveel zooi over op de markt. Veel van de mooie NOS buisjes zijn inmiddels wel uitgeselecteerd en verdeeld of new stock. Dus veel left-overs of fake op de markt.
Tung sol usa 50 en 60 er jaren top maar die Sensor shizzle.....De Mullard, Philips of Telefunken box plate, large smooth plate, early ribbed ......anytime. ;)

Maar daarin verschillen wij van mening....Ik ben ook niet zo van de 803s goldpin. Soms voor phono omdat ze stiller zijn ;)
Er is idd erg veel zooi op de markt. Ik zou ook idd wegblijven van ebay en dergelijke.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Citaat van: scrutinizer op januari  4, 2021, 01:23:11
https://medialux.blog/2018/04/25/introducing-a-legend/

Interessant, zeker vanwege de vergelijking met de Gold Lion.
Ik herken dat het midden bij GL nog een fractie opener mag. De GE 6829 nos buis die ik heb doen dat ietsje beter, maar de de GL zet weer een mooiere en bredere soundstage neer.
Dus misschien toch maar op zoek naar die Telefunkens...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scrutinizer

Neem in je quest ook de Amperex buggle boy en Mullard Cv4004 mee ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pinda13

Citaat van: brt op januari  3, 2021, 20:14:22
Welke van Sylvania bedoel je dan, Eric? Ik heb zelf die met de groene print gehad en die waren idd erg goed, maar ik zie ze ook met gele print.

Ben wel benieuwd naar welke ecc83 buis van de nieuwe producties jullie het beste vinden.
Ik zoek een open geluid met veel detail. Hoeft niet persé heel warm te zijn. Door het netwerk correctie filter is de 219 behoorlijk getemd en kan ie zelfs wel wat peper gebruiken krijg ik het idee.

Ik lees toch lyrische recensies over de Gold Lion en vind die zelf ook erg goed. Kan het beter nog?

Gold lion gold pin 12ax7 vind ik helaas ook niet zo'n geweldig buisje. Het heeft net teveel van alles, maar dit is kwestie van smaak. Voor het geld wel mooie buisjes, maar niet top. Waar de rest het hier over heeft is inderdaad het summum, maar de voorraad wordt en is helaas schaars. En daardoor zie je steeds meer 2dehands meuk op de markt komen die beweren ''the holy grail''  te zijn. Of ze vragen er gigantische bedragen voor. Stel je koopt bij een goede verkoper, dan bestaat de kans nog dat hij over een tijdje stuk gaat of net ff wat teveel lawaai/gekraakt maakt. Nee dat NOS is geweldig, maar ik kwam er helaas vaak van terug. Zo ook met deze mooie telefunken..

Ik heb dezelfde versterker zoals je weet en ik ben de laatste tijd wat 12ax7 aan het testen. De beste blijven tot nu de ''special edition'' 12ax7 van Linlai. Verkleuren eigenlijk het minst en dat vind ik nou juist fijn. Misschien tikkeltje aan de warme kant moest ik wat aangeven qua sound. Daarna (als je van de wat warme sound houdt) zou ik de 12ax7 full music adviseren, zijn ook niet echt duur en doen het goed op de amp. Ik verwacht dat dit niet je sound is en daarom zou ik je de gold lion gold pin wel blijven adviseren. Maar ik heb nu een weekje de 12ax7-s Psvane Art Series erin en das wel een hele mooie! Wat vooral opvalt is hoe stil die is, geen gekraak, geen microphonie merkbaar.. en dat is wel erg aangenaam. Ik vind ze een combi van de gold lions en de FM. Wil je een hoge bang for buck en zo min mogelijk uitgeven, blijf ik de JJ's wel leuk vinden. Niet top, zeker niet, maar voor het geld wel een leuke..

Succes!
" no loss of fine detail "

brt

Citaat van: scrutinizer op januari  4, 2021, 14:04:29
Neem in je quest ook de Amperex buggle boy en Mullard Cv4004 mee ;)

Ja zeg, nóg meer keuze  :nervous:
Maar toch bedankt ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Pinda13 op januari  4, 2021, 14:13:36
Gold lion gold pin 12ax7 vind ik helaas ook niet zo'n geweldig buisje. Het heeft net teveel van alles, maar dit is kwestie van smaak. Voor het geld wel mooie buisjes, maar niet top. Waar de rest het hier over heeft is inderdaad het summum, maar de voorraad wordt en is helaas schaars. En daardoor zie je steeds meer 2dehands meuk op de markt komen die beweren ''the holy grail''  te zijn. Of ze vragen er gigantische bedragen voor. Stel je koopt bij een goede verkoper, dan bestaat de kans nog dat hij over een tijdje stuk gaat of net ff wat teveel lawaai/gekraakt maakt. Nee dat NOS is geweldig, maar ik kwam er helaas vaak van terug. Zo ook met deze mooie telefunken..

Ik heb dezelfde versterker zoals je weet en ik ben de laatste tijd wat 12ax7 aan het testen. De beste blijven tot nu de ''special edition'' 12ax7 van Linlai. Verkleuren eigenlijk het minst en dat vind ik nou juist fijn. Misschien tikkeltje aan de warme kant moest ik wat aangeven qua sound. Daarna (als je van de wat warme sound houdt) zou ik de 12ax7 full music adviseren, zijn ook niet echt duur en doen het goed op de amp. Ik verwacht dat dit niet je sound is en daarom zou ik je de gold lion gold pin wel blijven adviseren. Maar ik heb nu een weekje de 12ax7-s Psvane Art Series erin en das wel een hele mooie! Wat vooral opvalt is hoe stil die is, geen gekraak, geen microphonie merkbaar.. en dat is wel erg aangenaam. Ik vind ze een combi van de gold lions en de FM. Wil je een hoge bang for buck en zo min mogelijk uitgeven, blijf ik de JJ's wel leuk vinden. Niet top, zeker niet, maar voor het geld wel een leuke..

Succes!

Ja ik vind NOS buisjes ook een risico. Laatst dus wel een mooi setje GE 6829 met rood label op de kop getikt, ik vermoed dat die nog wat uren moet maken, maar die klinkt bijv al wat opener in het midden. Er valt dus ongetwijfeld nog meer te halen uit het ECC83 deel..

Met het netwerk correctie filter aan mijn speakers (wat de impedantie dus 'corrigeert' voor gebruik met buizen versterkers) klinkt de LM 219 nu wel enorm in balans en verre van schel meer. Haal ik dat filter er af, hoor ik meteen weer die frequentie die me stoorde.
Het hoeven dus geen vriendelijke, warme buisjes te zijn. Een beetje ballen en peper mag wel. Misschien zijn de Gold Lion wel te netjes nu.

Ik heb zelf de T2 van Psvane op het oog, zowel voor de 845 als de 12ax7, maar die art series ben ik ook wel benieuwd naar nu je die noemt!
Hoe zou je de sound daarvan omschrijven? (los van hoe stil die is?)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pinda13

Citaat van: brt op januari  5, 2021, 11:41:32
Ja ik vind NOS buisjes ook een risico. Laatst dus wel een mooi setje GE 6829 met rood label op de kop getikt, ik vermoed dat die nog wat uren moet maken, maar die klinkt bijv al wat opener in het midden. Er valt dus ongetwijfeld nog meer te halen uit het ECC83 deel..

Met het netwerk correctie filter aan mijn speakers (wat de impedantie dus 'corrigeert' voor gebruik met buizen versterkers) klinkt de LM 219 nu wel enorm in balans en verre van schel meer. Haal ik dat filter er af, hoor ik meteen weer die frequentie die me stoorde.
Het hoeven dus geen vriendelijke, warme buisjes te zijn. Een beetje ballen en peper mag wel. Misschien zijn de Gold Lion wel te netjes nu.

Ik heb zelf de T2 van Psvane op het oog, zowel voor de 845 als de 12ax7, maar die art series ben ik ook wel benieuwd naar nu je die noemt!
Hoe zou je de sound daarvan omschrijven? (los van hoe stil die is?)

De art series zijn de nieuwe versies van de t2 mark versie in de 12ax7. De tii vond ik altijd mega dynamisch, niet fijn.. Dat hebben ze met deze art serie wel verbeterd vind ik.
" no loss of fine detail "

brt

Gisteren heb ik de Unison Research S9 verkocht en geinstalleerd bij de nieuwe eigenaar. Hij is er super blij mee.

Ik werd er wel licht melancholisch van, want de S9 heeft mij ruim 5 jaar heel veel muziekgenot gegegeven.
Maar het is ook leuk soms wat nieuws te hebben en met de Line Magnetic 219ia heb ik óók een SET versterker die op exact hetzelfde niveau als de S9 speelt, maar die ik met tube rollen de komende tijd naar een nog hoger plan wil gaan tillen.

Ik weet dat de meningen over het uiterlijk van de 219 verdeeld zijn. Zelf vind ik dit een van de mooiste versterkers die ik ooit gezien heb en daardoor viel me de 219 al een tijdje op op de forums. Ik prijs me gelukkig dat ik deze dan ook in mijn woonkamer mag hebben staan en verwacht er nog veel plezier aan te beleven en lekker door te hobbyen met buizen, zekeringen, luidsprekerkabels en de hele bende.

Door het netwerk correctie filter van Rob Dingen heb ik ook geen irritatie meer bij het frequentiegebied wat me eerst stoorde. De Focal Sopra 1's blijven dus staan voorlopig. Voor deze woonkamer is het eigenlijk gewoon de perfecte match, en als ik hoor hoeveel laag ik nu al pak, dan heb ik alles in overvloed. Het klinkt gewoon heerlijk. Genieten dus!  :wub:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

NAF

Erg mooie versterker inderdaad.  :wub:

Is de verlichting van de meter op de voorkant nog te dimmen of is de verlichting in werkelijkheid een stuk minder fel dan op de foto.

Als ik 's avonds muziek luister mag ik graag het omgevingslicht dimmen om een rustige sfeer te creëeren.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

brt

Citaat van: NAF op januari  7, 2021, 10:41:31
Erg mooie versterker inderdaad.  :wub:

Is de verlichting van de meter op de voorkant nog te dimmen of is de verlichting in werkelijkheid een stuk minder fel dan op de foto.

Als ik 's avonds muziek luister mag ik graag het omgevingslicht dimmen om een rustige sfeer te creëeren.

Je kan het licht van de VU meter uit zetten, maar ik heb er 's avonds geen last van en vind het zelfs mooi. En het is inderdaad een stuk minder fel dan op de foto.
Het is lastig de schoonheid van deze versterker op de foto te krijgen, dus bij deze nog wat pics van het net gejat  :angel:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scrutinizer

#417
Waar kun je je mike inpluggen?
Kanaaltje 14 iemand staande bij...... :D


Just joking!!..... Maar wel een design met een zeer hoog oosters gehalte ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

brt

Citaat van: scrutinizer op januari  7, 2021, 11:03:12
Maar wel een design met een zeer hoog oosters gehalte ;)

Het laatste waar ik dit mee associeer is Oosters. Volgens mij haalt Line Magnetic ook de inspiratie bij het Amerikaanse Western Electric (what's in a name, alles behalve oosters dus ;))
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scrutinizer

Zoek de verschillen.........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

NAF

Op de eerste twee foto's lijkt de verlichting inderdaad een stuk minder fel te zijn en ik vindt die meter ook erg mooi.

Dit is inderdaad een design dat door een deel prachtig gevonden wordt en anderen vinden het foei lelijk.
Ik persoonlijk kan de ontwerpen van Line Magnetic zeer waarderen.
Strak en industrieel.

Leuk dat Scrutinizer een verwijzing naar een zender geeft want dat is waar Line Magnetic een knipoog naar Western Electric geeft bij het gebruik van de zend buis (845).
Missie geslaagd dus.  ;)

Het in wel iets heel anders dan dat ik nu zelf heb maar ook dat design vindt ik mooi.

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

brt

Hoog tijd voor een eigen showcase NAF!

Ik zie dat jij ook met buizen speelt, ben beniewd naar je set en foto's daarvan.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

scrutinizer

#422
@NAF

Wat is het dat Guido heeft aangepast in jou versterker? Voeding?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72



Citaat van: brt op januari  7, 2021, 10:58:23
Je kan het licht van de VU meter uit zetten, maar ik heb er 's avonds geen last van en vind het zelfs mooi. En het is inderdaad een stuk minder fel dan op de foto.
Het is lastig de schoonheid van deze versterker op de foto te krijgen, dus bij deze nog wat pics van het net gejat  :angel:

Werkt hij ook als espressomachine?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Citaat van: scrutinizer op januari  7, 2021, 11:03:12
Waar kun je je mike inpluggen?
Kanaaltje 14 iemand staande bij...... :D


Just joking!!..... Maar wel een design met een zeer hoog oosters gehalte ;)
Haha ... zijn we denk ik toch van dezelfde generatie  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack