Woonkamer stereoset van Bart

Gestart door brt, april 29, 2020, 21:54:02

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

brt

Interessant dit! Het verklaart in elk geval mijn bevindingen mbt verschil in geluid tussen die twee.
Stel ik gooi er middels de eq van mijn rme dac rond dat gebied wat hoog bij, benader ik dan wel weer hetzelfde als wat er gebeurt met de buizenversterker? Of werkt het niet zo simpel?

Het is wel grappig: ik hoorde ook meer laag (rond de kick, ik denk op zo'n 40 a 50hz) dan bij de Purifi. Dat verklaart deze curve dan ook een beetje. Dat laagbultje drukte overigens de frequenties daarboven wat weg dus de Purifi is wel echt beter in het laag, strakker ook. En - daar is ie weer - neutraler.  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob_Dingen

Ik weet niet of dat gaat helpen.
Je kunt wel een noch filter maken voor je speaker die de impedantie van je speaker in het midden gebied vlak maakt.
Dan doet je buizen versterker dat niet meer.
Maar mijn ervaring is dat alles een prijs heeft m.b.t correctie.
Je wint ergens wat maar verliest elders weer iets.
Als je een buizen versterker hebt die goed matcht met een speaker super goed kan zijn.

Rob

brt

Thanks Rob 👍
Ik ga komende dagen eerst wel eens kijken wat het buizenbuffer voor het geluid doet, en wat het doet als ik deze instel als voorversterker ipv buffer.

Het buizengeluid wordt geroemd om z'n mooie midden, dus misschien komt er daarmee ook wel al een iets andere sound die iets meer in de buurt komt van wat ik had, omdat het de aandacht verlegt. Zal dan idd niet zo'n curve opleveren als met de S9 maar we gaan het zien!

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Citaat van: brt op juni 17, 2020, 20:02:35
... Dat laagbultje drukte overigens de frequenties daarboven wat weg dus de Purifi is wel echt beter in het laag, strakker ook. En - daar is ie weer - neutraler.  ;D
Neutraal klinkt nooit goed, net als analytisch :tongue2:. Is neutraler ook natuurlijker/eerlijker? Ik ben meer fan van die woorden :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Citaat van: TabCam op juni 17, 2020, 22:14:55
Neutraal klinkt nooit goed, net als analytisch :tongue2:. Is neutraler ook natuurlijker/eerlijker? Ik ben meer fan van die woorden :angel:.

Ik zou me niet te veel blindstaren op de woordkeuze hoor. Volgens mij weten we het allemaal waar we het over hebben met dit soort beschrijvingen en zijn het allemaal variabelen van hetzelfde geluidsbeeld. Ik gebruik ze in elk geval allemaal keurig door elkaar  :angel: ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

myself

Citaat van: brt op juni 10, 2020, 10:18:30
Afgelopen weekend een Cisco Meraki switch gescoord op Marktplaats. Dit nav een multi-test op Alpha Audio en ook de vele positieve reacties van andere gebruikers bij de comments eronder. Ik kan het bevestigen.

Mijn set-up was
Modem/router --> ethernet --> ethernet-glasvezelconverter met ifi voeding --> 10 meter glasvezel --> ethernet-glasvezelconverter met sBooster --> AQ Vodka ethernetkabel --> streamer

NU:
Modem/router --> ethernet --> ethernet-glasvezelconverter met ifi voeding --> 10 meter glasvezel --> Cisco Meraki --> AQ Vodka ethernetkabel --> streamer

De Meraki maakt toch wel een goed waarneembaar positief verschil. Meer body, meer detail, meer 'echtheid' in het geluid. Vervolgens nog gespeeld met powerchords op de Meraki en daar kun je het geluid nóg weer een zetje mee geven. De Meraki is dus een blijvertje én een aanrader.

Overigens heb ik ook nog met de Meraki gespeeld maar dan met een cat6 kabel vanuit de modem ipv glasvezel. Het verschil was heel erg klein en pas na meerdere keren luisteren kon ik íetsje verschil horen, maar blind weet ik niet of ik ze zou kunnen onderscheiden. Een goede stroomkabel op de Meraki maakt een groter verschil. Het geluid werd daar nog weer wat meer 3d van, nog iets voller en meer details.
Dat is eigenlijk wel een goed idee. Welke stroomkabels heb je geprobeerd en uiteindelijk gekozen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

brt

Citaat van: myself op juni 19, 2020, 10:50:09
Dat is eigenlijk wel een goed idee. Welke stroomkabels heb je geprobeerd en uiteindelijk gekozen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Een eigen merk stroom kabel van Ronald Overbosch, een Chord Company Power Cord en een Isotek Premier EVO3. En ook nog een Verastarr Silver Reference. Die laatste klonk ook erg goed maar vond ik nét iets te schel. Het ontloopt elkaar niet veel hoor, maar het zijn net de nuances die het doen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Het buizenbuffer van Ifi Audio (de MicroTube 2) vond ik op zich niet verkeerd en zeker niet voor 449,- maar ook niet een langetermijnoplossing. Het gaf ietsje kleuring aan het geluid, maar zeker niet de magische buis sound die ik gewend was vanuit de S9. Deze heb ik weer terug moeten sturen naar de winkel.

Omdat ik met de relatief tegenvallende resultaten van dit buffer dacht: heeft het nog wel zin om uberhaupt een buizen sound geintegreerd te krijgen in een zeer neutrale set (RME + Purifi) bedacht ik me dat ik wat grover geschut moest inzetten en ben ik vorige week twee buizenvoorversterkers gaan luisteren bij A Tube Fidelity: een Manley 300B en eentje van Line Magnetic.
Ik had mijn RME dac/pre en Purifi ev meegenomen en daar aangesloten op twee Focal Sopra 2's (ik heb thuis de 1, en werd er wederom in bevestigd waarom ik voor de 1 ipv de 2 had gekozen maar dat terzijde). Toen ik een beetje gewend was aan dat geluid eerst de Manley aangesloten als pre-amp. Ik moet zeggen dat ik voor 8k het verschil erg mager vond. Tuurlijk was er wel verschil, maar ik vond het meer een kwestie van nuance dan van vooruitgang. Ik weet serieus niet of die Ifi buffer minder klonk dan die Manley. Anyway, het sprak me niet genoeg aan voor 8k.
Daarna de Line Magnetic 512. Oh shit zeg, toen vielen er wat puzzelstukjes bij elkaar; het beste van twee werelden kwam samen. Wat een prachtding! Alleen heb ik bij lange na geen 8k liggen haha.
Maar deze luistersessie was dan vooral ook om te kijken of ik de route van klasse D ev met buizen vv als route kan nemen en of ik daarmee het niveau van mijn SET Unison S9 voorbij kan gaan. Lastig om te antwoorden nog steeds, want ik had de S9 niet mee en merk dat ik het zelf altijd nodig heb om dan beide amps in dezelfde ruimte te kunnen horen. Als iets financieel in mijn bereik ligt en ik initieel overtuigd ben, zal de S9 meenemen dan ook mijn 2e stap zijn.

Voor mij was de conclusie: een buizen pre op een klasse D ev kán zeker een zeer mooie match zijn. Maar ik mag toch hopen dat ik geen 8k hoef uit te trekken om echt een significante sprong te horen tov mijn RME Adi 2 dac/pre. Want als dat wel zo is, blijft de S9 sowieso.

Sowieso kwam ik er bij A Tube Fidelity achter dat ik wel een sucker voor buizen ben. Wat hebben ze daar een prachtspul staan zeg (vooral Line Magnetic, wat een mooi merk vind ik dat). Het ziet erg prachtig uit. En eerlijk gezegd mis ik dat esthetische nu ook wel, met 2 simpele zwarte kastjes op mijn audio/tv meubel ipv die mooie buizen.

Hoezeer ik ook mijn huidige set nu al echt heel goed vind klinken met de RME en Purifi, ik mis toch wat. Is het die buizengloed 's avonds in mijn kamer? Ja dat sowieso :) Maar ook toch wel de warme sound. Het klinkt nu met slechte opnames vaak zó slecht dat ik het album weer afzet. Met de RME en Purifi ben ik me veel bewuster van de opnamekwaliteit (en mix / mastering) dan met de S9. Dat is best wel jammer enerzijds, anderzijds wordt alles zo weergaloos eerlijk weergegeven en is het met name in het laag ontzettend genieten, dat is óók verslavend. En met goede opnames al helemaal! Vandaar nog steeds de hoop op een mooie (betaalbare!) buizen pre, die het beste van 2 werelden genereert.

De zoektocht gaat door. Mijn S9 staat keurig opgeborgen, dus ik 'moet' het met deze combi doen; kan niet ff snel terugschakelen naar de S9 en zodoende wen ik steeds meer aan het ultra lineaire geluid en zelfs het gemis aan kleuring en pushing in het midden (zie mijn eerdere posts). Maar wennen aan is wat anders dan dat het ook je hart heeft. Dat is nog steeds niet volledig het geval. Het blijft vooralsnog voor mij: Purifi/RME: hoofd; buizen: hart.
Of een buizen pre dat kan veranderen gaan we komende periode verder onderzoeken. To be continued...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Citaat van: TabCam op juni 29, 2020, 23:26:01
De LM512AC is niet goedkoop maar wel de helft van de Unison Research S9. Btw, hier een shoot out tussen diverse buizen pre-amps.

De link waar jij naar verwijst schijnt zogenaamde grijze export te zijn. De vraag is dan of het dezelfde apparatuur betreft (voor het oog wel, maar qua onderdelen ook?). Ook zal dit ws. geen CE certificaat hebben en sowieso zit je met China nog met invoerkosten, btw etc. Dan worden de verschillen met de NL prijzen al kleiner.. Maar dan nog: het blijft veel geld voor een pre amp. In elk geval meer dan ik kan besteden :)

Interessant die shootout. De LM komt er daar niet eens als beste uit, maar volgens mij kosten die anderen nóg meer. Ik vond de LM in elk geval werkelijk prachtig!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

clockwork

Als ik je luisterverslagen zo lees, lijkt mij de conclusie duidelijk. De S9 terug zetten en niet meer verder klooien.
Dat is dan uiteindelijk toch het geluid dat je nastreeft en waar je blij van wordt.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Tabcam

#161
Citaat van: brt op juni 30, 2020, 09:16:03
De link waar jij naar verwijst schijnt zogenaamde grijze export te zijn. De vraag is dan of het dezelfde apparatuur betreft (voor het oog wel, maar qua onderdelen ook?). Ook zal dit ws. geen CE certificaat hebben en sowieso zit je met China nog met invoerkosten, btw etc. Dan worden de verschillen met de NL prijzen al kleiner.. Maar dan nog: het blijft veel geld voor een pre amp. In elk geval meer dan ik kan besteden :)

Interessant die shootout. De LM komt er daar niet eens als beste uit, maar volgens mij kosten die anderen nóg meer. Ik vond de LM in elk geval werkelijk prachtig!
Qua kosten zou ik inderdaad rekening houden met inklaringskosten en BTW. Ja, het is een soort van winkel voor buizenversterkers en dacs maar wel dezelfde apparatuur. Kwam er via een Amerikaans forum op en qua kwaliteit is het hetzelfde als hetzelfde merk hier in de EU of de V.S. Als het geen Europees CE heeft, zou het ook niet in een Europese winkel staan. Dus is het in een Europese winkel te vinden, dan zou het ook CE moeten zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Citaat van: clockwork op juni 30, 2020, 09:19:53
Als ik je luisterverslagen zo lees, lijkt mij de conclusie duidelijk. De S9 terug zetten en niet meer verder klooien.
Dat is dan uiteindelijk toch het geluid dat je nastreeft en waar je blij van wordt.

Ja daar neig ik soms wel naar. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik sowieso de zomermaanden de S9 nog ff opgeborgen houd en als de kachel weer aan moet kan ik de S9 weer neerzetten :)
Ook denk ik dat ik nog steeds moet wennen aan het midden wat de S9 wel meer naarvoren drukte dan de Purifi, die veel meer lineair is. Bij nieuwe muziek heb ik geen last van, maar met muziek die ik al ken merk ik dat ik gewend ben dat de stem harder in de mix staat. Dat is met de Purifi minder omdat ie alle andere gebieden ook goed versterkt.

Maar ik hoop het beste van beide werelden (betaalbaar) te kunnen bereiken: de slam , snelheid en strakheid van de Purifi in het laag, alsmede de detaillering en het strakke plaatje, met de warmte en aangename kleuring van de buizen in het mid en hoog. Dat is ook gewoon een leuke zoektocht!

Maar daarom wil ik ook zeker als ik een mooie buizen pre gevonden heb de S9 er naast gaan zetten. Want als ik met een omweg en dito kosten uitkom op iets wat ik al heb qua niveau dan slaat het idd nergens op. Maar ik hoop juist dus een stap te kunnen maken. Het laag is zo ontzettend lekker nu, dat heb ik nog niet eerder zo gehad  :wub:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

Ik begrijp precies wat je dilemma is, ik heb ooit de OB300B eindversterker van Triode Dick gekocht en daar een DIY buizen Pre (ontwerp Triode Dick) bij gebouwd, dat hoog en midden wat daar uit kwam heb ik nog steeds in mijn geheugen zitten :inlove:
uiteindelijk heeft het toch wel flink mindere laag mij bij SS versterkers gebracht.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Contour

Kan je dan niet gaan bi-ampen? Purify voor het laag, S9 op het midhoog.

Gr. Walter

brt

Citaat van: Contour op juni 30, 2020, 10:21:33
Kan je dan niet gaan bi-ampen? Purify voor het laag, S9 op het midhoog.

Gr. Walter

Nee helaas, de Sopra's hebben geen twee paar aansluitingen per speaker. Was anders zeker een mooie oplossing geweest!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: holco op juni 30, 2020, 10:05:05
Ik begrijp precies wat je dilemma is, ik heb ooit de OB300B eindversterker van Triode Dick gekocht en daar een DIY buizen Pre (ontwerp Triode Dick) bij gebouwd, dat hoog en midden wat daar uit kwam heb ik nog steeds in mijn geheugen zitten :inlove:
uiteindelijk heeft het toch wel flink mindere laag mij bij SS versterkers gebracht.

Ik heb bij mijn S9 al mooi laag hoor, alleen wint de Purifi gewoon op dit gebied van de S9 door meer grip en ballen. De S9 is wat rommeliger in het laag, maar aan laag had ik sowieso al geen gebrek :)

Ik heb geen grote kamer (4x4) en speel niet megahard en mijn speakers hebben 89db rendement dus het is allemaal wel te behappen voor mijn buizenbak; die geeft 2x30 watt klasse a en heb ik op maximaal een kwart open staan, dus power zat. Alleen strakheid en grip in het laag is gewoon niet de sterkste kant van buizen. Tja, zo is er altijd wat :) 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Citaat van: holco op juni 30, 2020, 10:49:49
Een wattje of 8 is ook flink minder dan 30W ;)

http://members.home.nl/triode.dick/ob300ba_single_ended_versterker_vervolg.html

Inderdaad, dat scheelt nogal. Dan snap ik wel dat je gebrek aan laag had
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Citaat van: Contour op juni 30, 2020, 10:21:33
Kan je dan niet gaan bi-ampen? Purify voor het laag, S9 op het midhoog.

Gr. Walter

Citaat van: brt op juni 30, 2020, 10:25:56
Nee helaas, de Sopra's hebben geen twee paar aansluitingen per speaker. Was anders zeker een mooie oplossing geweest!

En toch vind ik dat hier Contour een heikel punt aan stipt. Ik lees al een poosje mee, en dan zie ik je heel gelukkig worden van het Purify laag.
Maar ook zie ik je naar iets zoeken, en dat zoeken kan ik als buizenliefhebber wel begrijpen, het heeft iets, maar daar kun je niet altijd zomaar je vinger opleggen.

Op het idee van Contour antwoord je dat er geen twee aansluitingen zitten aan je Focal speakers. Als dit je op dit punt in de weg zit om het beste van twee werelden te combineren, dan zou ik de moeite nemen om de Focals te modificeren.
In eerste instantie met twee aansluitingen zodat de zaken apart aangestuurd kunnen worden, en in tweede instantie door het filter er uit te halen en dit te vervangen door een actieve versie, zie de ontdekkingsreis van Holco.

Je zoekt iets, en eigenlijk heb jezelf al het antwoord gegeven wat je zoekt, ga daar dan ook voor. Hier staat ook solidstate laag, en een flee power SE buizen versterker op midhoog hoorn.

Het actief gaan draaien brengt ook nog eens iets, je krijgt de controle over zaken waar je nu geen enkele controle over hebt.

Dat geld van die pre, ik zou het wel weten wat ik ging doen, de meeste zaken heb je al. Prijs je gelukkig dat je de S9 nog niet verkocht hebt, iets wat maar al te vaak in dit soort gevallen gebeurt.
Meestal met een bende spijt als gevolg.

Er zijn zat mensen die je willen helpen om dit soort zaken tot een goed einde te brengen, ik zou zeggen, ga eens bij Holco luisteren.


Met vriendelijke groet,

Kermy

holco

Bi-amping met verschillende types versterkers is wel een ramp om dat gelijk te krijgen bij verschillende volume standen, om eerlijk te zijn zou ik nog geen eens weten hoe je dat goed!! voor elkaar kan krijgen, maar ik ben geen elektronicus dus wellicht "wormvormig aanhangsel" ik wat uit mijn nek ;D 
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

brt

Het zoeken is vooral uit nieuwsgierigheid ontstaan. Omdat ik de Purifi van Tabcam bij mij thuis gehoord heb en deze zó goed vond en vind klinken en maar in mijn hoofd bleef spoken. Daarom heb ik deze uiteindelijk gekocht. Na een paar weken wennen (en de buizen ontwennen), merk ik dat ik de buizensound wel iets mis en heb ik door de buizen pre die ik vorige week gehoord heb wel het idee dat het een goede combi zou kúnnen zijn. Dat klonk echt fenomenaal goed.

Ik miste eigenlijk niet echt iets met de S9, maar door de Purifi ben ik wel benieuwd geraakt naar hoeveel beter het nog kan, met dus evt een buizenpre ervoor. Vandaar nu deze zoektocht. Ik zit nog nergens aan vast en dat wil ik ook nog wel even zo houden voordat ik definitief gekozen heb voor de S9 of de Purifi. Maar daarvoor moet en wil ik eerst nog meer gaan luisteren. Ook tweedehands vind ik een optie en daarmee kom ik wellicht wel op het 8 a 10k niveau wat ik vorige week hoorde maar dan voor een fractie van de prijs. En dan zou het budgettair wel haalbaar zijn...

En misschien kies ik wel helemaal niet: speel ik in de warme zomermaanden met de Purifi en RME pre/dac en de rest vh jaar met de S9, kan ook nog... Helemaal geen straf hoor :)

Ik ben totaal niet technisch en niet handig, dus ik voel er niet zoveel voor om met filters en modificaties aan de slag te gaan met mijn Sopra's (ook niet met hulp van anderen), maar dank voor de suggestie.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: holco op juni 30, 2020, 12:29:14
Bi-amping met verschillende types versterkers is wel een ramp om dat gelijk te krijgen bij verschillende volume standen, om eerlijk te zijn zou ik nog geen eens weten hoe je dat goed!! voor elkaar kan krijgen, maar ik ben geen elektronicus dus wellicht "wormvormig aanhangsel" ik wat uit mijn nek ;D

Ik weet er ook veel te weinig van en hou het het liefste basic, zodat het overzichtelijk blijft.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Ik kijk net even naar je speakers, is een tweeweg systeem. Dan is er helaas ook niet zoveel te doen, immers de laagweergever zal ook een gedeelte midden moeten doen voordat de tweeter het overneemt.

Dus het zal neer gaan komen op keuzes maken, het strakke laag van de purify, of het karakter van de S9 wat zich toch meer laat gelden dan misschien gedacht.

Ik lees graag mee hoe dit gaat uitwerken.


Met vriendelijke groet,

Kermy

brt

Citaat van: kermy op juni 30, 2020, 12:44:37
Ik kijk net even naar je speakers, is een tweeweg systeem. Dan is er helaas ook niet zoveel te doen, immers de laagweergever zal ook een gedeelte midden moeten doen voordat de tweeter het overneemt.

Dus het zal neer gaan komen op keuzes maken, het strakke laag van de purify, of het karakter van de S9 wat zich toch meer laat gelden dan misschien gedacht.

Ik lees graag mee hoe dit gaat uitwerken.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Het ding met de S9 is dat het het middengebied veel meer naarvoren drukte (zie een paar pagina's terug en de uitleg van Rob Dingen en Contour hierover). Misschien als ik tzt de S9 weer aansluit dat ik het wel veel te midderig vind klinken. Ik ben een kleine 6 jaar de S9 sound gewend geweest, dus dat zit nog wel in mijn hoofd. Daarom is het denk ik ook goed dat ie een paar maanden ff niet speelt, dan kan ik er straks weer veel meer neutraal naar luisteren, in de hoop dat de gewenning dan weggeëbt is.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3