Objectieve meetbaarheid geluidskwaliteit

Gestart door oeli, november 23, 2019, 08:17:29

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Geert (gvc)

Citaat van: Kingpin op januari  3, 2020, 18:11:17
Volgens mij is het ook beter om met testtonen te vergelijken middels een spectrogram anders heeft het imo totaal geen zin.
DeltaWave levert netjes een spectogram van het verschil af.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

bert stoltenborg

#376
Citaat van: minplus op januari  3, 2020, 18:15:47
Helaas wel.
Die 104 had je moeten houden; stijgen nog steeds in prijs, je moet een moker nemen om ze kapot te krijgen. Uit de begintijd toen dingen nog aardig onverwoestbaar moesten zijn.
Was die van jou ook gemod? Want dat maakt nogal wat uit.

Als je een beetje volgt wat ik hier allemaal uitkraam had je geweten dat mijn cd-speler niet was gemod  ;D
Ik geloof niet dat een goed-functionerende cd-speler beter kan worden gemaakt dan hij is. Wel anders.  ;D
Ik heb ook in Zutphen bij Glas (heette het geloof ik) en bij Hobo-hifi rondgelopen omdat ik in tijdschriften las dat bijvoorbeeld een Denon cd-speler van 1500 gulden werelden voor je opende omdat hij absolute Spitzenklasse I Referentz was.
Alleen hoorde ik het niet en was ik in die tijd ook steeds meer in staat om iets van die techniek te begrijpen en er aan te meten zodat ik steeds sceptischer werd.  :P

Maar de bouwtechnische kwaliteit van die apparaten was natuurlijk wel van een andere wereld in verhouding tot de plastic tinnef die ju nu koopt.
Ik bazel maar wat.

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op januari  3, 2020, 18:11:47
Maar als je met andere mensen praat is rood gewoon rood en niet blauw. Is wel zo handig.

Gr. Hans
Ook dat is niet waar Hans er zijn genoeg mensen die kleur anders zien.

oeli

Citaat van: Rob_Dingen op januari  3, 2020, 17:48:41

Ik heb overigens goedkope eigen gemaakte interlinks en er is nog nooit iemand met een interlink geweest die hem duidelijk voorbij ging maar ik probeer het altijd wel als iemand iets mee brengt en dat gebeurt nogal eens.

Exact! Dus dat 'als er een verschil is wat doe je dan?' Is redelijk hypothetisch. Ik denk dat zo'n objectieve meetmethode juist zal aanduiden dat 90% van de kabels hetzelfde klinkt. Denk eens aan al het geld dat dan bespaard zal gaan worden :)

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op januari  3, 2020, 18:43:03
Ook dat is niet waar Hans er zijn genoeg mensen die kleur anders zien.

Your missing de punt als ik zo vrij mag zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Geert (gvc)

Citaat van: Rob_Dingen op januari  3, 2020, 18:43:03
Ook dat is niet waar Hans er zijn genoeg mensen die kleur anders zien.
Maar die wel een gemeenschappelijke begrip hebben van welke kleur welke naam heeft, of ze zouden kleurenblind moeten zijn. Ben benieuw hoe ver je komt als je voor de rechtbank gaat verklaren dat het rode licht voor jou groen was.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

oeli

Citaat van: gvc op januari  3, 2020, 19:03:14
Maar die wel een gemeenschappelijke begrip hebben van welke kleur welke naam heeft, of ze zouden kleurenblind moeten zijn. Ben benieuw hoe ver je komt als je voor de rechtbank gaat verklaren dat het rode licht voor jou groen was.

Door het Doppler effect is er een bepaalde snelheid waarbij dat licht er voor jouw inderdaad groen uit zou kunnen zien. Al zal de snelheidsboete dan wel hoger uitvallen dan de rood licht boete :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rob_Dingen

Citaat van: chansig op januari  3, 2020, 18:58:58
Your missing de punt als ik zo vrij mag zijn.

Gr. Hans
Anders kom ik nooit aan het aantal posts wat jij hebt.
Mag ik ook eens wat onzinnigs zeggen :D

Rob

chansig

Zeker....maar je zegt nu dat je post eigenlijk onzin was ? Mooi zijn we het daar over eens.  :D

Tot morgen...heb er zin in.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Citaat van: oeli op januari  3, 2020, 18:48:28
Exact! Dus dat 'als er een verschil is wat doe je dan?' Is redelijk hypothetisch. Ik denk dat zo'n objectieve meetmethode juist zal aanduiden dat 90% van de kabels hetzelfde klinkt. Denk eens aan al het geld dat dan bespaard zal gaan worden :)
Maar Oeli dat staat er toch als ik twijfel doe ik niets.
Ook al zou er iemand zijn die met een meting wel verschil aantoont en ik hoor het niet doe ik nog steeds niets.
Ik ga niets kopen waarvan ik niet kan horen of het beter is.

Rob

oeli

Jij misschien niet maar bedrijven als audioquest en transparent lopen binnen van de mensen die dat wel doen.

Rob_Dingen

Transparent heb ik geloof ik geen ervaring mee Audioquest toevallig wel en die hebben qua prijs kwaliteit best leuke spullen in huis en je hebt tenslotte toch kabels nodig anders kun je niet luisteren.
Maar wat in dit topic gebeurt is dat alle mensen die dat soort spul kopen volgens jullie zichzelf voor de gek houden.
Ik weiger dat te geloven ook door ervaringen van mezelf.
Dat soort merken en er zijn er nog veel meer kunnen niet zo lang blijven bestaan door mensen voor de gek te houden.
Daarmee doe je heel veel mensen te kort en dan bedoel ik echt heel veel.
Zijn er mensen in die wereld die van gebakken lucht de kost proberen te verdienen, zeer zeker.
Daarom blijf ik zeggen dat je op jezelf moet vertrouwen en niet bang zijn om nee te zeggen maar ook open staan om te luisteren.


chansig

Citaat van: Rob_Dingen op januari  3, 2020, 20:16:49
Transparent heb ik geloof ik geen ervaring mee Audioquest toevallig wel en die hebben qua prijs kwaliteit best leuke spullen in huis en je hebt tenslotte toch kabels nodig anders kun je niet luisteren.
Maar wat in dit topic gebeurt is dat alle mensen die dat soort spul kopen volgens jullie zichzelf voor de gek houden.
Ik weiger dat te geloven ook door ervaringen van mezelf.
Dat soort merken en er zijn er nog veel meer kunnen niet zo lang blijven bestaan door mensen voor de gek te houden.
Daarmee doe je heel veel mensen te kort en dan bedoel ik echt heel veel.
Zijn er mensen in die wereld die van gebakken lucht de kost proberen te verdienen, zeer zeker.
Daarom blijf ik zeggen dat je op jezelf moet vertrouwen en niet bang zijn om nee te zeggen maar ook open staan om te luisteren.

Kom op Rob, de hele commerciële wereld bestaat uit gebakken lucht of wel mooie marketing. Dus je geeft mijn inziens teveel credit aan mensen die simpelweg weten waar ze mee bezig zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob_Dingen

Marketing is niet altijd gebakken lucht Hans, wel commercieel.
Maar als je permanent niet waar kan maken wat je met marketing zegt bloed het vanzelf dood.

En ik geef geen credit aan de verkopende kant als je goed leest maar aan de gebruikers.

Rob

chansig

Citaat van: Rob_Dingen op januari  3, 2020, 20:28:36
Marketing is niet altijd gebakken lucht Hans, wel commercieel.
Maar als je permanent niet waar kan maken wat je met marketing zegt bloed het vanzelf dood.

Rob

Nou euhh.....het lijkt erop dat dit niet het geval is.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

oeli

Tuurlijk maakt audioquest mooie kabels. Maar ze vervalsen ook tests om hun duurdere kabels er beter uit te laten komen. Bijvoorbeeld: http://www.realhd-audio.com/?p=5540


Sent from my iPhone using Tapatalk

oeli

En transparent heeft ook leuke kabels. Maar maakt ook kabels waar je letterlijk een nieuwe auto van kunt kopen: https://chattelin.nl/shop/transparent-opus-balanced-interconnect/ - voor 3 meter van die kabel kun je ook een bmw 3 serie bestellen. Als dat geen snake oil is dan weet ik het niet meer.

Anyway. Daar gaat het allemaal niet om. Ik was met deze topic op zoek naar een manier om dit soort kabels objectief te kunnen beoordelen. Want iemand die 24000 aan een kabel heeft gespendeerd zal echt niet toegeven dat het hetzelfde klinkt als zijn procab van twee tientjes.


Sent from my iPhone using Tapatalk

oeli

Vermoedelijk is die laatste overigens wat ze in marketing jargon een 'price decoy' noemen. Ze hoeven die kabel van 30.000 euro niet te verkopen, maar hij laat de kabel van 3.000 euro een koopje lijken.

'Jezus heb je 3k uitgegeven aan een xlr kabel?' 'Nou valt wel mee hoor, ze hebben ook een model van 30k, nou dát is pas duur'


Sent from my iPhone using Tapatalk

bert stoltenborg

Citaat van: oeli op januari  3, 2020, 20:48:05
Tuurlijk maakt audioquest mooie kabels. Maar ze vervalsen ook tests om hun duurdere kabels er beter uit te laten komen. Bijvoorbeeld: http://www.realhd-audio.com/?p=5540


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hahaha! Ik ben mild autistisch dus ik kan helaas slecht liegen, maar anders ging je toch meteen voor deze formule?  ;D
Ik bazel maar wat.

bert stoltenborg

Citaat van: oeli op januari  3, 2020, 21:01:33
Vermoedelijk is die laatste overigens wat ze in marketing jargon een 'price decoy' noemen. Ze hoeven die kabel van 30.000 euro niet te verkopen, maar hij laat de kabel van 3.000 euro een koopje lijken.

'Jezus heb je 3k uitgegeven aan een xlr kabel?' 'Nou valt wel mee hoor, ze hebben ook een model van 30k, nou dát is pas duur'


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik heb een Rolex, kost wel 12.000 euro.
Pfff, een Patek kost 2 ton, dus waar heb je het over? :-)
Ik bazel maar wat.


op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: bert stoltenborg op januari  3, 2020, 21:12:34
Ik heb een Rolex, kost wel 12.000 euro.

Het mooie is dat je door dat gare loopwerk van zo'n Rolex wel altijd 'fashionably late' bent.

;D

Ik houd trouwens best van automaatjes, hoor!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: morca op januari  3, 2020, 21:18:08
En ik heb een....oh crap ik heb geen  horloge  ;)

Hoeft ook niet als je verschillen hoort tussen versterkers...

:tounge2:  ;D

oeli

"God zal wel bestaan want anders zouden er wel erg veel mensen zichzelf voor de gek houden".


Sent from my iPhone using Tapatalk

oeli

Geen wetenschappelijke onderbouwing maar waarom zijn al die succesvolle kabel bedrijven massaal niet beurs genoteerd? Misschien omdat ze dan opeens eerlijke(re) bedrijven moeten worden? Zelfs Monster Cable speelt liever met crypto currency ICO's dan een echte IPO doen.