Purifi versterkers

Gestart door Tabcam, oktober 5, 2019, 18:21:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

scrutinizer

Citaat van: chansig op juni 10, 2020, 17:05:51
Jij, als luisteraar, bent verantwoordelijk voor de emotie. Ik zie dat zo met muziek en ook
audio.

Met vrouwen trouwens ook....de grootste reden waarom we, als mens, niet dezelfde smaak hebben of emoties toedichten aan.

Gr. Hans

Dat is jouw zienswijze, Hans.
Ik geloof ook niet dat deze veel bijval krijgt......
Althans niet van mij


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Geert (gvc)

#452
Citaat van: holco op juni 10, 2020, 17:12:46
Een paar jaar geleden is er ook vanuit dit forum een serieuze shoot-out geweest met diverse top muziek streamers, de uitkomst was dat de Mano streamer (Magna Hifi) op een Audio-GD DAC via i2s unaniem het beste uit de bus kwam ;) Voor een ontwerp wat niet deugd geen slechte score  :clapping:
De "Audio-GD NOS 11" DAC is niet de DAC die getest werd op AudioScienceReview. Integendeel, het ging daar om de entry level "R211", de "NOS 11" kost het vijfvoudige. Dus over het ontwerp van deze 'winnende DAC zijn geen uitspraken gedaan.

Als conclusie van de shout-out lees ik met betrekking tot de vergelijking tussen de Audio-GD DAC en de Matrix Audio DAC:

"Of ie beter klonk dan de Audio GD Dac, dat durf ik niet te beweren. We konden dat hier niet naast elkaar testen in deze setup. De Mano streamer heeft immers maar één I2S uitgang en dan kun je niet echt een A-B vergelijk doen. Beide DAC's sloten prima aan bij het highend niveau dat de Devialet amp biedt.

Ik wil nog even reageren op Dynky die zich afvroeg of we de geluidsniveaus serieus gelijk hebben getrokken. We hebben geen metingen gedaan, simpelweg omdat we daarvoor de spullen niet in huis hadden."


Dus hoezo was de Audio-GD de unanieme winnaar, of mist er iets in het review topic? En dan blijkbaar niet eens de levels gematched, mistake No 1 in vergelijkende luistertesten.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

LS2

Citaat van: scrutinizer op juni 10, 2020, 17:23:32
Dat is jouw zienswijze, Hans.
Ik geloof ook niet dat deze veel bijval krijgt......
Althans niet van mij
:laugh: dus volgens jou bestaat emotie ook zonder ons? Interessant!
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..

holco

Ik zou zeggen, doe er mee wat je wil  :D

Citaat van: gvc op juni 10, 2020, 18:09:49
De "Audio-GD NOS 11" DAC is niet de DAC die getest werd op AudioScienceReview. Integendeel, het ging daar om de entry level "R211", de "NOS 11" kost het vijfvoudige. Dus over het ontwerp van deze 'winnende DAC zijn geen uitspraken gedaan.

Als conclusie van de shout-out lees ik met betrekking tot de vergelijking tussen de Audio-GD DAC en de Matrix Audio DAC:

"Of ie beter klonk dan de Audio GD Dac, dat durf ik niet te beweren. We konden dat hier niet naast elkaar testen in deze setup. De Mano streamer heeft immers maar één I2S uitgang en dan kun je niet echt een A-B vergelijk doen. Beide DAC's sloten prima aan bij het highend niveau dat de Devialet amp biedt.

Ik wil nog even reageren op Dynky die zich afvroeg of we de geluidsniveaus serieus gelijk hebben getrokken. We hebben geen metingen gedaan, simpelweg omdat we daarvoor de spullen niet in huis hadden."


Dus hoezo was de Audio-GD de unanieme winnaar, of mist er iets in het review topic? En dan blijkbaar niet eens de levels gematched, mistake No 1 in vergelijkende luistertesten.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jellejanssen

Dips

Lol

Citaat van: Stef op juni 10, 2020, 14:37:42
Omdat ik ook wel benieuwd ben naar deze techniek & klank in mijn set heb ik vandaag ook maar een bestelling geplaatst:

https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-hpa-s400et-amplifier-class-d-stereo-purifi-2x400w-4-ohm-p-14393.html

Tegen eind Jun zou hij in huis moeten zijn en kan ik vergelijken met de baby Chord  :).

Mocht hij niet bevallen kan hij retour tijdens de cooldown periode of kan ik hem hier (als nieuw) te koop stellen in het forum.

Hoef je niet te wachten en bespaar je de verzendingskosten van FR naar BE/NL  :D

Bedankt aan de diverse forum leden die via PM mijn vragen beantwoord hebben.

Geert (gvc)

Citaat van: holco op juni 10, 2020, 18:21:09
Ik zou zeggen, doe er mee wat je wil  :D
Mooie argumentatie, het is helemaal duidelijk nu.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

holco

Hoe jij er in staat voor mij ook, veel plezier met de cijfertjes, en nu maar duimen dat je oortjes ooit de overhand gaan krijgen.

My two (and last) cents (die ik aan jou besteed)

Citaat van: gvc op juni 10, 2020, 18:57:18
Mooie argumentatie, het is helemaal duidelijk nu.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Door een berichtje van Maz over hoe het hem opvalt dat zijn huidige versterkers een lage ruisvloer hebben, bedenk ik dat ik nog niets gelezen heb over de ervaren ruisvloer van de purify versterker.

Hoe stil is je tweeter als je een signaal op hoog volume op pauze zet? En je oor bij de tweeter legt?






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

Citaat van: doorofnight op juni 11, 2020, 08:40:23
Door een berichtje van Maz over hoe het hem opvalt dat zijn huidige versterkers een lage ruisvloer hebben, bedenk ik dat ik nog niets gelezen heb over de ervaren ruisvloer van de purify versterker.

Hoe stil is je tweeter als je een signaal op hoog volume op pauze zet? En je oor bij de tweeter legt?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Op hun site schrijven ze "Extraordinary low noise", maken ze dat ook waar.....

Geert (gvc)

Citaat van: holco op juni 11, 2020, 08:00:56
Hoe jij er in staat voor mij ook, veel plezier met de cijfertjes, en nu maar duimen dat je oortjes ooit de overhand gaan krijgen.

My two (and last) cents (die ik aan jou besteed)
Waar is die brutaliteit voor nodig? Je verwijt AudioScience dat ze hun oren niet gebruiken, terwijl ze expliciet vermelden dat de betreffende DAC niet verkeerd klinkt. Bovendien blijkt het over een andere DAC gaat dan die jij zo goed vind.

Over jouw DAC beweer je dat die als beste uit een shoot-out gekomen is, terwijl we in het verslag van die test lezen dat er geen verschil te horen was.

Zelf heb ik iin deze geen enkele uitspraak gedaan in verband met klank, dus geen idee wat mijn oren er mee tee maken hebben. Wat betreft de waarde die ik aan mijn gehoor geef kan je trouwens niet meer verkeerd zitten, je moest eens weten.

Ik hecht met mijn achtergronden echter wel belang aan feiten. En dan kom ik tot de conclusie dat jij blijkbaar een probleem hebt met geconfronteerd te worden met je eigen uitspraken.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

brt

Citaat van: doorofnight op juni 11, 2020, 08:40:23
Door een berichtje van Maz over hoe het hem opvalt dat zijn huidige versterkers een lage ruisvloer hebben, bedenk ik dat ik nog niets gelezen heb over de ervaren ruisvloer van de purify versterker.

Hoe stil is je tweeter als je een signaal op hoog volume op pauze zet? En je oor bij de tweeter legt?

Werkelijk nul komma nul ruis hier.
Hangt er wel vanaf wat je ervoor hebt hangen.
Met een Teac 505 AT had ik best wat ruis en brom, met de RME ADI-2 dac is de Purifi werkelijk doodstil.
Ook moet de Purifi dan niet op een netfilter aangesloten worden, want dan komt er ook weer ruis. Hij houdt van vieze outlets :) 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

DofN

Goed om te weten, en fijn dat ze hij helemaal stil is. Is een belangrijk aspect.

Hoe kan een netfilter een negatieve invloed hebben op de ruisvloer?







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Citaat van: doorofnight op juni 11, 2020, 09:16:52
Hoe kan een netfilter een negatieve invloed hebben op de ruisvloer?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Ik ben niet technisch onderlegd dus hoe dat kan weet ik niet. Maar hier was het zo. Hij KLONK ook echt minder via de high current uitgang van mijn Isotek Aquarius EVO3. Dat viel zowel Tabcam als ik op. Mijn overige apparatuur speelt wel 'gewoon' via het netfilter.

Of zou deze amp, omdat het klasse D is, in een reguliere outlet van een netfilter moeten (dus niet high current), net als streamer, dac etc. Dan zou er wel meer filtering toegepast worden...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Citaat van: doorofnight op juni 11, 2020, 09:16:52
Goed om te weten, en fijn dat ze hij helemaal stil is. Is een belangrijk aspect.

Hoe kan een netfilter een negatieve invloed hebben op de ruisvloer?
Denk niet dat het de ruisvloer is. Denk dat de Hypexvoeding geen constante stroom vraagt en dan te begrenst wordt door het netfilter dat niet snel genoeg kan leveren. Gevalletje slechte synergie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Hier ook (met een regenerator) 0,0 ruis  met mn oren op de tweeters.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Teleflubbie

Citaat van: brt op juni 11, 2020, 09:26:54
Ik ben niet technisch onderlegd dus hoe dat kan weet ik niet. Maar hier was het zo. Hij KLONK ook echt minder via de high current uitgang van mijn Isotek Aquarius EVO3. Dat viel zowel Tabcam als ik op. Mijn overige apparatuur speelt wel 'gewoon' via het netfilter.

Of zou deze amp, omdat het klasse D is, in een reguliere outlet van een netfilter moeten (dus niet high current), net als streamer, dac etc. Dan zou er wel meer filtering toegepast worden...

Dit komt waarschijnlijk door de "Power Factor", die bij Switched Power Supplies (zonder active correctie) aanzienlijk kleiner kan zijn dan 1.

Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor

Hierdoor wordt het vermogen slechts in een beperkt deel van de spanningscyclus opgenomen, waar het gebruikte netfilter mogelijk problemen mee heeft.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

brt

#469
Edit: dubbele post verwijderd
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

#470
Frank2 tipte me om de outlet voor dacs en streamers etc te gebruiken op de Isotek Aquarius netfilter.
Nu geeft de Purifi nul ruis in de Isotek.  :clapping:

Soundwise maakt het niet zo veel verschil met een gewone (vieze) outlet, opvallend genoeg.
Ook de verschillen met een ge-upgrade powercord op de Purifi versus een standaard stroomkabel zijn erg klein merk ik...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Geert (gvc)

Citaat van: Teleflubbie op juni 11, 2020, 12:09:03
Dit komt waarschijnlijk door de "Power Factor", die bij Switched Power Supplies (zonder active correctie) aanzienlijk kleiner kan zijn dan 1.

Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor

Hierdoor wordt het vermogen slechts in een beperkt deel van de spanningscyclus opgenomen, waar het gebruikte netfilter mogelijk problemen mee heeft.
Dat is ook zo voor linieaire power supplies. Bijkomend probleem met switching power supplies is dat er sporen van het hoogfrequent schakelsignaal hun weg naar het net kunnen vinden, en in dit geval dus het netfilter.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

scrutinizer

Citaat van: LS2 op juni 10, 2020, 18:19:02
:laugh: dus volgens jou bestaat emotie ook zonder ons? Interessant!
Nee, dat is een aanname die jij (jullie ::)) eruit opmaakt of erin wilt lezen.  ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

katwax

Citaat van: brt op juni 11, 2020, 12:36:23
Soundwise maakt het niet zo veel verschil met een gewone (vieze) outlet, opvallend genoeg.
Ook de verschillen met een ge-upgrade powercord op de Purifi versus een standaard stroomkabel zijn erg klein merk ik...
Dus als iets goed ontworpen is dan moet je niet zitten prutsen met snoertjes etc. Heeft meten dan toch voordelen?  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Citaat van: katwax op juni 11, 2020, 15:41:57
Dus als iets goed ontworpen is dan moet je niet zitten prutsen met snoertjes etc. Heeft meten dan toch voordelen?  ;D

Absoluut! Maar ik heb dan ook nooit over de nadelen van meten gesproken ;)
Sterker nog: zowel de RME dac als de Purifi zijn op mijn pad gekomen via ASR. En ze blijken niet alleen goed te meten maar ook goed te klinken!

En het is natuurlijk gewoon leuk om te kijken wat er nog meer uit de versterker gehaald kan worden, met goede kabels etc. Als die meerwaarde verwaarloosbaar is, ben ik daar niet rauwig om, kan ik die mooie kabel op een plek inzetten waar ie wél verschil maakt :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3