Ervaringen Kemp Powerstrip

Gestart door MarcoV, mei 13, 2004, 07:41:30

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Citaat van: patrick_vdb op juni 23, 2004, 08:18:10
Zie 1 powerstrip of SNS-module dus niet als oplossing om de gehele fase schoon te krijgen ;)

Idd Patrick.

Gewapend door het huis met een SNS-plug en de Noise-detector bleek dat hier op alle groepen nogal rotzooi op het net zit (op sommige groepen op m'n werk op een industrieterrein was dit beter :-\ ).
Maar één sns-plug in de groep zorgde ervoor dat de detector geheel of behoorlijk stil werd. Hoeveel dit zegt weet je nooit want ik weet niet precies wat voor vervuiling deze detector hoorbaar maakt.

Wel bleek dat de groep waarop de pc op aangesloten was niet met één en ook niet met twee SNS-pluggen stil te krijgen was (bij het aanstaan van de pc). Het is echt niet normaal hoeveel rotzooi een  PC teruggooit op het net. Voor mij toch een reden om geen PC bij mijn AV-set te zetten voordat er een audio-verantwoorde voeding op de markt komt.

Martin

ps. om de extra audio-groepen nog extra schoon te krijgen ga ik ook sns-modules plaatsen aan het begin (dus in de meterkast).
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Citaat van: BOUBOU op juni 23, 2004, 07:29:19
Betekend dit dan ook dat je principe niet eens een stekkerblok had hoeven kopen met 8 aansluitingen?
Of werkt de KEMP alleen als Isoplug als er geen apparaten op aangesloten zijn?
Dit zou voor mij wel een oplossing zijn.
Heb destijds een stekkerblok besteld met 4 aansluitingen, maar zit helaas nu al met een tekort  :'(

Ik had van tevoren niet gedacht dat het stekkerblok bij mij op sommige apparaten een negatieve uitwerking zou hebben (althans, naar mijn smaak). Eigenlijk is de Powerstrip zonder apparaten erop aangesloten een dure Isoplug... :)  Maar of er nou apparaten op aangesloten zijn of niet, hij werkt als hij ergens in een groep is aangesloten. Je zou een 'normaal' stekkerblok erbij kunnen kopen en hier een Isoplug in doen, je hebt dan vrijwel de werking van de Powerstrip, zonder diens super-constructie natuurlijk.

garmtz

Gisteren dus nog even geluisterd en het is vrij ongelooflijk hoeveel mooier het klinkt als er geen KEMP in de keten aanwezig is: vooral de enorme ruimtelijkheid valt dan weer op, die echt naast en achter de luisteraar reikt, bijvoorbeeld met een CD van Wibutee (Jazzland) en Andreas Vollenweider (White Winds op CBS) (met de CEC + Audio Note is dit enorm verbeterd). Met KEMP komt het geluid hoogstens een paar decimeter van de speakers af. Er is dan wel iets meer definitie en iets meer doorzichtigheid, maar ik ga dus voor een oplossing die voor MIJN meer voordelen dan nadelen biedt. Dat is op dit moment niet het geval met de Powerstrip, helaas... :-\   We gaan maar eens de Isotek en Exactpower oplossingen beluisteren...

Tube-freak

Wat raar.  Ik heb dus die powersource van Kemp en daar heb ik juist het gevoel dat het door het filter WEL ruimtelijker en dynamischer klinkt.  Dus precies het tegenovergestelde als wat gamtz zegt.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

advr

Ik heb "maar" een powerstripje en bij mij wetkt het ook. ;D Gelukkig :P Meer laag, detail en veel rust in het geluid.
Maar zoals bij Garmtz is het toch geen garantie voor succes.  ;)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: FieroGT op juni 23, 2004, 20:10:55
Wat raar.  Ik heb dus die powersource van Kemp en daar heb ik juist het gevoel dat het door het filter WEL ruimtelijker en dynamischer klinkt.  Dus precies het tegenovergestelde als wat gamtz zegt.

Het gaat Garmt ook vooral om z'n geschakelde voedingen volgens mij. Als jij geen apparaat hebt met een geschakelde voeding zul je het ook anders ervaren. En de powersource is een totaal ander apparaat. Met de Isotek G2 ervaar ik ook totaal iets anders, een enorme muzikaliteit maar dat is weer een totaal ander product.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

Hi Martin,

Citaat van: Martin_M op juni 23, 2004, 09:21:37
ps. om de extra audio-groepen nog extra schoon te krijgen ga ik ook sns-modules plaatsen aan het begin (dus in de meterkast).

Heb je nooit gedacht of getwijfeld om units ala Exact Power in te gaan zetten ipv de gehele keten door Kemp te laten behandelen? Uiteindelijk is een schoon en gebalanceerd stroomnet toch iets waar ik zelf naar toe wil werken,  ik zie er toch wel behoorlijk wat voordelen in tov "simpelweg" filteren en filteren.

Mvrg

Patrick

garmtz

frenkb, inderdaad is het mijn eigen situatie die met KEMP geen verbetering geeft. Je kunt mijn ervaringen niet één op één vergelijken met iemand met een andere set inderdaad. Dat het bij anderen werkt is mooi, voor mij is het nu op zoek gaan naar iets anders.

garmtz

Nog een mail gestuurd naar Chord (sorry wellicht voor de topic-bevuiling) en een antwoord ontvangen:

Citeer
Hi Owen,

How are things? Nice to have met you again on the 'HVT Open Dag',
although it was short...

I am currently in a bit of a discussion with Ron Kemp from KEMP
Elektronics (http://www.kempelektroniks.nl). They make mains
filter products. I have tried one of their products and it made
some of my equipment sound worse, especially my Chord amplifiers.
I think this has something to do with the switched power supply.
Could this be the case, even if I only use the KE-POWER-STRIP,
which only has a parallel filter (so it is parallel with the
mains current, instead of in series with it)?

Ron suggests I take the mains filter out of the amplifiers, as
they are 'designed for computers, not audio'! Of course, I am
not planning to do this.

Can you or perhaps a more technical person explain to me why
extra mains filtering would be detrimental to the performance
and what exactly the mains filtering in Chord amps entails.
According to your literature, the amps are very insensitive to
mains pollution and don't pollute the mains like many other
audio equipment with switched power supplies.

Are there ANY mains products which you DO support for use with
Chord amplifiers?

Many thanks for your support!

Kind regards,

Garmt van der Zel

Het antwoord:

Citeer
Dear Garmt,

Nice to hear from you again.

Tell Mr Kemp, he can tell us what to do in design when he has made an amplifier that performs as well as your Chords :-)

Just kidding.

But certainly, we have yet to find a third party mains product that improves the sound at all - generally we find that they take away dynamics and 'life'. 

With those traditionally designed products (big mains transformer, etc etc) we can see how there might be improvements with the third party products, but to us this is one more reason not to design amplifiers in that way...

The easiest way to think about it, is that the Chord PSU operates at the kHz level, whereas the traditional designs operate much slower, at the mains frequency - 50 or 60Hz depending on where you live.  We don't spend much time investigating other people's filters, but our guess would be that they are simply unable to supply current quickly enough on demand, hence the dynamics and transient performance - areas in which we are very, very strong - suffer.  Unsurprising if the filter was designed around all those other amps in the market which use old technology :-)

You can see the Chord PSUs at http://www.chordelectronics.co.uk/chord_tech.asp?view=amp.  These designs are not found anywhere else, and you certainly couldn't afford to use one in a computer...

I hope this helps.

Best regards,

Owen Maddock
Sales Manager
Chord Electronics Limited
Maidstone
England

Tel: +44 (0) 1622 721444
Fax: +44 (0) 1622 721555
Mobile: +44 (0) 7710 494342
mailto:[email protected]
http://www.chordelectronics.co.uk

Wat hij zegt over het verlies van "dynamics and 'life'" is exact wat ik ook hoor.

Nogmaals, dit zijn MIJN ervaringen met MIJN apparatuur, kan dat niet vaak genoeg zeggen. Geef ik tegelijkertijd mee aan dat je eigenlijk nooit blind audio moet kopen, maar het altijd van tevoren uit moet proberen in je eigen set.

advr

Citaat van: garmtz op juni 25, 2004, 09:41:29
Geef ik tegelijkertijd mee aan dat je eigenlijk nooit blind audio moet kopen, maar het altijd van tevoren uit moet proberen in je eigen set.

Je moet sowieso nooit blind iets kopen. ::)
Iedereen "hoort" ook anders, er is geen enkel oor wat hetzelfde is, laat staan dat je een situatie als bij je thuis kunt nabootsen in een winkel. 8)

Thuis in je eigen omgeving moet jezelf bepalen dat wat je hoort je bekoort. ;D  Zelfs al zit er iemand naast je, die kan het nog anders ervaren. :P

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Martin_M

Garmt,

Het bovenstaand verhaal lezend zou je wellicht seriële filtering kunnen proberen op de overige apparatuur. Deze zullen dan niet de Chord (en wellicht de Lexicon) 'storen'.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

FrankB

Citaat van: garmtz op juni 25, 2004, 09:41:29
Wat hij zegt over het verlies van "dynamics and 'life'" is exact wat ik ook hoor.

Nogmaals, dit zijn MIJN ervaringen met MIJN apparatuur, kan dat niet vaak genoeg zeggen. Geef ik tegelijkertijd mee aan dat je eigenlijk nooit blind audio moet kopen, maar het altijd van tevoren uit moet proberen in je eigen set.

Ik vind nog steeds Ron Kemp z'n antwoord erg kinderachtig, aangeven dat filtering in een goed merk hifi inferieur zou zijn. Mooi antwoord van Chord, zonder terug te katten!

Ik denk inderdaad wel dat ie gelijk heeft, volgens mij is Chord een van de weinige die filtering standaard opneemt in z'n apparatuur waardoor elke andere filtering logischerwijs negatief effect heeft op het geluid.

garmtz

Citaat van: frenkb op juni 25, 2004, 10:02:31
Ik vind nog steeds Ron Kemp z'n antwoord erg kinderachtig, aangeven dat filtering in een goed merk hifi inferieur zou zijn. Mooi antwoord van Chord, zonder terug te katten!

Nouja, kinderachtig... Hij zegt ervaring te hebben met versterkers met schakelende voedingen en de positieve effecten van de KEMP module in die versterkers, maar hij geeft ten onrechte aan dat de Chord wel een soort PC-achtig filter in zich heeft, wat natuurlijk niet het geval is. Beiden verdedigen hun product, niks mis mee.

Citeer
Ik denk inderdaad wel dat ie gelijk heeft, volgens mij is Chord een van de weinige die filtering standaard opneemt in z'n apparatuur waardoor elke andere filtering logischerwijs negatief effect heeft op het geluid.

Ik vermoed het ook. Hoewel de KEMP wel een positief effect had op de Mark Levinson van Blue-Eyes, terwijl ML ook claimt zeer goede filtering toe te passen in hun versterkers... Grappig was toendertijd dat met de KEMP op de ML de sound van de ML iets naar die van de Chord kroop... Des te meer reden te geloven dat de filtering in de Chord al optimaal is en dat alle dubbele filtering een negatief effect heeft (althans, zo is vooralsnog mijn theorie).

advr

Waar ging het ook al weer over? ;D

garmtz

eric_audio

Citaat van: garmtz op juni 25, 2004, 10:16:05

Des te meer reden te geloven dat de filtering in de Chord al optimaal is en dat alle dubbele filtering een negatief effect heeft (althans, zo is vooralsnog mijn theorie).

Klopte het dus wel ongeveer (hoewel niet technisch onderbouwd) wat ik schreef in mijn PM  ;)
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Citaat van: eric_audio op juni 25, 2004, 12:01:45
Klopte het dus wel ongeveer (hoewel niet technisch onderbouwd) wat ik schreef in mijn PM  ;)

Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar je Chord Eric, ik heb het er nog met Ad over gehad en wellicht kunnen jullie een avondje samen komen.

Kijken wat de Chord doet samen met de Isotek  8)

garmtz

Citaat van: eric_audio op juni 25, 2004, 12:01:45

Yep! ;D

garmtz

Citaat van: frenkb op juni 25, 2004, 12:05:00

ben ik dus ook heel benieuwd naar, maar zal daar wel binnenkort achter komen denk ik... :)

FrankB

Citaat van: garmtz op juni 25, 2004, 13:07:44
ben ik dus ook heel benieuwd naar, maar zal daar wel binnenkort achter komen denk ik... :)

Zo'n vermoeden heb ik ook ;)

Ik ben er ook erg benieuwd naar omdat mijn toekomstige versterker mogelijk wel een Chord wordt  8)

garmtz

Citaat van: frenkb op juni 25, 2004, 13:08:36
Zo'n vermoeden heb ik ook ;)

Ik ben er ook erg benieuwd naar omdat mijn toekomstige versterker mogelijk wel een Chord wordt  8)

Vertel me meer! Maar dan niet in dit topic, maar in PM, anders gaan we wel erg off-topic... ;)

eric_audio

Citaat van: frenkb op juni 25, 2004, 12:05:00
Ik word wel steeds nieuwsgieriger naar je Chord Eric, ik heb het er nog met Ad over gehad en wellicht kunnen jullie een avondje samen komen.

Doen we Frank. Maar laten we dat verder via PM en email regelen, i.v.m. topic vervuiling.

Eric.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

advr

Citaat van: frenkb op juni 25, 2004, 13:08:36

stap je af  van de Quad dan?? :D

FrankB

Citaat van: advr op juni 25, 2004, 14:18:43
stap je af  van de Quad dan?? :D

Uiteindelijk wel, Quad is mid-end en natuurlijk is het doel een high-end set. Maar goed, daar kunnen we gezellig over kletsen met een kop koffie en een bossche bol  O0

advr

Zeker weten, eet dus maar niet teveel van te voren. ;D ;D ;D ;D :P