Ervaringen Kemp Powerstrip

Started by MarcoV, May 13, 2004, 07:41:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi,

Het is net als met mensen, het klikt of het botst ;)

Die Exact Power van Jaco lijkt me reuze interessant en is iets waar ik in de toekomst ook naar toe wil, gebalanceerde en een echt schone stroomvoorziening 8) Of het ook de Exact Power gaat worden of een andere is natuurlijk nog afwachten...Als het goed is zou Isotek ook met een unit komen ala Exact Power.

Mvrg

Patrick

garmtz

Quote from: patrick_vdb on June 17, 2004, 13:55:28
Als het goed is zou Isotek ook met een unit komen ala Exact Power.

Ik denk wel dat deze in prijs veel hoger ligt dan de Exact Power. Ook al gehoord dat ze komen met een product geoptimaliseerd voor de Nordost lijn van power cables? Die wil ik zowieso namelijk wel eens horen, schijnen extreem goed te zijn...

FrankB

Quote from: garmtz on June 17, 2004, 14:03:01
Ik denk wel dat deze in prijs veel hoger ligt dan de Exact Power. Ook al gehoord dat ze komen met een product geoptimaliseerd voor de Nordost lijn van power cables? Die wil ik zowieso namelijk wel eens horen, schijnen extreem goed te zijn...

Isotek timmert aardig aan de weg dus, alhoewel de prijzen van deze producten wel alle rationaliteit te boven zullen gaan. Maar wel erg leuk dat het er is. Je hebt maar mazzel Garmt, dat je dit soort spul mag recenseren  ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

LOL ;D Maar begrijpelijk gezien je "liefde" voor Nordost.

Ja, die Exact Power is best vriendelijk geprijsd, de Isotek zal idd wat hoger gaan uitkomen vermoed ik maar misschien dat ze ook meer te bieden hebben? Afwachten dus ;)

Enig idee of Equitech ook goed verkrijgbaar is in Nederland want daar hoor je ook lovende verhalen over. Ahhh ik loop weer vooruit, eerst een de CRT ophangen en nieuwe speakers zoeken ;D

Mvrg

patrick

garmtz

Nog een reactie van Kemp:

Quote
Hallo Garmtz,

Je kiest voor de gemakkelijkste keuze wat ik zelf ook zal
doen omdat je
apparaten nou eenmaal al hebt. Zeer waarschijnlijk is het toch wel de
moeiste om jouw CD-loopwerk en overige apparatuur we op de
KE-POWER STRIP te
zetten. Geschakelde voedingen zijn n.l. behoorlijke netvervuilers!

Met vriendelijke groet,

Ron

En mijn mail terug:

Quote
Hallo Ron,

Bedankt nog voor de laatste tip, zal dat zeker
overwegen! Misschien is het in mijn geval ook
wel een idee de geschakelde apparaten te isoleren
van de rest.

M. vr. groet,

Garmt

Ik denk steeds meer in de richting van de Isotek producten, die isoleren vooral alle apparaten van elkaar. Maar dat mijn versterkers vervuilers zijn hoor ik keer op keer, maar dat heb ik nog nergens echt als nadeel mogen horen. Waarom denken die mensen dat alles producten gewoon maar op 1 hoop moeten worden gegooid?  >:(  Ik heb bij shoot-outs nog nooit een negatief effect van mijn versterker op andere apparaten of het algehele geluidsbeeld mogen waarnemen.

Geen idee of Equitech in Nederland wordt gedaan. Misschien even de site raadplegen of een mail sturen?

FrankB

Quote from: garmtz on June 17, 2004, 14:29:18
Ik denk steeds meer in de richting van de Isotek producten, die isoleren vooral alle apparaten van elkaar.

Dat is inderdaad het mooie van de Isotek producten (niet de cleanline volgens mij). Alles van elkaar gescheiden, met zware filters op outlet 3 t/m 6.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

Hi,

Quote from: garmtz on June 17, 2004, 14:29:18
Geen idee of Equitech in Nederland wordt gedaan. Misschien even de site raadplegen of een mail sturen?

Net even op hun website gekeken en je kunt rechtstreeks vanaf fabriek bestellen, prijzen liegen er overigens niet om en dan gaat het nog om de US-modellen.

Zij bieden enkel gebalanceerde stroom en regeneren niets zoals de unit van Exact Power dat doet, combineren is natuurlijk altijd mogelijk.

mvrg

Patrick

Tube-freak

Ik heb deze week (eindelijk) mijn Kemp Powersource binnen gehad.  Heb nog niet echt veel kunnen luisteren maar de eerste indrukken waren fantastisch.  Alles klonk lekkerder en had het gevoel dat er toename was in Dynamiek.
Uiteraard is de powersource nog niet ingespeeld maar heb er zeker positieve ervaringen mee wat ik tot nu toe hoorde.  Denk dat het alleen maar mooier gaat worden de komende weken.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Harry HT

Hoi Garmt,
Quote from: garmtz on June 17, 2004, 09:22:26
Gisteren heb ik samen met reMC een vergelijking gedaan
Had hij z'n Shigaraki nog meegenomen? En? Chord of .....  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Quote from: Harry HT on June 18, 2004, 18:23:27
Had hij z'n Shigaraki nog meegenomen? En? Chord of .....  ;)

Hij heeft nog geen Shigaraki... :)  Ik heb deze versterker echter wel gehoord en kan je vertellen dat €2000 absoluut niet teveel geld is voor het apparaat...

Foto binnenkant Shigaraki:


bmateijsen

Equitech, oftewel Exact Power kan via hifi-notes besteld worden....

www.hifi-notes.com

Groet Bjorn

patrick_vdb

Hi Bjorn,

Equitech en Exact Power (eigenlijk Atlantis Power Quality Systems) zijn twee concurrenten van elkaar ;)

mvrg

Patrick

jaco

#87
Quote from: garmtz on June 17, 2004, 13:50:03
Misschien de Exact Power van Jaco eens lenen in mijn reviewperiode, dan heb ik weer wat anders om mee te vergelijken.
Dat zou wel kunnen voor een weekje. Misschien dat je ook wel een set van de importeur kunt lenen. Die zou er toch ook belang bij moeten hebben dat het geresenceerd wordt.
DE SP15 is nogal zwaar om even uit een rek te schroeven.. Maar als je hem komt halen kunnen we dat dan samen doen..

De combinatie 2x EP15 en SP15 is nu getest in de widescreen review. Daar wordt hij dan qua prijs vergeleken met een 5 KW Equitech.
Beide hebben wat voor en nadelen. een 5 KW equitech kan meer stroom leveren, maar ja, er komt maar 3680 watt uit een 16A groep. Met een 20A zekering ongeveer 4600 dus dat zou ook nog gaan. Kun je lekkere dikke eindversterkers aansluiten.
Aantal nadelen aan de equitech waren dus inderdaad zijn gewicht en dat je voor het USA modell een 220 volt 20 Ampere groep nodig hebt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Quote from: patrick_vdb on June 18, 2004, 21:27:44
Hi Bjorn,

Equitech en Exact Power (eigenlijk Atlantis Power Quality Systems) zijn twee concurrenten van elkaar ;)

mvrg

Patrick

Tja.. das waar ook.... ik bedoelde de exactpowers...

Groet Bjorn

garmtz

Na wat getest van de KEMP op mijn CD-loopwerk besloten de Powerstrip voorlopig nog maar te houden, aangezien deze op 'normale' voedingen wel degelijk een positief effect heeft. Rare is dat beide stekkerdozen met hun eigen kabel naar dezelfde wandcontactdoos gaan. Staat de Powerstrip dan niet alsnog parallel aan het niet-gefilterde blok? Het is immers een parallel-filter en staat parallel aan alles wat parallel staat met de doos, inclusief andere uitgangen van de wandcontactdoos. Of zie ik iets over het hoofd?

Spacebass

#90
Als dat zo zou zijn, dan kan je dus middels het goedkoopste blokje, je hele huis "behandelen"  ;D

(of bevuilen in jouw geval)

Martin_M

#91
Sterker nog. Eén parallel filter zal (in theorie) werken op de gehele fase (maar voor hoeveel procent?).

Ik bemerkte een verbetering van het beeld van de projector toen ik een SNS-module aansloot aan de connector van de eindversterker. Eindversterker en projector hebben hun eigen kabel en zekering in
de meterkast!

Maar dit gaat niet altijd op. Ik heb een Noise-detector van Kemp (via ITC) geleend en ben daarmee het huis doorgegaan op zoek naar ernstige vervuilers.
Een SNS-plug steken in een stekkerdoos van dezelfde groep maakte de gehele groep mooi schoon. Probeer ik de SNS-plug in een stekkerdoos van een andere groep maakt dit weinig tot niets uit (bij mij thuis waar er gigantisch veel troep van buiten komt).

Ik verwacht dat de SNS-module in de powerstrip dan ook best wel invloed heeft op de apparatuur die in dezelfde groep is aangesloten. Kemp zegt altijd dat de module zo dicht mogelijk bij de vervuiler geplaatst moet worden. Wellicht is het filterend effect eenmaal bij de Chord en Lexicon aangekomen al aardig geminimaliseerd.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Zoiets dacht ik dus al... Zal eens experimenteren met de Powerstrip zonder aangesloten apparaten in dezelfde wandcontactdoos... :)  Toch gek, dat het nu toch een stuk beter klinkt dan met de amp/pre-pro direct in de Powerstrip... Zou dus niet mogen... Zal eens meer experimenteren!

eric_audio

#93
Quote from: garmtz on June 17, 2004, 14:29:18
Maar dat mijn versterkers vervuilers zijn hoor ik keer op keer, maar dat heb ik nog nergens echt als nadeel mogen horen. Waarom denken die mensen dat alles producten gewoon maar op 1 hoop moeten worden gegooid?

Volgens mij zit er in de Chord een filter, om eventuele vervuiling BINNEN te houden. En voor zover ik weet, werkt dit goed, m.a.w. andere apparaten worden niet beinvloed.

Overigens heb ik zelf nog helemaal geen ervaring met netfilters, noch Kemp noch Isotek, maar dat komt nog wel.

Eric.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

garmtz

#94
Quote from: eric_audio on June 22, 2004, 16:15:26
Volgens mij zit er in de Chord een filter, om eventuele vervuiling BINNEN te houden. En voor zover ik weet, werkt dit goed, m.a.w. andere apparaten worden niet beinvloed.

Ja, dat claimen ze inderdaad:

QuoteThe Chord power supply is a self-contained, self-monitoring module, which is common to all Chord amplifiers, and is fundamental to their exceptional performance. A sophisticated mains input filter ensures that not only is the power supply shielded exceptionally well from disturbed mains input, but also, and more significantly, the mains itself is completely untouched by emissions from the amplifier. The amplifiers comfortably exceed European Electro magnetic emission standards, which are acknowledged to be the toughest in the world.

en:

QuoteElectrical noise with Chord PSU is not an issue. Both measured and subjective listening tests prove that high frequency 'hash', so common in our competitors products is negligible within Chord products. Ten years of research and development in this field pays dividends, with Chords products meeting the CE emissions, harmonics and immunity tests with ease.

Bron: http://www.chordelectronics.co.uk/chord_tech.asp?view=amp

Ik heb ook nooit enige negatieve beïnvloeding gehoord op andere apparaten en ik ken tot nu toe nog geen enkel apparaat dat zo weinig verschil laat horen tussen netsnoeren... Ik heb het idee dat de versterker eerder VERSTOORD wordt door iedere vorm van filtering dan dat het nuttig is.

garmtz

Heb eens geluisterd en ik hoor het als ik het KEMP stekkerblok zonder een apparaat erop aangesloten op dezelfde wandcontactdoos doe als het stekkerblok waar de apparatuur op staat aangesloten. De filterwerking werkt dan dus als een soort dure Isoplug in de wandcontactdoos... :)  Vooralsnog prefereer ik nog steeds de klank zonder filter, dus ik zet de KEMP toch maar weer te koop...  ::)

BOUBOU

Quote from: garmtz on June 22, 2004, 23:07:28
Heb eens geluisterd en ik hoor het als ik het KEMP stekkerblok zonder een apparaat erop aangesloten op dezelfde wandcontactdoos doe als het stekkerblok waar de apparatuur op staat aangesloten. De filterwerking werkt dan dus als een soort dure Isoplug in de wandcontactdoos... :) 

Betekend dit dan ook dat je principe niet eens een stekkerblok had hoeven kopen met 8 aansluitingen?
Of werkt de KEMP alleen als Isoplug als er geen apparaten op aangesloten zijn?
Dit zou voor mij wel een oplossing zijn.
Heb destijds een stekkerblok besteld met 4 aansluitingen, maar zit helaas nu al met een tekort  :'(

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

patrick_vdb

Hi Boubou,

QuoteSterker nog. Eén parallel filter zal (in theorie) werken op de gehele fase (maar voor hoeveel procent?).

Dit beantwoord eigenlijk al voor een stuk je vraag. De ingebouwde SNS-module zal z'n werking over de gehele fase uitoefenen alleen in verzwakte vorm, Kemp zegt niet voor niets natuurlijk dat de losse modules zo dicht als mogelijk bij vervuilers geplaatst moet worden. Zie 1 powerstrip of SNS-module dus niet als oplossing om de gehele fase schoon te krijgen ;)

Mvrg

Patrick

Martin_M

De kwaliteit van de Kemp Powerstrip zit 'm natuurlijk niet alleen in het filter. Ook de behuizing, connectoren en interne bedrading zijn meer doelgericht voor audio dan een 'standaard' stekkerblok.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr



Mee eens, maar het is wel apart te lezen dat de plug voor meerder aansluitingen in het stopcontact "iets" doet .  :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster