Top Gear! We’re back! 30 juni @21.00 uur Series 20

Gestart door PaulB., mei 9, 2004, 12:48:21

Vorige topic - Volgende topic

JCL

ja I know alleen the stig heeft er toen niet mee gereden.

wh-vanderpost

Citaat van: JCL op juni 21, 2006, 15:34:02
ja I know alleen the stig heeft er toen niet mee gereden.
Nee hèhè... wat zou jij doen? Ik begrijp Jeremy wel, ik zou ook elke beschikbare minuut in die auto zitten >:D
Laat die Stig maar lekker rondkarren in een of ander 'simpel' sportwagentje ;D
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Nelisje

Het was geen kwestie van toelaten van Clakson, het was een kwestie van een gigantisch dure auto heel houden. De Veyron is fenomenaal snel maar kennelijk heeft Bugatti totaal geen rekening gehouden met bochtengedrag. Dan zou ik die auto ook niet over het circuit laten gaan. Vind het trouwens ook een gigantisch lelijke wagen maar dat terzijde.

Kjelt

Citaat van: Nelisje op juni 22, 2006, 21:33:28
De Veyron is fenomenaal snel maar kennelijk heeft Bugatti totaal geen rekening gehouden met bochtengedrag.

Of met een deur die klemt  ;D

http://www.metacafe.com/watch/128275/tom_crusie_vs_bugatti_veyron/

(origineel gepost door Rikske in dit topic.

JCL

Citaat van: Nelisje op juni 22, 2006, 21:33:28
Het was geen kwestie van toelaten van Clakson, het was een kwestie van een gigantisch dure auto heel houden. De Veyron is fenomenaal snel maar kennelijk heeft Bugatti totaal geen rekening gehouden met bochtengedrag. Dan zou ik die auto ook niet over het circuit laten gaan. Vind het trouwens ook een gigantisch lelijke wagen maar dat terzijde.

Bochten gedrag opzich schijnt wel goed te zijn. Maar het is denk ik vooral de manier waarop The Stig de rondes zet. Hij gaat gewoon elke rond sneller tot hij hem een keer crasht. Kijk maar naar de coningseg (schijf je dat zo?) die hij echt behoorlijk plat rijd.

Doet me denken aan een kart die ik een keer (half) plat heb gereden op de kartbaan in Eefde. Opkomen rechte stuk is daar vol gas, eerste bocht ook, dacht ik... Lag blijkbaar wat vuil oid op de baan. Ben er daar toen VOL vanaf gegaan. Dan heb je pas adrenaline door je lichaam lopen!

Nelisje

Ja maar die koenigsegg (schrijf ik het zo goed :) ) vloog van de baan omdat het eigenlijk gewoon een death trap is. Er was totaal geen druk op de achterwielen en dan wil de achterkant wel eens wegglijden.

Maar ik heb nog steeds het idee dat die Bugatti meer een paradepaardje is dat ze kunnen roepen kijk eens onze auto heeft 1000+ pk ipv een auto die echt snel is (ook door bochten).

Als het echt om sportwagens gaat die ook street legal zijn kies ik denk ik toch voor de Porsche Carrera GT. Dat is een auto die echt SNEL is.

asterduc

Citaat van: Nelisje op juni 23, 2006, 08:45:25

Als het echt om sportwagens gaat die ook street legal zijn kies ik denk ik toch voor de Porsche Carrera GT. Dat is een auto die echt SNEL is.

als hij dan ook nog betaalbaar moet zijn, een Lotus Elise.

Ik heb er vorige week één testgereden, met de nieuwe Toyota motor erin.  Ongelooflijk wat je daar meemaakt als je boven de 6500 toeren gaat en de kleptiming wordt versteld.!  Dat verwacht je niet van een 2 liter, 35000 euro autotootje. Of het nu optrekken, bochtengedrag of remcapaciteit is, deze Elise is een topper en je krijgt gewoon snelheidsangst als je ermee doorgaat.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102

bmateijsen

Volgens Jeremy kon  je dan net zo goed de opel speedster nemen... Kost minder en is net een Lotus elise..

Citaat van: asterduc op juni 23, 2006, 17:11:25
als hij dan ook nog betaalbaar moet zijn, een Lotus Elise.

Ik heb er vorige week één testgereden, met de nieuwe Toyota motor erin.  Ongelooflijk wat je daar meemaakt als je boven de 6500 toeren gaat en de kleptiming wordt versteld.!  Dat verwacht je niet van een 2 liter, 35000 euro autotootje. Of het nu optrekken, bochtengedrag of remcapaciteit is, deze Elise is een topper en je krijgt gewoon snelheidsangst als je ermee doorgaat.

asterduc

Citaat van: bmateijsen op juni 23, 2006, 17:14:21
Volgens Jeremy kon  je dan net zo goed de opel speedster nemen... Kost minder en is net een Lotus elise..

neenee, heeft niet dezelfde performance.
Doe maar eens een testrit met beide, dan begrijp je wat ik bedoel.

Met woorden en cijfers is dat niet te verklaren!

ThemeScene H57, HTPC.

Kerstmanno

Als je een Lotus neemt, dan neem je DEZE:

OscarTango

welke ? Zie niks... ???
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Vampire

Citaat van: bmateijsen op juni 23, 2006, 17:14:21

Jeremy heeft niet altijd gelijk... sterker nog... meestal niet  ::)

;D
Citaat van: OscarTango op juni 23, 2006, 19:56:04
welke ? Zie niks... ???
Ik zie ook niks....
Of was dat de opzet??
zie er niet echt du humor van ik dan  :P

Edit:
Menno bedoelde dus deze, een lotus esprit v8 1998 s...
Ik zelf vind er weinig aan, maargoed.. qua looks iig...

edit 2:
>:( nu werkt menno's plaatje wel weer  :-\
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

JCL

James Bond heeft er een gehad DUS is het een coole auto! Sub zero zelf ;)

oud_account_1

Citaat van: asterduc op juni 23, 2006, 17:11:25
Of het nu optrekken, bochtengedrag of remcapaciteit is, deze Elise is een topper en je krijgt gewoon snelheidsangst als je ermee doorgaat.
Je hebt een Duc en je wordt bang van een autootje? >:D

Ik heb een paar jaar geleden zelf de Speedster gepast, helaas was het dak te laag :'(

Maar ja, mocht er nog benzine zijn tegen de tijd dat ik het geld heb, dan komt er toch echt een Noble M12.
http://uk.cars.yahoo.com/car-reviews/car-and-driving/noble-m12-gto-3-r-1002893.html
Zelfs Jeremy zat er op zijn gemak in en die is ook vrij lang.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

asterduc

Citaat van: squadra op juni 23, 2006, 22:03:54
Je hebt een Duc en je wordt bang van een autootje? >:D

dat bedoel ik nu net.
1. de Duc die ik nu rijd is een monstertje, dus das al heel wat minder Duc als de meesten denken  ;D.  Daarbij komt nog dat ik met de jaren banger ben geworden op de motor.

2. neem van mij aan dat deze Lotus Esprit met open dak en in de toeren gereden heel wat meer snelheidssensatie geeft als een normale Duc waar je met pak en helm op zit!

ThemeScene H57, HTPC.

Tube-freak

All, we know is that he is called the stig....

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stig

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Kjelt

Citaat van: Tube-freak op juni 26, 2006, 19:29:04
All, we know is that he is called the stig....
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stig

CiteerJeremy Clarkson was dispatched to the airport to "pick up a special delivery" where the Stig is shown arriving on the baggage claim conveyor belt before being pushed out on a trolley by Clarkson.
;D  ;D  ;D

Nelisje

Some say he sleeps upside down like a bat, all we know is he's called the Stig :)

En de Lotus Elise is inderdaad een geweldige wagen, vooral de exige (de uitgebouwde versie van de elise). Van de ene kant stijlvol zoals alleen engelsen dat kunnen, van de andere kant extreem ordinair. En de wagen is snel en wendbaar genoeg om een Apache te ontwijken (op extreem korte afstand). Ik vind het een geweldige auto, het concept is geweldig (bouw een auto die net zoveel weegt als een Suzuki Alto en gooi er een blok met 180pk in) en de handling is schrikbarend goed (als je de auto op de goede manier rijdt).

Maar als mijn budget ongeveer genoeg is om een nieuwe of gebruikte Elise te kopen ga ik persoonlijk liever voor de Mazda RX-7. Wat een beest van een auto is dat. Ik zou een badge laten maken met 1.3 erop om achterop te plakken. Gewoon een sportwagen met een 1.3liter motortje (rotary engine). http://media.putfile.com/StillwayFD3S Als ik me niet vergis, is dit het filmpje waar ik op doel. Kan het alleen niet controleren omdat ik op mijn werk zit. Zo snel slaat mijn toerenteller niet eens uit, laat staan mijn kilometerteller.

Kerstmanno

B.J.

Ik had hem al eens gezien. Die is echt ziek snel!

Nase

Ik wil tv kijken via me telefoon weet iemand hoe dat moet? ???

JCL

wat heeft dat met TG temaken ???

Durk

Citaat van: Nelisje op juni 27, 2006, 14:25:37
Mazda RX-7. Wat een beest van een auto is dat. Ik zou een badge laten maken met 1.3 erop om achterop te plakken. Gewoon een sportwagen met een 1.3liter motortje (rotary engine). http://media.putfile.com/StillwayFD3S Als ik me niet vergis, is dit het filmpje waar ik op doel. Kan het alleen niet controleren omdat ik op mijn werk zit. Zo snel slaat mijn toerenteller niet eens uit, laat staan mijn kilometerteller.

deze rx is wel voorzien van een massive turbo.. zo snel (is het echt?) gaat een normale RX niet..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Kjelt

Wanneer is er weer eens een nieuwe topgear?  ???

wh-vanderpost

Citaat van: Kjelt op juni 29, 2006, 16:43:16
Wanneer is er weer eens een nieuwe topgear?  ???
Top Gear website:

Top Gear is back on 16 July.

;)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest