Oppo UDP-203 UHD 4k Blu-ray

Gestart door wiscel, oktober 15, 2018, 15:18:15

Vorige topic - Volgende topic

wiscel

Hoi, zeer tevreden over mijn Oppo UDP-203 UHD 4k Blu-ray speler. Mijn vraag is hoe pas ik de grootte aan van de ondertitels? Op een 55" scherm zijn deze echt te groot. Als ik in Settings de grootte hiervan op klein zet dan blijven ze nog steeds even groot.

papaleo

Citaat van: wiscel op oktober 15, 2018, 15:18:15
Hoi, zeer tevreden over mijn Oppo UDP-203 UHD 4k Blu-ray speler. Mijn vraag is hoe pas ik de grootte aan van de ondertitels? Op een 55" scherm zijn deze echt te groot. Als ik in Settings de grootte hiervan op klein zet dan blijven ze nog steeds even groot.
Dit kan volgens mij alleen wanneer je subs als srt kan kiezen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

wiscel

Ah ok, dacht dat het ook met de subs van de disks kon.

Fox

Vraagje, ik ben onlangs verhuist en heb mijn Oppo BDP 93 en 203 ingepakt en op de nieuwe locatie weer uitgepakt en aangesloten.
Echter nu krijg ik als ik MKV's via het netwerk wil afspelen de meldingen "invalid file, unsuported media"!

Wat gaat er mis of doe ik niet goed, wat er is in de gehele setup niets veranderd....

riwi

Beetje meer info misschien? Speelt de file wel vanaf USB?
Welke NAS? Via SMB of NFS? Ik zou denken aan file rechten op de NAS.

Kan je dus wel browsen over de files op de NAS, maar niets spelen?

Fox

De NAS is een synology DS918 en ook die is compleet het zelfde ingesteld als die was voor de verhuizing.
De Oppo werkt via DLNA gewoon vanuit het menu.

Ja ik kan ook browsen, anders zou ik de files niet zien en kunnen selecteren om af te spelen ;-)
En als ik de NAS benader via windows spelen de files wel af met VLC.

Ik snap er niets van, want alles is 1 op 1 verhuist zonder veranderingen qua instellingen...

pameijer

Grote kans dat het aan je IP-instellingen ligt. Nieuwe woonplaats, wellicht nieuwe provider met nieuw modem en dus andere IP-range voor thuis. Check dus je IP-adressen, zijn de eerste 3 getallen wel hetzelfde (zoals bv 192.168.178.xxx).
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Fox

Dank, dat ga ik vanavond nakijken.

Citaat van: pameijer op juli 30, 2024, 23:47:49Grote kans dat het aan je IP-instellingen ligt. Nieuwe woonplaats, wellicht nieuwe provider met nieuw modem en dus andere IP-range voor thuis. Check dus je IP-adressen, zijn de eerste 3 getallen wel hetzelfde (zoals bv 192.168.178.xxx).

riwi

Citaat van: pameijer op juli 30, 2024, 23:47:49Grote kans dat het aan je IP-instellingen ligt. Nieuwe woonplaats, wellicht nieuwe provider met nieuw modem en dus andere IP-range voor thuis.
Daar dacht ik ook aan maar als de Oppo wel over de NAS kan browsen dan doet de IP netwerk verbinding het wel.
Maar met een gewijzigd netwerk kan evt een instelling in de Synology nog fout zijn omdat die nog naar het oude netwerk wijst.
Heb je uberhaupt een nieuw modem gehad op het nieuwe adres ?

Fox

Ik ben erachter het kwam door de NAS instellingen.

Ik heb de media opnieuw laten indexeren en de DLNA verwijdert en opnieuw laten scannen.
En nu werkt het weer...  ;D

Dank voor de hulp en he meedenken  :worship: