PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Remco

#2900
M&G verslag 4 juli

Rond 18:45 uur in de auto gestapt en met een volle accu (ja Vik, voldoende bereik ;D) naar het mooie Venray afgereisd voor een M&G bij Pascal. Eenmaal aangekomen was het weer een blik van herkenning, omdat Anton daar niet al te ver vandaan woont en die had ik al eerder bezocht. Autootje geparkeerd en Pascal even geappt dat ik er was zodat de kids die net lagen te slapen niet wakker zouden worden.

Onder het genot van een lekker koud colaatje even bij gekletst en niet al te veel later afgedaald naar de HT ruimte die zich in de kelder bevindt. Tja, dat is dan ook wel heel cool om te zien met voordat je in de ruimte komt zicht op filmposters en verschillende HT schildjes, leuk gedaan!

Eenmaal in de HT ruimte binnengetreden was ik vooral onder de indruk van die enorme Parasounds. Wat een joekels zijn dat toch ;). Maar super mooi die 2 audiomeubels waar alle het moois in geplaatst is. De Bryston processor (wauw!), die Parasounds, de Oppo UDP-203 CM Stufe 2, de Apple TV en de Technics MK-2 platenspeler (cool  ;)). De M&K speaker set-up in 7.4.2 configuratie was ook een eyecatcher (die gestackte subs man  :blink: :blink:) en had ik meermaals goede dingen over gelezen, maar  nog niet eerder gehoord. Super benieuwd dus! De JVC N7 is groot, maar vind ik ergens ook wel weer prachtig om te zien.

Zo en dan waar het uiteraard allemaal om gaat :bigsmile:. Hoe ziet dat er dan uit en klinkt dat een beetje? Euh.....ja, BELACHELIJK goed man! Ik heb toch al meerdere high-end sets beluisterd de laatste jaren, maar dit is er ook 1-tje die voor mij de in de top 5 staat hoor. We zijn begonnen met wat muziek in stereo en dan hoor je direct de kwaliteiten van de MK S300 speakers. Super mooi stereo beeld en heerlijk om in je eigen cave zo te luisteren. Daarna de Oppo geopend en diverse demo schijfjes gebruikt. Onze Maffe Peter kon niet uitblijven en ja wat is dat toch een mooie opname. Vervolgens Eric Clapton en een concert van Pink Floyd uit 1985 (super audio track!!). Allemaal even indrukwekkend en of je inderdaad in de concertzaal aanwezig bent, anders kan ik het niet omschrijven. Heerlijk live gevoel dit. Dan maar wat filmfragmenten erbj gepakt en begonnen met die laatste Batman film en dan de car chase scene. Man...man wat een beleving is dat op een dergelijke set als Pascal heeft. Die 4 gestackte subs geven zo'n ongelooflijk strak (voelbaar!) laag, dat je het gevoel hebt in de Batmobiel te zitten. Heerlijk, heerlijk dit. Vervolgens nog wat scenes bekeken van Edge of Tomorrow (dat begin :clapping:), Unbroken en Fantastic Beasts dat allemaal met zo veel autoriteit wordt neergezet dat ik me kan voorstellen dat dit verslavend werkt, echt zo goed.

Inmiddels was de tijd voorbij gevlogen en ben ik rond 22:45 uur maar weer richting Cothen gereden. Pascal bedankt voor je gastvrijheid. Jouw set speelt op een dusdanig hoog niveau dat dit op mij een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Ik zit nog steeds na te genieten!  :popcorn:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

anton

Mooi verhaal Remco. Kon er helaas niet bij zijn maar zo te horen hebben jullie je niet verveeld  8). Klinkt als een klok bij Pascal en ook een heerlijke HT sfeer !!!! Tot gauw  :headbanging:

RonG

Leuk om te lezen, gave HT is het ook. M&G's zijn altijd leuk O0

PascalP

Bedankt voor de lovende woorden Remco, top 5, wow! :D
Maar was ook heel gezellig  :pompom: :coffee:
Voor mij ook leuk om Edge of Tomorrow en Fantastic Beasts uit de kast te trekken gezien deze niet 'standaard' in mijn demo stapel liggen.
The Batman was voor mij ook de primeur nadat ik hem afgelopen vrijdag bij Jefften geluisterd heb en die viel me niet tegen die scene, ben dan ook benieuwd naar de rest van de film :)

Bedenk me net dat we Blader Runner 2049 niet meer gedraaid hebben, maar de tijd vloog ook voorbij en zijn ook stiekem wel een tijdje bij muziek blijven hangen.

Tot de volgende keer weer  :popcorn:

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Tijdje stil alweer hier en de HT is ook niet meer gebruikt sinds de laatste M&G met Remco maar gisteren toch maar de (redelijke) koelte van de kelder opgezocht en weer een filmpje gekeken  :popcorn:

De Drive UHD Limited box set had ik een tijdje terug binnen gekregen en wou ik heel graag zien, allereerst een prachtige box, zelfs het boek erbij waar de film op gebaseerd is en deze wil ik zeker nog gaan lezen.
De film zelf had ik al eens gezien denk ik maar wist ik eigenlijk niet meer zeker maar wat een geweldige film, leuk verhaal maar ook vooral de opbouw van het verhaal vond ik heel goed.
Het beeld is ook echt hoog niveau, lekkere filmische look, sommige scenes iets meer grain dan de andere wellicht door het gebruik van andere camera's maar echt heel goed en ook een geweldige immersive Atmos track met voldoende LFE effecten zoals shotguns maar ook de brullende motoren.  :clapping:
Je wordt echt continu ondergedompeld in het geheel, audio/video sluit naadloos op elkaar aan en ook echt mooi gedaan bij sommige scenes waar de spanning echt wordt opgebouwd en ik (bijna letterlijk) op het puntje van de bank zat en wat echt eruit sprong vond ik nog wel de gebruikte muziek die echt een toevoeging is om de hele 'vibe' af te maken.

Dikke aanrader wat mij betreft, totaalplaatje klopt gewoon helemaal  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Ook maar weer eens kijken dan! Ik heb hem wel op blu-ray.

PascalP

Citaat van: Teejoo op juli 19, 2022, 11:06:45
Ook maar weer eens kijken dan! Ik heb hem wel op blu-ray.

Heb de BD niet 1:1 vergeleken maar de UHD transfer is wel echt heel goed hoor en de Atmos track schijnt ook een mooie upgrade te zijn van de DTS-HD track als ik de reviews online mag geloven ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Ken deze niet  :confused:, eens gaan scoren dan :).

Is wel idd een erg mooie box.

PascalP

Heb de laatste tijd wel een zwakke plek voor dergelijke limited edition boxen en steelbooks etc, aantal is ook redelijk gestegen de laatste paar maanden ;)

Deze box is volgens mij overal uitverkocht inmiddels en was toen al vrij prijzig (€70-80), maar er is ook een 'gewone' UHD release inmiddels zag ik :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Drive op UHD is indd referentie  :thumbs-up:
De BD is ook al mooi, maar de UHD is echt een stuk mooier.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Goede reminder Pascal... ik heb ook mijn oude Blu Ray van Drive eens opgesnord en ook ik was hem helemaal vergeten. En damn wat een geluid.
Goede film, prima beeld, beestachtig goede audio.
Genoten.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

#2911
Gisteravond ook weer eens de HT ingedoken en Ambulance was toevallig afgelopen week binnen gekomen dus meteen die maar in de Oppo, en echt een heerlijk film  :clapping:
Prima beeld en geluid, veel overhead actie (helicopters) maar vooral actie van begin tot eind.
Verstand op nul, bak popcorn erbij en genieten  :headbanging: :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Raymen

Ja goede film
Maar werd gek van het camerawerk zeg
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

anton

krijg hem volgende week binnen, ben nu wel heel benieuwd  :popcorn: :popcorn:

Teejoo

#2914
Citaat van: Raymen op juli 31, 2022, 07:19:14
Ja goede film
Maar werd gek van het camerawerk zeg
Hoezo? Was het uit de losse hand zeg maar/schokkerig? Want dan ga ik hem ook niet kopen met m'n evenwicht.

Teejoo

Citaat van: PascalP op juli 31, 2022, 06:57:28
Gisteravond ook weer eens de HT ingedoken en Ambulance was toevallig afgelopen week binnen gekomen dus meteen die maar in de Oppo, en echt een heerlijk film  :clapping:
Prima beeld en geluid, veel overhead actie (helicopters) maar vooral actie van begin tot eind.
Verstand op nul, bak popcorn erbij en genieten  :headbanging: :popcorn:
Had je hem van Amazon IT?

Remco

Citaat van: PascalP op juli 31, 2022, 06:57:28
Gisteravond ook weer eens de HT ingedoken en Ambulance was toevallig afgelopen week binnen gekomen dus meteen die maar in de Oppo, en echt een heerlijk film  :clapping:
Prima beeld en geluid, veel overhead actie (helicopters) maar vooral actie van begin tot eind.
Verstand op nul, bak popcorn erbij en genieten  :headbanging: :popcorn:

En deze trok ik dus echt niet :omg:. Maar als je van het begin tot het eind non-stop actie houdt, dan kom je zeker aan je trekken. ;D ;D
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Citaat van: Raymen op juli 31, 2022, 07:19:14
Ja goede film
Maar werd gek van het camerawerk zeg

Ik heb me nergens aan gestoord moet ik zeggen en heb er eigenlijk ook niks achter gezocht tot jouw comment ;)

Citaat van: anton op juli 31, 2022, 09:14:56
krijg hem volgende week binnen, ben nu wel heel benieuwd  :popcorn: :popcorn:

Bak bier erbij, volume op standje Anton en knallen  :headbanging:

Citaat van: Teejoo op juli 31, 2022, 09:50:16
Hoezo? Was het uit de losse hand zeg maar/schokkerig? Want dan ga ik hem ook niet kopen met m'n evenwicht.

Ik heb geen idee hoe het gefilmd is, heb me er verder niet in verdiept maar enkel genoten :P  :popcorn:

Citaat van: Teejoo op juli 31, 2022, 09:51:07
Had je hem van Amazon IT?

Yup, de Steelbook uitvoering

Citaat van: Remco op juli 31, 2022, 11:51:18
En deze trok ik dus echt niet :omg:. Maar als je van het begin tot het eind non-stop actie houdt, dan kom je zeker aan je trekken. ;D ;D

Dat heb ik zeker gedaan, geen moeilijk verhaal, gewoon knallen en achterover liggen  :coffee: :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Citaat van: PascalP op augustus  1, 2022, 08:34:59

Bak bier erbij, volume op standje Anton en knallen  :headbanging:


Oooh, dat verklaart e.e.a. In benevelde toestand is het een topper idd  ;D ;D ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

skyfox

Citaat van: anton op juli 31, 2022, 09:14:56
krijg hem volgende week binnen, ben nu wel heel benieuwd  :popcorn: :popcorn:
Dat wordt genieten in jouw cinema! Zet de popcorn maar klaar [emoji41]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

anton

Pilske erbij maakt heel veel dingen erg draaglijk  :angel: :angel: :angel:, benieuwd naar de film idd., ver uiteenlopende meningen  8)

Raymen

Kwa aktie en entertainment een 9, maar camerawerk een 3 voor mij
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

buckler

Ik vond het een enorme rush... houd er wel van en van mij mogen meer van zulke films komen.
Nu lukt zoiets ook alleen maar met een top cast denk ik.

Die film met Ryan Reynolds waar ze in een groene Alfa door Rome (?) vlogen was ook zoiets al was dat wel meer een soort B-film in vergelijk met Ambulance maar ook daar zat die enorme snelheid ,en zenuwachtig camera werk, in.
Hoe heet die nou alweer?????

Ps, 6 Underground
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

6 Underground op Netflix idd, wel veel 'foutjes' in, zo is in het ene shot de auto al helemaal bekrast en in het volgende shot weer in showroomstaat :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

eduard

Citaat van: PascalP op augustus  1, 2022, 19:40:52
6 Underground op Netflix idd, wel veel 'foutjes' in, zo is in het ene shot de auto al helemaal bekrast en in het volgende shot weer in showroomstaat :P
Toevallig gisteren gekeken en dat viel mij ook op. :)