PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

skyfox

Citaat van: maximus79 op maart 20, 2022, 20:40:09
Ben daar ook verbaasd over, voor mij is dat net als een hele mooie fiets kopen zonder de banden op te pompen......

Ik zou eerder zeggen zonder de versnellingen te gebruiken... Zonder opgepompte banden is die fiets praktisch onbruikbaar. Zonder het gebruik van de versnellingen hooguit onpraktisch 🤣 Deze vergelijking kan vast nog strakker gezet worden. 😁
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

#2777
..CM dudes..... ::), ik denk dat ik me ook een beetje aangesproken voel  8).
We testen echt niet alleen met concerten hoor.....filmfragmenten (ready player one, oblivion, IT, conjuring enz. enz.) behoren echt wel tot het standaard repertoire en als ik voor mezelf spreek: ik had zelfs nog nooit naar concerten gekeken voordat ik Viktor leerde kennen.....
De reden dat hij muziekstukken opzet is volgens mij om telkens als er apparatuur gewisseld wordt (processor, kabels, eindbak, speler, speaker enz.) te luisteren naar een paar (voor hem) referentiestukken om zo de verschillen  (als die er zijn) meteen waar te kunnen nemen. Ieder zijn methode natuurlijk  :headbanging:.
Ondertussen hebben we die gewoonte een beetje van hem overgenomen  O0 en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat het geen straf is hoor......
CM dudes zijn volgens mij dus ook gewoon nog steeds echte filmfreaks  :smile:.
Over Dirac, Audessey, Trinnov en het Yamaha inmeetsysteem (ffe naam vergeten) kan ik op persoonlijke titel zeggen dat ik alleen bekend ben met de laatste 2. Heb jaren Yamaha gehad en toen Denon kwam met Atmos heb ik zelfs het systeem in LATEN  meten met de Audessey Pro microfoons (meen dat het er 4 of zelfs meer waren.....). Bij Yamaha kon je dus via bijgeleverde microfoon inmeten en had je ook nog eens de beschikking over tig room modes (cinema, 70mm spectacle, sci-fi) enz. enz. Bij de Denon duurde dat hele inmeten een flinke tijd om tot de juiste settings te komen......Resultaat was altijd helemaal prima, heb me er jaren en jaren kostelijk mee geamuseerd en nooit het idee gehad iets tekort te komen of "dat er iets niet klopte".
Volgens mij heeft Pascal in het verleden met zijn Arcam wel met Dirac gewerkt dus die kan daar meer over vertellen.
Sinds ik echter met cinemike in contact ben gekomen (geldt denk ik ook wel voor Pascal...) ben ik er achter gekomen dat het zonder al die toeters en bellen ook heel goed kan klinken......en nu spreek ik weer op persoonlijke titel.....beter dan ooit !! Is CM dan de enige die de "ultieme" ht beleving mogelijk maakt ????? Natuurlijk niet, de ultieme ht beleving is die beleving waar jij zelf helemaal happy van wordt en laat je aub door niemand iets anders aanpraten. We hebben allemaal ons eigen gehoor en daar zullen we het  mee moeten doen. Dus als jij vind dat audessey e.d. helemaal jou ding zijn dan is dat zo !!
Nogmaals, ieder zijn ding. Ik heb een paar inmeetsystemen geprobeerd (door vakmensen laten doen) en heb het nu door Viktor (ook een vakman  8)) laten doen en mijn keus is gemaakt..........

Teejoo

#2778
Citaat van: anton op maart 21, 2022, 20:20:27
..CM dudes..... ::), ik denk dat ik me ook een beetje aangesproken voel  8).
We testen echt niet alleen met concerten hoor.....filmfragmenten (ready player one, oblivion, IT, conjuring enz. enz.) behoren echt wel tot het standaard repertoire en als ik voor mezelf spreek: ik had zelfs nog nooit naar concerten gekeken voordat ik Viktor leerde kennen.....
De reden dat hij muziekstukken opzet is volgens mij om telkens als er apparatuur gewisseld wordt (processor, kabels, eindbak, speler, speaker enz.) te luisteren naar een paar (voor hem) referentiestukken om zo de verschillen  (als die er zijn) meteen waar te kunnen nemen. Ieder zijn methode natuurlijk  :headbanging:.
Ondertussen hebben we die gewoonte een beetje van hem overgenomen  O0 en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat het geen straf is hoor......
CM dudes zijn volgens mij dus ook gewoon nog steeds echte filmfreaks  :smile:.
Over Dirac, Audessey, Trinnov en het Yamaha inmeetsysteem (ffe naam vergeten) kan ik op persoonlijke titel zeggen dat ik alleen bekend ben met de laatste 2. Heb jaren Yamaha gehad en toen Denon kwam met Atmos heb ik zelfs het systeem in LATEN  meten met de Audessey Pro microfoons (meen dat het er 4 of zelfs meer waren.....). Bij Yamaha kon je dus via bijgeleverde microfoon inmeten en had je ook nog eens de beschikking over tig room modes (cinema, 70mm spectacle, sci-fi) enz. enz. Bij de Denon duurde dat hele inmeten een flinke tijd om tot de juiste settings te komen......Resultaat was altijd helemaal prima, heb me er jaren en jaren kostelijk mee geamuseerd en nooit het idee gehad iets tekort te komen of "dat er iets niet klopte".
Volgens mij heeft Pascal in het verleden met zijn Arcam wel met Dirac gewerkt dus die kan daar meer over vertellen.
Sinds ik echter met cinemike in contact ben gekomen (geldt denk ik ook wel voor Pascal...) ben ik er achter gekomen dat het zonder al die toeters en bellen ook heel goed kan klinken......en nu spreek ik weer op persoonlijke titel.....beter dan ooit !! Is CM dan de enige die de "ultieme" ht beleving mogelijk maakt ????? Natuurlijk niet, de ultieme ht beleving is die beleving waar jij zelf helemaal happy van wordt en laat je aub door niemand iets anders aanpraten. We hebben allemaal ons eigen gehoor en daar zullen we het  mee moeten doen. Dus als jij vind dat audessey e.d. helemaal jou ding zijn dan is dat zo !!
Nogmaals, ieder zijn ding. Ik heb een paar inmeetsystemen geprobeerd (door vakmensen laten doen) en heb het nu door Viktor (ook een vakman  8)) laten doen en mijn keus is gemaakt..........
Uiteraard heeft iedereen z'n eigen voorkeuren! Je moet idd doen wat je zelf het beste vindt klinken. En zeker met muziek begrijp ik de voorkeur voor een puur signaal, maar dat kun je ook combineren met room eq beneden een bepaalde freq. Ik geloof gewoon dat je in de meeste ruimtes baat hebt bij room eq voor de lage frequenties. Of je moet een ruimte zoals Jan hebben, of jouw zolder waarbij je je speakers full range aanstuurt. Dan heb je ook al snel minder eq nodig dan dat je gebruik gaat maken van bass limited speakers in combinatie met subs. En dan heb ik ook nog een relatief kleine ruimte, waardoor er gewoon noodzaak is. Ik denk dat dat het geval is voor veel HT's hier op het forum.

Ik was Pascal ook maar aan het plagen.

skyfox

Same hier, ik weet hoe Pascal erover denkt, puur een plagerijtje van mijn kant.

Ik weet dat ik in mijn ruimte niet zonder in ieder geval een beperkte vorm van EQ kan. Bassen en crossover zijn dan gewoon niet lekker als ik geen EQ gebruik. En dat hoor je. De akoestische behandelingen hebben zeker hun nut, vooral in mid en hoog, maar ik heb niet de massa c.q. volume om ook lage tonen goed onder controle te krijgen. M'n Adsy en MiniDSP zijn daarin onontbeerlijk. Hoewel ik eerder Adsy zou uitzetten dan m'n MiniDSP. Dat is echt een wonderdoosje in mijn situatie :inlove:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Beetje plagen moet kunnen zolang het maar niet uit draait op een Glory 80 Hari vs Wrzosek  :-X
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

morca

Ik was bij een maatje op visite.
Waar ik zeer verrast was.
Zijn speakers waren erg goed ontworpen.
Dsp was eigenlijk overbodig op de sub na.

Ik kan me goed voorstellen ,als de MK speakers ook zo ontworpen zijn .
Je het liever zonder dsp doet.
Al dirac wel timing correctie doet.

De mini dsp heb ik hier ook nog  liggen.
Al ik moet zeggen dat hij bij mij niet zo wonderlijk goed werkte.
Mijn berhinger dsp klinkt beter.
Dus die zit er weer tussen nu.

Misschien de mini nog eens inmeten met de arcam.



anton

Was jullie terug aan het plagen hoor  8), had al extra veel smiley,s gebruikt  :headbanging:. Lekker genieten blijft het uitgangspunt , de een doet dat met de moeder, de ander met de dochter  ;D ;D ;D

reza

Sommige zelfs met beiden :D
Citaat van: anton op maart 22, 2022, 08:41:50
Was jullie terug aan het plagen hoor  8), had al extra veel smiley,s gebruikt  :headbanging:. Lekker genieten blijft het uitgangspunt , de een doet dat met de moeder, de ander met de dochter  ;D ;D ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

#2785
Ik doe het ook met moeder en dochter  :D

De ruimte(akoestiek) doet heel veel, maar de Trinnov maakt het hier wel af (voornamelijk in het laag). Mijn ervaring is hoe minder DSP hoe beter (maar ook in mijn ruimte heeft het nog steeds meerwaarde) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Citaat van: anton op maart 21, 2022, 20:20:27
..CM dudes..... ::), ik denk dat ik me ook een beetje aangesproken voel  8).
We testen echt niet alleen met concerten hoor.....filmfragmenten (ready player one, oblivion, IT, conjuring enz. enz.) behoren echt wel tot het standaard repertoire en als ik voor mezelf spreek: ik had zelfs nog nooit naar concerten gekeken voordat ik Viktor leerde kennen.....
De reden dat hij muziekstukken opzet is volgens mij om telkens als er apparatuur gewisseld wordt (processor, kabels, eindbak, speler, speaker enz.) te luisteren naar een paar (voor hem) referentiestukken om zo de verschillen  (als die er zijn) meteen waar te kunnen nemen. Ieder zijn methode natuurlijk  :headbanging:.
Ondertussen hebben we die gewoonte een beetje van hem overgenomen  O0 en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat het geen straf is hoor......
CM dudes zijn volgens mij dus ook gewoon nog steeds echte filmfreaks  :smile:.
Over Dirac, Audessey, Trinnov en het Yamaha inmeetsysteem (ffe naam vergeten) kan ik op persoonlijke titel zeggen dat ik alleen bekend ben met de laatste 2. Heb jaren Yamaha gehad en toen Denon kwam met Atmos heb ik zelfs het systeem in LATEN  meten met de Audessey Pro microfoons (meen dat het er 4 of zelfs meer waren.....). Bij Yamaha kon je dus via bijgeleverde microfoon inmeten en had je ook nog eens de beschikking over tig room modes (cinema, 70mm spectacle, sci-fi) enz. enz. Bij de Denon duurde dat hele inmeten een flinke tijd om tot de juiste settings te komen......Resultaat was altijd helemaal prima, heb me er jaren en jaren kostelijk mee geamuseerd en nooit het idee gehad iets tekort te komen of "dat er iets niet klopte".
Volgens mij heeft Pascal in het verleden met zijn Arcam wel met Dirac gewerkt dus die kan daar meer over vertellen.
Sinds ik echter met cinemike in contact ben gekomen (geldt denk ik ook wel voor Pascal...) ben ik er achter gekomen dat het zonder al die toeters en bellen ook heel goed kan klinken......en nu spreek ik weer op persoonlijke titel.....beter dan ooit !! Is CM dan de enige die de "ultieme" ht beleving mogelijk maakt ????? Natuurlijk niet, de ultieme ht beleving is die beleving waar jij zelf helemaal happy van wordt en laat je aub door niemand iets anders aanpraten. We hebben allemaal ons eigen gehoor en daar zullen we het  mee moeten doen. Dus als jij vind dat audessey e.d. helemaal jou ding zijn dan is dat zo !!
Nogmaals, ieder zijn ding. Ik heb een paar inmeetsystemen geprobeerd (door vakmensen laten doen) en heb het nu door Viktor (ook een vakman  8)) laten doen en mijn keus is gemaakt..........

En zo is het Anton :)
Ieder geniet op zijn eigen manier, met/zonder RoomEQ etc.
Is ook niet zo dat ik helemaal geen EQ heb, er zitten 2-3 (handmatige) PEQ puntjes op de subs welke ik nog 1:1 overgenomen heb van de Acurus toen, maar misschien met alle veranderingen maar weer eens opnieuw aan het meten gaan ;)

Citaat van: Teejoo op maart 21, 2022, 22:20:13
Uiteraard heeft iedereen z'n eigen voorkeuren! Je moet idd doen wat je zelf het beste vindt klinken. En zeker met muziek begrijp ik de voorkeur voor een puur signaal, maar dat kun je ook combineren met room eq beneden een bepaalde freq. Ik geloof gewoon dat je in de meeste ruimtes baat hebt bij room eq voor de lage frequenties. Of je moet een ruimte zoals Jan hebben, of jouw zolder waarbij je je speakers full range aanstuurt. Dan heb je ook al snel minder eq nodig dan dat je gebruik gaat maken van bass limited speakers in combinatie met subs. En dan heb ik ook nog een relatief kleine ruimte, waardoor er gewoon noodzaak is. Ik denk dat dat het geval is voor veel HT's hier op het forum.

Ik was Pascal ook maar aan het plagen.

Precies Teejoo, ik geloof ook wel dat 9 vd 10 ruimtes (wat zeg ik 98 van de 100 ruimtes) baat hebben bij op zijn minst enige EQ, en zoals je hierboven leest is het niet dat ik helemaal geen EQ heb, ik gebruik alleen Dirac niet.
Dit heb ik op de Arcam wel gebruikt en werke gewoon heel goed hoor, is echt een prachtig RoomEQ systeem, maar ik vind nu in mijn ruimte met alle veranderingen dat het ook gewoon goed klinkt zonder.

Heb wel eens met Dirac gestoeid op de Bryston hoor, dat was rond de periode dat Reza hier op de koffie was, mijn gevoel toen was dat Dirac wel bijdraagde aan de homogeniteit van de bubble maar dat het laag wat rommeliger werd.
Inmiddels dus ook versterking rondom hetzelfde en de delays tussen de speakers nog wat getweaked en heb nu dezelfde homoginiteit als toen, maar dan zonder Dirac te gebruiken zeg maar, althans dat is mijn mening ;)

Citaat van: skyfox op maart 21, 2022, 22:52:34
Same hier, ik weet hoe Pascal erover denkt, puur een plagerijtje van mijn kant.

Ik weet dat ik in mijn ruimte niet zonder in ieder geval een beperkte vorm van EQ kan. Bassen en crossover zijn dan gewoon niet lekker als ik geen EQ gebruik. En dat hoor je. De akoestische behandelingen hebben zeker hun nut, vooral in mid en hoog, maar ik heb niet de massa c.q. volume om ook lage tonen goed onder controle te krijgen. M'n Adsy en MiniDSP zijn daarin onontbeerlijk. Hoewel ik eerder Adsy zou uitzetten dan m'n MiniDSP. Dat is echt een wonderdoosje in mijn situatie :inlove:

Denk dat niemand het volume heeft om de lage tonen (<50Hz) écht onder controle te krijgen heeft, dan zou je achterin je ruimte al zeker 2-3m dik flinke absorptie moeten hebben gezien de lengte van de golven op dergelijke frequenties, dus het blijft altijd enigzins behelpen en de RPG Modex Plates doen goed hun werk met een geringe afmeting, maar zou altijd nog eens willen proberen met 4 stuks ipv 2 zoals nu, echter heb ik geen plek om ze nu kwijt te kunnen dus dat zal moeten wachten tot de nieuwe woning ;)

Citaat van: anton op maart 22, 2022, 08:41:50
Was jullie terug aan het plagen hoor  8), had al extra veel smiley,s gebruikt  :headbanging:. Lekker genieten blijft het uitgangspunt , de een doet dat met de moeder, de ander met de dochter  ;D ;D ;D

Citaat van: reza op maart 22, 2022, 08:48:30
Sommige zelfs met beiden :D

Ligt een beetje aan het leeftijdsverschil tussen beide Anton  :angel: :devil:

Citaat van: vik op maart 22, 2022, 09:05:17



Selfie?  :tongue2: :tongue2:

Citaat van: morca op maart 22, 2022, 00:11:34
Ik was bij een maatje op visite.
Waar ik zeer verrast was.
Zijn speakers waren erg goed ontworpen.
Dsp was eigenlijk overbodig op de sub na.

Ik kan me goed voorstellen ,als de MK speakers ook zo ontworpen zijn .
Je het liever zonder dsp doet.
Al dirac wel timing correctie doet.

De mini dsp heb ik hier ook nog  liggen.
Al ik moet zeggen dat hij bij mij niet zo wonderlijk goed werkte.
Mijn berhinger dsp klinkt beter.
Dus die zit er weer tussen nu.

Misschien de mini nog eens inmeten met de arcam.




Hoe minder hoe beter is ook mijn insteek Marco ;)


Citaat van: Jean Sibelius op maart 22, 2022, 11:06:16
Ik doe het ook met moeder en dochter  :D

De ruimte(akoestiek) doet heel veel, maar de Trinnov maakt het hier wel af (voornamelijk in het laag). Mijn ervaring is hoe minder DSP hoe beter (maar ook in mijn ruimte heeft het nog steeds meerwaarde) ;)

Denk dat jij ook een geduldiger en nauwkeuriger persoon dan ik ben op dat gebied, en het resultaat in jouw ruimte mag er zeker wezen Jan, klinkt echt bizar goed en vooral het stereo is me nog geod bijgebleven.
Combinatie van de ruimte, akoestiek, speakers, processor en amps is gewoon subliem :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

De laatste paar dagen ook wat drukker gehad en sinds dat Anton hier was afgelopen week heeft de projector niet meer aangestaan, tot gisteravond en het tijd was voor de premiere van de N7 CM met een hele film  :popcorn:

Ik heb gekozen voor Nosferatu uit 1922, nu zal waarschijnlijk helemaal niemand op dit hele forum het ook maar enigzins boeien deze film maar ik heb me best vermaakt.
Bovendien is het deze maand 100 jaar (Ja! 100 jaar!) geleden dat de film uitkwam dus toch wel een mijlpaal in de filmhistorie.
Ik vond het toch een boeiende film die goed te volgen is, een prachtige meeslepende score die heel veel toevoegt (zeker als je bedenkt dat de film geen dialogen heeft) en ook het beeld vond ik voor iets wat zo oud is prachtig opgepoetst, er zijn een aantal verschillende uitgaves en restauraties in omloop, maar ik heb gekozen voor de BFI versie uit 2015.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Citaat van: PascalP op maart 22, 2022, 12:35:38
En zo is het Anton :)
Ieder geniet op zijn eigen manier, met/zonder RoomEQ etc.
Is ook niet zo dat ik helemaal geen EQ heb, er zitten 2-3 (handmatige) PEQ puntjes op de subs welke ik nog 1:1 overgenomen heb van de Acurus toen, maar misschien met alle veranderingen maar weer eens opnieuw aan het meten gaan ;)

Precies Teejoo, ik geloof ook wel dat 9 vd 10 ruimtes (wat zeg ik 98 van de 100 ruimtes) baat hebben bij op zijn minst enige EQ, en zoals je hierboven leest is het niet dat ik helemaal geen EQ heb, ik gebruik alleen Dirac niet.
Dit heb ik op de Arcam wel gebruikt en werke gewoon heel goed hoor, is echt een prachtig RoomEQ systeem, maar ik vind nu in mijn ruimte met alle veranderingen dat het ook gewoon goed klinkt zonder.

Heb wel eens met Dirac gestoeid op de Bryston hoor, dat was rond de periode dat Reza hier op de koffie was, mijn gevoel toen was dat Dirac wel bijdraagde aan de homogeniteit van de bubble maar dat het laag wat rommeliger werd.
Inmiddels dus ook versterking rondom hetzelfde en de delays tussen de speakers nog wat getweaked en heb nu dezelfde homoginiteit als toen, maar dan zonder Dirac te gebruiken zeg maar, althans dat is mijn mening ;)

Denk dat niemand het volume heeft om de lage tonen (<50Hz) écht onder controle te krijgen heeft, dan zou je achterin je ruimte al zeker 2-3m dik flinke absorptie moeten hebben gezien de lengte van de golven op dergelijke frequenties, dus het blijft altijd enigzins behelpen en de RPG Modex Plates doen goed hun werk met een geringe afmeting, maar zou altijd nog eens willen proberen met 4 stuks ipv 2 zoals nu, echter heb ik geen plek om ze nu kwijt te kunnen dus dat zal moeten wachten tot de nieuwe woning ;)

Ligt een beetje aan het leeftijdsverschil tussen beide Anton  :angel: :devil:

Selfie?  :tongue2: :tongue2:

Hoe minder hoe beter is ook mijn insteek Marco ;)


Denk dat jij ook een geduldiger en nauwkeuriger persoon dan ik ben op dat gebied, en het resultaat in jouw ruimte mag er zeker wezen Jan, klinkt echt bizar goed en vooral het stereo is me nog geod bijgebleven.
Combinatie van de ruimte, akoestiek, speakers, processor en amps is gewoon subliem :)
Dsp moet je finetunen imo.
En dat kan je met dirac niet.
Eventueel crossover,s beinvloeden ed om betere intregatie te krijgen .
Zodat het rommelige minder word of zelf weg is.


Minder is beter idd,maar mits je speaker goed ontworpen is,mijn speakers zijn dat niet dus ik moet dsp toepassen.
maar ik doe dat mbv oude eq,s waar menig audiofiel bij zou vloeken.
maar het is een analoge bewerking,en dat klinkt anders als een digitale bewerking...beter imo.

Ik heb maar 1 keer gezien dat het meteen perfect was.
In mijn kamer boven.
Daar had ik het laag zonder enige akoestische aanpassing 100% onder controle.
Jammer dat ik daar geen 2e set heb staan
Misschien ooit weer  ;D

PascalP

Nog een film die waarschijnlijk niemand interesseert, maar gisteren hebben we de sprong gemaakt van 1922 naar 1931 voor nog een klassiek meesterwerk, kwa beeld natuurlijk een flinke sprong (zwart/wit ipv faded film met diverse tinten), maar moet zeggen dat ik qua suspense en beleving Nosferatu misschien nog wel beter vond.
Dracula heeft ook een prima (alternatieve) score, maar die van Nosferatu vond ik toch wel van een nog hoger niveau :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Remco

Citaat van: PascalP op maart 25, 2022, 10:56:59
Nog een film die waarschijnlijk niemand interesseert, maar gisteren hebben we de sprong gemaakt van 1922 naar 1931 voor nog een klassiek meesterwerk, kwa beeld natuurlijk een flinke sprong (zwart/wit ipv faded film met diverse tinten), maar moet zeggen dat ik qua suspense en beleving Nosferatu misschien nog wel beter vond.
Dracula heeft ook een prima (alternatieve) score, maar die van Nosferatu vond ik toch wel van een nog hoger niveau :)

Cool! Morgen de Dikke en de Dunne? :tongue2:
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6 Passive CM | Ascendo The6 Passive Wedge30 CM | Cabasse Eole-4 (Atmos) | 2x JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

PascalP

Citaat van: Remco op maart 25, 2022, 12:42:01
Cool! Morgen de Dikke en de Dunne? :tongue2:

Haha. Nee dat is niet zo mijn ding ;)
Wat wel nog op de lijst staat zijn de andere classic Universal films als Frankenstein en The Invisible Man (al heb ik deze recent nog op de X5000 gezien), dan door met Dracula 1958 (ja die met Christopher Lee als Dracula), en dan verder met wat recentere films :D
Ben aan het denken aan een re-watch van zowel de Back to the Future als Indiana Jones films op UHD gezien ik deze nog gezien heb met de 'oude' setup met de Tripole speakers en zonder rear surrounds.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Ieder zijn ding... ;) maar die oude meuk kan mij totaal niet bekoren heb hier helemaal niets mee ik vind het gewoon zonde om daarvoor mijn projector te ontsteken  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

OMG ik had sommige wel redelijk hoog staan maar met een N7 CM zwartwit films gaan kijken  :baaa: :blink:

Ik sluit me bij deze aan bij Leo.
Gelukkig wonen we nog (de Russen lezen mee ) in een vrij land maar ook ik sla hierin over!
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Haha, mooi mannen, gelukkig geef ik er geen F... om wat jullie vinden  :devil:
Ik zie jullie eerlijk gezegd de projector ook niet aanzwengelen voor een avondje Peter Maffay en Celtic Woman :P

Ach tis gewoon een stukje film historie die je hooguit 1x in de 10 jaar kijkt, en daarbij kan ik er best van genieten ook nog  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: PascalP op maart 25, 2022, 15:01:19
Haha, mooi mannen, gelukkig geef ik er geen F... om wat jullie vinden  :devil:
Ik zie jullie eerlijk gezegd de projector ook niet aanzwengelen voor een avondje Peter Maffay en Celtic Woman :P

Ach tis gewoon een stukje film historie die je hooguit 1x in de 10 jaar kijkt, en daarbij kan ik er best van genieten ook nog  :popcorn:

:D :D
Oohja hoor ik ben niet een geheel onthouder...voor een mooie muziek Bluray zwengel ik ook 'soms' de pj aan al is het maar om een gehele sfeer te creëren...beeld en geluid muziek-combi  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Die gare Duister en Keltische engeltjes mogen ook in hun hoestje blij
Citaat van: PascalP op maart 25, 2022, 15:01:19
Haha, mooi mannen, gelukkig geef ik er geen F... om wat jullie vinden  :devil:
Ik zie jullie eerlijk gezegd de projector ook niet aanzwengelen voor een avondje Peter Maffay en Celtic Woman :P

Ach tis gewoon een stukje film historie die je hooguit 1x in de 10 jaar kijkt, en daarbij kan ik er best van genieten ook nog  :popcorn:
ven zitten indd :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: reza op maart 25, 2022, 23:03:50
Die gare Duister en Keltische engeltjes mogen ook in hun hoestje blijven zitten indd :D

Die hoef ik dus niet mee te nemen als ik op de koffie kom?  :D :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Nope!! :D

Bovendien heb ik een home cinema set die uiterst geschikt is om films op hoog niveau te ervaren.
Niet om muziek op hoog niveau te beluisteren.
Klinkt prima maar mijn focus ligt echt op films.
:tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Niks mis met Maffe Peter en de dames  :inlove: :music: :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9