PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Gestart door PascalP, juli 12, 2018, 16:02:14

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

vik

Mijn hartslag is prima hoor Pascal.  :tounge:

Die van het forum was even wat minder maar back online dus.  :music:

Citaat van: PascalP op januari 29, 2021, 16:05:10
Denk aan jullie hartslag heren, lijkt wel een HDMI kabel topic hier :P
Heb nog niet alle bovenstaande posts gelezen. Doe ik vanavond wel even op mijn gemak...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Citaat van: vik op januari 29, 2021, 14:31:32
Waarom zou je beginnen aan BEQ? "Less is more" en gerommel met dit soort conversies daar wordt de kwaliteit echt niet beter van trust me.

Hou alle signaal wegen zo kort mogelijk voor het beste resultaat is mij advies. Als je laag mist in je systeem wordt het tijd om te kijken waar de zwakke punten liggen. Kan in je hardware liggen maar ook de ruimte zelf. De systemen die ik ken vanuit  mijn ervaring  daar is er geen gebrek aan laag trust me.  :devil:

Ik verbaas me iedere keer weer over het feit dat men puur bezig is met een LFE frequency onder de 20 hz. In de D-Cinema mixen en ook de post production naar disc formaat daarbij kom je niet eens onder de 20 hz. In de bioscopen is dit niet eens haalbaar. Onder de 20 hz komen er andere problemen bij kijken en belangrijkste gebied varieert van de 30 tot zelfs 40 hz.

Just my two cents  ;)

Ik ken genoeg zwakke plekken in mijn systeem en daar zijn we ook aan bezig zoals je weet.
Vooral de upgrade van de bron ga al een zeer positief resultaat ;)
En ja, ik ben ook voorstander van de keten zo kort mogelijk houden, MiniDSP HD is er ook alleen in ongebalanceerde uitvoering waar ik ook niet direct om sta te springen.
Ik ga lekker met die sub verder, dan nog de akoestische aanpassingen die onderweg zijn en vervolgens de bron 'upgraden'
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: AVfan op januari 29, 2021, 15:08:47
ben bang dat als ze dit bij Cinemike gaan toepassen en demo'en heel Europa denkt daar komen de Duitsers weer aan met hun oorlogstuig ;)

Ook in HUN demo ruimte doen de subs niet mee onder de 30hz want die tonen hebben ze lang niet meer gehoord (kunnen horen) vanaf dat ze zijn gaan demo'en met deze vernaggelde blu-ray s. Dan heb je een JL, T-1800 etc, ken je er niet eens alles mee... Voelen  :headbanging:

Oh, en bij films doet sub-20hz er wel degelijk toe. Bij een concert van de Carpenters, tja, geloof ik je wel dat het voor je klanten niks toevoegd.

Worden hier op dit forum members altijd gecorrigeerd door de sponsors of valt het mij alleen op? Opmerkingen op members hun bevindingen met direct een aanbieding van eigen spul komt mijn inziens best vaak voor, te vaak.

Ik vind jou wel heel erg kort door de bocht, niet de eerste reactie die ik van je zie de laatste paar dagen waarin je alles zonder BEQ afspiegelt als ruk, gisteren ook nog in een topic van iemand die een sub van +€5K koopt meteen een hele botte opmerking, come on dude, chillax :D
Bovendien doet je hele manier van communiceren me denken aan een ander topic wat een paar maanden terug geheel ontspoord is over HDR op een projector door ene HTLeroy, niet toevallig je tweelingbroer ofzo...?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: AVfan op januari 29, 2021, 15:20:33
ik stel de vraag wel anders. Wat als je liefhebber was en geen geld verdiende aan de leden hier? Daar doel ik op.

Ik heb vele sets gehoord met high-end equipment kwaliteit  in een betonnen bak waar door high-end AV installers zogenaamd een high-end systeem is geïnstalleerd en de eigenaar helemaal lyrisch was want het was wel deze high-end installer die het heeft ingeregeld met zijn gouden oortjes. Hoe het vaak klinkt? Bagger. Maar commercieel gezien een leuk verdien model ;)

Refereer overigens niet alleen naar Cinemike ;)

In een betonnen bak, daar zeg je het zelf al, de ruimte is de basis en als die goed is aangepakt dan klinkt het ook goed.
Maar dat hoef ik je niet uit te leggen en weet je waarschijnlijk heel goed.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: vik op januari 29, 2021, 15:21:12
Ik weet exact welke dvd's jij bedoelt Morca. Ik was geloof ik 1 van de eerste die deze U-571 samen met Saving Private Ryan als import versie kocht bij de RAF in Amsterdam (zal rond 2000 zijn geweest). Met DTS core en uit Amerika (En ja hele goede mixen absoluut)

Dat ze in de studio's gecomprimeerde mixen uitbrengen ook dat klopt. Disney heeft er ook een handje van en de ene disc is beter als de ander. Het is aan ieder wat hij of zij als kwaliteit beschouwd.

Ik geloof niet dat de over-all kwaliteit beter wordt door dit soort trucen dozen want dat is mijn mening erover. Meer of dieper laag staat geheel los van kwaliteit en gelukkig heeft ieder daar een mening over.

Ik reageer dan ook op Pascal want ik weet wat voor winst hij kan maken met een betere bron en ook een betere kwaliteit in het laag. Ik ben er zelf geweest en heb dat ook ervaren.

Ah vroeger, Saving Private Ryan was mijn allereerste DVD, niet dat ik toen een indrukwekkende set had ofzo... zat ik nog bij mijn ouders op mijn slaapkamer met een (toen dacht ik) goeie Sony set ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: AVfan op januari 29, 2021, 15:30:06
er wordt alleen iets HERSTELT in de range 10-100hz. Waar lijdt de kwaliteit er dan allemaal onder volgens jou?

Sceptici zijn op meerdere adressen welkom om het te horen en ervaren maar om dan te lezen dat iemand die het nog nooit gehoord en ervaren heeft er dan vanuit zijn belangen kritische opmerkingen maakt vind ik dat wel een beetje te kort door de bocht.

En precies dat 'herstellen' zet ik eerlijk gezegd ook mijn vraagtekens bij, is er een referentie hoe het eindresultaat moet klinken of hoe de curve moet uitzien?
In het geval wat Morca aanhaalt over de DVD vs Blu-ray kun je nog wel vergelijken, maar wat als het een nieuwe release betreft? Er is dan NIEMAND die deze ooit anders gehoord heeft.
Dus wat deze gasten doen die de BEQ curves maken is zelf bepalen wat hun vinden wat goed klinkt in hun set.
Dat pik ik er van op althans, er is geen referentie hoe het was/hoort.

Ik weet zelf ook zeker dat wanneer ik er mee ga klooien het bij 3 films goed gaat en bij de 4e film ik vergeet de curve aan te passen en hij dan waarschijnlijk +10dB te hot staat op <20Hz, nee dankje, dat soort dingen zijn echt iets voor mij :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Dirk

Citaat van: vik op januari 29, 2021, 14:31:32
Waarom zou je beginnen aan BEQ? "Less is more" en gerommel met dit soort conversies daar wordt de kwaliteit echt niet beter van trust me.

Hou alle signaal wegen zo kort mogelijk voor het beste resultaat is mij advies.
Zoals al aangehaald door sommigen hoeft het implementeren van die BEQ correctie lang niet altijd te betekenen dàt er een extra conversie (wegens extra hardware) noodzakelijk is, sommige pre/pro's hebben de mogelijkheid een aparte PEQ per kanaal toe te passen, dan is het dus kwestie van die settings welke in de database voor elke film te vinden zijn gewoon even in te voeren in de PEQ en te testen wat voor resultaat dat oplevert...ik ga het iig eens proberen als alles hier klaar is, lijkt me een leuk experiment :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PascalP

Citaat van: morca op januari 29, 2021, 15:36:38
Ik zat te film te kijken op dvd thuis ,terwijl hij de volgende dag pas uit kwam in de bios  ;D
weet nog dat ik speciaal vrij genomen heb toen hij binnen was  :clapping:

Ik weet niet wat je bedoeld met All over kwaliteit
Maar ik mis al bijna 7 of 8 jaar infrasoonlaag,wat ik eerst wel had.
Ik had notabene speciaal die sub ervoor gebouwd.
Nu doet die sub weer wat hij 10 jaar geleden ook deed.

Imo is de all over kwaliteit erop vooruit gegaan.

Ik wilde er eerst ook niet aan.
Daarom nodig ik je ook uit om het keer te ervaren iig voor je het afschrijft als ''slecht'' voor je geluid.
Want jouw woofer vind die DEQ files heel lekker,weet ik zeker..

Je haalt alleen terug wat ze in de studio weggehaald hebben.

Ik ben het wel met je eens dat de kwaliteit van het laag niet speciaal alleen bij 20 hz belangrijk is
Het moet overal in balans zijn.

Maar als de BEQ file de BD laat klinken zoals de regio 1 dvd van 10 jaar terug.
Is er eigenlijk niet zoveel mis mee,je maakt zoals het was/bedoelt was org.

Snap niet helemaal waarom je je zo afzet hiertegen als je bovenstaande zin leest.
BEQ laat de bd klinken zoals de DVD org deed.
Lijkt me erg goed dan juist

Precies, dat vind ik ook, balans over de hele range, sub + mains mooi geintegreerd zodat de sub verdwijnt in de ruimte.
En ja, sommige films (en vooral Disney UHD's) zijn gewoon zeer en zeer magertjes, maar heb ze ook wel eens in een andere ruimte gehoord (zonder BEQ) en daar klinkt het ook gewoon echt heel goed hoor, voor mij dus ook tekens genoeg dat ik vooral eerst in mijn eigen ruimte/set de stappen kan zetten.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: MichelDW op januari 29, 2021, 15:42:26
Ik zie niet waar Vik commercieel belang zou hebben als hij kritisch is voor de BEQ.
Waar ik het volledig met hem eens ben, is dat mensen in de eerste plaats op 30-100Hz zouden moeten focussen. En dat extra kabels en apparaten tussen processor en sub niet bijdragen tot een zuiver signaal.

Maar zoals het nu bij Maximus79 werkt, met een 'dedicated' sub voor onder de 40Hz en dus ook BEQ, is het wel een geweldig systeem.

goede post Stephan :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: fluissie op januari 29, 2021, 15:47:03
Heren mag ik jullie erop wijzen dat dit een PERSOONLIJK topic is ? Er zijn inmiddels 2 beq topics.... wellicht daar verder discussiëren?

Maw ik zou het niet erg op prijs stellen in mijn eigen persoonlijke topic

Bedankt Jeroen, was gisteren even niet in de mogelijkheid om uitgebreid op alles te reageren, thuiswerken met 2 kleine kids is al druk genoeg af en toe ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: morca op januari 29, 2021, 16:28:46
Dat beweert ik nergens igg .
Prima vent imo.
Goed idee. Dacht ik ook al.

Verwachte Pascal zijn reactie ...  ;D
Mijn hartslag is ok. ;D Thanks voor je zorgen igg Pascal 🙏
Hopelijk kan je wat met de info/argumenten.

Zeker Morca, zoals ik al op Fluissie antwoorde heb ik gisteren de meeste reacties ff naast me af laten gaan ivm andere prioriteiten ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Martijn90 op januari 30, 2021, 08:03:30
Ik zeg: tijd voor een eigen topic met foto's :D Klinkt indrukwekkend.

Dat dus, zal de laatste zijn de klaagt als het een beetje offtopic gaat of lekker slap ouwehoeren.
Maar nu gaan we wel erg ver, lekker een eigen topic maken @AVFan, denk dat iedereen wel zeer benieuwd is naar je set en resultaten  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: vik op januari 30, 2021, 08:14:02
Mijn hartslag is prima hoor Pascal.  :tounge:

Die van het forum was even wat minder maar back online dus.  :music:

hehe, forum weer back online  8)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Dirk op januari 30, 2021, 09:30:08
Zoals al aangehaald door sommigen hoeft het implementeren van die BEQ correctie lang niet altijd te betekenen dàt er een extra conversie (wegens extra hardware) noodzakelijk is, sommige pre/pro's hebben de mogelijkheid een aparte PEQ per kanaal toe te passen, dan is het dus kwestie van die settings welke in de database voor elke film te vinden zijn gewoon even in te voeren in de PEQ en te testen wat voor resultaat dat oplevert...ik ga het iig eens proberen als alles hier klaar is, lijkt me een leuk experiment :thumbs-up:

Dat is natuurlijk ook iets wat relatief eenvoudig in mijn Acurus te doen is per kanaal, of ook nog in de Crown voor de 18".
Maar eerst maar eens zo draaien en alles deftig afgesteld krijgen ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

AVfan

Citaat van: PascalP op januari 30, 2021, 09:24:04
In een betonnen bak, daar zeg je het zelf al, de ruimte is de basis en als die goed is aangepakt dan klinkt het ook goed.
Maar dat hoef ik je niet uit te leggen en weet je waarschijnlijk heel goed.
je insinueert dat ik refereer aan jouw HT? Sorry maar dat is niet zo. Ben nog nooit bij je langs geweest.

Vandaar deze zin
Refereer overigens niet alleen naar Cinemike ;)

Maar daar heb je vast overheen gelezen

AVfan

Citaat van: Dirk op januari 30, 2021, 09:30:08
Zoals al aangehaald door sommigen hoeft het implementeren van die BEQ correctie lang niet altijd te betekenen dàt er een extra conversie (wegens extra hardware) noodzakelijk is, sommige pre/pro's hebben de mogelijkheid een aparte PEQ per kanaal toe te passen, dan is het dus kwestie van die settings welke in de database voor elke film te vinden zijn gewoon even in te voeren in de PEQ en te testen wat voor resultaat dat oplevert...ik ga het iig eens proberen als alles hier klaar is, lijkt me een leuk experiment :thumbs-up:
open minded  :headbanging:

AVfan

Citaat van: PascalP op januari 30, 2021, 09:30:55
Precies, dat vind ik ook, balans over de hele range, sub + mains mooi geintegreerd zodat de sub verdwijnt in de ruimte.
En ja, sommige films (en vooral Disney UHD's) zijn gewoon zeer en zeer magertjes, maar heb ze ook wel eens in een andere ruimte gehoord (zonder BEQ) en daar klinkt het ook gewoon echt heel goed hoor, voor mij dus ook tekens genoeg dat ik vooral eerst in mijn eigen ruimte/set de stappen kan zetten.
Vergroot je referentie kader eens. Blijft zo klein op deze manier en dat is zonde. Ik probeerde die van jou wat te vergroten en vond het jammer dat je die van jou door anderen steeds laat inperken. We hebben contact gehad via pm en die uitnodiging staat nog steeds. Ervaar eens wat anders en denk eens outside the box. Kan je (HT) leven ook verrijken

AVfan

Citaat van: PascalP op januari 30, 2021, 09:19:10
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd :P
Rome is ook niet alles. Wel eens geweest? Ik prefereer andere steden en die zijn toevallig wel wat sneller opgebouwd door de huidige stand der techniek ;)

Teejoo

Citaat van: AVfan op januari 30, 2021, 09:45:13
Vergroot je referentie kader eens. Blijft zo klein op deze manier en dat is zonde. Ik probeerde die van jou wat te vergroten en vond het jammer dat je die van jou door anderen steeds laat inperken. We hebben contact gehad via pm en die uitnodiging staat nog steeds. Ervaar eens wat anders en denk eens outside the box. Kan je (HT) leven ook verrijken
Weet je wat het is. Je komt net kijken op het forum (of je loopt al jaren rond onder een andere naam), en het hebt dan wel meteen een erg belerend toontje met je referentiekaders en klein blijven. Je stelt in 50% van je posts dat we toch echt wel aan de BEQ moeten omdat we anders toch echt niet kunnen genieten zoals het hoort van onze films in onze HT's. Want het is anders toch wel dom dat we zo'n goede apparatuur hebben en toch echt niet het onderste uit de kan halen. Zo komen jouw posts tenminste over. Dat is gewoon onzin. Verder vind ik het niet netjes dat je vooral anderen aanspreekt op inperken, pushen en commercieel belang, terwijl je zelf niets anders doet dan doordrammen.

Je kunt dat ook op een heel ander toontje doen omdat:

- Niet iedereen behoefte heeft aan voelbare sublaag lager dan 20Hz. Op een gegeven moment is goed goed genoeg en dan is die 20Hz in het overgrote deel van de HT's ruim voldoende en het maximaal haalbare.
- Niet iedereen is een bass junkie, het gaat om de balans. Want als je zo gaat uitpakken in het laag heeft dat ook consequenties voor de rest. Dat moet wel meekunnen.
- Het gebied boven die onderste regionen (20Hz-100Hz?) is veel belangrijker voor dat in jour face slam gevoel
- Niet iedereen wil weer gaan kutten om per film weer iets te moeten aanpassen, ook al is het maar 1 minuut werk. Doet me denken aan tonemapping.
- De uiteindelijke beleving door veel meer zaken bepaald wordt dan dat laatste stukje laag, zeker omdat dat het merendeel van de films betreft. En dat is wellicht nog wel mijn belangrijkste boodschap.

Je hebt in 1 ding groot gelijk: het is belachelijk dat de laatste jaren op soundbar niveau gefilterd wordt. Helemaal mee eens. Maar zoals ik ook al eerder heb aangegeven zijn er altijd aparte mixen gemaakt voor films op discs, wat ook prima is mits goed uitgevoerd. Wat denk je dat daar wordt aangepast aan het hoog en atmos kanalen bijvoorbeeld. Niet alleen in het laag dus. Daarom had je vroeger ook die THX optie omdat dat bij sommige dvd's niet het geval was. Ze slaan nu gewoon door qua filtering.

Maar dat kun je dus ook brengen als tip: "Goh jongens, je moet eens BEQ proberen. Echt cool!" Klinkt toch echt anders kan ik je vertellen dan te vragen als iemand een dikke sub heeft gekocht of hij wel van plan is om hem <30Hz te gaan gebruiken.. Er komt nog net niet achteraan dat het anders zonde van z'n geld is.

Sorry Pascal voor deze topicvervuiling.

PascalP

Citaat van: AVfan op januari 30, 2021, 09:38:09
je insinueert dat ik refereer aan jouw HT? Sorry maar dat is niet zo. Ben nog nooit bij je langs geweest.

Vandaar deze zin
Refereer overigens niet alleen naar Cinemike ;)

Maar daar heb je vast overheen gelezen

Nee dat insinueer ik niet hoor, doelde gewoon op je algemene statement waarin je denk te laten blijken dat Cinemike (en anderen) je zonder blikken of blozen €100K aan apparatuur laten kopen en in een betonnen bak laten zetten.
Zo ken ik Cinemike en ook de andere sponsoren hier op het forum die er een commercieel belang bij hebben echt niet hoor ;)
Gaf in mijn post eigenlijk alleen aan dat je gelijk had en dat het gewoon niet goed kan klinken zonder gepaste akoestische maatregelen.
ik heb zelf overigens geen betonnen bak maar een gemetselde bak  :devil:

Citaat van: AVfan op januari 30, 2021, 09:45:13
Vergroot je referentie kader eens. Blijft zo klein op deze manier en dat is zonde. Ik probeerde die van jou wat te vergroten en vond het jammer dat je die van jou door anderen steeds laat inperken. We hebben contact gehad via pm en die uitnodiging staat nog steeds. Ervaar eens wat anders en denk eens outside the box. Kan je (HT) leven ook verrijken

Klopt en die PM waardeer ik ook hoor, ging over mijn vraagstuk over 2 vs 6 (of 4) overheadspeakers.
Daar heb ik je ook gewoon netjes op geantwoord en vind ik ook dat jij me netjes te woord hebt gestaan.
Echter met het hele BEQ stuk en richting iedereen die er vraagtekens bij zet of iets in twijfel trekt ga je er met 2 gestrekte benen in en daar ben ik niet zo van gecharmeerd van.
Een eigen mening hebben is goed, mensen ermee helpen is nog beter, maar zo doordrammen (sorry heb er geen andere woorden voor) dat hoeft van mij niet, lijkt onderhand wel of jij commercieel belang hebt in iedere MiniDSP HD die verkocht wordt :P

Citaat van: AVfan op januari 30, 2021, 09:51:09
Rome is ook niet alles. Wel eens geweest? Ik prefereer andere steden en die zijn toevallig wel wat sneller opgebouwd door de huidige stand der techniek ;)

Jazeker, prima stad voor een of twee keer te bezoeken en dan ben ik er wel klaar mee ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: Teejoo op januari 30, 2021, 10:22:14
Weet je wat het is. Je komt net kijken op het forum (of je loopt al jaren rond onder een andere naam), en het hebt dan wel meteen een erg belerend toontje met je referentiekaders en klein blijven. Je stelt in 50% van je posts dat we toch echt wel aan de BEQ moeten omdat we anders toch echt niet kunnen genieten zoals het hoort van onze films in onze HT's. Want het is anders toch wel dom dat we zo'n goede apparatuur hebben en toch echt niet het onderste uit de kan halen. Zo komen jouw posts tenminste over. Dat is gewoon onzin. Verder vind ik het niet netjes dat je vooral anderen aanspreekt op inperken, pushen en commercieel belang, terwijl je zelf niets anders doet dan doordrammen.

Je kunt dat ook op een heel ander toontje doen omdat:

- Niet iedereen behoefte heeft aan voelbare sublaag lager dan 20Hz. Op een gegeven moment is goed goed genoeg en dan is die 20Hz in het overgrote deel van de HT's ruim voldoende en het maximaal haalbare.
- Niet iedereen is een bass junkie, het gaat om de balans. Want als je zo gaat uitpakken in het laag heeft dat ook consequenties voor de rest. Dat moet wel meekunnen.
- Het gebied boven die onderste regionen (20Hz-100Hz?) is veel belangrijker voor dat in jour face slam gevoel
- Niet iedereen wil weer gaan kutten om per film weer iets te moeten aanpassen, ook al is het maar 1 minuut werk. Doet me denken aan tonemapping.
- De uiteindelijke beleving door veel meer zaken bepaald wordt dan dat laatste stukje laag, zeker omdat dat het merendeel van de films betreft. En dat is wellicht nog wel mijn belangrijkste boodschap.

Je hebt in 1 ding groot gelijk: het is belachelijk dat de laatste jaren op soundbar niveau gefilterd wordt. Helemaal mee eens. Maar zoals ik ook al eerder heb aangegeven zijn er altijd aparte mixen gemaakt voor films op discs, wat ook prima is mits goed uitgevoerd. Wat denk je dat daar wordt aangepast aan het hoog en atmos kanalen bijvoorbeeld. Niet alleen in het laag dus. Daarom had je vroeger ook die THX optie omdat dat bij sommige dvd's niet het geval was. Ze slaan nu gewoon door qua filtering.

Maar dat kun je dus ook brengen als tip: "Goh jongens, je moet eens BEQ proberen. Echt cool!" Klinkt toch echt anders kan ik je vertellen dan te vragen als iemand een dikke sub heeft gekocht of hij wel van plan is om hem <30Hz te gaan gebruiken.. Er komt nog net niet achteraan dat het anders zonde van z'n geld is.

Sorry Pascal voor deze topicvervuiling.

Niks aan toe te voegen Teejoo, prima post :)  ^^ ^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

AVfan

Citaat van: Teejoo op januari 30, 2021, 10:22:14
Je kunt dat ook op een heel ander toontje doen omdat:


- Niet iedereen is een bass junkie, 



Maar dat kun je dus ook brengen als tip: "Goh jongens, je moet eens BEQ proberen. Echt cool!" Klinkt toch echt anders kan ik je vertellen dan te vragen als iemand een dikke sub heeft gekocht of hij wel van plan is om hem <30Hz te gaan gebruiken.. Er komt nog net niet achteraan dat het anders zonde van z'n geld is.

Sorry Pascal voor deze topicvervuiling.
krijg ik nou zowaar een pak op de broek?

3 misvattingen in een post. Maar ik zal voortaan eerst een draft post naar jou pm'en met de vraag of ik het zo kan en mag posten met inachtneming van de emotionele gevoelens van de heilige huisjes bewoners. Er dient hier op het forum niet tegenaan geschopt te worden. Althans, zo voelen de bewoners zich er onder.

De fanclub heeft gesproken...

Teejoo

Edit: deze discussie hoort niet hier thuis bij nader inzien.

morca

Citaat van: Teejoo op januari 30, 2021, 10:22:14
Weet je wat het is. Je komt net kijken op het forum (of je loopt al jaren rond onder een andere naam), en het hebt dan wel meteen een erg belerend toontje met je referentiekaders en klein blijven. Je stelt in 50% van je posts dat we toch echt wel aan de BEQ moeten omdat we anders toch echt niet kunnen genieten zoals het hoort van onze films in onze HT's. Want het is anders toch wel dom dat we zo'n goede apparatuur hebben en toch echt niet het onderste uit de kan halen. Zo komen jouw posts tenminste over. Dat is gewoon onzin. Verder vind ik het niet netjes dat je vooral anderen aanspreekt op inperken, pushen en commercieel belang, terwijl je zelf niets anders doet dan doordrammen.

Je kunt dat ook op een heel ander toontje doen omdat:

- Niet iedereen behoefte heeft aan voelbare sublaag lager dan 20Hz. Op een gegeven moment is goed goed genoeg en dan is die 20Hz in het overgrote deel van de HT's ruim voldoende en het maximaal haalbare.
- Niet iedereen is een bass junkie, het gaat om de balans. Want als je zo gaat uitpakken in het laag heeft dat ook consequenties voor de rest. Dat moet wel meekunnen.
- Het gebied boven die onderste regionen (20Hz-100Hz?) is veel belangrijker voor dat in jour face slam gevoel
- Niet iedereen wil weer gaan kutten om per film weer iets te moeten aanpassen, ook al is het maar 1 minuut werk. Doet me denken aan tonemapping.
- De uiteindelijke beleving door veel meer zaken bepaald wordt dan dat laatste stukje laag, zeker omdat dat het merendeel van de films betreft. En dat is wellicht nog wel mijn belangrijkste boodschap.

Je hebt in 1 ding groot gelijk: het is belachelijk dat de laatste jaren op soundbar niveau gefilterd wordt. Helemaal mee eens. Maar zoals ik ook al eerder heb aangegeven zijn er altijd aparte mixen gemaakt voor films op discs, wat ook prima is mits goed uitgevoerd. Wat denk je dat daar wordt aangepast aan het hoog en atmos kanalen bijvoorbeeld. Niet alleen in het laag dus. Daarom had je vroeger ook die THX optie omdat dat bij sommige dvd's niet het geval was. Ze slaan nu gewoon door qua filtering.

Maar dat kun je dus ook brengen als tip: "Goh jongens, je moet eens BEQ proberen. Echt cool!" Klinkt toch echt anders kan ik je vertellen dan te vragen als iemand een dikke sub heeft gekocht of hij wel van plan is om hem <30Hz te gaan gebruiken.. Er komt nog net niet achteraan dat het anders zonde van z'n geld is.

Sorry Pascal voor deze topicvervuiling.
Het gaat ook over balans in het laag.
Weggeknipt laag.
Klinkt echt gaaf
Ik hoop dat je het eens ervaart if probeert Tejoo
Het heeft niks met basshead te maken.
Je stopt immers info terug die op de dvd stond.


Denk dat die jongens die dit verzonnen hebben heel slim zijn.
Prutsen aan het laag doen ze zeker niet imo.
Ze ontprutsen wat de studio verprutst heeft.

Ze trekken alles naar 0db  afhankelijk van de meeste luide scene.
Kan niet veel mis gaan .



Net als Dirk ,ben benieuwd Dirk

Relax guys.
Het is weekend.
✌️✌️